וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בל יתואר: התקדים של מאוריסיו פוצ'טינו ויורגן קלופ בגמר 2019

1.6.2019 / 14:00

קלופ הבטיח לליברפול לפחות תואר אחד אחרי ארבע שנים, וזו ההזדמנות האחרונה לעמוד במילה. פוצ'טינו מחכה חמש שנים בטוטנהאם ומעל עשור בקריירת האימון. אחד מהם יהיה התשיעי שמשיג תואר ראשון בקבוצה שלו דווקא בליגת האלופות. אבל זמן ההמתנה מעולם לא היה ארוך כל כך

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: התגובות לאחר הקאמבק הגדול של ליברפול על ברצלונה בחצי הגמר

"אם אשב כאן בעוד ארבע שנים, אני די בטוח שיהיה לנו תואר אחד", הצהיר יורגן קלופ ביומו הראשון באנפילד. את משחק הבכורה שלו כמאמן ליברפול ערך ב-17 באוקטובר 2015, נגד טוטנהאם בווייט הארט ליין. 0:0 נשכח מול החבורה של מאוריסיו פוצ'טינו.

שעון החול שהפך אז קלופ נותר כעת עם גרגרים ספורים בלבד. ההזדמנות האחרונה להשיג תואר בפרק הזמן שהקציב לעצמו, מגיעה כעת, בדמות הגביע עם האוזניים הגדולות. ושוב, טוטנהאם ופוצ'טינו ניצבים מנגד.

עוד בנושא:
טוטנהאם מול ליברפול בגמר ליגת האלופות (22:00, ספורט 5)
לעולם לא נצעד לבד: מסעו של אוהד אחרי ליברפול בגמרים באירופה
אייאקס, ליברפול או ריאל מדריד? גלו איזו קבוצת ליגת אלופות אתם
מוחמד סלאח: "הפעם זה מרגיש יותר טוב, מקווה שאשחק את כל הגמר"

יורגן קלופ מאמן ליברפול עם מאוריסיו פוצ'טינו מאמן טוטנהאם. רויטרס
שם הכול התחיל. יורגן קלופ בבכורה כמאמן ליברפול עם מאוריסיו פוצ'טינו/רויטרס

באופן פרדוקסלי, התואר הגדול והחשוב ביותר עבור מועדוני הכדורגל באירופה, יהיה התואר הראשון של אחד מהם בקבוצה שלו. הארגנטינאי עדיין לא זכה בתואר כלשהו מאז שהחל לאמן, והרגע הכי קרוב מבחינתו היה גמר גביע הליגה ב-2015, בעוד קלופ כבר השיג שתי אליפויות וגביע עם בורוסיה דורטמונד, אבל פספס את האליפות עם ליברפול, הפסיד איתה בשלושה גמרים וסך הכול כשל בששת הגמרים האחרונים שלו כמאמן.

אז פוצ'טינו נמצא בטוטנהאם חמש עונות ללא תואר וקלופ כמעט ארבע בלי כלום בליברפול. ועדיין, הם כנראה שני המאמנים המוערכים ביותר באירופה כיום. סרט דוקומנטרי של ערוץ 4 הבריטי לקראת הגמר, התמקד בשניים ונקרא "קלופ נגד פוצ': קרב הסופר-מנג'רים". כי איך שלא נהפוך את זה, הם הפנים של שתי הפיינליסטיות. הם הפנים של גמר 2019.

יורגן קלופ מאוריסיו פוצ'טינו גמר ליגת האלופות 2019. GettyImages
שני "סופר-מנג'רים" וגביע אחד ביניהם. יורגן קלופ עם מאוריסיו פוצ'טינו/GettyImages

פוצ'טינו הרים את טוטנהאם לגבהים שלא הכירה. הוא העניק לה אופי וסגנון ייחודי, קידם שחקני בית שהפכו גם לשלד של נבחרת אנגליה והצליח להגיע לגמר ליגת האלופות למרות 16 חודשים ללא הוצאת פני אחד על רכש. יש הטוענים כי מדובר במאמן המשפיע ביותר שעבד במועדון מאז ביל ניקולסון שחתום על הדאבל ההיסטורי ב-1961. קלופ החזיר את ליברפול להיות מעצמה של ממש. ארון הגביעים עדיין לא התחדש, אבל המאמן הגרמני בנה קבוצה התקפית מאי פעם, קבע שיא נקודות למועדון בפרמיירליג ויצר תלכיד שהגיע לגמר ליגת האלופות זו השנה השנייה ברציפות.

שני הצדדים מדברים על דרך והמשכיות. על תהליך שנוצר בהתמדה ונחישות, תוך כדי הקפדה על הפרטים הכי קטנים. האם גם במקום אחר היו מחזיקים מעמד? כנראה שלא. "אצלנו באיטליה כבר מזמן היו 'הורגים' את הבחור המסכן", התייחס רוברטו מאנצ'יני, מאמנה של נבחרת איטליה, לחמש השנים של פוצ'טינו בטוטנהאם. "הוא לא זכה בדבר, אבל מנסה לשפר את הקבוצה שלו מדי שנה כדי שתוכל להשיג תארים. וקלופ? הוא עלול לסיים שוב ללא תואר, אף על פי שהקבוצה שלו סיפקה עונה מרגשת. חושבים שליגת האלופות זה מפעל פשוט. אם זה היה כך, היינו זוכים בו הרבה פעמים".

בזמן שמאנצ'יני ניצל את המצב המיוחד של קלופ ופוצ'טינו כדי למתוח ביקורת על חוסר הסבלנות של המועדונים והתקשורת באיטליה, ז'וזה מוריניו בחר לתקוף את צמד המאמנים. הפורטוגלי, שזכה בליגה האירופית ובגביע הליגה בעונתו הראשונה במנצ'סטר יונייטד ופוטר בדצמבר 2018 אחרי שנתיים וחצי ללא הישגים בליגה או בליגת האלופות, עקץ: "אני לא אוהב את הסתירות שיש בכדורגל בימינו. יש מאמנים שאוהבים לשווק את הרעיון של פילוסופיה, אבל אתה צריך למכור את הפילוסופיה הזו עם משהו. אם הקבוצה שלך משחקת טוב, היא קבוצה מנצחת. אם לא זכית בכלום, אז מה הנקודה בעצם?".

ג'ון בארנס, מכוכבי האליפות האחרונה של ליברפול ב-1990 ופרשן כיום, הגיב למוריניו בחריפות: "זו ביקורת של אנשים טיפשים. איך טוטנהאם יכולה לקחת אליפות? איך אפשר לבוא אליה בטענות אם לא זכתה? ואיך אפשר לצפות שקבוצה תזכה בגביע כשאתה לא יודע מי יחכה לה בדרך? בוא נגיד שפוצ'טינו היה מקבל את מנצ'סטר סיטי בחוץ בסיבוב השלישי. איש לא יצפה שהוא יזכה בתואר הזה. זה יכול לקרות, אבל הסיכויים לא לטובתו. ומה אם בסיבוב הרביעי תחכה לו ליברפול בחוץ ולאחר מכן צ'לסי בחוץ? מה הסיכויים שינצח בכל המשחקים? האמירות לפיהן 'צריך לזכות בתואר', הן מגוחכות".

מנג'ר מנצ'סטר יונייטד ז'וזה מוריניו. רויטרס
לא מתחבר לפילוסופים. ז'וזה מוריניו/רויטרס

הסיטואציה הזו יוצרת גמר תקדימי.

עבור שמונה מאמנים בעבר, הזכייה בגביע/ליגת האלופות הייתה למעשה התואר הראשון שלהם במועדון בו עבדו. בניגוד לרוברטו די מתאו למשל, ששבועיים לפני הזכייה בליגת האלופות ב-2012 כבר זכה עם צ'לסי בגביע האנגלי, השמונה הללו (ברשימה המופיעה מטה) לא הניפו לפני כן אפילו את גביע הליגה. אבל אף אחד מהם לא חיכה כל כך הרבה זמן. שבעה עשו את זה כבר בעונה הראשונה, ועוד אחד בעונה השנייה. לא מעבר.

הערב (שבת, 22:00, ספורט 5) אחד מהשניים - קלופ או פוצ'טינו - בכל מקרה יעשה היסטוריה.

מאוריסיו פוצ'טינו מאמן טוטנהאם עם יורגן קלופ מאמן ליברפול , 2016. GettyImages
אחד יעשה היסטוריה. מאוריסיו פוצ'טינו עם יורגן קלופ/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully