וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בספרד מתלהבים: גלעד לוי בן ה-16 מצטיין נגד הכישרונות המובילים באירופה

הסנטר הענק (2.16) שמשחק באקדמיה של אסטודיאנטס, הצטיין בטורניר נוער יוקרתי בסראגוסה מול ריאל מדריד וברצלונה וסחט מחמאות. צפו בביצועיו

גלעד לוי במדי אסטודיאנטס. מתוך האתר הרשמי של אסטודיאנטס, אתר רשמי
סוף סוף יהיה סנטר ישראלי ראוי? גלעד לוי/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של אסטודיאנטס

הרבה שנים עברו מאז שהכדורסל הישראלי הצמיח גבוה ראוי, אולם ייתכן שבעתיד הקרוב סוף סוף נראה אחד כזה. גלעד לוי בן ה-16, 2.16 מטר, מתפתח בימים אלה באקדמיה של אסטודיאנטס הספרדית, ונראה שהמרחק מהבוץ התובעני של הכדורסל הישראלי מיטיב עימו.

השבוע סיים לוי, שכיכב באליפות אירופה לקדטים בקיץ שעבר, טורניר מוצלח למדי בסראגוסה במהלכו התמודד מול כמה מהכישרונות המובילים באירופה לגילו, כולל שחקנים שמוזכרים כבחירות עתידיות בסיבוב הראשון בדראפט ה-NBA. "יש לו ידיים ענקיות, הוא מסיים עם טאץ' מצוין בצבע, ומפעם לפעם יודע גם לצאת החוצה ולזרוק מחצי מרחק ואפילו משלוש. היו לא מעט שחקני פנים מוכשרים בטורניר, אבל הוא מהטובים שבהם", נכתב עליו בדיווח באתר הרשמי של איגוד הכדורסל הספרדי, בו הכתירו את לוי כאחד ממצטייני הטורניר - זאת על אף העובדה שרוב השחקנים מולם התמודד היו מבוגרים ממנו בשנה.

עוד בנושא

האם יש סיכוי שהדרבי יימנע? התרחישים לקראת מחזור הנעילה בליגת העל
מירוץ נגד השרון: הסיבות לנפילתה של בני הרצליה, שירדה לליגה הלאומית
עודד קטש מודאג: הראן אנד גאן של הפועל ירושלים לא יעבוד בפלייאוף

צפו בביצועים של לוי בטורניר

בטורניר השתתפו האקדמיות המפוארות של ריאל מדריד, ברצלונה, חובנטוד בדאלונה, ולנסיה, מלאגה ואחרות. אסטודיאנטס של לוי היתה אחת הקבוצות החלשות בטורניר, אבל זה לא מנע מהסנטר הישראלי, שהופיע לראשונה בטורניר מסוג זה (מדובר בטורנירים שמתקיימים אחת לכמה חודשים בספרד ומאגדים את מחלקות הנוער המובילות במדינה), לצוד את עיניהם של הסקאוטים והעיתונאים.

לוי סיים את הטורניר עם מדד היעילות השני הכי טוב מבין כלל השחקנים (23.7), עם ממוצע הנקודות החמישי הכי גבוה (16) וממוצע הריבאונדים הרביעי הכי גבוה (10). באופן מעודד למדי, את משחקו הטוב ביותר רשם דווקא מול ריאל מדריד החזקה, במצ' אפ ישיר מול הכישרון המדובר אוסמאן גארובה. אותה ריאל הקשתה מאוד על דני אבדיה כשהאחרון פגש אותה בטורניר הנוער האחרון של היורוליג, אולם לוי לא נרתע משחקני הבלאנקוס ולמרות שקבוצתו הובסה, הוא עצמו הרשים עם 32 נקודות, 6 ריבאונדים, חסימה ומדד יעילות 40.

"הענק הישראלי היה השחקן הטוב ביותר והכישרון המעניין ביותר של אסטודיאנטס. הוא קולע מתחת לסל בקלות, ומרשים בהתקפה ובהגנה באותה מידה", נכתב על לוי בכתבה ב"אל מונדו דפורטיבו" שסקרה את הכישרונות הבולטים בטורניר.

לוי השתייך לאקדמיה של גלבוע/מעיינות עד שהצטרף לאסטודיאנטס בקיץ האחרון. עוד לפני כן בלט לטובה באליפות אירופה לקדטים, בה העמיד ממוצעים של 10 נקודות ו-7 ריבאונדים (ישראל סיימה 10 בטורניר). היכולות שהפגין באליפות לא נעלמו גם מעיניהם של סקאוטים בינלאומיים, והסקאוט מייק שמיץ כתב ב-ESPN: "הסנטר הישראלי גלעד לוי היה מאוד פרודקטיבי, הוליך את הטורניר בחסימות ל-40 דקות ואחוזי שדה. הסנטר הרזה נייד, עם ידיים ענקיות ורכות, זרועות ארוכות, אינסטינקטים וטאץ'. נראה איך הוא יתפתח פיזית, אבל הוא הרשים בהופעת הבכורה שלו באליפויות הצעירים".

בקיץ הקרוב אמור לוי להופיע במדי נבחרת הנוער שתשתתף באליפות אירופה דרג' באורדאה, רומניה בחודש יולי.

עוד באותו נושא

מירוץ נגד השרון: הסיבות לנפילתה של בני הרצליה, שירדה לליגה הלאומית

לכתבה המלאה

צפו בביצועים של גלעד לוי בנבחרת הקדטים

המשחק המלא של אסטודיאנטס וגלעד לוי מול ריאל מדריד ואוסמאן גארובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully