וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל הבית, תשתגע! ברנדן רוג'רס מסוגל להגיש את האליפות לליברפול

5.5.2019 / 13:00

יורגן קלופ שוכר את האחוזה של ברנדן רוג'רס מאז החליף אותו בליברפול. כעת, עם שובו לפרמיירליג כמנג'ר לסטר, יש לו אפשרות להשלים את המשימה שלא בוצעה ב-2014 ולעזור לדייר שלו לזכות באליפות ולעשות היסטוריה, כאשר השועלים הלוהטים יפגשו את מנצ'סטר סיטי. המפתח: וארדי

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: תגובות מן המשחק הראשון בחצי גמר ליגת האלופות בין ברצלונה לליברפול

"יש לנו הרבה על מה לדבר, בעיקר בעיות אינסטלציה וחשמל", צחק יורגן קלופ בספטמבר האחרון, לקראת הדייט המרגש עם ברנדן רוג'רס. הגרמני לעולם לא יחמיץ הזדמנות לספר בדיחה טובה, והפעם היתה סיבה ממש מצוינת. הוא שיחק מול בעל הבית שלו.

כן, זו לא טעות - קלופ גר באחוזה של רוג'רס. כאשר פוטר הצפון אירי מליברפול באוקטובר 2015 ופינה את מקומו על הספסל למחליפו הכריזמטי, הוא עזב גם את הבית בעיירה פורמבי. וזה הרי המקום הנחשק ביותר באיזור. יש שם דיונות מרהיבות עם חול מהמם, סנאים מתרוצצים בשמורה מיוחדת, יש פארקים בכל מקום, האוויר נקי הרבה יותר בהשוואה לעיר הגדולה. שחקנים ומאמנים רבים בוחרים להתגורר בה, וגם קלופ קיבל המלצות חמות. אז הוא שכר את הווילה של רוג'רס, ורק בחלוף כשלוש שנים הזדמן לו להיפגש עם קודמו פנים מול פנים במסגרת משחק ידידות יוצא דופן.

את פגרת משחקי הנבחרות ניצלו אז כדי לקיים בגלאזגו אירוע צדקה אשר הכנסותיו הועברו למאבק במחלת הסרטן. סטיליאן פטרוב, הקשר הבולגרי שהיה אליל בסלטיק ובאסטון וילה, ושרד אחרי שחלה בלוקמיה, אירגן נבחרת מצד אחד. רוג'רס, כמנג'ר סלטיק, מונה באופן טבעי למאמנה הסמלי. ג'יימס מילנר, חברו הטוב של פטרוב בימים העליזים בברמינגהאם, זימן את הנבחרת השניה, והביא את מאמנו הנוכחי מאנפילד. הקרב משך תשומת לב רבה - לא כל יום חוזר הנריק לארסון לסלטיק פארק. גם חריסטו סטויצ'קוב, שיי גיבן, רובי קין, גאיסקה מנדייטה, ג'ון הארטסון, ג'יימי רדנאפ, אואן הארגריבס, אמיל הסקי וג'ייסון מקאטיר היו בין הכוכבים.

עוד בנושא:

פרנק ריברי יעזוב את באיירן מינכן בסוף העונה
פרנקי דה יונג כבר מתגעגע לאייאקס, "ברצלונה לא חסינה"
ליברפול לא מוותרת על האליפות, קלופ: הכל בסדר עם סלאח"

ברנדן רוג'רס מאמן לסטר סיטי. רויטרס
קלופ השתלט על אחוזתו, עכשיו זה הזמן להחזיר. ברנדן רוג'רס/רויטרס

לא שומר טינה, זוכר את החוויה

העסק הסתיים כראוי בתיקו 3:3, כי במשחקים כאלה לא צריכים להיות מפסידים, ושני המאמנים שמחו להחליף חוויות. רוג'רס, כך התברר לקלופ, ממש לא שומר טינה. האכזבה מפיטוריו מליברפול היתה גדולה, אבל הוא התגבר מזמן, ונותרו לו רק זכרונות חיוביים. אחרי הכל, שם הוא חווה את העונה המדהימה ביותר בחייו. הוא כמעט זכה באליפות ב-2013/14, ורק ההחלקה ההיא של סטיבן ג'רארד מול צ'לסי מנעה ממנו להיכנס להיסטוריה כגאון מאחורי שבירת הבצורת הארוכה. כעת, כאשר הבעיות שליוו את הקבוצה אחרי עזיבתו של לואיס סוארס נשכחו, גם האוהדים שומרים בלבם רק את הרגעים היפים. רוג'רס גרם להם לחלום. ועכשיו, בעוד יש להם חלום חדש בעונה המופלאה עם קלופ, רק רוג'רס מסוגל לסייע להגשים אותו. איזו אירוניה מתוקה!

בספטמבר אף אחד לא חשב על תסריט מסוג זה, ורוג'רס היה עסוק בתחילת העונה השלישית בסלטיק, אחרי שהשלים בקלילות טרבל בשנתיים הראשונות. בצד הקתולי של גלאזגו למדו להעריך אותו, הקבוצה הציגה כדורגל אטרקטיבי למדי, והמאמן דחה הצעה שמנה מהליגה הסינית כדי להמשיך בפרויקט. "אני מאושר כאן", הוא הצהיר. ואולם, ההדחה במוקדמות ליגת האלופות בידי אא"ק אתונה היוותה אות לשינוי מסוים בגישה. ככל שהעונה התקדמה, הרגיש רוג'רס מיצוי. התארים עם סלטיק היו היחידים בקריירה שלו, ואפשר היה להמשיך לזכות בהם ללא הפסקה עוד שנים רבות, אך מה עם הגשמה עצמית? כמה אפשר להתעסק רק בקרבות מול ריינג'רס ואברדין? כיצד אפשר לשבור את תקרת הזכוכית? אז בפברואר הוא ארז את החפצים ושב לאור הזרקורים בליגה העשירה בתבל, כאשר לסטר קראה לו.

מאמן ליברפול, ברנדן רוג'רס עם שחקן ליברפול, סטיבן ג'רארד. GettyImages
הייתה תקופה יפה באנפילד, עכשיו יודעים להעריך אותה. רוג'רס וג'רארד/GettyImages

האתגר בלסטר גדול מסלטיק?

הזעם של הירוקים, אשר רואים בספינת הדגל שלהם מועדון פאר של ממש, היה מובן. חלוץ העבר כריס סאטון, למשל, טען בלהט: "אפילו המילואים של סלטיק יותר חשובים מלסטר". ביציעים הונפו כרזות בסגנון: "החלפת תהילה בבינוניות". בהיבט מסוים, יש בזה משהו. לסטר לא תשחק בצ'מפיונסליג בתקופה הקרובה, וסיכוייה לשחזר את האליפות המטורפת מ-2016 שווים לאפס. ואולם, מאספקטים רבים אחרים מדובר בקידום מקצועי משמעותי. "זה אתגר בשבילי לחזור לליגה בה עבדתי בסוונסי ובליברפול. אני חוזר לעבוד עם שחקני צמרת ולהתמודד עם מאמני צמרת על בסיס שבועי. למועדון הזה יש שאיפות גדולות, והוא מתאים לי מאוד", אמר רוג'רס, וניגש למלאכה בחדווה.

הקרקע היתה פוריה מאוד. קלוד פואל הצרפתי הוא אמנם איש מקצוע הגון ויסודי, אבל הסגנון המשעמם שלו תסכל מאוד את השועלים. לא רק האוהדים איבדו סלבנות, אלא גם השחקנים. ג'יימי וארדי דעך, הרכש הנוצץ ג'יימס מדיסון הלך לאיבוד. התוצאות התדרדרו, ופואל הועזב בסופו של דבר אחר שצבר נקודה אחת בלבד בששת משחקיו האחרונים בתפקיד. הנקודה הזו הושגה, באופן ביזארי במיוחד, דווקא בתיקו 1:1 מול ליברפול באנפילד, אבל האדומים לא יכולים להתלונן יותר מדי, כי פואל גם ניצח בדצמבר את מנצ'סטר סיטי, כך שהשפעת השועלים על מירוץ האליפות היתה עד כה לטובת האדומים. הבעיה של לסטר היתה בעיקר במשחקים בהם שיטת הבונקר והמתפרצות לא עבדה. סגל עם פוטנציאל התקפתי ויצירתי דוכא במערך שבלוני מדי. רוג'רס הובא על מנת לחולל מהפכה, ואכן עשה זאת תוך שבועות ספורים.

ברנדן רוג'רס מאמן לסטר. GettyImages
עם כל הכבוד לאליפויות ולדאבל בסקוטלנד, גם הוא יודע שאין כמו הפרמיירליג, בדיוק בגלל משחקים כאלה. ברנדן רוג'רס/GettyImages

וארדי בתפקיד סוארס

הרעיון הראשוני היה פשוט - להעניק לשחקנים המובילים כלים כדי לבטא את עצמם ולפרוח מחדש. וארדי היה הראשון בתור. "ג'יימי יהיה במרכז הפרויקט. יש שמגדירים אותו כשחקן חד-מימדי, אבל זה ממש לא נכון. הוא מסוגל לכבוש לא רק בזכות מהירות וניצול מרחבים פנויים. שוחחתי איתו כיצד נוכל להתמודד מול הגנות שסוגרות את השטחים ולא מאפשרים לו לדהור. אנחנו צריכים לסייע לו ולדאוג שהקשרים יהיו קרובים יותר אליו. לחלוץ המרכזי יש גם תפקיד חשוב בביצוע הלחץ. בליברפול זה היה סוארס, וג'יימי יכול לעשות את זה בלסטר", סיפר רוג'רס מיד אחרי שנכנס לתפקיד. ואולי וארדי כבר זכה באליפות, הוכתר לשחקן השנה, ושיחק במונדיאל ובאליפות אירופה, אבל זה עדיין מחמיא כאשר מאמן שעבד עם סוארס משווה אותך לאורוגוואי. והרי התוצאה - וארדי מעולם לא היה קטלני יותר. מאז מינוי רוג'רס, יש לו תשעה שערים בשמונה משחקים. החיוך חזר לפניו, ובגיל 32 הוא מרגיש לפתע כמו נער.

היעד השני היה מדיסון. הפליימייקר המחונן שזהר בליגת המשנה במדי נוריץ' בעונה שעברה הוחתם תמורת 20 מיליון ליש"ט, אבל נותר במשחקים רבים מדי ללא אספקת כדורים. רוג'רס הסיט אותו לעמדה מעט נסוגה יותר, אך העניק לו יד חופשית לפעול היכן שימצא לנכון, ומצא את האיזון הנכון עם יורי טילמאנס הבלגי. הכוכב בן ה-22, אשר רבים רואים בו שחקן הרכב עתידי בנבחרת, מאושר: "אני לא רוצה להגיד מילה רעה על המנג'ר שהביא אותי לקבוצה, אבל רמת האימונים השתפרה מאוד עם רוג'רס. המטרה היא לשלוט במשחק, וכולנו נהנים עכשיו".

ההנאה מתבטאת גם בנקודות, כי מאז הגעתו של רוג'רס, רק סיטי וליברפול מציגות מאזן טוב יותר. זה נובע, בין היתר, מלוח המשחקים, אבל במחזור האחרון ארסנל פורקה 0:3 בתצוגת תכלית, והשועלים היו עדיפים על התותחנים גם לפני ההרחקה של אשלי מייטלנד-ניילס. בעקבות ההצלחה המסחררת, נפתח לפתע הסיכוי להיאבק עם וולבס על המקום השביעי שצפוי להוביל לליגה האירופית. כדי לשמור עליו, צריך לנצח בשני המשחקים האחרונים של העונה, והערב היריבה היא מנצ'סטר סיטי.

ג'יימי ורדי, ג'יימס מדיסון שחקני לסטר. GettyImages
הרוויחו מהגעתו של המאמן הצפון אירי. ג'יימס מדיסון/GettyImages

גווארדיולה בלחץ

מבחינת קלופ וליברפול, גם תיקו של השועלים הלוהטים יספיק בהחלט. כל האוהדים האדומים נושאים עיניים למנטור לשעבר, והמסר ברור - הפספוס ב-2014 היה אכזרי, אבל עכשיו זה הצ'אנס לתקן. במידה מסוימת, אם יעצור רוג'רס את המכונה של פפ גווארדיולה, הוא יהיה שותף אמיתי לאליפות של ליברפול. לא פחות. הצפון אירי עצמו מתייחס לכך בביטול. "אני מתרכז רק בקבוצה שלי", הוא הקפיד לומר בתקופה האחרונה, אבל בדיוק בשביל משחקים כאלה הוא שב לפרמיירליג, ובסופו של דבר העיתונאים גרמו לו להיפתח. הזכרונות זורמים החוצה - הטיפוח של ראחים סטרלינג, ההתמודדות עם מגבלות התקציב שלא קיימות יותר, שיתוף הפעולה המזהיר בין סוארס לדניאל סטארידג'... היו ימים. רוג'רס לא ישכח אותם לעולם.

גווארדיולה יודע שזה המכשול האחרון. צריך לקרות אסון בקנה מידה מפלצתי כדי שסיטי לא תנצח את ברייטון החלשה במחזור הנעילה, אבל מול השועלים דבר לא מובטח. "ברנדן הראה את יכולותיו הנהדרות כמנג'ר, והקבוצה משחקת בדיוק כמו שהוא רוצה אחרי חודשיים בלבד. תנועות השחקנים מתואמות היטב, ויש להם כוכבים איכותיים בחלק הקדמי. צפיתי במספר משחקים והתרשמי מהם מאוד. מבחינתנו, זה משחק הגמר", הכריז הקטלאני.

האלופה מרגישה את הלחץ, אבל לסטר משוחררת ממנו לחלוטין. היא פשוט רוצה לחיות את הרגע, ועל הדרך לסייע למנג'ר החדש לעשות היסטוריה מיוחדת. אם וכאשר תתרחש הסנסציה, קלופ עוד עשוי להזמין את רוג'רס לחגיגות האליפות בביתו. אבל חכו רגע. הרי זה בכלל הבית של רוג'רס עצמו, ויש בו בעיות חשמל ואינסטלציה.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה. רויטרס
יודע שלסטר זה המכשול האחרון של קבוצתו בדרך לאליפות. פפ גווארדיולה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully