וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית ניק קיריוס: "הוא בושה ולא מתאים לספורט מקצועני, שיפרוש מטניס"

ביקורות חריפות על האוסטרלי שנפסל אחרי התפרעות בטורניר רומא ונקנס. רוד, ששיחק נגדו: "צריך להיות מושעה לחצי שנה". ומה חושב פדרר?

יממה בלבד לאחר שהעניק את הראיון בו מתח ביקורת קשה על נובאק דג'וקוביץ' ודיבר על בעיות המוטיבציה שלו, היה מעורב אתמול (חמישי) ניק קיריוס בעוד תקרית חריגה. האוסטרלי בן ה-24 קיבל עונש של משחקון במצב של 1:1 במערכה השלישית מול קספר רוד הנורבגי אחרי שקילל את שופט הקו.

זה גרם לפיגור 2:1 מבחינת קיריוס ובשלב הזה קיריוס בעט בבקבוק, השליך את המחבט שלו ואת אחד הכיסאות שלידו לעבר המגרש. הוא אסף את התיק שלו וירד מהמגרש אחרי ששמע מהשופט המרכזי של הטורניר שהוא פסול בסיבוב השני של רומא. "אני נותן 100% וצריך להתמודד עם אידיוטים מזדיינים כמוהו (הצביע על שופט הכיסא), זהו אני גמרתי כאן".

קיריוס ספג קנס של 20 אלף יורו ונשלל ממנו הפרס הכספי של 29,366 יורו שהיה מרוויח לו היה מודח בסיבוב השני באופן רגיל. כמו כן, הוא איבד 45 נקודות דירוג ומהטורניר אף הודיעו לו שהוא צריך לכסות את עלויות האירוח שלו.

עוד בנושא:

ניק קיריוס השתולל, השליך כיסא לעבר המגרש ונפסל במהלך המשחק מול קספר רוד ברומא
קיריוס על נובאק דג'וקוביץ': "אני לא סובל אותו"

ניק קיריוס טניסאי אוסטרלי מתווכח עם השופט הראשי של טורניר רומא, גארי ארמסטרונג. GettyImages
השופט הראשי של הטורניר מודיע לקיריוס שהוא פסול/GettyImages

הפרשן האוסטרלי טוני ג'ונס מהתכנית "TODAY SHOW" באוסטרליה מתח ביקורת חריפה על ההתנהגות של קיריוס ואמר: "הוא בושה לספורט, הוא בושה לעצמו ואני מאמין בכנות שזה הסוף של ניק קיריוס. אני לא רואה אותו חוזר מזה. הוא דיבר אתמול בפודקאסט ובודד את עצמו מכל שאר השחקנים בסבב, איך הוא יוכל בכלל להראות את הפרצוף שלו בחדר ההלבשה? הוא לקח את הדברים שלו ופשוט ירד, הוא לא מכבד את הספורט, הוא בושה וצריך לפרוש. הוא גם לא מועיל לבריאות הנפשית שלו עצמו. חשבתי שבאיזשהו שלב השנה נדבר על זה שהוא זכה בווימבלדון או בטורניר גרנד סלאם כי הוא מסוגל לעשות את זה, אבל לצערי הלך הרוח שלו הוא כזה שהוא לא צריך להתחרות בכלל בספורט מקצועני".

זו כמובן ממש לא התקרית הראשונה בה קיריוס מעורב. ב-2015 הוא נקנס ב-20 אלף דולר וספג השעיה בת 28 ימים על תנאי אחרי הערות מכוערת לעבר סטן ואוורינקה בנוגע לבת הזוג שלו, דונה וקיץ'. ב-2016 קיריוס נקנס ב-25 אלף דולר והושעה משמונה שבועות של טורנירים אחרי ש"נכשל להציג את המיטב שלו" במהלך משחק מול מישה זברב בטורניר המאסטרס בשנגחאי. בנוסף, קיריוס קילל אוהד באותו משחק וספג קנס גם בשל כך. שנה לאחר מכן ושוב בשנגחאי, קיריוס עזב באמצע משחק מול סטיב ג'ונסון וספג קנס. גם בשנה שעברה הוא "כיכב" בשנגחאי כשהתווכח ממושכות עם השופט הצרפתי דמיאן דומוסוואה.

פרשן BBC ראסל פולר אמר: "באוקטובר 2016, הוא הושעה למשך שמונה שבועות על ידי ה-ATP כי לא התאמץ מול מישה זברב. שנה לפני כן הוא דיבר על החברה של סטן ואוורינקה. הפעם, האוסטרלי יכול לצפות לפחות לקנס כבד. הוא יהיה אחד האנשים הכי מדוברים ברולאן גארוס כשהטורניר יתחיל בעוד פחות מעשרה ימים, אבל לא בגלל שמישהו חושב שיש לו סיכוי לזכות. קיריוס הוא שחקן מבדר, בין אם זה במגרש ובין אם הוא יורה את הדעות הלא מסוננות שלו בפודקאסט, אבל הוא לא מתאים להיות שחקן. הוא שמח להודות כל הזמן שהוא משחק יותר מדי כדורסל. הוא יודע גם שלשכור מאמן יהיה רעיון טוב בשבילו, אבל מעדיף את החופש שלו וחוסר המחויבות למקצוע". העיתונאית הצרפתייה קארול בושאר צייצה: "קיריוס - שחושב שהוא הברומטר שיכריע מי מחזיק בתואר הטניסאי הגדול בכל הזמנים - בדיוק נפסל מול קספר רוד ברומא".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
קספר רוד טניסאי נורבגי. GettyImages
דרש עונש השעיה ממושך לקיריוס. רוד/GettyImages

קיריוס עצמו העלה פוסט לאינסטגרם, בו כתב: "יום מלא אירועים אם לומר בעדינות. הרגשות השתלטו עליי ורק רציתי לומר שהאוויר הייתה מטורפת היום. חבל מאוד שזה היה צריך להיגמר בפסילה. אני מצטער רומא, נתראה שוב, אולי".

קספר רוד גם הגיב לעניין ואמר: "אני משוכנע שאני לא היחיד שחושב שהוא צריך להיות מושעה לחצי שנה לכל הפחות". רוג'ר פדרר, לעומת זאת, חלק על הנורבגי ואמר שלדעתו לא צריכה להיות השעיה ושאפשר להסתפק באפס נקודות, קנסות והפסד של הפרסים הכספיים.

טניסאי העבר ומאמן העבר בראד גילברט כתב בטוויטר: "קיריוס יצא הרבה יותר מדי בזול בסין בעבר, לדעתי. היום הוא ביצע עבירה חמורה בהרבה, במגרש ומחוצה לו". סקוט וואפנר מ-CNBC הגיב לציוץ של גילברט וכתב: "אלא אם קיריוס יושעה מרולאן גארוס, זה לא ישתנה לעולם. זה מגוחך וחסר כל כבוד למשחק. הוא צריך לשבת בחוץ לטורניר גרנד סלאם אחד".

מארק לוי האוסטרלי כתב: "מישהו יכול להסביר לי למה אנשים ממשיכים להגן על ניק קיריוס כבחור נהדר? כשתראו את ההתנהגות שלו תבינו למה רוב האנשים חושבים שהוא צריך להתבגר. יכול להיות לך כל הכישרון שבעולם, אבל אם אתה מתנהג כמו ילד מגודל, זה לא מקובל".

הפסילה של קיריוס הייתה בסך הכול ה-50 בהיסטוריה של טניס הגברים בעידן הפתוח (מאז 1973) והראשונה מאז שדניס שפובאלוב חבט בטעות כדור לעבר עינו של שופט הכיסא במהלך משחק בגביע דייויס מול קייל אדמונד ב-2017. זכור מאוד גם המקרה בגמר קווינס ב-2012 כשדויד נלבנדיאן הארגנטינאי בעט בעצבים בשלט פרסומת ליד שופט הקו ופצע אותו. נלבנדיאן נפסל גם במהלך משחק ב-2002. עוד כוכבים ברשימת הפסילות הם אנדרה אגאסי (פעמיים) וכמובן איליה נסטאסה (חמש פעמים) וג'ון מקנרו (פעמיים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully