וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוסמן מסביר את המפנה החיובי, ספרופולוס מודה: "לא מרוצה מפארגו"

28.5.2019 / 7:04

מכבי תל אביב ברגשות מעורבים אחרי הדרבי: מצד אחד זוסמן מצא את הידית ("עובד על זה יום ולילה"), מצד שני פארגו וספרופולוס במסלול התנגשות ("מזל שהעונה מסתיימת בקרוב"). בהפועל: הזרים "מביכים", גינת ומדר נקודות האור

one

בווידאו: תקציר המשחק

עיקרי הדברים

- במכבי תל אביב מרוצים מהחזרה לכושר של יובל זוסמן

- היחסים בין ג'רמי פארגו ליאניס ספרופולוס בשפל: "מזל שהעונה נגמרת"

- בהפועל תל אביב טוענים: הזרים "מביכים", גינת ומדר נקודות האור

- בהפועל מאמינים שלא יעמדו לדין אחרי הדרבי ה"שקט"

seperator

מכבי תל אביב עשתה אמש (שני) צעד גדול לקראת עלייה לפיינל פור אחרי שניצחה 72:85 את הפועל תל אביב בדרייב אין ועלתה ל-0:2 בסדרת רבע גמר הפלייאוף. בניגוד למשחק הראשון בסדרה, הפעם הקבוצה של יאניס ספרופולוס נתקלה בקשיים ואף פיגרה 67:66 באמצע הרבע הרביעי, לפני שסגרה את המשחק עם ריצת 5:19 עליה היו חתומים בעיקר סקוטי ווילבקין וג'ייק כהן. כהן הוביל את קלעי הצהובים עם 21 נקודות, ווילבקין הוסיף 19 ויובל זוסמן במשחק סולידי בשני צידי המגרש הוסיף 15 נקודות.

בסיום המשחק חגגו השחקנים הצהובים עם הקהל שהגיע לתמוך בהם בדרייב אין כשיובל זוסמן נכנס ליציע כדי להודות לאוהדים וסקוטי ווילבקין סימן לקהל עם האצבע שנותר עוד משחק אחד כדי לסיים את הסדרה. בחדר ההלבשה הדגיש יאניס ספרופולוס לשחקנים שהם חייבים להישאר מרוכזים לקראת המשחק האחרון בסדרה ולסיים אותה בסוויפ.

"המשחק היה שקול מאוד במשך שלושה רבעים וחצי, הפועל נלחמה חזק מאוד. הדרבי הקודם פה הוכיח שהם יבואו לשמירות כפולות בסיום המשחק ולא תמיד ישרקו להם את העבירות, אז אני שמח שעשינו את זה וידענו להתמודד עם זה, אבל זה עדיין לא נגמר", סיכם יובל זוסמן והתייחס לחששות של הצהובים מלפני המשחק, "לא חשבנו על להפסיד פה, ספורטאים מקצוענים באים לנצח כל משחק, חשבנו שזה עוד משחק חשוב בדרך".

עוד בנושא

מכבי תל אביב ניצחה 72:85 את הפועל תל אביב ועלתה ל-0:2
ספרופולוס פרגן לזוסמן, פרנקו: "הקבוצה הטובה יותר ניצחה"
מכבי תל אביב מנסה לסגור את עסקת נייט וולטרס מול ז'לגיריס
עוד אמש: ראשל"צ ניצחה 85:95 את חולון ועלתה ל-0:2 בסדרה

עוד באותו נושא

פלייאוף ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה 72:85 את הפועל תל אביב ועלתה ל-0:2

לכתבה המלאה
ג'ייק כהן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
הפעם הם לא ליקקו דבש. ג'ייק כהן חוגג בסיום/יוסי ציפקיס

זוסמן, שמצוין בכושר טוב לאחרונה, התייחס לקליעה שלו מבחוץ (4 מ-5 מהשלוש אמש). "אנחנו עובדים קשה, אני עובד יום ולילה בשביל הרגעים האלה, אני זורק מאות זריקות ביום, שמח שהיה לי יותר ביטחון והכדור נכנס. במחצית מייקל רול אמר לי להמשיך לזרוק את הזריקות האלה, צריך להמשיך לקחת הזריקות גם אם הן לא נכנסות".

במהלך המשחק לקח ספרופולוס פסק זמן וניסה לסדר את ההגנה כדי לעצור את תומר גינת שלהט עם 15 נקודות. החל מאותה נקודה הצליחו הצהובים להצר את צעדיו של גינת. "הוא קלע 10 נקודות ב-7 דקות, לא ציפינו שהוא יפתח כזה טוב, אז לאט לאט ניסינו לסדר את המשחק בצורה שלנו כדי לגרום לו אי נוחות בהתקפה. הוא קלע 15 נקודות בחצי הראשון והוא שחקן מעולה, אבל שמח שהצלחנו לעצור אותו בסוף", סיכם זוסמן.

ג'רמי פארגו, ששותף לארבע דקות בלבד, ירצה לשכוח גם את המשחק הזה. "לא הייתי מרוצה מאיך שג'רמי שיחק. לפני כמה חודשים לא הורדתי אותו מהמגרש וכולכם שאלתם למה אני נותן לו לשחק", אמר ספרופולוס. במכבי מנסים לרכך את מערכת היחסים בין השניים, וגורם בקבוצה הוסיף אמש: "העובדה שהעונה מסתיימת בעוד שבועיים טובה מאוד לשניהם".

שחקן הפועל ירושלים ג'ייקובן בראון מול שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן. קובי אליהו
משחק טוב בשני צידי המגרש. זוסמן בפעולה בהגנה/קובי אליהו

בצד המפסיד, ייתכן שהפועל תל אביב שיחקה אמש את משחקה האחרון העונה בדרייב אין, ולא מעט שחקנים יפרדו מהאולם הביתי. שלושה שחקנים קלעו 46 מ-72 הנקודות של האדומים - סטו דגלאס במשחק שיא עם 16 נקודות וריצ'רד האוול ותומר גינת עם 15 כל אחד. גינת קלע כאמור את כל הנקודות שלו במחצית הראשונה. האדומים קיבלו 16 נקודות בלבד מהשחקנים הזרים שלהם, באחת התצוגות החלשות של רביעיית זרים שנראתה בארץ בשנים האחרונות.

"זה היה מביך, הם נראו כמו שחקנים שדרכו פעם ראשונה על הפרקט ולא כמו שחקנים שיש להם ביחד מעל 25 שנות ניסיון באירופה", אמר אחד מאנשי הפועל בסיום. בקבוצה לא אהבו לקרוא את העובדה שגרלון גרין כבר סגר ביוון לעונה הבאה ואמרו כי: "זה מראה איפה הראש שלו ושל האחרים היה".

"אני עדיין מאמין שיש לנו סיכוי. היה משחק צמוד, המשחקים האלה יכולים להיות מוכרעים ב-2-3 דקות. אין לי ספק שיש לנו עדיין סיכוי", אמר סטו דגלאס. "קשה לומר מה היה חסר כדי לנצח את המשחק הזה, הגנתית לא הפעלנו עליהם מספיק לחץ במחצית השנייה. במחצית השנייה קצת אכזבנו הגנתית". על יכולתו האישית אמר דאגלס: "אני מרגיש טוב, אני תמיד מוכן, אני יודע שהרוטציה מאוד קשה כאן, אז אני עושה את זה כבר די הרבה זמן. כשיש הזדמנות אני מוכן".

כפי שפרסמנו אמש, האדומים צפויים לערוך שינוי קיצוני בקיץ, כשמלבד שלושה שחקנים - תומר גינת, רביב לימונד וים מדר, וייתכן שגם ג'רל מקניל - כל השחקנים האחרים יעזבו, וכך גם המאמן דני פרנקו. במועדון היו מרוצים מהיכולת של מדר אמש שקלע 6 נקודות ב-17 דקות והראה הרבה מהכישרון שלו, "אם יוצאים מרוצים ממשהו מהמשחק הזה, ובכלל מהעונה, זה שיש לנו כוכב ישראלי ביד, תומר גינת, ושחקן עם פוטנציאל גדול כמו ים מדר. יש עם מה לעבוד לעתיד".

תומר גינת הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
הפועל תל אביב בטוחה: "לפחות יש לנו כוכב ישראלי אחד ביד". תומר גינת/יוסי ציפקיס

לפני המשחק באו אנשי מכבי תל אביב בטענות לאנשי האבטחה בדרייב אין ולמשקיף וטענו כי הפועל לא עומדת בתנאי בית הדין של איגוד הכדורסל בכל הנוגע לסגירת שורות מאחורי ספסל היריבה. אלא שבבדיקה שנערכה התברר כי האדומים אכן עומדים בתנאים, והצהובים חזרו בהם מדרישותיהם המקוריות.

מלבד הקללות הנוראיות, הדרבי הנוכחי עבר באופן שקט מהרגיל. במהלך הרבע השני למשחק הוצא מהאולם אחד מאוהדי הפועל שנעמד באזור שנסגר והחל לקלל את אנשי מכבי. בקבוצות העריכו כי לא יעמדו לדין בעקבות האירועים במשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully