וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצורך עליה: הירידה בסופו של דבר תעשה רק טוב למכבי פתח תקוה

13.5.2019 / 7:10

האליפות של הנוער במקביל לקריסת הבוגרים צריכה לגרום לאבי לוזון להסתכל במראה ולהבין איך המועדון שלו צריך להיראות, ואילו מאמן ושחקנים צריכים להיות חלק ממנו

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1.

בתחילת העונה ערך בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג את מסיבת העיתונאים הראשונה בה הוצג לתקשורת. הבעלים ביקש שיישבו לצידו המאמן גיא לוזון ואיתו ערן לוי ועוד מספר שחקנים שצורפו בקיץ. חוגג טען אז כי לוזון "מזכיר לי את יורגן קלופ" והגדיר את לוי כ"כוכב כדורגל". אז מה השתבש מאז אותו רגע? הרבה מאוד. לוזון ולוי התעקשו להסביר אחד לשני לאורך כל הקדנציה המשותפת בבירה כי הם לא סובלים זה את זה עד לפיצוץ המיוחל.

באיצטדיון ה-י"א בו חגגה אתמול (ראשון) מ.ס אשדוד את ההישארות על חשבון מכבי פתח תקוה, סיים גיא לוזון את תפקידו בבית"ר ירושלים לאחר המחזור השביעי. רגע לפני שזה קרה, עוד הספיק להתראיין באיצטדיון ולדבר על המשקל ואחוזי השומן של ערן לוי. השחקן ענה בכל הזדמנות שהיתה לו, פיטר את עצמו מבית"ר, ירד לקטמון בלאומית וקרס איתה. החיבור בין השניים היה רע מהרגע הראשון, אבל במקום לנסות למצוא לו פתרון, כל אחד מהם הלך עם הראש בקיר ונתן לאגו וקבלת החלטות אמוציונליות להרוס לו את העונה ולפגוע לו קשות בקריירה.

עוד בנושא:

רכבו של אבי לוזון הותקף, אנשי מכבי פתח תקוה קיללו את אנשי הפועל תל אביב
שחקני בני סכנין זועמים על ההנהלה, חאלד חלאיילה יעזוב בקיץ?
עירוני קרית שמונה תבנה סביב לוי גרסיה: "הוא כוכב כדורגל"

גיא לוזון מאמן בית"ר ירושלים עם ערן לוי. ברני ארדוב
הצרות בבית"ר היו רק ההתחלה. לוזון ולוי/ברני ארדוב

2.

אם בקבלת החלטות עסקינן, ואם מישהו רוצה להבין למה מכבי פתח תקוה ירדה, די היה להקשיב לשיחה בין השחקנים בסיום, כאשר כל מי שיש לו חוזה או שלמועדון יש אופציה עליו החל לרחרח ולבדוק האם ישאירו אותו גם בלאומית. אחד השחקנים המוטרדים אמר: "אבי לוזון מסוגל להגיד שכל מי שבידיים שלו יישאר ויחזיר את הקבוצה. אין מה לעשות, לא התחבר כאן השנה, לא עם המאמנים ולא השחקנים וכולם אשמים. צריכים לבנות כאן משהו חדש ולא לנסות להשאיר אנשים בכח".

כשאבי לוזון יתחיל להיערך לעונה הבאה, המסקנה הראשונה שהוא צריך להסיק היא לא להשאיר שחקנים כעונש, אלא כאלה שבאמת ירצו להשיב את הקבוצה לליגת העל ולהמשיך איתה גם בשנים הבאות. העונה הוא ראה היטב מה קורה עם שחקנים שכבר טעמו קבוצות גדולות יותר, עם קהל רב יותר. על לידור כהן, למשל, היו הצעות במהלך העונה אך נדרשו סכומים גבוהים והוא נאלץ להישאר. כשאחד כזה רואה את מנור סולומון נמכר ואת יוסי בניון חוזר לבית"ר ירושלים, הוא נופל מנטאלית יחד עם הקבוצה. לוזון יהיה חייב להשאיל או למכור שחקנים מהסוג הזה, אין לו מה לעשות איתם בלאומית. המלאבסים צריכים לכוון לשחקנים רעבים שרוצים דקות משחק וירצו להישאר גם בליגת העל.

לא חסרות דוגמאות נוספות: גידי קאניוק, למשל, שחזר הביתה ולא היה דומה לאותו שחקן מהקדנציה הקודמת. גיא לוזון ניסה להשתמש ביובל שבתאי שכבר עונה שניה נשאר רק בגלל השכר, ואפילו הרכש בינואר - אופיר מזרחי ואלי אלבז - נראה כאילו רק בא להעביר חצי עונה, והתעסק יותר בלעשות פרצופים מאשר לקחת אחריות.

וכן, הירידה הזאת היא מתנה לאבי לוזון. יש לו צעירים מוכשרים, הנוער זכה באליפות וחלקו ישתדרג לבוגרים. בעונה הבאה הצעירים הללו יוכלו להתחשל בלאומית יחד עם כמה שחקנים מובילים עם ניסיון, לעלות ליגה ולהגיע עם בסיס בריא לליגת העל, כזה שיהיה שווה הרבה יותר ממאבקי ירידה. לא במקרה אבי לוזון היה הרבה יותר ממלכתי בראיונות בסיום ונמנע משטף של לכלוכים, בתוך תוכו הוא יודע שהירידה הזאת תעשה רק טוב למכבי פתח תקוה.

האמת? זה לא אסון לרדת עבור אף אחד מהקבוצות שהיו על הגליוטינה אתמול, זה פחות או יותר מה שהן באמת שוות. מכבי פתח תקוה, קרית שמונה ואשדוד הן שלוש קבוצות עם קהל מועט שתפקידן הטבעי הוא להתבסס על מחלקת הנוער, לגדל שחקנים ולהעביר אותם הלאה, לארץ או לאירופה. מדי פעם זה ילווה בירידת ליגה ומדי פעם גם יהיה פלייאוף עליון ואולי גם כרטיס לאירופה או גביע, זאת השגרה של המועדונים הללו. לאיזי שרצקי הייתה הבלחה עם אליפות אבל זה לא הכיוון האמיתי של השלישיה הזאת, וברגע שמבינים זאת גם מתנהלים בהתאם.

עוד באותו נושא

מכבי פתח תקוה ירדה לליגה הלאומית אחרי הפסד 2:0 להפועל תל אביב

לכתבה המלאה
יוסי ציפקיס

3.

כשגיא לוזון יסתכל על הנקודה בה נכשל בחצי העונה בפתח תקוה, הוא יחזור לרגע בו הסכים לחזור ולאמן אותה. "לא רציתי לחזור", חזר ואמר בכל הזדמנויות, התבטאות שאין רעה ממנה כדי להשפיע על שחקנים ומועדון. אם הוא לא רצה הוא לא היה צריך - אסור למאמן לבוא לקבוצה אותה הוא לא באמת רוצה לאמן, וזה גם מה שאבי לוזון צריך לחשוב עליו לקראת העונה הבאה. לגיא לוזון יש חוזה, אבל ראינו מה זה שווה אם מכריחים אותו לאמן.

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully