וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייאקס מרוסקת: "העולם נהנה מאיתנו, זה סיפור אגדה עם סוף רע"

ההולנדים הצעירים בהלם לאחר ההדחה הדרמטית, בלינד: "לא יודע איך להתאושש". זייש: "זה באשמתי". דה ליכט התקשה לעכל את ההפסד, ואן דר סאר הודה כי יימכר בקרוב. מוריניו מתח ביקורת: "אייאקס שיחקה במחצית השנייה כאילו היא נגד ויטסה בליגה"

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: התגובות לאחר עלייתה של ליברפול לגמר ליגת האלופות

אחרי עונת צ'מפיונס ארוכה וקסומה, המסע של אייאקס הגיע הערב (רביעי) לקצו בצורה כואבת ואכזרית במיוחד. הקבוצה ההולנדית המלהיבה נראתה בדרך הבטוחה לגמר ראשון מאז 1996, אחרי שהובילה 0:2 משערים של מתייס דה ליכט וחכים זייש, ובסיכום המפגשים הייתה ביתרון 0:3, אבל במחצית השנייה קרסה ואפשרה ללוקאס מורה להשוות וגם להכריע בסופו של דבר בדקה ה-96. טוטנהאם ניצחה 2:3 ועלתה בזכות שערי החוץ, כשהמארחת פספסה הזדמנות לטרבל ותנסה לפחות להשלים דאבל הולנדי.

חכים זייש שחקן אייאקס בוכה. רויטרס
ירד בדמעות. חכים זייש/רויטרס

המספרים

* אייאקס מעולם לא הפסידה משחק בו כבשה ראשונה בליגת האלופות עד הערב, במשחק ה-56. לפני כן היו לה 45 ניצחונות ו-10 תוצאות תיקו.

* אייאקס היא הראשונה מאז יובנטוס ב-1999 שמאבדת יתרון 0:2 במשחק בחצי גמר ליגת האלופות.

* ההפסד הזה היה השני של אייאקס העונה בליגת האלופות ב-17 משחקים, כשגם הקודם היה בבית (2:1 לריאל מדריד בשמינית הגמר).

* מתייס דה ליכט הפך לשחקן הרביעי הכי צעיר שכובש בחצי גמר הצ'מפיונס, בגיל 19 ו-269 ימים. לפניו קיליאן אמבפה, אובפמי מרטינס ונורדין ווטר מאייאקס.

* השער של הקפטן הצעיר היה גם ה-150 של אייאקס בליגת האלופות. הקבוצה ההולנדית הראשונה שרשמה את ציון הדרך הזה.

* דושאן טאדיץ' היה מעורב ב-11 מ-22 שעריה של אייאקס בליגת האלופות העונה (לא כולל מוקדמות). הוא כבש שישה ובישל עוד חמישה.

* חכים זייש היה מעורב העונה בחמישה שערים בשלבי הנוקאאוט (שלושה גולים ושני בישולים). רק ליאונל מסי מקדים אותו עם שמונה.

עוד באותו נושא

פוצ'טינו בדמעות: "תודה לכדורגל, תודה לגיבורים", אריקסן: "לבנות פסל של לוקאס מורה"

לכתבה המלאה
מתייס דה ליכט שחקן אייאקס מאוכזב. רויטרס
שבור לגמרי. מתייס דה ליכט בסיום/רויטרס

התגובות

הקפטן מתייס דה ליכט הודה: "זה סיוט, פשוט חלום שנהרס. שיחקנו טוב במחצית הראשונה, הכול היה לפי התוכנית. במחצית השנייה לא המשכנו באותו לחץ, ספגנו שערים מטופשים. היינו כל כך קרובים לגמר, ואז הכדור הזה נכנס. לא ייאמן".

פרנקי דה יונג לא ניסה להסתיר את האכזבה המרה. "הגיע לנו לעלות לגמר בהתבסס על איך ששיחקנו לאורך המפעל וגם במחצית השנייה, אבל גם לטוטנהאם הגיע על המחצית השנייה שלה", אמר. "כולם נהנו ממה שעשינו בליגת האלופות העונה. זה כמו סיפור אגדה, אבל לצערי סיפור אגדה עם סוף רע. זה כל כך מאכזב, להפסיד בשניות האחרונות. זה המפגש השלישי ברציפות שניצחנו בחוץ והפסדנו בבית, אינני יודע למה".

חכים זייש הוסיף: "זה כואב, מאוד כואב. אני לא יודע איך זה קרה. ידענו שיהיה קשה מאוד אם הם יעלו ל-2:3, אבל היו לנו הזדמנויות. יכולתי להבקיע, לפחות אחת מההזדמנויות שלי היה צריכה להיכנס ואז הכל היה גמור. אני מאשים את עצמי".

דיילי בלינד אמר: "אני לא יודע איך להתאושש מזה. בחצי הגמר הראשון ראינו שהכל אפשרי, אמרנו לעצמנו את זה, המשחק צריך היה לארוך עשר שניות פחות. זה מרסק. אני גאה בצורה בלתי רגילה להיות חלק מהקבוצה הזאת, עשינו דברים פנטסטיים והעולם נהנה מאיתנו, אבל מוקדם מדי לחשוב על זה".

אדווין ואן דר סאר, מבכירי אייאקס ושוער יובנטוס בעבר, הודה עוד לפני המשחק כי "מדובר במשחקים האחרונים של דה ליכט במדי אייאקס. אני חושב שזה יהיה לאנגליה או לספרד. אנחנו רוצים להשאיר את אריק טן האח. ידוע לנו שיהיו שינויים רבים בסגל, אבל אנחנו מקווים לפחות לשמור על צוות האימון".

ז'וזה מוריניו מתח ביקורת באולפן של beIN sports וטען כי "אייאקס שיחקה במחצית השנייה כאילו היא משחקת נגד ויטסה בליגה ההולנדית. כדי לנצח משחקים מיוחדים, אתה צריך לפעמים ללכת נגד הפילוסופיה שלך".

כך חכים זייש סיים את הצום היומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully