וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדן סטייט: קווין דוראנט "צפוי" לשחק במשחק 5, סטיב קר: "הוא נראה טוב"

גולדן סטייט מייחלת לחזרתו של הכוכב במשחק 5 בגמר (4:00, ספורט 5), סטיב קר טוען שאם דוראנט ישחק לא תהיה עליו מגבלת דקות. בינתיים הפציעה של KD גורמת ל"זעם ובלבול", השחקנים תוהים - האם זה סוף השושלת?

עריכת וידאו: מתן חדד

גולדן סטייט ממשיכה לעקוב מקרוב אחרי מצבו של קווין דוראנט, בתקווה שיהיה כשיר למשחק 5 בגמר ה-NBA מול טורונטו הלילה (בין שני לשלישי, 4:00, ספורט 5). אמש ערך דוראנט אימון חלקי לקראת המשחק והווריירס אישרו שייתכן שישחק, בתקווה שאולי יצליח להושיע אותם ולהוביל אותם למהפך גדול כשהם בפיגור 3:1 בסדרה. דוראנט ערך את האימון הראשון עם חבריו מאז שנפצע ב-8 במאי.

הערב, שעות ספורות לפני פתיחת המשחק, מאמן הווריירס סטיב קר אמר שההחלטה אם דוראנט ישחק תתקבל בסמוך לפתיחת ההתמודדות. "זה תלוי באיך הוא מרגיש", אמר קר, שהבהיר שאם דוראנט ישחק, לא תהיה עליו מגבלת דקות, "הוא נראה טוב, ונראה מה קורה". קר נשאל אם העיסוק הגדול בפציעה שלו מקשה על דוראנט, וענה: "הדבר הכי קשה הוא זה שהוא לא יכול לשחק, ברגע הכי גדול של השנה, כך שבעיקר בגלל זה אני מרגיש רע בשבילו".

דוראנט, שנעדר במשך יותר מחודש מהמגרשים מאז הפציעה במשחק 4 מול יוסטון בחצי גמר המערב, עדיין רחוק מאוד מכושר אופטימלי. על פי ESPN הוא החל את האימון של הווריירס אחרי שאר השחקנים, והיה גם אחד הראשונים לסיים אותו. למעשה, דוראנט ערך אימון שחרור קל אחד, וגם אחריו הוא נראה כאוב כששתי רגליו עטופות בקרח כדי להקל על הכאבים. עם זאת, בקרב העיתונאים שמסקרים את הקבוצה ההערכה היא ש"דוראנט צפוי לשחק".

קר נשאל על החששות שלו מהכושר של דוראנט אחרי שהחמיץ כל כך הרבה זמן. "אתה דואג מהמצב", אומר קר, "היכולות הן ברורות כמובן, זה שחקן שיכול לקלוע כמה שהוא רוצה... זה קווין דוראנט. כך שאם הוא יהיה איתנו, הוא יהווה איום, אנחנו יודעים את זה".

עוד בנושא

תקווה לגולדן סטייט? "דוראנט יחזור לאימונים לקראת משחק 5"
הדרך של קוואי לצעוק 'אחריי': ניתוח ניצחון טורונטו במשחק 4
בטורונטו כבר חוגגים, גרין וגולדן סטייט עדיין בטוחים בעצמם

קווין דוראנט, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
תומפסון, איגודלה, קאזינס ולוני כבר הקריבו מעצמם, עכשיו הגיע תורו? דוראנט/GettyImages

כך או כך, למרות הכושר הירוד, בגולדן סטייט משוכנעים שחזרה של דוראנט תשנה את פני הסדרה. "הדבר הכי קשה בתור ספורטאי הוא התמודדות עם פציעות, במיוחד שהקבוצה שלך מתחרה בגמר. זה מבאס, ואני מבין לליבו של KD", אמר קליי תומפסון אמש אחרי האימון. "אני יודע כמה הוא תחרותי, יודע כמה הוא רוצה לעלות על הפרקט כבר. וברור שאנחנו זקוקים לו נואשות. נצטרך לעשות כל דבר כדי לעזור לו לחזור, בין אם זה במשחק 5 או משחק 6".

תומפסון הוסיף ואמר ש"קל מאוד לראות כמה הוא חסר לנו עכשיו. אחרי הכל, הוא הוביל אותנו לשתי אליפויות בשנתיים האחרונות, ואם הוא יחזור עכשיו ויעזור לנו לזכות בעוד אחת זה יהיה סיפור מהאגדות. אני יודע כמה הוא רוצה את זה, הוא אחד החבר'ה הכי תחרותיים ששיחקתי איתם".

הדברים של תומפסון מגיעים על רקע מיני-סערה שמתחוללת בגולדן סטייט לקראת משחק 5. אמש דיווח סם אמיק מ"האתלטיק" שכמה משחקני גולדן סטייט הרגישו "בלבול וכעס" על כך שדוראנט לא שיחק במשחק 4. על פי הדיווח, "כולם כבר שיחקו עם פציעות - קליי תומפסון, דמרכוס קאזינס, אנדרה איגודלה, קוון לוני - רק דוראנט לא. שחקני הווריירס קיוו שיעשה את המאמץ הנדרש כדי לשחק במשחק 4, וכשזה לא קרה המתיחות גברה, כי הם פשוט לא הבינו למה הוא לא על הפרקט".

בגולדן סטייט הבהירו שוב ושוב שהמילה האחרונה בדבר כשירותו של דוראנט ניתנת לצוות הרפואי, וכי ל-KD לא היתה יד בהחלטה שלא לשחק במשחק 4. טים קווקאמי מה"אתלטיק" ציין הבוקר ש"למיטב הבנתי, הווריירס לא מרוצים מהדיווחים האחרונים על מועד חזרתו של דוראנט ועל חומרת הפציעה שלו, שגרמו לאמונה בחדר ההלבשה ובמקומות אחרים שכבר היה צריך לחזור לפרקט עד עכשיו".

שחקני גולדן סטייט ווריירס קליי תומפסון, ג'ונאס ג'רבקו, אנדרה איגודלה מאוכזבים על הספסל. AP
ממתינים בציפייה רבה ל-KD. שחקני הווריירס/AP

אם יופיע למשחק הלילה, דוראנט בכל מקרה יהיה רחוק מכשירות של 100 אחוז. את דריימונד גרין זה לא מדאיג. "כשהוא ב-100 אחוז כשירות, הוא אחד השחקנים הטובים ב-NBA. אז אם הוא ב-75 אחוז, זה עדיין אומר שהוא טוב מהרבה מאוד שחקנים".

אנדרה איגודלה, לעומת זאת, לא מאיץ בדוראנט לחזור. "הייתי שם בעבר, בדיוק באותו מקום - שואלים אותך מדי יום אם אתה מוכן, מנסים לבדוק אותך, אבל בסופו של דבר לאף אחד לא אכפת, כי כולם רוצים את השורה התחתונה. אני רק רוצה שהוא יהיה במקום טוב עם עצמו. אם הוא מסוגל לעלות לפרקט עם ביטחון, שיעשה את זה. אם לא, למה לנסות להוכיח נקודה מסוימת עבור מישהו אחר ולהקריב את הגוף שלך, אם אתה לא במקום טוב עם עצמך?"

איגודלה, כמו רבים משחקני גולדן סטייט, נשאלים ביומיים האחרונים האם מדובר בסופה של תקופה. ברגע שתסתיים העונה, ירחפו אינספור שאלות מעל השושלת של הווריירס: לאן מועדות פניו של קווין דוראנט, האם קליי תומפסון יישאר, האם אנדרה איגודלה ו/או שון ליבינגסטון יפרשו, ועוד ועוד.

קליי תומפסון נדרש אמש לשאלה הזו, והודה ש"לכל דבר טוב יש סוף". יחד עם זאת, הבהיר ש"הסוף הזה יכול להגיע מחר אבל גם יכול להידחות עוד ארבע שנים. אף פעם אי אפשר לדעת". אנדרה איגודלה נשמע נחרץ יותר, ואמר ש"אני לא רואה את הסוף בכלל, באופן אישי. אהיה פה בעונה הבאה, זה בטוח, ואני די משוכנע שגם הבסיס שלנו יישאר כאן וינסה לעשות עוד מסע לתואר".

שחקני גולדן סטייט ווריירס דריימונד גרין, שון ליבינגסטון, אנדרה איגודלה. GettyImages
השושלת תפורק? איגודלה, ליבינגסטון וגרין/GettyImages

בצד השני, ההתרגשות בטורונטו בשיאה. מחירי הכרטיסים למה שעשוי להיות משחק אליפות היסטורי עבור הראפטורס מרקיעים שחקים: על פי דיווחים, רבים מבעלי המינויים מוכרים כרטיסים למשחק לכל המרבה במחיר, ומציעים מחיר התחלתי של למעלה מ-4,000 דולר למושבים הכי פחות טובים באולם. גם בלאס וגאס כבר מיישרים קו עם אוהדי הראפטורס, ומציבים את טורונטו כפייבוריטית לניצחון במשחק 5 - עם או בלי קווין דוראנט.

מטבע הדברים, כוכבי העונה של הראפטורס כבר נמצאים על הרדאר של כמה קבוצות NBA. מלבד קוואי לאונרד שיהפוך לשחקן חופשי בתום העונה ועדיין מסרב להתחייב בנוגע לעתידו (אמש נשאל על הדיווחים לפיהם רכש נדל"ן בטורונטו והשיב ש"זה עדיין לא קרה"), גם הג'נרל מנג'ר המוצלח מסאי יוג'ירי מחוזר. על פי דיווח ברשת NBC, וושינגטון מוכנה להציע ליוג'ירי אחוזי בעלות במועדון ושליטה מוחלטת בוויזארדס - הן ברמה המקצועית והן ברמה הכלכלית.

עדכון ראשון: 7:22

מסאי יוג'ירי, ג'נרל מנג'ר טורונטו ראפטורס. AP
הגיבור האמיתי של העונה. מסאי יוג'ירי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully