וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא משמיד כל מה שעומד בדרך": דריימונד בשיאו, אבל גולדן סטייט מודאגת מאיגודלה

סטיב קר מהלל את גרין, הפרשנים קובעים שהוא בכושר הטוב בקריירה, משווים למג'יק ורודמן ומסכימים: "הוא השומר הטוב אי פעם". במקביל, הפציעה של איגי מטרידה. וגם: התגובות של דוראנט להשמצות והפציעה שמפריעה ללילארד. המספרים והתגובות

עריכת וידאו: מתן חדד

אחרי עונה פושרת יחסית, אחרי שאפשר היה לחשוד שהוא כבר מעבר לשיא, לתהות האם הוא ראוי למיליונים שהוא דורש, דריימונד גרין חזר, ובגדול. הלילה (בין שבת לראשון) סיפק המנהיג של גולדן סטייט את אחד המשחקים הטובים ביותר שלו בשנים האחרונות והמשיך את השיפור הדרמטי שהוא מציג בפלייאוף, כשהצעיד את הווריירס לניצחון 99:110 על פורטלנד שהעלה את האלופה ליתרון 0:3 בגמר המערב.

20 נקודות (6 מ-12 מהשדה, 8 מ-9 מהעונשין), 13 ריבאונדים, 12 אסיסטים ו-4 חטיפות היו מנת חלקו של גרין הלילה, וגם השורה הסטטיסטית המרשימה הזו לא מצליחה להמחיש עד כמה דומיננטי היה. הוא שמר את הווריירס במרחק סביר במחצית הראשונה החלשה, המשיך להצטיין ברבע השלישי הקטלני, נראה מלא באנרגיות ותשוקה בכל מהלך, שמר נהדר, ניהל את המשחק בצורה נפלאה, וגם הפגין מנהיגות עם שיחת מוטיבציה לג'ורדן בל אחרי החטאת דאנק מביכה של האחרון.

"אני כבר לא יודע מה להגיד על דריימונד. הוא שיחק היום כמו כדור הריסה (Wrecking ball"). הוא משמיד את כל מה שעומד בדרך שלו, ולא נראה שהוא מתעייף", שיבח סטיב את קר את המנהיג הבלתי מעורער שלו, והודה ש"זה בהחלט היה אחד המשחקים הכי טובים שראיתי ממנו בשנים האחרונות".

עוד בנושא

עם עוד קאמבק במחצית השנייה: גולדן סטייט עלתה ל-0:3 על פורטלנד
גאסול לקח אחריות על ההפסד של טורונטו, איליאסובה האקס פקטור
ג'יימס הארדן, יאניס אנטטוקומפו ופול ג'ורג' מועמדים לתואר ה-MVP
טייריק אוואנס הושעה לשנתיים בשל שימוש בחומרים אסורים

שחקני גולדן סטייט ווריירס חוגגים עם דריימונד גרין. רויטרס
הכושר הטוב בקריירה? גרין/רויטרס
דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס חוגג. רויטרס
השומר הטוב בהיסטוריה? גרין/רויטרס

הפרשנים בארצות הברית נוטים להסכים. "זה היה מאסטרפיס של דריימונד גרין", צייץ זאק לואו מ-ESPN, וביל סימונס הוסיף ש"זה דריימונד כמו ששיחק לפני שלוש שנים, במהלך רצף 25 הניצחונות של גולדן סטייט בעונה הרגילה. פשוט אדיר. לא חושב שהוא מסוגל להגיע מעבר לרמה הזאת". לטענת מארק סטיין מ"ניו יורק טיימס", "בסדרה הזו דריימונד מציג את היכולת הכי טובה שלו בחמש השנים האחרונות. הכי אנרגטי על המגרש היום, וזה אפילו לא קרוב". טים קווקאמי מה"אתלטיק" ציין ש"זה לא אומר שום דבר על דוראנט, אבל אם גולדן סטייט היתה מאבדת את דריימונד, היא היתה היום במצב הרבה פחות טוב מאשר המצב הנוכחי בלי KD".

ואכן, לגרין יש ערך מוסף עבור האלופה. הלילה רשם הפורוורד הרב-גוני את הטריפל דאבל השביעי בקריירה שלו בפלייאוף (שלושה מהם בפלייאוף הנוכחי). לשם השוואה, רק שש פעמים בעבר שחקן אחר של גולדן סטייט רשם טריפל דאבל בפוסט-סיזן. "אני אוהב לצפות בדריימונד גרין כי הוא עושה את כל הדברים המופשטים: הוא תחרותי, קשוח, עם הבנת כדורסל גבוהה, מנהיג נהדר, שומר, מוסר. ראינו ממנו הכל בסדרה הזאת", כתב מג'יק ג'ונסון, בציוץ עם משמעות כלשהי, לשם שינוי. אגב, במהלך המשחק ציין פרשן ESPN מארק ג'קסון ש"דריימונד נראה הלילה דומה באופן מחשיד למג'יק ג'ונסון", וטען שהוא מסכים עם הקביעה של גרין מלפני המשחק, לפיה " אני שחקן ההגנה הטוב בהיסטוריה".

לפני המשחק סטיב קר התייחס גם כן לקביעה הזו, והשווה בינו לבין דניס רודמן איתו שיתף פעולה כמובן בשיקגו. "אני חושב שהשוואה ביניהם מדויקת. מה שעשה את דניס מיוחד זה הגיוון שלו. בגמר 1996 הוא שמר על שאק, וכשהיה צריך הוא גם שמר על פני הארדווי. אין הרבה שחקנים בהיסטוריה שמסוגלים לעשות דבר כזה, אבל דריימונד מסוגל. הוא מסוגל לשמור על כל שחקן, בכל קבוצה, בכל עמדה, בכל מעמד", אמר קר.

בנוסף לכל, הוא גם מנהיג

האלופה אמנם רחוקה ניצחון אחד מהגמר, ואם תשלים סוויפ תזכה למנוחה חשובה ויקרה בת 10 ימים, אולם יש לה גם סיבות לדאגה. במהלך המשחק ספג אנדרה איגודלה, שחקן פציע למדי בדרך כלל, פגיעה בירך שמאל וירד לטיפול בחדר ההלבשה. הפורוורד הוותיק אמנם חזר לפרקט לאחר מכן, אבל שותף בסך הכל ל-18 דקות בלבד הלילה וסיים עם שתי נקודות (1 מ-5 מהשדה) ו-5 ריבאונדים. בסיום סיפר סטיב קר שאיגי סובל מפציעה, יעבור בדיקת MRI במהלך הלילה, ובכל מקרה הוא בספק גדול למשחק 4 מול הבלייזרס, שייערך בלישי שבין שני לשלישי.

כמובן שמדובר בחדשות מתסכלות עבור הווריירס, שכבר סבלו בפלייאוף הנוכחי משלל פציעות, כולל פציעות של דמרכוס קאזינס וקווין דוראנט שהשביתו אותם לתקופות ארוכות. הווריירס ממילא לא נחשבים עמוקים במיוחד, למרות שהלילה הספסל שוב תרם את חלקו, כמו בכל הסדרה נגד פורטלנד. "אם יש משהו שאני גאה בו בפלייאוף הזה, זה האופן שבו אנחנו מתאוששים מכל פציעה ומכל מצב", אמר סטיב קר. "מגיע לשחקני הספסל שלנו יותר קרדיט על התרומה שלהם, והם ימשיכו לקבל דקות".

ובזמן שגרין גורף את רוב המחמאות ואיגודלה גורם לדאגה, סטף קרי ממשיך להיות אי של יציבות בתקופה האחרונה. הלילה הוא שוב הצטיין עם 36 נקודות (11 מ-26 מהשדה, 6 מ-16 מהשלוש, 8 מ-9 מהעונשין) ו-6 ריבאונדים, כשהוא נושא בעול הקליעה של הקבוצה במשך כל המשחק, על רקע תצוגה פושרת של קליי תומפסון. "הוא מרוכז מאוד, נמצא חזק בעניינים", אמר דריימונד גרין, והטיף: "יותר מדי אנשים מדברים על מה הוא לא מסוגל לעשות, כאילו שהוא לא מהשחקנים הגדולים של הליגה, כאילו שהוא לא זכה פעם פה אחד ב-MVP. בואו נהיה אמיתיים - האיש הזה לוקח את הקבוצה שלנו לרמה אחרת".

ובזמן שחבריו לקבוצה עושים את המוטל עליהם, קווין דוראנט ממשיך להיעדר ולשמוע על הטרנד החדש בארצות הברית: לטעון שגולדן סטייט טובה יותר בלעדיו - טענה שהוא דוחה על הסף. לפני המשחק, סת' קרי מהבלייזרס צוטט כאומר ש"בלי KD, הם זזים מהר יותר על המגרש. הם לחלוטין לא קבוצה יותר טובה, אבל כן יותר קשה לשמור עליהם". בתגובה לפוסט אינסטגרם של בליצ'ר ריפורט שציטט את קרי, הגיב דוראנט "לעזאזל לא" ("Hell No"). דוראנט המשיך להגיב לאוהדים באינסטגרם גם אחרי הניצחון. בתגובה לאוהד שכתב "תפקפקו בנו בלי דוראנט, תפקפקו בסטף, קליי ודריימונד, ותמשיכו לחשוב שמילווקי יותר טובה. כל ההייטרים עוד יראו מה זה!", הגיב דוראנט: "זה ציוץ מאוד מפלג. בואו נחגוג את הניצחון הזה כאומה אחת, מה הפאקינג בעיה שלך?".

בצד השני, פורטלנד מודאגת ממצבו של דמיאן לילארד. כוכב הבלייזרס, שהחל את הפלייאוף בסערה, כיכב עם משחקים גדולים וסל ניצחון בלתי נשכח בסיבוב הראשון, נחלש לאט לאט, ובסדרה מול הווריירס הוא מציג יכולת חלשה ונרפית. בסך הכל, בארבעת המשחקים האחרונים לילארד עומד על ממוצעים של 18.5 נקודות בלבד, 28 אחוזים מהשדה ו-34 אחוזים מהשלוש. מתחילת הסדרה מול גולדן סטייט הוא קולע 20.3 נקודות ב-32 אחוזים בלבד מהשדה.

אולם ייתכן שליכולת החלשה הלילה היתה סיבה טובה: על פי שאמס צ'ראניה מה"אתלטיק", לילארד שיחק עם צלעות מופרדות, אחרי שנפצע במהלך משחק 2. "זה לא באמת סיפור, דמיאן תמיד משחק כשהוא פצוע", אמר מקור בקבוצה ל-ESPN.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully