וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ותודה לאיביץ': רוני לוי חוזר לקדנציה שלישית כמאמן בית"ר ירושלים

7.6.2019 / 11:25

הסרבי של מכבי תל אביב החזיר לאופנה את ההערכה למאמנים קשוחים דוגמת רוני לוי, שיודע שבדיוק כמו איביץ' - גם הוא ייבחן בסופו של דבר על פי התוצאות. אופיר סער על החזרה של המאמן לקדנציה שלישית בבית"ר ירושלים, וגם: הפיצוץ עם בניון שהפך אותו למועמד המוביל

צילום ועריכה: קובי אליהו

בווידאו: התגובות אחרי משחק הידידות בין בית"ר ירושלים לאתלטיקו מדריד

אם תגיעו בשעה שבע בבוקר לחוף הים בפולג תוכלו למצוא את רוני לוי רץ עם אשתו סימה את ריצת הבוקר על החול העמוק, עולה את העלייה של וינגייט ומסיים במפגש בוקר אצל הנכדה. בגיל 52 רוני לוי כבר סבא (למרות שחיצונית הוא עדיין לא נראה כזה) אבל הוא שומר על הסדר וההרגלים הישנים שליוו אותו לאורך כל שגרת חייו. אחרי שנים של 'און אנד אוף' באימון, השגרה של רוני לוי חוזרת להיות סיר הלחץ של בית"ר ירושלים. לוי מונה אתמול באופן רשמי בפעם השלישית למאמן הקבוצה מהבירה, בתקווה שהפעם הקדנציה תחזיק הרבה יותר מחצי שנה.

בחודש האחרון, כאשר ברקע נזרקו שמותיהם של סלובודן דראפיץ', יוסי אבוקסיס וברק בכר, רוני לוי כבר היה סגור בבית"ר. סגור, אבל עדיין לא חתום בשל פרוצדורת החוזה של ניר קלינגר. מהיום בו מונה יוסי בניון לתפקיד המנהל המקצועי, הוא כבר ידע את מי הוא רוצה על הקווים. אחרי שיחה אחת עם היו"ר אלי אוחנה השניים היו סגורים על ההחלטה, והבהירו זאת לבעלים משה חוגג. בניון ואוחנה ידעו כי אחרי מה שעבר על המועדון בשנתיים האחרונות וגם בשל הבסיס הקיים הסגל הנוכחי, הקבוצה חייבת מאמן בעל ניסיון, מאמן חזק וקשוח שיעשה סדר וישנה את אווירת חוסר המחוייבות בבית וגן.

עוד בנושא:

בית"ר ירושלים הודיעה על מינויו של רוני לוי למאמן הקבוצה
היכן עומדת עסקת העברתו של עלי מוחמד לבית"ר ירושלים?
הפועל באר שבע דעתה הצעה של בית"ר ירושלים על מיכאל אוחנה

רוני לוי מאמן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
חוזר לסיר הלחץ בטדי. רוני לוי/יוסי ציפקיס

אז איזה רוני לוי בית"ר ירושלים מקבלת? הנושא מורכב. לאורך השנים לוי הבין כי אובר קשיחות ומצב בו שחקנים אמרו כי "מפחיד לחייך או להוציא מילה באימונים שלו", זה יותר מדי לדור הנוכחי. הוא ביצע התאמות ושינה גישה כדי לברוח מהסטיגמה שדבקה בו. אם ערן לוי הגיע למצב בו לאחר פיטורי גיא לוזון הוא אמר: "הכי מתאים לי שרוני לוי יבוא עכשיו" - זה אומר הכל. כמאמן מכבי חיפה בתחילת דרכו רוני לוי לא יכול היה להתמודד עם שחקנים כמו ערן לוי, אבל כשאימן אותו בנתניה ידע לגשת אליו ולחבר אותו לקבוצה.

יחד עם זאת, הדרישות הבלתי מתפשרות לסדר, ארגון, רצינות ועמידה טקטית נכונה הן חלק מהדי.אן.איי. של לוי, ומי שלא יישר איתו קו יהיה בבעיה. סדרות החינוך שביצע ולאדן איביץ' השנה במכבי תל אביב לשחקנים כמו אלירן עטר ועומר אצילי, זכו לפרגון ואהדה בתקשורת. הקהל הישראלי התלהב מהקשיחות של הסרבי, ולמעשה בכך הוחזרה לקדמת הבמה ההערכה למאמנים קשוחים ובלתי מתפשרים ש'לא רואים בעיניים'.

על מהלכים דומים לשל איביץ' רוני לוי זכה לביקורות לאורך השנים. הוא ביצע סדרת חינוך בדיוק לאותם שחקנים: לאלירן עטר במכבי חיפה, ולעומר אצילי בבית"ר ירושלים, אבל אז גם הייתה מתיחות בינו לבין אלי טביב שדרש שאצילי ישחק בכל מחיר. כמובן שהפרגון לאיביץ' הגיע בשל התוצאות שהשיג שבאו יחד עם סדרות החינוך שביצע, ובדיוק כמו איביץ', גם לוי ייבחן בסופו של דבר על פי התוצאות. אבל דבר אחד ניתן לדעת בבירור: לוי לא יישפט בעונה הבאה על קשיחות או סדרות חינוך - כי איביץ' דאג להחזיר אותן לאופנה.

מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'. אדריאן הרבשטיין
החזיר לקדמת הבמה את ההערכה למאמנים קשוחים ובלתי מתפשרים. ולאדן איביץ'/אדריאן הרבשטיין

רוני לוי אינו קונצנזוס בקרב אוהדי בית"ר ירושלים בשל שתי הקדנציות הקצרות שהיו לו במועדון. ישנה איזושהי מלכודת בלהגיע לקבוצה באמצע העונה, ובדרך כלל זה קורה שהמצב רע. לוי שיפר פעמיים משמעותית את הקבוצה בנתונים שלה, אך עדיין, הוא לא נשפט ביחס לקבוצה שהייתה לפני שהגיע ונחלצה ממאבקי ירידה אלא ביחס לרצון של אוהדי בית"ר לראות קבוצה אטרקטיבית שתרוץ למעלה.

בשתי הקדנציות היה רצון שימשיך: בראשונה הוא סיכם שימשיך, אבל אי וודאות במועדון והצעה מסטיאווה בוקרשט טרפו את הקלפים. בשנייה הוא לא הגיע להבנות כספיות עם אלי טביב ועזב. לוי מעריך את עצמו ויודע להילחם על מה שהוא חושב שמגיע לו בחוזה. טביב הציע לו 55 אלף שקלים לחודש, השכר הכי גבוה שהוצע למאמן בתקופת טביב, אבל לוי דרש 75 אלף וטביב פוצץ את העסקה. "אני מביא מאמנים ב-30 אלף, הצעתי לו כמעט כפול והוא לא רצה אז המשכתי הלאה", אמר טביב לאחר מכן. אגב, מאז אותה מתיחות השניים חידשו קשר והיום הם ביחסים טובים.

כולם זוכרים את המיני-פיצוץ שהתרחש בין לוי ליוסי בניון בקדנציה האחרונה שלו במכבי חיפה. בפועל, אולי זה היה הרגע שגם גרם למינויו של לוי למאמן בית"ר ירושלים בעונה הבאה. השניים ליבנו את העניינים מהר מאוד בחיפה, וזה גרם לבניון להבין שלוי הוא מאמן שלא מוכן להתפשר על האמת המקצועית שלו אפילו עם כוכב בסדר גודל כמו שלו. גם שחקנים כמו אלירן עטר וגילי ורמוט בטחו במאמן וידעו שיש על מי לסמוך. כעת, במיוחד אחרי שנה שבה מאמנים שילבו בהרכב בית"ר שחקנים בעלי אגו רק מתוך חשש לתגובות כאלה או אחרות, יש ציפייה לראות משהו אחר.

ההסכם עם ניר קלינגר חייב חתימה רשמית רק מה-1 ביוני, והחלון הזה איפשר לבעלים משה חוגג לפנטז על ברק בכר אותו הכיר מהפועל באר שבע, מה שייצר מעט מתיחות מאחורי הקלעים. לזכותו של חוגג יש לומר שכאשר הוא דיבר על אופציית בכר או יוסי אבוקסיס מאחורי הקלעים, הוא הבהיר במקביל לכך כי בכל מקרה מי שיקבל את ההחלטה יהיה יוסי בניון. את בכר חוגג מכיר מבאר שבע, את רוני לוי, איתו מעולם לא שוחח, הוא לא. גם את גיא לוזון חוגג לא הכיר. כזכור, הוא הגדיר אותו מספר שבועות אחרי המינויו ל'יורגן קלופ הישראלי', אבל כעבור חודשיים פיטר אותו. חוגג לומד תוך כדי תנועה, מודה שהוא עדיין לא מבין מספיק כדי לקבל החלטות כאלה, ובשל כך הוא נתן את המנדט לבניון ואוחנה.

רוני לוי מאמן מכבי חיפה, יוסי בניון קפטן מכבי חיפה. קובי אליהו
יכול להיות שהפיצוץ בינהם במכבי חיפה החזיר אותו לבית"ר ירושלים. רוני לוי עם יוסי בניון/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully