וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאוריסיו פוצ'טינו בדמעות: "תודה לכדורגל, שבלעדיו אי אפשר לחיות"

טוטנהאם באקסטזה לאחר העלייה המטורפת לגמר ליגת האלופות. דני רוז סיפר שליברפול שימשה השראה, קיין חולם לשוב, המאמן התייפח: "כולם גיבורים, אבל לוקאס מורה גיבור-על". גם אריקסן שיבח את כובש השלושער: "צריך לבנות פסל שלו". לוקאס עצמו: "הרגע הכי טוב בחיי"

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: התגובות לאחר עלייתה של ליברפול לגמר

עונת ליגת האלופות הטובה אי פעם הגיעה הערב (רביעי) לשיא חדש עם עלייתה של טוטנהאם לגמר ראשון בתולדותיה. התרנגולים כבר נראו גמורים באצטדיון על שם יוהאן קרויף, אחרי שאייאקס המלהיבה הובילה 0:2 משערים של מתייס דה ליכט (5) וחכים זייש (35) ו-0:3 בסיכום, אבל אז הגיע לוקאס מורה, הרכש היחיד שביצע המועדון בשנה וחצי האחרונות. הברזילאי השווה עם צמד (55 ו-59) ואחרי לחץ אדיר גם כבש את שער הניצחון וקבע 2:3 סופר-דרמטי בדקה ה-96. ילדי אייאקס נותרו בדמעות אחרי שאיבדו סיכוי לטרבל, בעוד טוטנהאם קבעה גמר כל-אנגלי מול ליברפול ב-1 ביוני במדריד.

לוקאס מורה דלה עלי טוטנהאם. רויטרס
טירוף חושים. לוקאס מורה והחברים/רויטרס

המספרים

* עד כמה המהפך הזה של טוטנהאם היה גדול? אייאקס מעולם לא הפסידה משחק בו כבשה ראשונה בליגת האלופות עד הערב, במשחק ה-56. היו לה 45 ניצחונות ו-10 תוצאות תיקו.

* עד הערב, לוקאס מורה מעולם לא כבש יותר מגול אחד במשחק בליגת האלופות ולא מצא את הרשת ב-22 משחקים בשלבי הנוקאאוט. באמסטרדם הוא כבש שלושער והפך לגיבור העלייה של טוטנהאם.

* לוקאס הפך גם לשחקן החמישי שכובש שלושער בחצי הגמר, אחרי אלסנדרו דל פיירו, איביצה אוליץ', רוברט לבנדובסקי וכריסטיאנו רונאלדו.

* זה יהיה הגמר הכל-אנגלי השלישי במסגרת אירופית, אחרי מנצ'סטר יונייטד נגד צ'לסי בגמר ליגת האלופות ב-2007/08 וגמר גביע אופ"א בין טוטנהאם לוולבס ב-1971/72.

* הקבוצות האנגליות חזרו מפיגור של שני שערים או יותר בשבעה מקרים שונים בתולדות המפעל - ארבעה יותר מנציגות כל מדינה אחרת.

* טוטנהאם תהיה הקבוצה השמינית תוצרת אנגליה בגמר ליגת/גביע האלופות. קדמו לה ארסנל, אסטון וילה, צ'לסי, לידס, ליברפול, מנצ'סטר יונייטד ונוטינגהאם פורסט.

* מאוריסיו פוצ'טינו הוא המאמן הארגנטינאי השלישי שמגיע לגמר ליגת האלופות. הקטור קופר ודייגו סימאונה הפסידו, האם הוא ישנה את המאזן?

* טוטנהאם ספגה שבעה שערים ב-15 הדקות הראשונות של משחקיה בליגת האלופות העונה - יותר מכל קבוצה אחרת.

מאוריסיו פוצ'טינו מאמן טוטנהאם. רויטרס
לו או ליורגן קלופ יהיה תואר ראשון. מאוריסיו פוצ'טינו/רויטרס

התגובות

המאמן מאוריסיו פוצ'טינו ניסה להתראיין אחרי הדמעות: "קשה לי לדבר, אני מלא ברגשות. תודה לכדורגל שבלעדיו אי אפשר לחיות, תודה לשחקנים שלי, הם גיבורים. בשנה האחרונה אמרתי לכולם שיש פה חבורה של גיבורים, והם הראו היום שיש להם ביצים גדולות. אני עמוס ברגשות, תודה לאנשים שהאמינו בנו מתחילת העונה ותודה לאוהדים. זה הישג פנטסטי, אנחנו ראויים לחוות את זה. דיברנו לפני המשחק שאין לנו לחץ, אלא תשוקה. ראינו את זה בקאמבק מול מנצ'סטר סיטי וגם הערב".

על לוקאס אמר: "כולם גיבורים, אבל הוא גיבור-על. הוא ראוי לזה", וכאשר החל לדבר על משפחתו בכה פעם נוספת: "זה עבורם, אני חייב להזכיר את המשפחה. הם תמיד תמכו בי, תודה לכולם".

לוקאס מורה עצמו היה נרגש לאחר משחק השיא בקריירה שלו: "זה מדהים, לא יכולתי לדמיין רגע כזה. זה רגע גדול, הכי טוב בחיים שלי. מה שאני חווה כאן פשוט בלתי ייאמן, אני כל כך שמח. תמיד האמנתי, נתנו הכל על המגרש. זו מתנה גדולה מאלוהים ואני רוצה לחלוק אותה עם החברים, המשפחה, השחקנים. זה לא רק אני - כולם עבדו מאוד קשה. כדורגל זה דבר מדהים, הוא נותן לנו רגעים כאלה".

כריסטיאן אריקסן סיכם: "היום זה לא היה עניין של טקטיקה, זה היה משחק של לב. לב ולוקאס מורה. הוא היה אדיר, הוא יהיה גיבור, אני מקווה שיבנו פסל בדמותו אחרי זה. המשחק שלנו היה מגוחך במחצית הראשונה, חששנו שנספוג שלושה או ארבעה שערים, אבל היה לנו הרבה מזל. אני מצטער עבור אייאקס כי בסיכום שני המשחקים הם היו טובים יותר. זו הקלה, כולנו הגשמו חלום בהגעה לגמר ליגת האלופות".

הארי קיין, שצפה בנעשה מהיציע, עשוי להיות כשיר לגמר - אבל כמו שיונג מין סון ולוקאס מורה שיחקו לאחרונה, לא בטוח שישוב להרכב: "אני מקווה שאהיה כשיר, השיקום הולך טוב. אנסה להוכיח את עצמי למאמן, אני מקווה שאחזור בזמן ואהיה בהרכב. אני קודם כל אוהד טוטנהאם ויודע כמה זה גדו ללמועדון. החבר'ה הראו אופי מדהים, זה משחק ענק".

דני רוז סיפר שהקאמבק הגדול של ליברפול מול ברצלונה שימש כהשראה עבור הספרס: "ראינו את ליברפול, זה לא גמור עד שזה גמור. גם פוצ'טינו הזכיר לנו אותם במלון לפני המשחק, לא היה אכפת לו שנפסיד, אבל צריך להפסיד בדרך הנכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully