וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנצ'סטר סיטי תורחק מליגת האלופות? "הקבוצה מתכננת עוד מסע רכש אדיר"

בזמן ש"ניו יורק טיימס" דיווח שאלופת אנגליה עלולה לשלם ביוקר על עבירות הפייר פליי, הקבוצה מתכננת להשקיע עוד 200 מיליון ליש"ט, כולל "גניבה" מברצלונה

עריכת וידאו: מתן חדד

מנצ'סטר סיטי חגגה ביום ראשון זכייה באליפות הפרמיירליג והמשיכה את הדומיננטיות האדירה שלה בליגה האנגלית, אבל ייתכן שהקבוצה של פפ גווארדיולה עלולה לספוג מכה אנושה. על פי "ניו יורק טיימס", ועדת חקירה עומדת לדווח לאופ"א שסיטי עברה על חוקי הפייר פליי הפיננסי, דבר שיגרום להרחקתה של הקבוצה לשנה אחת מליגת האלופות.

כזכור, בסוף השנה שעברה שרשרת פרסומים של "פוטבול ליקס" חשפו את ההתנהלות של כמה מראשי הכדורגל העולמי, כולל זו של סיטי. על פי המסמכים שנחשפו, אלופת אנגליה לכאורה כופפה את החוקים והשתמשה בשיטות אסורות על מנת לעבור בהצלחה את מבחני הפייר פליי הנוקשים של אופ"א. על פי הטענה, בעלי סיטי, שייח' מנסור, השקיע כספים בקבוצה במסווה של עסקאות של ספונסרים מאבו דאבי, וזאת מאחר שיש מגבלה על כמות הכסף שבעלים יכול להזרים.

עוד בנושא
קרב דרמטי על התואר? מרוץ האליפות בפרמיירליג לא ריגש כמו בעבר
בדרך לריאל מדריד: אדן הזאר שוב רומז שיעזוב את צ'לסי בתום העונה

פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
מכה קשה. פפ/רויטרס

אחת הדוגמאות מדברת על מקרה ב-2010 בו התבצעה עסקה שלכאורה הכניסה למועדון כ-15 מיליון ליש"ט מחברת "אאבר" מאבו דאבי. מייל פנימי במועדון חשף שרק 3 מיליון ליש"ט בלבד מהעסקה הועברו מהחברה, וש-12 המיליון הנותרים שולמו על ידי לא אחר מבעלי סיטי, שייח' מנסור, שהזרים בעצמו כספים למועדון שלו דרך ספונסרים, דבר שאסור על פי חוקי פיפ"א.

יש לציין כי כי ב"פוטבול ליקס" פורסמו חומרים מפלילים גם נגד פריס סן ז'רמן, אבל למרות זאת החקירה נגדה נסגרה על ידי אופ"א.

אם אכן סיטי תושעה זו תהיה מכה כפולה עבורה: גם כלכלית, גם תדמיתית, וגם למוטיבציה של פפ גווארדיולה, שאומנם באנגליה זוכה באליפויות בצורה דומיננטית, אבל באירופה כושל עם הקבוצה שוב ושוב, למרות השקעות הענק. על פי הדיווח, לא ברור אם אופ"א תקבל את ההמלצות, ואם כן, לאיזו עונה סיטי תשועה - 2019/20 (העונה הבאה) או 2020/21.

אבל בינתיים סיטי לא עוצרת את התוכניות. האלופה הטרייה שמתכוננת לגמר הגביע מול ווטפורד בשבת במטרה להשלים דאבל (או טרבל, כולל גביע הליגה), "מתכננת להשקיע הקיץ עוד 200 מיליון ליש"ט ברכש", כך על פי "דיילי מייל". המנהל הספורטיבי צ'יקי בגיריסטיין כבר החל לבדוק מול אתלטיקו מדריד אפשרות לרכישת הקשר הצעיר רודרי, 22, שסעיף השחרור שלו עומד על 60 מיליון ליש"ט "בלבד". עוד על הפרק: לוקה יוביץ' מפרנקפורט, ז'ואאו פליקס מבנפיקה, וגם מתיאס דה ליכט מאייאקס, אותו בסיטי מקווים "לגנוב" מברצלונה ברגע האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully