וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיין הקניט את הפועל תל אביב: "תביאו את המטאטא". אובריאנט מתנדנד

31.5.2019 / 8:09

במכבי תל אביב חגגו את הסוויפ בדרבי, הגארד עקץ, זוסמן בעננים: "מרגיש שהתעליתי". לקראת העונה הבאה: הצהובים עשויים לסגת מההסכמות עם אובריאנט, חילוקי דעות בין ספרופולוס להנהלה בנוגע לקיין, ומתי תוכרז החתמת וולטרס?

one

במשך דקות ארוכות חגגו אמש (חמישי) שחקני מכבי תל אביב את העלייה לפיינל פור בתום ניצחון 0:3 על הפועל תל אביב בסדרת רבע הגמר ו-63:87 מוחץ במשחק האחרון בסדרה. השחקנים הצהובים נשארו להודות לקהל שדחף אותם במהלך הסדרה, גם אם אותו קהל כבר הודיע במהלך המשחק כי לא יגיע בעוד פחות משבועיים לפיינל פור. בירידה לחדר ההלבשה לא הסתירו הצהובים את האושר שלהם כשדיאנדרה קיין, המצטיין במשחק ואולי גם בכל הסדרה, צועק לעבר חדר ההלבשה של האדומים: "תביאו את המטאטא".

היה זה המשחק הכי חד צדדי של הסדרה - הצהובים הוליכו ב-26 הפרש במחצית, 25:51, כשהם רוקדים על הפרקט ולא נותנים ליריבה להתקרב. ברבע השלישי כשהפועל יצרה מומנטום וצימקה ל-13 בלבד, השחקנים של יאניס ספרופולוס ביצעו כמה מהלכים גדולים בהתקפה וגמרו את הסיפור.

ועם זאת, עדיין היו כאלה במכבי שסיימו את המשחק קצת כועסים. שלוש עבירות טכניות שנשרקו במהלך המשחק הצליחו להוציא את הצהובים משלוותם - "איך במשחק שנגמר בהפרש כזה אנחנו עדיין מרגישים שהשיפוט מחמיר איתנו?", אמרו בקבוצה, "אולי זה האמוציות של הדרבי, ואולי פשוט משהו לא בסדר".

עוד בנושא

מכבי תל אביב הביסה את הפועל תל אביב 63:87 ועלתה לפיינל פור
ביוון טוענים: פנאתינייקוס גיששה אצל מייקל רול לקראת העונה הבאה
דני פרנקו: "מאחל להפועל תל אביב להביא מאמן טוב יותר ממני"

שחקן מכבי תל אביב, דיאנדרה קיין. דני מרון
התגרה בהפועל. קיין/דני מרון

בעוד כמה שבועות יידע יובל זוסמן האם הוא ייכנס לרשימה המכובדת של ישראלים שיבחרו בדראפט ה-NBA. בינתיים זוסמן סימן לעצמו וי על מטרה של התעלות ברגעי ההכרעה של העונה. אחרי עונה סדירה עם 7.4 נקודות, 3.5 ריבאונדים ו-2.4 אסיסטים, עלה הגארד הישראלי ל-11.3 נקודות, 3.3 ריבאונדים ו-3.3 אסיסטים בפלייאוף, כשדקות המשחק נשארות זהות.

"אני מרגיש שהתעליתי, באתי עם הרבה יותר ביטחון בסדרה הזאת, הרבה יותר אסרטיבי, דיברתי עם כמה אנשים שעזרו לי בקטע הזה. בסופו של יום, אתה עובד קשה, יודע מה היכולות שלך וההזדמנויות מגיעות. הרגשתי שבמהלך השנה לא נתתי מספיק נתונים יפים, הרגשתי שאני יכול לתרום יותר לקבוצה בכמה פרמטרים, ואני שמח שעכשיו רואים את זה", אמר זוסמן והתייחס להחלטה שלו להישאר במכבי בקיץ שעבר. "לא יודע אם זה מה שחשבתי כשהחלטתי להישאר. לא ידעתי למה לצפות, אבל אני מסופק מעל ומעבר, שמח שזה המצב, שמח שהמאמן סומך עליי כמה שהוא יכול".

כשנשאל על המוטיבציה המיוחדת שלו בפלייאוף בדרבי הוסיף: "באיזשהו מקום רצינו מאוד לנצח, עם כל מה שקורה בין הקהלים. הדרבי האחרון לפני הפלייאוף היה ביום הולדת שלי, ואמרתי שאני לא רוצה שינצחו ביום הולדת שלי, וככה באתי למשחקים האחרים. אני שמח שניצחנו את זה בסופו של יום. אני חושב שהיינו פייבוריטים בסדרה הזאת, הפועל קבוצה מעולה, אבל שמח שניצחנו אותה ככה".

דקות לפני שניגש למסיבת העיתונאים, זוסמן שמע בחדר ההלבשה את יאניס ספרופולוס אומר לשחקניו שכרגע כל תשומת הלב הוא על חצי הגמר, שם יפגשו הצהובים את המנצחת בסדרה בין הפועל אילת לעירוני נס ציונה. כשנשאל זוסמן האם הוא מדמיין את הגמר נגד הפועל ירושלים, מפגש שלא התרחש בגמר כבר 11 שנים, אמר: "יש לנו עוד חצי גמר, לא צריך לקפוץ קדימה. המאמן אמר שצריך לחשוב קודם כל על החצי גמר, לא רוצים פאשלות, רוצים לנצח את המשחק הזה, וכשנגיע לגמר נסתכל על הקבוצה היריבה. כל הפייבוריטים זה ספקולציות של עיתונאים. תפקידנו להראות על המגרש שאנחנו הקבוצה הכי טובה בארץ".

עוד באותו נושא

מכבי תל אביב הביסה את הפועל תל אביב 63:87 ועלתה לפיינל פור

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב, יובל זוסמן. דני מרון
עבר תהליך. זוסמן/דני מרון

"אני מתרכז רק בלקחת אליפות. ההנהלה הורתה לי בימים אלה לא להתעסק בשום דבר אחר", במילים האלה פטר את עצמו יאניס ספרופולוס מלהתייחס בכל הנוגע לעונה הבאה, אחרי שסיים לעקוץ את התקשורת על המועמדים האפשריים לחיזוק הקבוצה שהוזכרו בתקופה האחרונה.

אלא שהימים הקרובים יהיו קריטיים בכל הנוגע למכבי תל אביב גרסת 2019/20. בימים הקרובים תושלם עסקת נייט וולטרס באופן רשמי, אחרי שהתנאים בין השחקן לקבוצה כבר סוכמו, וכך גם רוב התנאים בין מכבי תל אביב לז'לגיריס קובנה, העסקה מוערכת בכחצי מיליון דולר. וולטרס יהיה שחקן הרכש הראשון שסוגר במדים הצהובים, והחתמתו תוכרז רק עם סיום הפיינל פור בליגת העל.

בגזרת השחקנים שנמצאים בקבוצה, התייחס אמש ספרופולוס להישארות של אנג'לו קלויארו כעובדה גמורה, למרות שהצהובים טרם מימשו את האופציה על השחקן. ההערכות בסביבת הקבוצה שגם ג'ייק כהן וטאריק בלאק, שטרם חתמו על חוזים לעונה הבאה, יעשו זאת בימים הקרובים, ויצטרפו לסקוטי ווילבקין, ג'ון דיברתולומאו, דני אבדיה ויובל זוסמן.

שני שחקנים עומדים במרכז תשומת הלב של הצהובים בימים אלה - ג'וני אובריאנט ודיאנדרה קיין. עם אובריאנט יש לצהובים הבנות כלליות להמשך דרכו, אלא שבימים האחרונים לקחו במכבי צעד אחורה, גם בשל יכולתו של אובריאנט, וייתכן שיסוגו מהעסקה. לגבי קיין, ספרופולוס מעוניין שימשיך, אך שאר מקבלי ההחלטות לא מתלהבים וטוענים כי ניתן להביא שחקן טוב יותר, והעובדה שהוא מבוקש בכמה קבוצות בדרג השני של היבשת עשוי להוביל לסיום דרכו במועדון.

ג'וני אובריאנט שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
בדרך החוצה? אובריאנט/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully