וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי אבוקסיס מצהיר: "אני נשאר בבני יהודה בעונה הבאה, זמני עוד יגיע"

16.5.2019 / 7:19

מאמן בני יהודה סיכם עונה חלומית עם הצהרה על העתיד: "החברות עם אברמוב מעל הכל". וגם: סגירת המעגל בפנדלים, אשכנזי ("נתן חותמת סופית"), ג'אן ("אלוהים החליט שמגיע לו לתת גול") והתואר הראשון בקריירה

עריכת וידאו: מתן חדד

ארבע לפנות בוקר. יוסי אבוקסיס סיים זה עתה את חגיגות הזכיה בגביע בארוחה עם כל הצוות ושחקני הקבוצה במסעדה בשכונת התקוה. הוא יוצא לסמטאות לעצור מונית. "זה יוסי אבוקסיס, עכשיו לקח גביע", מנסים האוהדים לשכנע את הנהג לא לברוח. הוא כבר עייף מכל הערב הזה, נכנס למונית, ומקבל עוד מסר אחרון מהקהל: "יוסי, תישאר איתנו, כי אם תלך הכל יתפרק ונצטרך עוד פעם לחזור להפגנות".

כמה שאבוקסיס חיכה לתואר הראשון כמאמן. הזכייה בגביע הוציאה ממנו חלק נוסטלגי. "בפנדלים אמרתי לשחקנים 'רק בלי שטויות, בלי צ'יפים וכאלה', והוספתי שגם אם נהיה בפיגור בפנדלים לא להרים את הראש כי זה נזיל", שיחזר המאמן את רגעי הדרמה. "אני הפסדתי כמה פעמים בפנדלים בחיים שלי. ביום ראשון הזה אני נשוי 20 שנה. לפני 20 שנה הגעתי לחתונה בערך בשעה הזאת אחרי הפסד בפנדלים בגמר עם בית"ר ירושלים, אז בשבילי זאת סגירת מעגל".

עוד בנושא

בני יהודה ניצחה 4:5 את מכבי נתניה בפנדלים וזכתה בגביע המדינה
הדמעות של אשכנזי, סגירת המעגל של חזיזה, הפינאלה של צ'יבוטה
בני יהודה בעננים, אבוקסיס: "אף אחד לא הכיר את השחקנים האלה"
יונייטד תגיע? בני יהודה בסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית
עמוס בכה: "הייתי בטוח שהכדור בחוץ". דראפיץ': "לא ייקחו את מה שעשינו"

מנכ"ל בני יהודה יוסי כהן עם המאמן יוסי אבוקסיס. דני מרון
כיפר על ההפסד לפני 20 שנה. אבוקסיס חוגג/דני מרון

החגיגות של אבוקסיס בסיום היו מחזה נדיר יחסית, התפרצות מהסוג שרואים אולי רק בסרטונים שדולפים לרשת אחרי ניצחונות על מכבי תל אביב. הוא קפץ, רקד, שר, "זרם" עם השחקנים, לערב אחד שבר את הדיסטנס. "לא ראיתם אותי חוגג כמו היום כי לא לקחתי תואר עד היום כמאמן", אמר. "בגלל זה גם בחצי הגמר כשניצחנו ושפכו עליי מים הוצאתי את כולם ממני, כי זה היה רק חצי גמר. היום אפשר לשמוח ולהתפרק".

אבוקסיס אמר ש"להתחיל רע את המשחק, לספוג גול דקה רביעית ואז לצאת מההלם ולכתוש את נתניה זאת חתיכת עבודה, ואני גאה בכל השחקנים האלה. דור ג'אן תמיד היה שם בשבילנו בגביע, אם זה בנורדיה כשהיינו בפיגור בדקה ה-66 בגשם, גם בעפולה הוא כבש, והיום זה השיא. בעונה שיש לנו חלוצים טובים גם שחקנים איכותיים כמוהו משחקים פחות, אבל מגיע לו כי הוא הסמל שלנו למקצוענות ולאישיות. שחקנים כמוהו שלא משחקים יכולים לעשות פרצופים אבל הוא בא אחרת. זה כאילו אלוהים בשמיים ראה והחליט שמגיע לו לתת את הגול הזה".

כמו כל השחקנים, אבוקסיס חשש מאוד מהשער המהיר שספגה הקבוצה: "אתה מתכונן לגמר גביע ופתאום דקה רביעית מלמד מפציץ לחיבור והשחקנים קופאים לאיזה רבע שעה. זה ממש לא פשוט. לקח לנו קצת זמן, אבל ברגע שהתעשתנו היינו הרבה יותר טובים והגיע לנו השיוויון ולאחר מכן הניצחון. הכל הלך נגדנו, כאילו בחנו אותנו מאיזה מצב נצליח לצאת. בהארכה נפצע לנו שי, לפני זה סורו ועזוז, כבר הגעתי למצב שחזיזה שיחק מגן ואמרתי לשי קונסטנטין לעמוד על רגל אחת בקישור. למזלנו כל מי שנכנס היה מצויין והשיא זה דור ג'אן שגם הבקיע שער שיוויון".

המאמן ניסה להסביר כיצד בחר את בועטי הפנדלים. "ברשימה של הפנדלים שעשיתי היו קונסטנטין, קוויאר וסילבסטר, ופתאום התבלגן לי הסדר. לאחר מכן עשיתי סדר ואמרתי לעצמי שבחצי גמר יובל נתן את הניצחון, בלטקסה הרגיש לחוץ וביקש לא לבעוט וזנטי בעט במקומו. בפנדל האחרון היה לנו מזל, אבל קבוצה שעובדת כל כך קשה ועוברת מה שעברנו, אז גם קצת מזל צריך".

עוד באותו נושא

הדמעות של אשכנזי, סגירת המעגל של חזיזה, הפינאלה של צ'יבוטה: בני יהודה חוגגת

לכתבה המלאה
דור ג'אן שחקן בני יהודה. דני מרון
אלוהים התערב. דור ג'אן חוגג אמש/דני מרון

כשמגיעים ליובל אשכנזי, אבוקסיס מתמוגג. "הבחור הזה הגיע לפני שנתיים להתחלת האימונים במגרש הסינטטי ב-40 מעלות חום, כטובה של ברק אברמוב לחבר. ברק אמר לי 'תעשה לי טובה ותראה אותו, זה טובה למישהו'. יום למחרת התקשרתי ושאלתי אותו 'מי זה השחקן הזה?'. לא ידעתי את השם אפילו. התאמנו 14-15 שחקנים. ברק אמר לי "מה, אתה כבר רוצה לשלוח אותו הביתה? לא נעים" אמרתי לו - 'לא, יש בו משהו'. הוא ענה לי 'אתה מסתלבט עלי? זה שחקן מליגה א'', אמרתי 'באמת יש בו משהו'. ומאז הוא איתנו. קיבלנו מקצוען, קיבלנו בחור שכל הזמן רוצה להתאמן, לפעמים אני אומר לו להוריד עומסים והוא לא מקשיב, זו תופעה שצריך לראות כדי להבין. אני יותר שמח בשביל שחקנים כאלה, כי לא היה לו מזל והוא נלחם, פרץ והיום נתן את החותמת הסופית".

המאמן חזר אחורה לקיץ שעבר על הקבוצה: "דיברנו על זה השבוע, על איך התחלנו. יצאנו למחנה אימון בבולגריה עם 15 שחקנים, מתוכם חמישה צעירים ושחקני נוער. מאור קנדיל שנסע איתנו התאמן בזמן שניהל מו"מ עם מכבי תל אביב, הוא חיכה עם הטלפון על הדשא ואני לא צוחק - בזמן האימון הטלפון שלו היה בדשא והוא חיכה לטלפון, התאמן עם הטלפון לידו וכל שניה שאל את מנהל הקבוצה אם העסקה נסגרה או לא. היינו צריכים סבלנות והיה לנו את זה. לאחר מכן צירפנו את בלטקסה, קונסטנטין השתלב, מאוויס הגיע בעסקת קנדיל, ירדן שועה בלט במחנה וראינו שיוכל לעזור לנו, קויאר נפלט מבית"ר והצטרף, והתחבר לנו הסגל".

לסיום, דיבר אבוקסיס על עתידו. "אברמוב היה איתי גם כשהיה קשה, במיוחד בשנה הראשונה. החברות שלנו היא מעל הכדורגל ואני הולך איתו. זה תמיד מפתה וסוג של חלום לאמן את המועדונים הגדולים, אבל זמני יגיע, אני נשאר בבני יהודה וכבר מתחילים לעבוד על העונה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully