וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גודס: "אנחנו 40 דקות מהלא ייאמן". קטש: "אליפות צריכה להיות מוכרעת בסדרות"

11.6.2019 / 0:30

מאמן מכבי ראשון לציון חגג ניצחון גדול על הפועל ירושלים: "אמרתי לשחקנים שהשלשה של עוז לפני המחצית היא סימן מלמעלה". קטש: " התחושה היא של כישלון, אבל אנחנו התחייבנו לדרך. הייתה לנו עונה מדהימה"

one

איזה ניצחון מרשים: מכבי ראשון לציון הפתיעה הערב (שני) את הפועל ירושלים 86:92 ועלתה לגמר הפיינל פור. הכתומים חזרו מפיגור 11 נקודות ברבע השלישי והעפילו לגמר שלישי שלהם העונה, הפעם מול מכבי תל אביב. כוכב המשחק היה דיימון סימפסון, שסיים עם מספרים מרשימים (28 נקודות ו-20 ריבאונדים), בעוד ג'יימס פלדין עבר מחצית שנייה מסויטת.

עוד בנושא
מכבי ראשון לציון ניצחה את הפועל ירושלים 86:92 ועלתה לגמר הפיינל פור
מכבי תל אביב ניצחה 83:85 את הפועל אילת ועלתה לגמר הפיינל פור
ספרופולוס: "אנחנו משחקים פיינל פור גם בגביע וגם בליגה, אני לא מבין"

שחקן מכבי ראשון לציון אדם אריאל. יוסי ציפקיס
הפתעה, לא סנסציה. אריאל/יוסי ציפקיס
מאמן מכבי ראשון לציון גיא גודס. יוסי ציפקיס
זה היופי בכדורסל. גודס/יוסי ציפקיס

מאמן המנצחת גיא גודס אמר בסיום: "זה היופי של משחקים כאלה, גם ב-11 הפרש זה לא נגמר עד שזה נגמר. עשינו במצב כמה מהלכים, כמה שינויים, כמה עצירות, שלשות פה, מהלך יפה שם. הראינו הרבה בגרות היום, בגרות מנטאלית התקפית, לשחק נכון. כל מה שעברתי עם הבחורים האלה מסוף נובמבר, תהליך הלמידה, התנקז לתחילת הפלייאוף ולמשחק הזה.

"לא הופתעתי. טישמן היה במשחק אדיר, שיחק ברמה הכי גבוהה שיש, נתן תצוגה, דיימון סימפסון היה מפלצתי, אבל זה גם שאר החבר'ה שנתנו את כל הכל במגרש, ככה זה במלחמה. ניצחנו קבוצה סופר מוכשרת, זה לא מובן מאליו, אנשים פה שמחים, אבל ניצחנו את הפועל ירושלים והבחורים שלי ממשיכים בקו העלייה, ויש עוד משחק אחד.

"הפיניש שלנו ברבע הרביעי היה כמו במשחק נגד חולון, השתלטנו על המשחק, הפועל ירושלים איבדו את הביטחון, השתלטנו על הריבאונד וזה המומנטום של כדורסל. המומנטום היה שלנו ברבע הרביעי. בגמר גביע הייתה אווירה שונה, פה יש רוחות צהובות, אין פה רוחות אדומות. לי היה נוח כי ישבתי בצד של מכבי, הרגשתי בנוח. עכשיו שוב נעבור לצד שמאל. אנחנו 40 דקות מאליפות, לשחזר אחרי שלוש שנים, קל זה לא יהיה. יש לנו יומיים להתאושש, יש פה שחקנים שכמעט נפלו מהרגליים. מגיע למועדון הזה המון כבוד, ולבחורים להוריד את הכובע בפניהם. יש עכשיו עוד 40 דקות לעשות את הבלתי ייאמן.

"אם היית אומר לי בזמנו שאני אהיה בגמר נגד מכבי הייתי זורק אותך מהצוק, אבל דברים קורים מלמעלה, אלוהים מסדר דברים. זה יהיה פיקנטי, נעשה את הכל כדי לעשות משהו מיוחד. יש לנו קבוצה ישראלית שזה מיוחד לליגה שלנו. עשינו את המקסימום עד עכשיו ורוצים לעשות עוד צעד אחד. אמרתי לשחקנים שהשלשה של עוז לפני המחצית היא סימן מלמעלה. זה נתן להם משהו. חלמתי על התוצאה הזאת אתמול בלילה, כנראה ליאור סושרד השפיע עליי".

שחקן הפועל ירושלים ג'ייקובן בראון. יוסי ציפקיס
שוב בהלם,. ירושלים/יוסי ציפקיס
מאמן הפועל ירושלים עודד קטש. יוסי ציפקיס
"זה באמת כואב". קטש/יוסי ציפקיס

מנגד, מאמן הפועל ירושלים עודד קטש אמר בסיום: "אני צריך לתת את ההסברים ואני האחראי לכל ההפסדים שלנו העונה, לא היו הרבה וזה היה כואב במיוחד. באמת לא הצלחנו, היו שלושה מומנטומים - איך שהתחלנו את המשחק, נתנו לראשון להגיע לדברים שהם רוצים. לקראת סוף החצי השלשה של בלייזר לא קבעה, אבל הייתה תחושה שיכולנו לרדת ביתרון 10 במחצית, וביתרון 11 החטאנו 2-3 זריקות קלות ושלושה פוזשנים הגנתיים מבולבלים שלנו הכניסו אותם לביטחון. אז הגיע השלב של להיות פייבוריט זה לא טוב, זה התחיל לחלחל לשחקנים, הכרחנו דברים ומיהרנו מדי. זה לא משהו שקרה לנו הרבה בליגה, אבל היינו צריכים להיות יותר רגועים בסיטואציות כאלה ולא עשינו את זה.

"צריך לתת קרדיט לראשון, ידענו שאנחנו באים פייבוריטים, אבל במשחק אחד הכל יכול לקרות, אפשר לקוות רק למשחק טוב, אבל זה באמת כואב. בעיקר הקהל שלנו שהיה מדהים כל העונה, והתחושה של לאכזב את הקהל לקבוצה הזאת, הגיע לנו לפחות להתמודד על האליפות, זה כואב במיוחד.

"אם מתרכזים רק בתוצאות, אז אי אפשר לייצר כדורסל טוב כמו שעשינו כל העונה. אני מספיק זמן כדי להבין שאנחנו מתחייבים לדרך, הייתה לנו עונה מדהימה אם מסתכלים על זה. גם באירופה, גם בליגה, וזכינו בתואר, הייתה לנו עונה מרגשת. התחושה היא של כישלון, אבל אנחנו התחייבנו לדרך ונמשיך לעשות כדורסל טוב ובעיקר יש ללמוד.

"ראשון הצליחו ברוב השלבים להכתיב את הקצב שהם רוצים. דיברנו על זה שאנחנו רוצים קצב יותר גבוה. לפרקים היו לנו התקפות טובות ושתי הזדמנויות לברוח, אבל לא הצלחנו לייצר את הכדורסל הטוב שלנו. יותר מדי שחקנים לא שיחקו כדורסל טוב.

"לא היה משחק ששיחקתי ויכולתי לעשות דברים אחרת, החוכמה בדיעבד זה מאוד קל. כששופטים רק את התוצאה זה מאוד קל. אנחנו קבוצת כדורסל, מאוד יכול להיות שלא היה לי משחק גדול. אני הראשון שלוקח אחריות, אני האשם הראשון".

קטש נשאל על השיטה, וענה: "מהעונה ההיא שלקחתי אליפות עם הגלבוע אמרתי שהגיע הזמן לסיים עם המפעל הזה, אליפות צריכה להיות מוכרעת בסדרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully