וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני יהודה בעננים, יוסי אבוקסיס: "לפני העונה, אף אחד לא הכיר את השחקנים האלה"

16.5.2019 / 0:01

המאמן התמוגג לאחר הזכיה בגביע: "זה שיא התענוג". ברק אברמוב: "מטורף, הוכחנו שהכסף לא משחק". אשכנזי: "דמיינתי את זה המון זמן"

יוסי אבוקסיס חוגג זכייה בגביע המדינה עם בני יהודה/צילום ועריכה: קובי אליהו
פלייר גמר גביע בני יהודה - מכבי נתניה. דני מרון
כמה שזה מתוק. איציק עזוז מניף גביע/דני מרון
שחקני בני יהודה חוגגים זכיה בגביע המדינה. קובי אליהו
בני יהודה חוגגת/קובי אליהו

יותר דרמטי מזה אין, וגם יותר מתוק מזה אין: בני יהודה זכתה הערב (רביעי) בגביע המדינה בפעם הרביעית בתולדותיה, כשניצחה באצטדיון בחיפה 4:5 את מכבי נתניה בדו-קרב פנדלים, לאחר 1:1 בתום 120 דקות. גיא מלמד כבש ראשון (4), אבל הקבוצה העיקשת של יוסי אבוקסיס, שהתגברה על כל כך הרבה דברים העונה, שוב הוכיחה שהיא קרוצה מחומר אחר. דור ג'אן המחליף השווה (82), כל חמשת בועטי הפנדלים דייקו, ובסופו של דבר היה זה אמיליוס זובאס שהדף את הפנדל של גבי קניקובסקי, ונתן את האות לחגיגות.

בשקט בשקט, הפכה בני יהודה לאחת הקבוצות המצליחות ביותר בגביע המדינה ב-15 השנים האחרונות. לא מאמינים? הזהובים סופרים שתי זכיות ושתי הגעות נוספות למעמד הגמר. קבוצת גביע טיפוסית, כמאמר הקלישאה, ובזכות הזכייה הערב היא הבטיחה את מקומה בליגה האירופית, אליה תצטרף באוגוסט, בסיבוב המוקדמות השלישי.

עוד בנושא:

בני יהודה ניצחה 4:5 את מכבי נתניה בפנדלים וזכתה בגביע המדינה
מנצ'סטר יונייטד תגיע? בני יהודה בסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית

עוד באותו נושא

בני יהודה ניצחה 4:5 את מכבי נתניה בפנדלים וזכתה בגביע המדינה

לכתבה המלאה
שחקני בני יהודה חוגגים זכיה בגביע המדינה. קובי אליהו
הם עשו זאת. הכתומים חוגגים/קובי אליהו

"יש דברים שאי אפשר לתאר", אמר יוסי אבוקסיס המאושר, שזכה בתואר ראשון בקריירה. "הגעתי למגרש וראיתי את כל הקהל של בני יהודה, ראיתי את הדחיפה שלהם ואת האהבה שלנו. איזה כיף זה לשמח ככה את כל האנשים האלה. אמרתי 'בבקשה אלוהים, בשבילם ובשביל המשפחה שלי, שננצח ויהיה להם כיף'. אני לא מאמן קבוצות גדולות, שם יש לך סיכוי גדול יותר. מה שעשינו בליגה זה יותר מאליפות. בשבילי אני לא צריך תואר כדי להגיד שלקחתי תואר. בשבילי לקחת שחקנים שאף אחד לא הכיר את השם שלהם לפני העונה ולהרים אותם כך ולעשות דברים כאלה בפלייאוף העליון, זה יותר מהגביע. זאת הסוכריה. כשאתה שחקן זו הרגשה אחת, כשאתה עוזר מאמן זה משהו אחר וכמאמן ראשי ברור שזה שיא התענוג כי אתה אחראי על מערכת מקצועית".

על יובל אשכנזי אמר המאמן: "כשבחרתי את הרשימה של הפנדלים חשבתי מי יבעט את החמישי ואמרתי שיובל ייקח את החמישי. זה נכנס, אני עד עכשיו לא מבין איך זה נכנס. הבחור הזה שהגיע לנו למבחנים ביוני במגרש סינטטי בשכונת התקווה. הוא חווה דברים קשים, הוא הרוויח 1,000 שקל בחודש והוציא 2,000 רק על נסיעות וגם עבד בדן. אלוהים נתן לו פעמיים את המזל גם בחצי הגמר וגם היום".

הבעלים ברק אברמוב התגאה: "זה גביע שני שלי בשלוש שנים במועדון, זה מטורף. בפעם הראשונה זו היתה הבלחה, אלוהים היה איתנו. השנה זה היה משהו אחר לגמרי, מהרגע שיוסי אבוקסיס הגיע למועדון הזה הכל השתנה. הוא מעבר למאמן ובגלל זה אני נלחם להשאיר אותו. הוא יישאר פה, חד משמעית. אני רואה את הדרך המשותפת שלנו עוד שלוש, ארבע, חמש שנים, אבל המועדון הזה היה כאן לפניו ויהיה כאן אחריו.

"מבחינתי בני יהודה זה פרויקט חיים, אחרי מה שהיה לי עם הקהל הכי קל היה לקום וללכת, אבל בני יהודה היא חלק בלתי נפרד ממני. נעשה הכל כדי להחזיר את האוהדים, אולי בלומפילד החדש יעשה את זה. הוכחנו שהכסף לא משחק, הוכחנו שעם תקציב מאוד נמוך ועבודה נכונה אפשר להצליח. זה מוקדם לאבא שלי".

שי קונסטנטין שחקן בני יהודה. קובי אליהו
דמעות של אושר. שי קונסטנטין/קובי אליהו

יובל אשכנזי, שלקח את הפנדל המכריע והשלים עונה מופלאה, הוסיף: "זה רגע מאושר. אני רוצה להודות לחברה שלי, למשפחה שלי ולכל החברים שלי. אני כל כך מתרגש ושמח, עשינו את זה. דמיינתי את זה הרבה מאוד זמן וזה קרה. אני שמח. ברור שפנטזתי להגיע למקום כזה, אמונה, אמונה אמונה זה שם המשחק. הגביע הזה הוא השיא שלנו, זה הכי כיף בעולם. יוסי אבוקסיס? קטונתי מלדבר עליו, מאמן ענק, לאורך כל הדרך הוא דחף אותנו".

דן מורי אמר: "לפני תשע שנים היה לי גמר נגד הפועל תל אביב, עשיתי טעות, היום הגלגל התהפך. אני שמח מאוד בשביל הקבוצה הזאת. המשחק הזה היה כל העונה שלנו - התחלנו לא כל כך טוב, לא האמנו בעצמנו, ולאט לאט השתלטנו ולא נשברנו. אין מאושר ממני. אני חושב שיש לנו את התקציב הכי נמוך בליגה אחרי חדרה, יש פה הוכחה של משמעת, מאמן, הצלחה של שחקנים ביחד. יוסי בנאדם מדהים, הוא מדבר איתנו הכי אמיתי שיכול להיות. זה מגיע לו יותר מלכולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully