וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדן סטייט ניצחה 105:106 את טורונטו וכפתה משחק שישי בגמר ה-NBA

איזו דרמה: דוראנט נפצע בשנית, קוואי לאונרד הציב את טורונטו במרחק נגיעה מאליפות היסטורית, אבל ריצת 0:9 מדהימה של גולדן סטייט בראשות קרי ותומפסון סידרה לווריירס ניצחון והחזירה את סדרת הגמר לאוקלנד בפיגור 3:2 בלבד. הקאמבק יושלם במשחק 6?

עריכת וידאו: מתן חדד

בסופו של דבר הכל מתנקז לסטף קרי וקליי תומפסון. צמד הכוכבים של גולדן סטייט רשמו הלילה (בין שני לשלישי) עוד פרק מפואר בקריירה המופלאה שלהם, כשהובילו את הווריירס לניצחון 105:106 דרמטי על טורונטו במשחק 5 בגמר ה-NBA, והחזירו במו ידיהם את הסדרה לאורקל ארינה בפיגור 3:2.

השניים, יחד עם דריימונד גרין ששוב התעלה בהגנה, בחנו שוב את הגבולות של עצמם. קווין דוראנט חזר מהיעדרות ממושכת אבל נפצע בשנית בפתיחת הרבע השני, קוון לוני נפצע גם כן ופספס את הרבע האחרון, קוואי לאונרד התחמם בדקות הסיום והציב את הראפטורס במרחק נגיעה מאליפות היסטורית, אבל אז המפלצת התעוררה. ריצת 0:9 מהירה של הווריירס עם שתי שלשות של תומפסון ואחת של קרי הפכה את הקערה, וגרין - הצלע השלישית של השושלת - היה חתום על המהלך ההגנתי האחרון, בהתקפה המכרעת של טורונטו.

כעת הלחץ שוב על הראפטורס, שיגיעו למשחק שש בלילה שבין חמישי לשישי עם הגב לקיר. סטף קרי סיים כקלע המוביל של הווריירס עם 31, קליי תומפסון הוסיף 26, דמרכוס קאזינס סייע מהספסל עם 14 ו-6 ריבאונדים ב-20 דקות, וגם גרין עם 10 נקודות, 10 ריבאונדים ו-8 אסיסטים עשה את שלו. דוראנט, שהספיק לשחק 12 דקות לפני שנפצע שוק בשוק ברגל ימין, סיים עם 11 נקודות אולי במשחקו האחרון במדי גולדן סטייט.

מנגד, טורונטו בוודאי מתוסכלת מאוד. קוואי לאונרד, שהציג יכולת פושרת ברוב שלבי המשחק, להט בדקות האחרונות עם כמה סלים מופלאים וסיים עם 26 נקודות, 12 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, קייל לאורי הוסיף 18, מארק גאסול 17, וגם סרג' איבקה (15), פסקל סיאקם (12) ופרד ואנווליט (11) קלעו בספרות כפולות, אבל איכשהו גם זה לא הספיק.


עוד בנושא:

אנתוני דייויס בסגל נבחרת ארה"ב לאליפות העולם, הטרייד עליו הולך ומתקרב?
בגיל 37: טוני פארקר הודיע על פרישה מכדורסל

קווין דוראנט, גולדן סטייט ווריירס, פצוע. GettyImages
רגע דרמטי. דוראנט יורד לחדר ההלבשה אחרי הפציעה/GettyImages
שחקני טורונטו ראפטורס מארק גאסול, קייל לאורי. GettyImages
10 נקודות ברבע הראשון. גאסול עם קייל לאורי/GettyImages

מהלך המשחק

רבע 1

גולדן סטייט פתחה בחמישייה עם סטפן קרי, קליי תומפסון, אנדרה איגודלה, דריימונד גרין וקווין דוראנט, כמובן. טורונטו עלתה עם החמישייה הרגילה שלה: קייל לאורי, דני גרין, קוואי לאונרד, פסקל סיאקם ומארק גאסול. הווריירס ודוראנט נראו חדים בדקות הראשונות: KD צלף שתי שלשות מהירות, גם קליי תומפסון קלע פעמיים מחוץ לקשת, ועם עזרה של סטף קרי עלו הווריירס ליתרון 13:19 מהיר לפני שניק נרס לקח פסק זמן. בדקות הבאות הראפטורס הידקו את ההגנה, ועם מהלכים טובים של לאונרד וגאסול עלו ליתרון 21:23. מבול השלשות של גולדן סטייט נמשך עם צליפות של גרין ודוראנט (שכבר הגיע ל-11 נקודות), ואת הרבע חתם סטף קרי עם ליי אפ שקבע 28:34 לגולדן סטייט.

קוואי לאונרד, טורונטו ראפטורס, מול קליי תומפסון, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
הפלייאוף המופלא נמשך. קוואי לאונרד מול קליי תומפסון/GettyImages

רבע 2

קליי תומפסון פתח את הרבע עם שלשה שלישית והווריירס עלו ליתרון שיא של תשע נקודות, אבל שלוש דקות מפתיחת הרבע קווין דוראנט שוב סובב את הקרסול בו היה פצוע וירד לטיפול בחדר ההלבשה בצליעה. סטף קרי ואנדרה איגודלה ליוו את דוראנט לחדר ההלבשה ברגע הדרמטי, חלק מאוהדי טורונטו הריעו למראה הפציעה העצובה, אבל גם זה לא עצר את הווריירס, שנהנו מדקות טובות של דמרכוס קאזינס שראה פרקט לראשונה. שבע נקודות מהירות שלו ואסיסט יפה לדריימונד גרין הקפיצו את גולדן סטייט ליתרון 37:48 שבע דקות למחצית. הרעה החולה של גולדן סטייט בסדרה - איבודי הכדור - עזרו לראפטורס לנגוס בהפרש אט אט, ושלשה גדולה של מארק גאסול צימקה ל-54:48 בלבד שלוש דקות להפסקה. הראפטורס המשיכו לצמק, אבל סל של קרי, המצטיין במחצית הראשונה, קבע 56:62 לווריירס בירידה למחצית.

הרגע הדרמטי: דוראנט יורד לחדר ההלבשה, קרי ואיגודלה מלווים בדאגה

אמביד זעם על אוהדי טורונטו: "למה הם מריעים כששחקן נפצע? מגעיל"

הסטטיסטיקה המלאה של המחצית הראשונה

רבע 3

זמן קצר אחרי פתיחת המחצית השנייה גולדן סטייט הודיעה שקווין דוראנט לא יחזור הלילה, אולם הקבוצה המשיכה להסתדר בלעדיו, לעת עתה. שלשה של קרי ואסיסט שלו לשלשה של איגודלה הקפיצו את היתרון ל-12 אחרי שכבר עמד על שלוש בלבד. סל נוסף של הווריירס קבע יתרון שיא של 14 נקודות, אבל פרד ואנווליט הנהיג ריצת 0:10 מהירה שקירבה שוב את טורונטו. קאזינס שוב היה האקס פקטור של הווריירס, ובעזרתו סיימה האורחת את הרבע ביתרון 78:84.

דוראנט עוזב את האולם עם קביים

ה-נתון של המשחק אחרי שלושה רבעים

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
מנסה להשאיר את הווריירס בחיים. סטף קרי/GettyImages
קוואי לאונרד, טורונטו ראפטורס. GettyImages
נקודה אחת בלבד ברבע השלישי. קוואי לאונרד/GettyImages

רבע 4

האיש של טורונטו בפתיחת הרבע האחרון היה קייל לאורי, שצלף שלשה גדולה והוסיף שני אסיסטים חשובים שצימקו ל-92:89 שמונה דקות לסיום. בצד השני דמרכוס קאזינס בלט התקפית, אבל המשיך להתקשות בהגנה, בזמן שקוון לוני - שאף הוא נפצע - ירד לחדר ההלבשה והתברר שלא יחזור. שלשה של דריימונד גרין הגדילה את ההפרש לחמש, אבל הראפטורס שוב צימקו למינוס שתיים עם דאנק של נורמן פאוול. בנקודה הזו קוואי לאונרד התעורר, ובגדול: 12 נקודות רצופות שלו הובילו מהפך, נתנו לראפטורס יתרון ראשון מזה זמן רב, וגרמו לסטיב קר להזעיק פסק זמן בפיגור 103:97, שלוש דקות לסיום. גמור? ממש לא. שלשה של קליי תומפסון צימקה למינוס שלוש, שלשה נוספת של קרי השוותה, ועוד אחת של תומפסון השלימה ריצת 0:9 והעלתה את גולדן סטייט ליתרון שלוש נקודות דקה לסיום. קייל לאורי עוד צימק, הראפטורס עוד קיבלו צ'אנס אחרון לנצח אחרי עבירת תוקף של קאזינס, אבל השלשה של לאורי הלכה החוצה. 105:106 לגולדן סטייט בסיום.

גם קוון לוני נפצע והחמיץ את הרבע האחרון

סטטיסטיקה

קלעו לגולדן סטייט: סטפן קרי 31 (10 מ-23 מהשדה, 5 מ-14 מהשלוש), 8 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, קליי תומפסון 26 ו-6 ריבאונדים, דמרכוס קאזינס 14 ו-6 ריבאונדים (20 דקות), קווין דוראנט 11 (3 מ-5 מהשדה, 3 מ-3 מהשלוש, 12 דקות), דריימונד גרין 10, 10 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, אנדרה איגודלה 5, קוון לוני 4, קווין קוק 3, ג'ורדן בל 2.

קלעו לטורונטו: קוואי לאונרד 26 (9 מ-24 מהשדה, 2 מ-7 מהשלוש), 12 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, קייל לאורי 18 ו-6 אסיסטים, מארק גאסול 17 ו-8 ריבאונדים, סרג' איבקה 15 ו-6 ריבאונדים, פסקל סיאקם 12, פרד ואנווליט 11, דני גרין 4, נורמן פאוול 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully