וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל עומד במקום: הקשיים של מכבי תל אביב בהכנות לעונה הבאה

5.5.2019 / 14:10

עטר נפגע, דסה "קשה להשגה", דן ביטון יקר וראיקוביץ' עדיין לא קיבל הצעות. מכבי תל אביב מתעכבת בעיצוב הסגל לקראת המשימה האירופית ומגלה כמה קשה למצוא חלוץ איכותי חופשי

יוסי ציפקיס

שבוע לפני חגיגת האליפות הרשמית של מכבי תל אביב ב'לייב פארק' בראשון לציון והקבוצה ממשיכה לנסות ולייצר לעצמה מוטיבציה דרך שיאים חשובים יותר וחשובים פחות. האליפות כבר הוכרעה מזמן, לצערה של מכבי תל אביב היא לא תהיה בגמר הגביע בעוד 10 ימים על הדשא ובדבר המשמעותי - בניית סגל טוב יותר לעונה האירופית שבפתח - הקבוצה עדיין לא מצליחה להתקדם.

גם אם מכבי תל אביב תפסיד עד סוף העונה, את מה שהיא עשתה בעונה האחרונה אי אפשר לקחת ממנה. אליפות בפער כזה הוא לא דבר שיכול לקרות בכל עונה. כמו שהדברים נראים בליגה, השליטה של הצהובים תימשך גם בעונה הבאה והם המועמדים הוודאיים לאליפות שנייה ברציפות. אלא שחודשיים לפני תחילת המסע באירופה, סימן שאלה גדול מרחף מעל היכולת של ולדאן איביץ' לעשות את אותם קסמים שעשה כאן בליגה בארץ, גם בליגה של הגדולים ביבשת.

שלב הבתים של ליגת האלופות הוא פנטזיה, אבל שלב הבתים של הליגה האירופית הוא מטרה שמכבי תל אביב חייבת לעמוד בה ומכאן שההתחמשות וההכנה הנכונה למשימות הקרובות הן החשובות ביותר וכרגע יש לא מעט מקלות שתקועים בגלגלי האלופה.

שוער מכבי תל אביב פרדראג ראיקוביץ'. ברני ארדוב
אין הצעות. ראיקוביץ'/ברני ארדוב

פרדראג ראיקוביץ' (ואנדראס יאניוטיוס)

מועדון כדורגל שמגיע לעונה אחרונה בחוזה של שחקן נמצא בבעיה סבוכה. במכבי תל אביב רצו בעבר למכור את פרדראג ראיקוביץ' וגם הייתה מחשבה להאריך לו את החוזה. כך או אחרת השוער הסרבי שהגיע לישראל בסוף קיץ 2015 נכנס לעונה האחרונה בחוזהו ומכבי תל אביב חייבת למכור אותו, אחרת בעוד שנה הוא יהיה חופשי והקבוצה תיפרד ממנו ללא תמורה. אלא שעניין ראיקוביץ' הוא לא רק עניין כלכלי. מאחר וגם סוכנו וגם מכבי תל אביב עצמה מחפשים לו קבוצה בחו"ל אבל לא מוצאים עדיין דבר, מכבי תל אביב לא יכולה להחתים את אנדראס יאניוטיס עמו כבר יש סיכום עקרוני על כל הסעיפים. השוער היווני רוצה לבוא ומכבי תל אביב רוצה אותו יותר מכל שוער אחר, כולל ראיקוביץ', אבל עד שהסרבי לא יימכר ויתפנה מקום לזר, אי אפשר יהיה לסגור את פינת השוער.

עוד באותו נושא

נשאר בליגה: הפריחה המחודשת של שגיב יחזקאל

לכתבה המלאה
שוער נבחרת יוון, אנדראס יאניוטיס. GettyImages
הכל כבר סגור. יאניוטיוס/GettyImages

אלי דסה

למגן הימני הבכיר של נבחרת ישראל אין חוזה לעונה הבאה והוא מסיים בסוף החודש את העונה כשחקן חופשי. בעוד שמכבי תל אביב רוצה שהוא ימשיך ומציעה לו חוזה מכובד ורב שנתי שנע סביב 400 אלף דולר לעונה, דסה "משחק קשה להשגה" ולא משיב. "מכבי תל אביב די באוויר עם דסה והיא חייבת לחשוב איך פותרים את הפלונטר הזה", אומר גורם המעורה בעניינים, "זה לא יוכל להימשך עוד זמן רב. נכון שיש למכבי תל אביב ביטחון עם מאור קנדיל וזה בהחלט פתרון לא פחות טוב, אבל עובדה שהם הציעו חוזה לדסה ולא יוכלו לחכות עוד זמן רב".

בסביבתו של דסה מספרים שהוא מחכה להצעות מעניינות מקצועית וגם כלכלית מאירופה. ההתעניינות שהייתה מבשיקטאש עדיין לא מתקדמת לשום מקום גם בגלל הפרשי מיסוי בין מה שמקובל בישראל לבין המיסוי שמשלמות הקבוצות בטורקיה. אם דסה ייצא לשחק בטורקיה ויחזור לארץ לפני שישלים שלוש שנים באירופה, הוא יצטרך להחזיר לא מעט אחוזים מהחוזה שלו לרשויות המס בישראל מאחר שכאן המיסוי גבוה יותר מזה שנהוג בטורקיה ומדובר לא רק במס הכנסה, אלא גם בביטוח לאומי. בכל מקרה, סוגיית דסה לא נפתרה עדיין ומכבי תל אביב לא יכולה גם לסגור עם מגן ימני אחר בשל כך.

אלי דסה מכבי תל אביב. לירון מולדובן
פלונטר. דסה/לירון מולדובן

החלוצים

למכבי תל אביב שלושה חלוצים חתומים לעונה הבאה: איתי שכטר, ארון שוינפלד וצ'יקו אופואדו, אבל במועדון בונים על 'גולר' יותר טוב מהשלושה. זו משימה לא פשוטה לסגור שחקן בעל יכולת כיבוש מוכחת ברמות הגבוהות, כאשר אתה לא יכול לרכוש אותו. מה שעשתה בעבר מכבי תל אביב עם וידאר קיארטנסון כאשר רכשה אותו ממאלמו תמורת 3.75 מיליון יורו, לא יחזור בקרוב.

"קשה מאוד למצוא חלוץ טוב ואיכותי שמסיים חוזה", מעיד סוכן שחקנים שמחפש עבור מכבי תל אביב חלוץ, "זה לא שאין שחקנים שמסיימים חוזים. הבעיה היא שחלוץ טוב מליגה טובה שמסיים חוזה והוא חופשי ופנוי, לא ירוץ לסגור במכבי תל אביב כבר בתחילת חודש מאי. אם הוא טוב ונחשב, הוא יחכה למשהו יותר טוב מאשר ישראל. עובדה שכל מה שמכבי תל אביב מצאה בחלון ינואר היה היווני יורגוס יאקומאקיס וראינו מה באמת האיכויות שלו בחצי העונה האחרונה. שחקן בסגנון פאטוס בצ'יראי יכול היה להיות פתרון טוב, אבל כשאתה מוגבל ברכישת שחקנים, אתה חייב לחפש שחקנים חופשיים טובים ואתה הרבה פעמים נשאר תקוע".

צ'יקו אופואדו שחקן מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
במכבי תל אביב מחפשים חלוץ עם מספרים יותר טובים. אופואדו/אדריאן הרבשטיין

אלירן עטר

גם המו"מ התקוע עם עטר עלול בסופו של דבר להוות מוקש. במכבי תל אביב הציעו לחלוץ קצת יותר ממחצית החוזה שהיה לו בעונה החולפת והצעד הזה פגע במלך שערי הקבוצה. בקרית שלום מאמינים שעטר יחתום אחרי שדרוג קטן של ההצעה מאחר שלהערכת הקבוצה לא יהיו לו הצעות טובות יותר, אבל נכון לעכשיו הצדדים עוד רחוקים ומתבצרים ומדובר כאמור במוציא לפועל הכי טוב שהיה למכבי תל אביב בעונה הזו.

שחקן מכבי תל אביב אלירן עטר. לילך וייס רוזנברג
נפגע מההצעה. עטר/לילך וייס רוזנברג

הזרים

נכון לעכשיו בקבוצה מתכננים להישאר עם ארבעת זרי השדה שחתומים גם לעונה הבאה. ז'איר אמאדור, אנריק סבוריט, צ'יקו אופואדו ואורוש ניקוליץ' לא מתכוונים לעזוב לשום מקום. ניקוליץ' נמצא בהליך החלמה מפציעתו הקשה אחרי הניתוח שעבר בפינלנד והוא אמור לשוב לפעילות מלאה רק בחודש אוגוסט, כך שספק אם הוא יוכל לעזור למכבי תל אביב בתחילת הדרך באירופה. בהנחה ששוער זר יחתום במקום ראיקוביץ', מרחב התמרון באגף הזרים יצטמצם לזר אחד בעמדת החלוץ, כך שריענון גדול לא צפוי להירשם באגף הזה.

דן ביטון שחקן מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
המחיר יהווה מכשול. דן ביטון/לירון מולדובן

השוק המקומי

דן ביטון הוא אחד השחקנים היחידים שנמצא על הכוונת של מכבי תל אביב מבין הישראלים שמשחקים בליגת העל. אבל ג'קי בן זקן הוא האחרון שיתחשב בבעיות הפייר פליי של מכבי תל אביב ומו"מ איתו, תוך כדי ניסיון לייצר מתווה נוח לבסיס בקרית שלום, יהיה לא פשוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully