וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוצ'טינו רוצה ששחקניו ישחקו "כמו ילדים", קלופ אישר שפירמינו כשיר

מאמני טוטנהאם וליברפול דיברו לקראת גמר ליגת האלופות. הארגנטינאי מתרגש: "אנחנו רוצים לעשות היסטוריה". לא ברור האם קיין יפתח

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: ליברפול חוגגת את הניצחון הגדול על ברצלונה בחצי הגמר

אחת מהעונות הגדולות ביותר בליגת האלופות, יש שיגידו הגדולה אי פעם, תגיע מחר (שבת, 22:00, ערוץ הספורט) לסיומה עם הגמר הגדול שיפגיש בין טוטנהאם לליברפול באצטדיון וונדה מטרופוליטנו שבמדריד. מדובר בדרבי אנגלי שני בהיסטוריה של גמר ליגת האלופות וגם בדרבי אנגלי שני העונה בגמר אירופי, אחרי שברביעי האחרון צ'לסי הביסה 1:4 את ארסנל בגמר הליגה האירופית. לפחות על הנייר, לליברפול יש יתרון: היא ניצחה העונה את טוטנהאם בליגה פעמיים באותה תוצאה (1:2), וגם המאזן ההיסטורי בין הקבוצות עומד לצידה עם 79 ניצחונות לעומת 48 הפסדים ו-43 תוצאות תיקו ב-170 מפגשים. גם בסוכנויות ההימורים היא מסומנת כפייבוריטית גדולה, וזאת לאור העונה הנהדרת שלה במהלכה הרשימה ואף נאבקה ראש בראש על אליפות אנגליה עם מנצ'סטר סיטי.

מאמן ליברפול יורגן קלופ. רויטרס
חיוכים באימון ליברפול. יורגן קלופ/רויטרס

ליברפול

עבור ליברפול מדובר בגמר שני ברציפות אחרי ההפסד הכואב 3:1 לריאל מדריד בקייב אשתקד. היא חולמת על גביע אירופה שישי בתולדותיה וראשון מאז נס איסטנבול ב-2004/05, וזאת בעונה בה היא הלכה כמעט עד הסוף בכל המפעלים, אבל לרוע מזלה עדיין לא זכתה בשום תואר. בליגה, היא נכנעה למנצ'סטר סיטי שזכתה על חשבונה באליפות רק במחזור האחרון. הפסד גם בגמר ליגת האלופות, יהפוך עונה נהדרת בה המייטי רדס הציגו כדורגל מלהיב לעונה מסויטת וכואבת ביותר.

יורגן קלופ, שהגיע מחויך למסיבת העיתונאים ושמר על החיוך גם באימון המסכם, נשאל על כשירותו של רוברטו פירמינו והרגיע כשאמר שהוא כשיר ויהיה בסגל. למרות זאת, הוא לא גילה האם הברזילאי יפתח ("מעדיף להשאיר את הקלפים קרוב לחזה") אבל סביר להניח שזה יקרה. על ההגעה לגמר שנה אחרי ההפסד בקייב: "התבגרנו בשנה, צברנו ניסיון וזה יעזור לנו. אני מקווה שאתם זוכרים ששיחקנו טוב בגמר של העונה שעברה, אבל לצערי הפסדנו. ההבדל הוא שבעונה שעברה הופתענו מההגעה לגמר, אבל העונה זאת הייתה המטרה".

הגרמני הוסיף: "אנשים אומרים שאנחנו פייבוריטים, אבל מי שראה את המשחקים בין הקבוצות בליגה יודע שזה לא נכון. ניצחנו אותם פעמיים, אבל זה היה צמוד מאוד. זה גמר, והכל פתוח". על האפשרות לזכות בליגת האלופות לראשונה בקריירה: "הייתי חסר מזל שלא זכיתי בתואר עד עכשיו, אבל זה יהיה מיוחד עם ליברפול. זה מועדון מיוחד שהתאהבתי בו. כולנו עם אנרגיות טובות ומצפים למשחק טוב וחיובי, שגם הקהל יוכל ליהנות ממנו".

שחקן ליברפול רוברטו פירמינו. רויטרס
יהיה בסגל, וצפוי גם לפתוח. רוברטו פירמינו באימון המסכם של ליברפול/רויטרס

טרנט אלכסנדר ארנולד אמר: "לטוטנהאם אין כוכב שבולט מעל לשאר, הם משחקים כקבוצה והם מצוינים". אנדרו רוברטסון הוסיף לכך: "אנ מאוד אוהב את מאוריסיו פוצ'טינו, אני חושב שהוא אחד מהמאמנים הטובים בעולם. לוקאס מורה היה הגיבור במשחק נגד אייאקס, אבל יש להם שחקנים מסוכנים ובכל משחק אחד אחר יכול להפוך לגיבור הזה. זה אומר שהם קבוצה בריאה ותחרותית ואנחנו נהיה חייבים להיזהר מהאיכות שלהם".

השניים, אלכסנדר ארנולד ורוברטסון, יפתחו כמובן כמגנים וינסו לסיים את העונה הנפלאה שלהם עם בישולים נוספים לחבריהם לקבוצה. אם פירמינו אכן יפתח, הוא ישלים בהתקפה את הטריו הקבוע שכולל גם את מוחמד סלאח וסאדיו מאנה. פאביניו, ג'ורג'יניו ויינאלדום וג'ורדן הנדרסון יפתחו בקישור, ובמרכז ההגנה שחקן העונה בפרמיירליג וירג'יל ואן דייק ישתף פעולה עם ג'ואל מאטיפ והשניים ינסו להגן על שערו של אליסון.

שחקני ליברפול טרנט אלכסנדר ארנולד, אנדרו רוברטסון. רויטרס
המגנים של ליברפול במסיבת העיתונאים. טרנט אלכסנדר ארנולד ואנדרו רוברטסון/רויטרס

טוטנהאם

טוטנהאם תהפוך מחר רשמית לקבוצה ה-40 שמגיעה לגמר ליגת האלופות או בשמו הקודם, גביע אירופה. היא קוטעת רצף של יותר מעשור בו לא נראו קבוצות חדשות במעמד הגמר, אז, ב-2008, זאת הייתה צ'לסי. התרנגולים ינסו גם להפוך לקבוצה ה-23 שלא רק מגיעה לגמר, אלא גם מניפה את הגביע בסופו. טוטנהאם לא רגילה למעמד כה גדול. היא זכתה בתואר האחרון שלה ב-2008 (גביע הליגה האנגלי) ועם רקורד של שתי אליפויות, 12 גביעים באנגליה ושתי זכיות גביע אופ"א, היא מודעת לכך שזכייה בליגת האלופות תוכל לפתח את המועדון למימדי ענק בשנים הבאות.

כמובן שמאוריסיו פוצ'טינו נשאל תחילה במסיבת העיתונאים האם הארי קיין יפתח ולכך הוא ענה: "זה עדיין לא ברור. נקיים אימון מסכם ואחריו נוכל לחשוב ולקבל החלטות. אני לא חושב שנקבל החלטה עד מחר". על הגמר עצמו: "אנחנו נהנים מכל רגע. נהנינו בדרך לכאן, ואנחנו נהנה גם במשחק. רגעים גדולים כאלה לא שווים דבר אם לא נהנים מהם כראוי. אנחנו מוכנים להתמודדות ובטוחים בעצמנו, חשוב שהשחקנים ישחקו בצורה חופשית - בדיוק כפי ששיחקו בשכונה או כשהיו ילדים. המפתח הוא לא לחשוב על כמות האנשים שצופה בך. אנחנו יודעים מה עלינו לעשות ואנחנו רוצים לעשות היסטוריה".

שחקן טוטנהאם הוגו לוריס. רויטרס
מונדיאל כבר יש לו, יזכה גם בליגת האלופות? הוגו לוריס/רויטרס

השוער והקפטן, הוגו לוריס: "הרגע ההוא באמסטרדם היה הטוב בקריירה שלי. עכשיו אנחנו רוצים להשיג רגע גדול יותר. זה כבוד גדול עבורי להיות חלק מהקבוצה הזאת. לזכות במונדיאל עם צרפת היה הישג עצום, אבל אי אפשר להשיג את זה בלי חברייך לקבוצה וגם כאן חבריי לקבוצה הם שעזרו לי להגיע לגמר. כולנו מקצוענים ומרוכזים". הארי ווינקס הוסיף: "הגמר הזה עצום בשבילנו כמועדון וגם בשביל האוהדים. הוא מוכיח את ההתקדמות העצומה של טוטנהאם בשנים האחרונות. זה יהיה לילה מיוחד עם המון רגשות".

שאלת השאלות היא כאמור כשירותו של הארי קיין, שכבר חזר לאימונים מלאים. טרם ברור אם הכוכב הגדול יפתח בחוד, אבל אם יהיה כשיר, הוא צפוי לתפוס את מקומו של לא אחר מאשר לוקאס מורה - האיש שהעלה את טוטנהאם לגמר עם שלושער גדול ב-2:3 על אייאקס בחצי הגמר. גם יונג מין סון ודלה עלי יפתחו בהתקפה, כשבקישור מוסא סיסוקו והארי ווינקס יתמכו במוציא לפועל העיקרי, כריסטיאן אריקסן. קירן טריפייר ודני רוז צפויים לפתוח כמגנים, הקפטן הוגו לוריס בשער ולפניו צמד הבלמים הבלגיים טובי אלדרווירלד ויאן ורטונגן.

שחקן טוטנהאם הארי קיין. רויטרס
כולם רוצים לדעת האם הוא יפתח. הארי קיין/רויטרס

הרכבי הקבוצות

שופט: דאמיר סקומינה (סלובניה)
אצטדיון: וונדה מטרופוליטנו (מדריד)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully