וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון באנגליה: קרב האליפות מגיע לשיאו, פפ גווארדיולה יודע ש"זה בידיים שלנו"

מנצ'סטר סיטי תתארח אצל ברייטון (ספורט 3, 17:00) ויודעת שניצחון ישאיר אותה בפסגה ויעניק לה אליפות שנייה ברציפות. ליברפול, שלא זכתה באליפות מאז 1990 ומפגרת אחרי סיטי בנקודה, חייבת לנצח את וולבס באנפילד ולקוות למעידה של המוליכה

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: תגובות מן המשחק בין ליברפול לברצלונה בגומלין חצי גמר ליגת האלופות

המחזור ה-38 והאחרון בפרמיירליג ייערך מחר (ראשון, 17:00) במלואו, עם 10 משחקים שבמרכזם מאבק האליפות בין מנצ'סטר סיטי לליברפול. האלופה המכהנת ניצבת בפסגה עם 95 נקודות ויודעת שניצחון במגרשה של ברייטון יבטיח לה תואר נוסף ועוד צעד לעבר הטרבל האנגלי, בעוד ליברפול תארח במקביל את וולבס, תנסה לעשות את שלה ותייחל לבשורות טובות מדרום-מזרח אנגליה, בתקווה לחגוג אליפות ראשונה מאז 1989/90.

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים עם וינסנט קומפני. רויטרס
פפ גווארדיולה מנסה להוריד מהם לחץ. שחקני מנצ'סטר סיטי/רויטרס

ברייטון - מנצ'סטר סיטי (17:00, ספורט 3)

האלופה מגיעה למשחק לא פשוט בברייטון, אבל היא תלויה בעצמה וניצחון יבטיח לה אליפות שנייה ברציפות. לסיטי 95 נקודות לעומת 94 של ליברפול, שזקוקה לחסדיהם של השחפים. בשלושת מפגשי הליגה האחרונים בין הקבוצות, הסיטיזנס ניצחו בפער של לפחות שני שערים, ויקוו לשמור על הסטטיסטיקה הזו גם הפעם, אם כי בחצי גמר הגביע התקשו והסתפקו ב-0:1 קטן.

קבוצתו של פפ גווארדיולה ניצחה ב-13 משחקיה האחרונים בפרמיירליג, והיא הקבוצה הרביעית בהיסטוריה שמגיעה לנתון זה, בפעם השנייה בתולדות המועדון. למרות הדחתה ברבע גמר ליגת האלופות על ידי טוטנהאם, מנצ'סטר סיטי זכתה כבר בגביע הליגה ועלתה לגמר הגביע האנגלי (מול ווטפורד) כך שהיא יכולה להשלים בתום העונה טרבל מקומי לראשונה בתולדותיה. מי שנמצאים בספק הם פרננדיניו וקווין דה בראונה, שעדיין לא כשירים במאת האחוזים.

המאמן גווארדיולה ניסה להוריד את מפלס הלחץ: "יש לחץ, אבל זה נחמד. קשה מאוד לזכות באליפות פעם אחת, אז תתארו לכם מה זה לזכות פעמיים. השחקנים צריכים להרגיש את הלחץ, להיות חדורי מטרה, לדעת שיהיה להם קשה. ברגע שהשחקנים יידעו לשלב בין הלחץ לרצון לנצח, התוצאות יהיו טובות". פפ נשאל איזו עצה הוא ייתן לשחקניו לפני שייצאו לכר הדשא בברייטון, ואמר: "תעשו מה שאתם עושים במשך השנתיים האחרונות. תהיו אגרסיביים, תהיו מרוכזים בכל פרט ופרט, ותנסו לכבוש כמה שיותר". על כך שקבוצתו מגיעה פייבוריטית: "מה שרצינו קרה, האליפות נמצאת בידיים שלנו. כשהיינו בפיגור שלוש נקודות מליברפול, אנשים אמרו שעדיף לנו לרדוף אחריהם. אני טוען שלא, תמיד עדיף להוביל ולא לרדוף אחרי קבוצות אחרות. ניצחנו ב-13 המשחקים האחרונים, ואנחנו ראויים להיות במקום בו אנו נמצאים עכשיו".

ברייטון, מנגד, כבר הבטיחה את הישארותה בליגה למרות שלא השכילה לנצח בתשעת המחזורים האחרונים. קבוצתו של בירם כיאל צריכה להודות ליריבתה העיקרית על ההישרדות, קרדיף סיטי, שאיבדה סיכוי בעקבות הפסדה במחזור הקודם 3:2 לקריסטל פאלאס, וירדה לבסוף לליגת המשנה בתום עונה אחת בלבד. גם אם לא נותר להם על מה לשחק, השחפים רוצים לסיים את העונה בכבוד ואולי להיות אלה שייכנסו להיסטוריה כמי שגרמו למהפך הפסגה הראשון אי פעם במחזור סיום בעידן הפרמיירליג.

עוד באותו נושא

בירם כיאל: "יש משימה חשובה, שומר על הבריאות לקראת משחקי הנבחרת"

לכתבה המלאה
גלן מארי שחקן ברייטון חוגג שער מול ארסנל. רויטרס
יצליחו למנוע אליפות מהסיטיזנס? שחקני ברייטון/רויטרס

ליברפול - וולבס (17:00, ספורט 2)

אחרי העלייה המדהימה לגמר ליגת האלופות השני שלה ברציפות, עם הרביעייה לרשת ברצלונה באנפילד, ליברפול מגיעה למשחק המכריע על האליפות. המרסיסיידרס נמצאים במקום השני עם נקודה פחות ממנצ'סטר סיטי (94), ויודעים שהם חייבים לנצח ולקוות למעידה של המוליכה כדי לזכות באליפות ראשונה בעידן הפרמיירליג, אחרי 29 שנה. ליברפול נמצאת במומנטום מצוין גם בליגה, עם שמונה ניצחונות רצופים ומתוכם שישה באנפילד. הסקאוזרס כבשו שבעה משעריהם האחרונים ברבע השעה האחרונה למשחק, והרבה בזכותם הם עדיין בקרב על האליפות. מי שלא ישחקו בשורות ליברפול הם נאבי קייטה שגמר את העונה ורוברטו פירמינו שעדיין מחלים מפציעה בשריר. המגן אנדי רוברטסון, שהוחלף במחצית המשחק נגד ברצלונה, נמצא בספק, ביחד עם אלכס אוקסלייד צ'מברליין ואדם ללאנה.

וולבס היא ללא ספק ההפתעה הנעימה של הליגה האנגלית העונה. הקבוצה הצנועה רשמה עונת חזרה מצוינת שכללה הגעה לחצי גמר הגביע והשגת המקום השביעי שיכול לסדר להם כרטיס לאירופה אחרי 31 שנה. הזאבים יהיו במוקדמות הליגה האירופית אם מנצ'סטר סיטי תנצח את ווטפורד בגמר הגביע ובכך תעביר את הכרטיס לליגה.

יורגן קלופ, מוחמד סלאח, וירג'יל ואן דייק, ליברפול. רויטרס
מחכים לסיוע מברייטון. שחקני ליברפול/רויטרס

משחקים נוספים (17:00)

ברנלי - ארסנל

קריסטל פאלאס - בורנמות'

פולהאם - ניוקאסל

לסטר סיטי - צ'לסי

מנצ'סטר יונייטד - קרדיף

סאות'המפטון - האדרספילד

טוטנהאם - אברטון

ווטפורד - ווסטהאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully