וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ניצחה 83:85 את הפועל אילת ועלתה לגמר הפיינל פור

הקבוצה של דרוקר נתנה פייט אדיר לאלופה והיתה יכולה לכפות הארכה, אבל ווילבקין חטף הוצאת חוץ של בן שימול והוביל את הצהובים לגמר עם 21 נקודות. ג'יי פי טוקוטו להט מנגד עם 22, אבל אילת תסתפק במחמאות. היריבה בגמר: ירושלים או ראשון לציון

ONE

מכבי תל אביב עלתה הערב (שני) לגמר הפיינל פור אחרי 83:85 צמוד ודרמטי על הפועל אילת. האלופה ניצחה שלוש פעמים את אילת בעונה הסדירה, אבל הערב נתקלה ביריבה עיקשת שראויה לכל המחמאות על הפייט הגדול שהיא נתנה ביד אליהו. אילת כבר נקלעה לפיגור שמונה ברבע האחרון, אבל שלשה של רפי מנקו סימנה את הקאמבק של אילת, שקיבלה הזדמנות לכפות הארכה או אפילו לנצח את המשחק אבל סקוטי ווילבקין חטף הוצאת חוץ של בן שימול והבטיח את הניצחון הצהוב.

סקוטי ווילבקין היה ללא ספק איש המשחק הזה עם 21 נקודות, 4 אסיסטים ו-0 איבודים. הרכז של הצהובים קיבל עזרה מג'וני אובראיינט שהוסיף 15, כשיובל זוסמן תורם 8, אבל גם קלע שתי זריקות עונשין קריטיות בשניות האחרונות. הפועל אילת קיבלה תרומה נהדרת מפי ג'יי טוקוטו (22) וסולימאן בריימו (16), כשגם יונתן שולדברנד (11) ורפי מנקו (10) סיפקו תרומה יפה וגם קלעו את ארבע השלשות היחידות של הקבוצה שלהם במשחק. אלא שלאילת היה חסר משהו כדי ממש לקחת את המשחק הזה. למשהו הזה קראו אלייז'ה בראיינט. הכוכב של דרוקר קלע 13 נקודות בלבד וזרק רק שבע פעמים במשחק הזה. כעת מכבי תל אביב תחכה למנצחת בחצי הגמר השני שבו הפועל ירושלים פייבוריטית מול ראשון לציון. ואילת? היא תסתפק במחמאות על עונה שעלתה הרבה מעבר לציפיות שלה בהתחשב בקשיים שליוו אותה לאורך העונה.

עוד בנושא:

כל הבעיות, הצרות והמכות שנפלו על הפועל אילת העונה לא עצרו אותה

ווילבקין, בקלאץ'

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. יוסי ציפקיס
ישמרו על התואר? שחקני מכבי תל אביב/יוסי ציפקיס

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 21 נקודות ו-5 ריבאונדים, ג'וני אובריאנט 15, מייקל רול 12 ו-5 אסיסטים, יובל זוסמן 8, ג'ון דיברתולומאו 8 ו-4 איבודים, אלכס טיוס 7 ו-8 ריבאונדים, ג'ייק כהן 6, טאריק בלאק 5 ו-11 ריבאונדים, דיאנדרה קיין 3. אנג'לו קלויארו (11:01 דקות) ודני אבדיה (00:33) שותפו, אך לא קלעו.

קלעו להפועל אילת: ג'יי פי טוקוטו 22 נקודות (9 מ-11 מהשדה), סולימאן בריימו 16 ו-7 ריבאונדים, אלייז'ה בריאנט 13, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, יהונתן שולדבראנד 11, רפי מנקו 10, אבי בן שימול 5, עידן זלמנסון 4, פרדריק בורדיון 2.

שחקני הפועל אילת. יוסי ציפקיס
ידהימו את מכבי? שחקני הפועל אילת/יוסי ציפקיס

רבע 1

מכבי תל אביב עלתה ל-2:8 מהיר בזכות שליטה מוחלטת מתחת לסלים וחמישה ריבאונדים בהתקפה. אלא שטוקוטו וזלמנסון החזירו את האילתים לעניינים עם ריצת 0:6 שקבעה שוויון 8. מכבי הגיבה עם ריצת 0:7 משלה כשגם בלאק וזוסמן נכנסים לעניינים אצל ספרופולוס. הצהובים עלו ליתרון 10:17 לקראת סיום הרבע אבל סל של אלייז'ה בראיינט ועוד מהלך שלוש נקודות של בריימו קבעו 15:17 בלבד. טיוס הגיב עם מהלך שלוש נקודות משלו, אבל דיאנדרה קיין עשה עבירה טכנית ואפשר לאלייז'ה בריאנט לקזז מהקו. סלים של אובראיינט ובריימו קבעו: 20:22 למכבי תל אביב בסוף הרבע הראשון.

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב מול עידן זלמנסון שחקן הפועל אילת. יוסי ציפקיס
סקוטי ווילבקין/יוסי ציפקיס

רבע 2

ג'יי פי טוקוטו פתח את הרבע השני בסערה עם דאנק מהיר ומיד סל נוסף כדי לקבוע שוויון 24. אלא שמכבי הגיבה עם ריצת 0:7 כששלשה של אובראיינט קובעת 24:31 לצהובים. אילת לא ויתרה. טוקוטו המשיך לחגוג ושולדברנד התעורר לו עם שתי שלשות רצופות שהפכו את הקערה, השלימו ריצת 0:8 וקבעו 31:32 לאילת. מכבי הלכה על מייקל רול שעם סל קשה ושלשה על אלייז'ה בראיינט קבע 37:40 כשנותרו 40 שניות למחצית. אילת נתקעה אחרי פסק הזמן וחדירה של ווילבקין על הבאזר קבעה 37:42 לצהובים בסוף הרבע.

סולימאן בריימו שחקן הפועל אילת. יוסי ציפקיס
סולימאן בריימו בטירוף/יוסי ציפקיס

רבע 3

הרבע השלישי החל רע בעיקר מבחינת טאריק בלאק שביצע שלוש עבירות מהירות וירד לספסל. אבל אילת לא ניצלה את זה וזוסמן קבע יתרון של 42:48 לצהובים. אבל מכבי לא הצליחה לברוח, להיפך. שולדברנד ואלייז'ה הובילו ריצת 0:6 וכפו שוויון כשאנחנו חמש דקות בתוך הרבע. ווילבקין לקח את המשחק עליו והצליח לקלוע וגם לסחוט עבירה מאלייז'ה בראיינט. המשחק הצמוד נמשך. מנקו החטיא ובמחוץ, אבל בן שימול נותר חופשי וקלע מחצי מרחק. ג'ון דיברתולומאו וג'וני אובראיינט צלפו שלשות, אבל סל של אלייז'ה בראיינט ממש בשנייה האחרונה קבע 56:60 בלבד לצהובים.

דיאנדרה קיין שחקן מכבי תל אביב מול ג'יי פי טוקוטו שחקן הפועל אילת. יוסי ציפקיס
ה-איש של אילת. ג'יי פי טוקוטו נחסם על ידי בלאק/יוסי ציפקיס

רבע 4

מכבי תל אביב עלתה ליתרון שיא של 60:68 בפתיחת הרבע הרביעי בזכות מהלך שלוש נקודות של אובראיינט ושלשה של דיברתולומאו לאחר מכן. הכחולים חיפשו פתרונות, אבל לא הצליחו לעצור את ג'וני אובראיינט ששוב קלע בצבע ושמר את מכבי בפער די נוח. אלא שאילת לא ויתרה. רפי מנקו צלף שלשה קריטית בדיוק בזמן, דיברתולומאו החטיא ובריימו המצוין השלים מיני ריצה של 0:5 כדי לצמק ל-70:67 בלבד כשאנחנו חמש דקות לסיום המשחק. ספרופולוס הזעיק פסק זמן והחזיר את ווילבקין שהחטיא שלשה מקילומטר. אילת פנטזה על שוויון. אלייז'ה בראיינט החטיא שלשה, אבל מנקו לקח ריבאונד התקפה וסחט עבירה כשהוא קולע מהקו וקובע 69:70 בלבד למכבי. ווילבקין הפגיז עוד שלשה, הפעם הוא צלף אותה אבל בריימו הנפלא חדר וגם סחט עבירה וקבע 72:73 למכבי כשאנחנו 3:42 דקות לסיום המותחן. דיאנדרה קיין סחט עבירה אבל טען שהוא פצוע ולכן מייקל רול זרק וקלע פעמיים מהקו. שולדברנד סחט עבירה מנגד וקלע רק אחד. ווילבקין העניש עם חדירה יפה והעניק למכבי יתרון של 73:77 כשאנחנו שלוש דקות לסיום המשחק. מנקו החטיא ממטר ומכבי יצאה להתקפה קריטי שהסתיימה עם דאנק קל של בלאק שנותר חופשי לגמרי בצבע וקבע 73:79 לצהובים.

טוקוטו קלע סל יפה מחצי מרחק, אבל ווילבקין כמעט שבר את אילת עם עוד שלשה גדולה. גמור? עוד לא. אלייז'ה בראיינט קלע פעמיים מהקו, זוסמן איבד כדור ורפי מנקו קלע שלשה אדירה וקבע רק 80:82 למכבי תל אביב כשאנחנו 22 שניות לסיום. אילת התמהמהה עם העבירה ובסופו של דבר בריימו שלח לקו את מייקל רול כשנותרו 10 שניות לסיום. האמריקאי החטיא את הראשונה וקלע את השנייה. 80:83 למכבי עם 10שניות על השעון. איזו דרמה. שולדברנד החליף אחרי פסק הזמן את בריימו שיצא בחמש עבירות וגם קלע פעמיים מהקו אחרי עבירה של ג'ייק כהן. אילת שלחה לקו את יובל זוסמן שהוכיח עצבים מברזל וקבע 82:85 עם שתי קליעות עונשין. אלייז'ה בראיינט נשלח לקו באילת. הוא קלע את הראשונה והחטיא בכוונה את השנייה. אחרי צפייה במצלמות השופטים נתנו את הכדור לאילת בגלל נגיעה של ווילבקין כשנותרו שתי שניות לסיום. בן שימול לא עשה כלום עם הוצאת החוץ ובסיום: מכבי תל אביב בגמר הפיינל פור עם 83:85.

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
MVP. סקוטי ווילבקין/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully