וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיזיותרפיסט שהותקף על ידי אוהד הפועל תל אביב הגיש תלונה במשטרה

13.5.2019 / 13:52

האדומים הכחישו, אולם לאחר שהצהובים שחררו קטע ובו "תמונות ברורות", הודיעו בהפועל תל אביב שאוהד המכה הורחק ממשחקי הבית: "מגנים את המעשה". ג'ייק כהן: "אין השלכות להתנהגות של אוהדיהם, זה מסוכן"

one

מכבי תל אביב הבטיחה אמש (ראשון) כמעט באופן סופי את המקום הראשון בתום העונה הסדירה עם ניצחון בתום הארכה 76:85 על הפועל תל אביב בדרבי שנערך בדרייב אין. הקבוצה של יאניס ספרופולוס איבדה יתרון בן 13 נקודות בדקות הסיום של המשחק, אאבל ידעה להתגבר על ההתפרקות שלה, אותה הגדיר המאמן, "דקות של היאבקות ולא כדורסל", ולנצח את המשחק בחמש דקות תוספת הזמן.

אלא שעם כל הכבוד לכדורסל, שוב האירועים ביציעים תפסו את הכותרות. במהלך הרבע הראשון התעמת דיאנדרה קיין עם כמה מאוהדי הפועל תל אביב שסירבו להחזיר לו כדור שהתגלגל לעברם. לאחר חילופי קללות ביצע שחקן מכבי תל אביב תנועת איום של זריקת כדור, ועל פי טענות אוהדי המארחת גם הוסיף יריקה לעברם. במקביל החלו האוהדים האדומים לזרוק חפצים ולירוק לעבר קיין והשחקנים הצהובים שבאו להוציא אותו מהאזור.

לאחר בחינת האירוע מול מסכי הטלוויזיה, החליטו השופטים להרחיק את השחקן שצפוי לעמוד לוועדת משמעת באיגוד הכדורסל. הוא עזב את הדרייב אין במהלך המחצית השנייה כדי למנוע תקריות נוספות. בעוד במכבי תל אביב גיבו את קיין, בהפועל תל אביב טענו כי השחקן התעמת עם אחד האוהדים עוד בחימום למשחק וכמעט ופגע במכשיר הטלפון הסלולרי שלו, ואף הזכירו שגם בסיבוב השני במשחק בין הקבוצות התעמת עם אוהדים שקיללו אותו.

אלכס טיוס עצבני

תקרית נוספת התרחשה במהלך פסק זמן בהארכה. בשעה שאנשי הצוות המקצועי של הצהובים העבירו את פסק הזמן, החלו מספר אוהדי הפועל תל אביב שיושבים מאחורי הספסל הצהוב לקלל את אנשי מכבי תל אביב, ובשלב הזה, לטענת הצהובים דחף אחד מהאוהדים המוכרים של המארחת את ראשו של פיוזיותרפיסט הצהובים אלכסיי פיסמן שחצץ בינו לבין הספסל. במקום התפתחה מהומה, בסיומה הורחקו הצדדים זה מזה. האדומים טענו כי אנשי היריבה משקרים וכי פיסמן לא נדחף ולא חטף סטירה כפי שנטען בתחילה, אולם בשעות הבוקר הוציאה מכבי תל אביב הודעה רשמית, אליה צורף גם סרטון. בהמשך לכך, הפיזיותרפיסט החליט היום להגיש תלונה רשמית במשטרה נגד האוהד.

עוד באותו נושא

ספרופולוס סירב להתראיין: "ראינו תקריות שלא קשורות לכדורסל, היכו את הפיזיותרפיסט שלנו"

לכתבה המלאה
פיזיותרפיסט מכבי תל אביב. עיבוד תמונה
התלונה שהגיש הפיזיותרפיסט/עיבוד תמונה
מיכאל רחמניזאד

"בוקר טוב לכולם. אתמול אנשינו סיפרו על אוהד מוכר של הפועל תל אביב שתקף את הפיזיותרפיסט שלנו. גם הפיזיותרפיסט עצמו, ורופא הקבוצה שהיה לידו סיפרו על המקרה. אנחנו קוראים את תגובת אנשי הפועל תל אביב לאירוע הנ"ל באתרים השונים. להלן מקבץ:

"האדומים טוענים כי אנשי היריבה משקרים" (ציטוט מוואלה); היועץ המשפטי של הפועל תל אביב חיים יצחקי: "הם שקרנים! חבורה של שקרנים! זה לא קרה, אף אחד לא הותקף, שקר מוחלט" (ציטוט מאתר ערוץ הספורט); רמי כהן, יו"ר הפועל תל אביב: "יש להם קלטות שבהם רואים אוהד תוקף את הפיזיותרפיסט? בבקשה, שיתכבדו ויביאו אותם. מה שקורה כאן זו גניבת דעת ושוב ניסיון שלהם לייצר מציאות" (ציטוט מתוך אתר ערוץ הספורט); יו"ר הפועל תל אביב רמי כהן: "גם כשהם מנצחים הם בוכים ומשקרים" (ציטוט מתוך ynet ספורט).

ובכן, אכן התכבדנו להביא "קלטות". התמונות ברורות. איש סגל רפואי, שבא לעשות את עבודתו, ליד הספסל באזור העבודה שלו - מותקף. באופן חד צדדי. אנחנו שואלים את כל העוסקים בדבר. עד מתי?"

בהפועל תל אביב הגיבו: "לאחר צפייה בסרטון בו אוהד הקבוצה שישב מאחורי ספסל היריבה חורג מכללי ההתנהגות הראויים והמקובלים מבחינתנו במגרשי הכדורסל, הודענו לו על הרחקתו מאולמנו הביתי. אנו מגנים את המעשה, ונמשיך לפעול ליצירת אווירה חמה אך ספורטיבית ולבטח כזו שאינה חוצה קווים אדומים. אחרי עונת משחקים שברובה התנהג קהל אוהדי הקבוצה למופת, אנו שוב עדים לתופעות של פגיעה פיזית והשלכת חפצים לשדה המשחק שאינן ולא יהיו מקובלות בשום צורה ואופן".

במכבי תל אביב בחרו בסיום המשחק שלא לענות לשאלות התקשורת, כשספרופולוס יצא כעוס מחדר מסיבות העיתונאים אחרי הצהרה שנתן, ולאחר מכן סירב לדבר עם העיתונאים גם ביציאה מהאולם. מייקל רול סיפק גם הוא הצהרה כשאמר: "ניצחנו בשביל דיאנדרה קיין, ניצחנו את המשחק כמה פעמים עד שניצחנו אותו באמת".

רק אחרי שמנהלת הליגה התערבה, הסכימה מכבי תל אביב לשלוח את ג'ייק כהן לשוחח עם התקשורת על אירועי הערב. "אני מאוד מרוצה מהחברים שלי לקבוצה שהראו שהם קשוחים מנטאלית", אמר. "זה היה משחק קשה מהרבה סיבות, אבל יש דבר אחד שאני מתקשה להבין. שיחקתי בהרבה דרבים, וראיתי הרבה התנהגויות מהקהל שלהם, וזה לא משתפר. העברית שלי לא מדהימה, אבל אני מבין חלק מהדברים שהם אומרים לרגב ושמעון, וההתנהגות שלהם היו כלפי דיאנדרה. הלוואי שזה ישתפר. אני מבין את הלהט שלהם, והרצון שלהם לנצח, אבל זה לא הולך ומשתפר. אני מבין את דיאנדרה, ירקו עליו, ואני לא יודע אם ירקו עליכם בעבר, זו לא תחושה טובה. אין השלכות להתנהגות שלהם, וזה מסוכן, הקהל של כל קבוצה שנשחק נגדה בעתיד יכול להתנהג ככה, כי אין עונש לדברים האלה, ואם אנחנו מגיבים, זורקים אותנו מהמגרש. אני מבולבל, אבל מרוצה מהחברים שלי לקבוצה".

שחקן נבחרת ישראל התייחס לשאלה מה הוא מצפה מהליגה לעשות: "זה מעל ההבנה שלי, אני רק שחקן כדורסל, האנשים שמנהלים את הליגה צריכים להסתכל על מה שקרה היום ולהבין איך להשתפר. זה לא דבר טוב להפועל תל אביב, לא דבר טוב למכבי תל אביב, לא דבר טוב לאנשים בבית שרואים את כל הבלאגן הזה. זה חייב להשתפר, זה משדר דבר שלילי, אם אין עונש על ההתנהגות הזאת, זה רק יילך ויחמיר. ראינו דברים קשים נגד רגב, שירים נוראיים נגד שמעון, איפה ההתקדמות? למה זה לא הולך ומשתפר?"

לגבי הצדקת ההתנהגות של דיאנדרה קיין סיכם כהן: "לא הצדקתי את ההתנהגות של דיאנדרה, ירקו עלי בעבר, אני מבין את התסכול שלו, אבל לא ראיתי כל מה שקרה, אני רוצה לראות מה הוא עשה שהוא זכה בהרחקה. אני סומך עליו שהוא ילמד מזה, כי הוא שחקן חשוב בשבילנו, וכשמרחיקים אותו, הוא לא יכול לעזור לנו. אם הוא עשה את מה שהשופטים אומרים, אני לא יכול להצדיק אותו. הוא לא התחיל בזה אבל, ראינו את ההתנהגות הזאת לפני כן, ותמיד מי שמגיב מוענש באופן יותר קשה ממי שמתחיל. אני רוצה לראות צדק".

שופטי המשחק אמרו בסיום ההתמודדות כי יציינו את כל מה שראו בדוח השיפוט, ומלבד קיין, גם הפועל תל אביב תעמוד לדין על התנהגות אוהדיה, בין היתר על זריקת החפצים לפרקט ועל שירי נאצה נגד היריבה בכלל ושמעון מזרחי בפרט.

שחקני מכבי תל אביב ג'ייק כהן, ג'וני אובריאנט. מגד גוזני
"ראינו דברים קשים נגד רגב, שירים נוראיים נגד שמעון, איפה ההתקדמות? למה זה לא הולך ומשתפר?" ג'ייק כהן עם אובריאנט/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully