וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי בניון בכה מהתרגשות בטקס הפרישה שלו: "תודה לכדורגל שיחיה בתוכי לנצח"

4.5.2019 / 20:15

18 כוכבי עבר הגיעו לכבד את שיאן ההופעות של נבחרת ישראל, שכתב לאוהדי בית"ר: "הלכתם איתי באש ובמים, נתתם לי הרגשה של בית. מאחל לעצמי את הזכות להחזיר לכם על הכול בשנים הקרובות"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

יוסי בניון, מגדולי שחקני הכדורגל של ישראל בכל הזמנים ושיאן ההופעות של הנבחרת, יערוך הערב (שבת) את הופעתו הרשמית האחרונה כשיעלה עם החולצה של בית"ר ירושלים למשחק הפלייאוף התחתון מול מ.ס. אשדוד. במועדון עמלו במשך השבוע כדי להכין את פסטיבל הפרידה ממספר 15 האגדי, כולל כמה הפתעות, חולצה ממוסגרת ואורחים מכובדים שהגיעו יחד עם כ-15 אלף צופים לאצטדיון טדי, ובניון הזיל דמעות כבר בתחילת הטקס.

אריק בנאדו, אדורם קייסי, ניר דוידוביץ', דודו אוואט, אלון חזן, אלון חרזי, אבי נמני, ברק יצחקי, דוד אמסלם, כפיר אדרי, ז'אן טלסניקוב, יואב זיו, שוקי נגר, אהוד כחילה, לירן שטראובר, פיני בלילי, סתיו אלימלך ושמעון ביטון הם בין שחקני העבר שהגיעו לכבד את בניון ולבשו חולצות עליהם כתוב: Benayoun legend 15. יחד עם בניון עלו ילדיו שלבשו חולצות של ליברפול, צ'לסי, ווסטהאם וארסנל, בהן שיחק האב, כשהאישה מירית לבשה את החולצה של ראסינג סנטאנדר.

עוד בנושא:
יוסי בניון: "מקריב את השנה שנשארה לי כדי לעזור לבית"ר ירושלים"
חלם בספרדית: בחזרה לתחילת דרכו של יוסי בניון בספרד
רגע אלוהי אחד: השער שמתאר את הקריירה המופלאה של יוסי בניון

יוסי בניון שחקן בית"ר ירושלים בוכה בטקס הפרישה לצד משה חוגג. יוסי ציפקיס
רגעים מרגשים. יוסי בניון/יוסי ציפקיס

אוהדי בית"ר שרו במשך דקות לכבוד בניון והבעלים משה חוגג אמר: "זכיתי לראות את בניון במשחקיו הראשונים ואני שמח שנוצרה האפשרות לסגור מעגל ולתת לו פה את הכבוד שהגיע לו. לפני 22 שנים כשהיה בן 17, הוא לקח פנדל מכריע שיכול היה להשפיע על הישארות. תחשבו איזו מנטליות צריך כדי לבעוט פנדל כזה, להחמיץ אותו, להרים את הראש ולכבוש מהריבאונד. אמרתי ליוסי שאני מקווה שימצא בניון אחד כזה אצלנו ויקדם אותו".

לאחר מכן הוקרן סרטון עם ביצועיו של בניון וברקע הקריא הקשר: "תודה לכדורגל - המשחק שאני כל כך אוהב - ויחיה בתוכי לנצח. תודה לכל השחקנים ששיתפתי איתם פעולה ולמאמנים. תודה למשפחה שלי, אתם הכוח שלי, החיים שלי". בניון התקשה לעצור את הדמעות בזמן הסרטון.

עוד באותו נושא

אגדה שהיתה באמת: יוסי בניון פורש מכדורגל

לכתבה המלאה
יוסי בניון שחקן בית"ר ירושלים עם בני משפחתו בטקס הפרישה. יוסי ציפקיס
יוסי בניון עם ילדיו ואשתו/יוסי ציפקיס

בניון, שיחגוג מחר את יום הולדתו ה-39, הכין מכתב שיחולק לאוהדים במגרש. הקשר כתב: "אני מאמין גדול ב'מה שצריך לקרות קורה' ושלכל דבר יש סיבה. אנחנו לא הרבה זמן ביחד, אבל זה מרגיש שעברנו המון. מהפעם הראשונה שהגעתי לבית וגן ועד הרגע שבו אתם קוראים את המילים שאני כותב. הייתי בהמון מקומות בעולם, שיחקתי בלא מעט קבוצות, אל מול עשרות אלפים של אוהדים. דווקא כאן, בירושלים, קיבלתי את ההרגשה הכי מיוחדת ומרגשת, כזאת שכל שחקן רק חולם עליה. הלכתם איתי באש ובמים, תמכתם כשהיה קשה וגם כשלא הייתי פה דאגתם להזכיר כל פעם מחדש שיש מי שמחכה לי לחוויה חדשה ומתקנת.

"קיבלתם אותי אליכם, עטפתם אותי באהבה גדולה ונתתם לי הרגשה של בית. עשיתם לי צמרמורת וריגשתם אותי בכל הזדמנות. אני רוצה לומר תודה מכל הלב. שתדעו ששום דבר לא מובן מאליו. מאחל לעצמי את הזכות להחזיר לכם על הכול בשנים הקרובות".

יוסי בניון שחקן בית"ר ירושלים בטקס הפרישה. יוסי ציפקיס
יחתום קריירה מפוארת עם שער אחרון? יוסי בניון/יוסי ציפקיס

בניון חזר לבית"ר בינואר האחרון מתוך מטרה לפרוש במדיה ולקבל לאחר מכן תפקיד מקצועי. תחילה דובר על ניהול מחלקת הנוער וייעוץ מקצועי לקבוצה הבוגרת, אולם הכיוון השתנה ולאחר שיחת תכופות עם אלי אוחנה ומשה חוגג, הוחלט שבניון ישמש כמנהל המקצועי של הקבוצה הבוגרת כאשר הבעלים יזוז הצידה ויפקיד בידי בניון ואוחנה את כל הסמכויות המקצועיות.

בניון, אחד מגדולי השחקנים של הכדורגל הישראלי בכל הזמנים אם לא הגדול שבהם, מסיים קריירה מפוארת שהתחילה בהפועל באר שבע, עברה במכבי חיפה ונמשכה באירופה. הוא כיכב במדי ראסינג סנטאנדר, המשיך לווסטהאם, קפץ כיתה לליברפול, עבר גם בצ'לסי וארסנל וחתם את הקריירה בחו"ל עם קדנציה קצרה בק.פ.ר. לפני חמש שנים חזרה ארצה והספיק לשחק במכבי חיפה, מכבי תל אביב, מכבי פתח תקוה ובית"ר ירושלים (בשתי קדנציות שונות). במהלך הקריירה גם שימש במשך שנים רבות כקפטן נבחרת ישראל, וכבש במדיה 24 שערים ב-102 הופעות. עם הירוקים זכה בשתי אליפויות רצופות (2001 ו-2002) ובראשונה גם נבחר לשחקן העונה של ליגת העל, כשבקדנציה השנייה במועדון הניף את גביע המדינה ב-2016, לפני שעזב. את התואר האירופי היחיד שלו לקח עם צ'לסי שזכתה בליגה האירופית ב-2014.

View this post on Instagram

זכיתי! ?

A post shared by benayoun15 (@benayoun15) on

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully