וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכים שדלפו מאופ"א חשפו: רק ארבע עולות לליגת האלופות החל מ-2024

ליגת האלופות הופכת למועדון למועדון סגור לעשירים בלבד: מסמכים שדלפו ל"ניו יורק טיימס" חושפים את תוכנית העל, שכוללת העפלה אוטומטית של הקבוצות הגדולות. הסוף לסינדרלות כמו אייאקס?

אימג'בנק GettyImages

האם ליגת האלופות תהפוך למועדון סגור לעשירים בלבד? על פי סוכנות הידיעות AP ו"ניו יורק טיימס", תוכנית העל של אופ"א היא להפוך את המפעל לליגה במתכונת מלאה שתעניק עדיפות ברורה לאריות היבשת, וכמעט לא תאפשר לקבוצות קטנות מליגות זניחות להעפיל.

על פי מסמכים שהגיעו לידי "ניו יורק טיימס", התוכנית של אופ"א כדי להבטיח את מקומן של הקבוצות העשירות בליגה מורכבת מכמה שלבים. ראשית, הליגה תורכב עדיין מ-32 קבוצות כשה-24 הראשונות יעלו אוטומטית לליגה גם בעונה שלאחר מכן. בנוסף, שלב הבתים יהיה ארוך יותר ויורכב מארבעה בתים של שמונה קבוצות. כמו כן, רק ארבע קבוצות "חדשות" יעפילו מדי שנה מהליגות המקומיות.

את הליגה האירופית תחליף ליגת משנה לליגת האלופות שתורכב מ-32 קבוצות, שחלקן נשארו מהצ'מפיונס, וכן ליגה שלישית שתכלול 64 קבוצות. המעבר בין הליגה השנייה השלישית יבוצע במתכונת של עולות ויורדות, כמו בליגה רגילה.

עוד בנושא

אייאקס מרוסקת: "העולם נהנה מאיתנו, זה סיפור אגדה עם סוף רע"
מקלופ ועד מביא הכדורים: ההוראה שסידרה לליברפול מקום בגמר האלופות
הבחירה קשה: הצביעו לרגע הגדול ביותר בליגת האלופות העונה

נשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרס. רויטרס
הקבוצות הגדולות דוחפות למהלך. פלורנטינו פרס/רויטרס

כמובן שאם התוכנית תמומש, מדובר במכה גדולה לקבוצות קטנות מליגות קטנות. אייאקס, סיפור הסינדרלה של העונה הנוכחית, תתקשה לתקוע יתד בליגת האלופות במצב שכזה. לצורך העניין, גם אלופת ליגת העל בישראל תתקשה מאוד להגיע לליגת האלופות אם התוכנית תמומש. כמו כן, הפערים בין המועדונים העשירים והעניים יונצחו, שכן חוזי הטלוויזיה וריבוי המשחקים יכניסו למועדונים העשירים כסף רב יותר.

"לעת עתה מדובר רק רעיונות ודעות שעולות לאוויר", אמר נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין ל"ניו יורק טיימס" בתגובה לפרסום. למרות זאת, נשיא הליגה הספרדית חבייר טבאס טען אחרת ואמר ש"אי אפשר לקבל את האמירה שמדוברת בהצעה פתוחה לדיון. במציאות, המועדונים העשירים דוחפים לשינוי הזה במשך יותר משנה. זה יהרוס את הליגות המקומיות ועלול להרוס את הקבוצות הקטנות ברחבי אירופה".

עוד באותו נושא

אייאקס מרוסקת: "העולם נהנה מאיתנו, זה סיפור אגדה עם סוף רע"

לכתבה המלאה
שחקני אייאקס שבורים. רויטרס
בפורמט החדש יהיו מעט מאוד סיפורי סינדרלה כמו אייאקס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully