וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר בראיון: "אני מופתע לראות את עצמי עדיין בצמרת"

החזרה לחימר, הפרספקטיבה שהשתנתה, החיים ממרום גילו, והתרומה האמיתית שלו, של נדאל ושל דג'וקוביץ' למשחק: רוג'ר פדרר מדבר. וגם: נולה חוגג 250 שבועות בטופ העולמי

עריכת וידאו: מתן חדד

רוג'ר פדרר מתכונן לטורניר מדריד ולחזרה לחימר, לקראת הרולאן גארוס, וישחק על המשטח האדום לראשונה מאז 2016 (רומא). השוויצרי בן ה-37 פתח לא רע את העונה, ניצח ב-18 מ-20 המשחקים שלו, זכה בטורניר ה-100 וה-101 שלו בדובאי ובמיאמי, ואומנם אחוזי ההצלחה שלו על חימר בקריירה - 75.9 - ממקמים אותו במקום השלישי בין הטניסאים הפעילים, אבל זה כמובן לא מספיק לו לתארים על המשטח שנשלט על ידי רפאל נדאל.

"אני שמח מההחלטה לחזור לחימר", אמר פדרר, "קיבלתי אותה בדצמבר, הרגשתי שאני רוצה לחזור לחימר, ואני שמח שאני כאן. לוקח קצת זמן לעשות את ההתאמות, מבחינת הבנייה של הנקודות, כי המשחק הוא יותר מהקו האחורי, יש אפשרות לשחק עם יותר זוויות וגובה, עם יותר מכות חתוכות ודרופ שוט, בעוד שעל משטחים מהירים צריך להתמודד עם כוח ומהירות של הכדור. כך שזה די כיף, ומעניין, אבל כבר לא מאתגר כבעבר, למען האמת".

עוד בנושא
בדמינטון: מישה זילברמן ניצח בגמר אליפות ברזיל הפתוחה וזכה בטורניר
צ'מטאי ואמרה קבעו את הקריטריון לטוקיו 2020 במרתון פראג עם שיאים ישראליים
כריסטיאן גארין זכה במינכן, סטפנוס ציציפאס באשטוריל
דומיניק תים זכה בטורניר ברצלונה, פטרה קביטובה בשטוטגרט

פלייר רוג'ר פדרר. GettyImages
על החימר לראשונה מאז 2016. פדרר/GettyImages

פדרר, שבאגוסט יהיה בן 38, נשאל בראיון ב"מארקה" אם הוא עדיין מרגיש צעיר, וענה: "כן, אני מרגיש מאוד צעיר. הילדים שלי שומרים עליי ככה. מרגישים את הגיל בעיקר כשיש בעיות פיזיות, כשקשה יותר להתאושש. פעם זה היה לוקח יום, אבל עכשיו, על אותה בעיה, אתה צריך שלושה ימים, או שבוע. אבל יש גם דברים חיוביים, כי הניסיון מאפשר לך להימנע מפציעות. עכשיו אני יודע בצורה מושלמת מתי אני יכול לשחק ומתי לא. בגיל צעיר אתה דוחף את עצמך ומרגיש שאתה יכול לחזור בקפיצה למגרש, ואתה יכול גם בקלות להיכנס לפאניקה מפציעה. עכשיו אני מכיר את הגוף שלי הרבה יותר".

ואיך ההרגשה להגיע לטורניר כשהוא לא הפייבוריט ואין ממנו ציפיות? "השנה זה נחמד במיוחד", אומר פדרר, "זה מזכיר לי את מה שקרה באוסטרליה 2017. אף אחד, לא אני, ולא בצוות שלי, לא ידע מה לצפות. או שיילך טוב, או שלא אעשה כלום. אני מקווה לטוב, אבל אין לי הרבה ציפיות, כי לא שיחקתי הרבה על המשטח הזה. זה נכון שבאימונים אני מרגיש טוב, אבל משחקים זה משהו אחר לגמרי. על חימר קורים מעט מאוד נסים, כי צריך להכות המון מכות".

האם השנה זה שונה בגלל הדעיכה של רפאל נדאל על חימר ונובאק דג'וקוביץ' שלא חזר לעצמו מאז אוסטרליה? "אני לא חושב שזה שונה", אומר פדרר, "מי מספר אחד ומי מספר 2? אין לזה משמעות באמת. רפא אומנם הפסיד במונטה קרלו ובברצלונה, אבל הגיע לחצי הגמר בשניהם. זה נשמע כמו תוצאות נוראיות, אבל כל אחד אחר היה מסופק מהן. מדבדב, לדוגמה, הגיע גם לחצי במונאקו ולגמר בברצלונה, וכולם מהללים אותו. אני מבין למה אומרים את זה על רפא בגלל הרזומה שלו, אבל יש עוד טורנרים לשחק. וברולאן גארוס, בטוב מחמש מערכות, הוא ודג'וקוביץ' עדיין פייבוריטים".

עוד באותו נושא

פדרר אחרי הזכייה במיאמי: "לא ייאמן, שיחקתי פה ב-1999 והנה אני חוגג ב-2019"

לכתבה המלאה
רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי (ימין) מול רפאל נדאל. AP
אל תספידו את רפא. בטח לא על חימר, בטח לא בטוב מחמש. פדרר/AP

פדרר נשאל על השליטה של הגדולים בענף (יחד עם נדאל, דג'וקוביץ' ואנדי מארי), והאם זה טוב לטניס. "אפשר להסתכל על זה משתי זוויות", אומר פדרר, "יש את שלושתנו, יחד עם מארי וסטן ואוורינקה, שלא נתנו לאחרים לזכות בגרנד סלאמים או במאסטרס 1000 או להיות מספר 1 בעולם. אבל אני חושב שהנוכחות שלי ושל רפא ושל דג'וקוביץ' הייתה טובה כי כל אחד מאיתנו תרם משהו אחר למשחק. יש לנו אישיות שונה, לכל אחד מאיתנו יש את הסגנון שלו. ידענו איך להתמודד עם הלחץ, ואיך להתמודד עם התקשורת. אני חושב שלראות אותנו היה דבר מרגש עבור הקהל".

האם הוא מופתע לראות אותו בצמרת בגילו? "כן, אני קצת מופתע", הודה פדרר, "אם הייתם אומרים לי לפני עשור, כשזכיתי ברולאן גארוס, שעוד עשר שנים אגיע למדריד כמדורג רביעי, לא הייתי מאמין לזה. מה שבטוח זה שאם הייתם שואלים ב-2009 אם אמשיך לשחק בעוד עשר שנים, הייתי אומר שזה רק אם ארגיש שאני תחרותי, ואני בהחלט מרגיש תחרותי. עשיתי כבר את הקריירה שלי, ואני לא צריך לשחק בטורנירים כדי לעוף בסיבוב השני. המטרה שלי היא לנצח בטורנירים ולזכות בטורנירים, כמו שעשיתי בתחילת העונה. אם ארגיש שאני לא יכול לעשות את זה, עדיף להפסיק.

"כיום יש לי פרספקטיבה טובה יותר על הדברים. אני יודע איך להתמודד עם התקשורת, אני יודע איך לדאוג למשפחה שלי, איך להתכונן למסעות, איך להתכונן לאימונים. יש לי העדפות ברורות על אילו טורנירים לשחק. אני כבר לא צריך להתאמן כל כך הרבה, כי אני מעדיף אימונים יעילים. תמיד הייתי מתאמן הרבה, אבל עכשיו אני צריך להתאמן פחות ונזהר לא להגזים. יש לי משפחה נהדרת, ואני רוצה לבלות איתה יותר. אני יכול לשחק בטורנירים שאני רוצה. פעם הייתי לא ישן בלילה על השאלה באיזה טורניר לשחק. היום, אם אני אוהב את האנשים, את האווירה, את האצטדיון, אני מגיע. השאלה שאני שואל את עצמי היא רק אם זה טוב לי או לא".

רוג'ר פדרר עם נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
מתקרב לשיאים שלו. דג'וקוביץ'/רויטרס

נובאק דג'וקוביץ' חוגג 250 שבועות בפסגה העולמית

וגם: נובאק דג'וקוביץ' חוגג היום שבוע 250 בקריירה במקום הראשון בעולם. רק ארבעה שחקנים מ-1973 בילו יותר זמן בפסגה, ואם הוא יישאר במקום הראשון עד אמצע השנה הבאה, הוא גם יעבור את השיאן רוג'ר פדרר.

הכי הרבה זמן בפסגה העולמית:
1. רוג'ר פדרר - 310 שבועות
2. פיט סמפראס - 286 שבועות
3. איוון לנדל - 270 שבועות
4. ג'ימי קונורס - 268 שבועות
5. נובאק דג'וקוביץ' - 250 שבועות

הרצף הכי ארוך בפסגה:
1. רוג'ר פדרר - 237 שבועות
2. ג'ימי קונורס - 160 שבועות
3. איוון לנדל - 157 שבועות
4. נובאק דג'וקוביץ' - 122 שבועות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully