וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוצ'טינו: "אין לנו מה להפסיד", לוריס: "לא נעצור בחצי הגמר"

אנשי טוטנהאם מלאי ביטחון לקראת גומלין חצי גמר ליגת האלופות נגד אייאקס (ד', 22:00, ספ' 5, 0:1 לאייאקס במשחק הראשון). בלינד: "חשבנו על המשחק הזה כבר במהלך גמר הגביע ההולנדי"

חצי הגמר - הגומליןהסתיים08/05/2019
אייאקס
  • ליגט (5)
  • זייך (35)
3:2
  • (55) מורה
  • (59) מורה
  • (90) מורה
טוטנהאם
עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: התגובות אחרי ה-0:1 של אייאקס במשחק הראשון

חובבי כדורגל רבים יעצרו את נשימתם מחר (רביעי, 22:00, ספורט 5) בשעה שאייאקס - אחת הקבוצות המלהיבות שנראו בשנים האחרונות - תנסה לעשות מה שלא עשתה 23 שנה, ולהעפיל לגמר ליגת האלופות. מנגד, טוטנהאם תשמח לקלקל להולנדים את החגיגה, אבל לשם כך היא תצטרך למחוק פער של 1:0 מהמשחק הראשון, בזמן שמאזן החוץ שלה במשחקי החוץ בליגת האלופות לא מחמיא במיוחד, ועומד על ניצחון בודד מאז תחילת 2018.

אייאקס מגיעה למשחק כשהיא בעיקר מנסה להתנתק מההתרחשויות מסביב. הכדורגל הסוחף וההתקפי שהציגה במהלך העונה צד את עיניהם לא רק של חובבי הענף, אלא גם של מקבלי ההחלטות בקבוצות הבכירות ביבשת, שממשיכים לחזר אחרי כוכבי העונה. פרנק דה יונג כבר חתום בברצלונה, אבל לאחרונה גם מתייס דה ליכט, אנדרה אוננה, חכים זייש ודויד נרס הפכו לשמות החמים. אם לא די בכך, גם המאמן אריק טן האח נמצא תחת מעקב של קבוצות בכירות ביבשת, ועל פי דיווחים בצרפת סוכן העל מינו ראיולה מנסה לשדך אותו לפריס סן ז'רמן.

עוד בנושא

דה יונג על האפשרות שיפגוש את ברצלונה בגמר: "שום קבוצה לא חסינה"
ליברפול: סלאח ופירמינו ייעדרו מול ברצלונה, גם ואן דייק בספק

שחקן אייאקס דיילי בלינד. רויטרס
נהנה מכל רגע. דיילי בלינד/רויטרס

כך או כך, טן האח צפוי לפתוח עם אותו הרכב שניצח במשחק הראשון בלונדון. אייאקס פתחה את השבוע עם זכייה מתוקה בגביע ההולנדי אחרי 0:4 מוחץ על וילם II, בעוד תצוגת כדורגל מלהיבה שבמהלכה התאפשרה גם מנוחה לכמה מהכוכבים. ""נצטרך להיות טובים מאוד. כשפוגשים קבוצה מהפרמיירליג הקצב גבוה יותר", אמר המאמן, שהוסיף במסיבת העיתואים: "נצטרך להגיע לקצה גבול היכולת שלנו על מנת להעפיל לגמר. אסור לנו להסתמך על תוצאת המשחק הראשון, אנחנו חייבים לנצח. שער החוץ שהשגנו היה חשוב, ומחר תהיה לנו את תמיכת האוהדים הנהדרים שלנו והם יעזרו לנו".

דיילי בלינד דיבר על ההתרגשות: "זה רגע נהדר, אנחנו נהנים ממנו. אני לא לחוץ, ישנתי מצוין בימים האחרונים. הלחץ חיובי ובריא. אסור לנו לחשוב שאנחנו ביתרון, צריך לשחק כאילו התוצאה היא 0:0". בלינד נשאל האם חגיגות הזכייה בגביע ההולנדי עלולות להשפיע לרעה: "ממש לא, חגגנו כי מה מגיע לנו, אבל מהר מאוד חזרנו לעצמנו ואנחנו מרוכזים. אם להגיד את האמת, גם במהלך הגמר הראש שלנו כבר היה במשחק הזה".

שחקני אייאקס מתאמנים לפני טוטנהאם. רויטרס
על הכוונת של כולם. שחקני אייאקס באימון/רויטרס

מנגד, טוטנהאם מגיעה לאמסטרדם עם כמה סימני שאלה. יאן ורטונגן שנפצע במשחק הראשון עדיין בספק, וכך גם אריק לאמלה. בקבוצה מקווים שהשניים יהיו כשירים, ובכל מקרה יקבלו בחזרה את יונג מין סון שחוזר מהרחקה אחרי שהחמיץ את המשחק הקודם. מי שלא ישחק בוודאות הוא הבלם הקולומביאני דבינסון סאנצ'ס, שנפצע במשחק נגד בורנמות'.

"אייאקס קבוצה טובה מאוד, היא הוכיחה את זה במשחק הראשון", אמר מאמן התרנגולים מאוריסיו פוצ'טינו. "ההפסד במשחק הראשון מקשה עלינו, כמובן, אבל ההתמודדות פתוחה לחלוטין. אנחנו צריכים לשחק בחופשיות, אין לנו מה להפסיד. אף אחד לא האמין שנגיע למצב שבו אנחנו במרחק נגיעה מגמר ליגת האלופות. אנחנו צריכים ליהנות מהרגע ולהאמין. אנחנו חיים בחלום. לפני חמש שנים המטרה של המועדון הזה הייתה לסגור את הפערה מהטופ 4 באנגליה. אז העפלנו לליגת האלופות, ואז לשמינית הגמר, ועכשיו אנחנו כבר בחצי הגמר. לפני חמש שנים אנשים היו צוחקים אם הייתם אומרים להם שנעפיל שלוש פעמים ברציפות לשלב הבתים".

הקפטן הוגו לוריס הוסיף: "לאייאקס יש יתרון קטן, אבל שברירי. אנחנו שמחים שהגענו לחצי הגמר, אבל אין לנו כוונה לעצור כאן. זאת הזדמנות שאולי לא תחזור עבור המועדון שלנו להגיע לגמר ליגת האלופות. מבטיח שניתן את כל כולנו, נשחק עם מחויבות, אנרגיה ותשוקה".

שוער טוטנהאם הוגו לוריס. רויטרס
"היתרון של אייאקס שברירי". הוגו לוריס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully