וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: ראן זכתה בגביע אחרי ניצחון 5:6 על פריס סן ז'רמן בפנדלים

הקבוצה מחבל ברטאן חזרה מפיגור 2:0 ל-2:2 בתום 90 דקות והשלימה את הסנסציה בדו קרב מהנקודה הלבנה. אמבפה הורחק, אנקונקו החמיץ את הפנדל המכריע

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: ברצלונה חוגגת אליפות

הליגה הצרפתית פינתה היום (שבת) את הבמה לטובת גמר הגביע, בו ראן ניצחה את פריס סן ז'רמן 5:6 בפנדלים אחרי 2:2 בתום 120 דקות. במשחק מוקדם שהוציא לדרך את המחזור ה-34, ליון התבססה במקום השלישי עם 2:3 בבורדו. יתר משחקי המחזור ייערכו ביום ראשון, מץ חזרה לליג 1.

עוד בנושא

קיליאן אמבפה הבהיר שהוא נשאר בפריס סן ז'רמן: "אצפה בזידאן מהצד כמעריץ"
טרגדיה נוספת: הוראסיו סאלה, אביו של אמיליאנו, הלך לעולמו בגיל 58
עמנואל אדבאיור חושף בפרטי פרטים: כך תכננתי את ההתאבדות שלי

שחקני ראן חוגגים. AP
חגיגה אדומה בפריס. שחקני ראן/AP

ראן - פריס סן ז'רמן 2:2 (5:6 בפנדלים)

הפתעה גדולה בגמר הגביע הצרפתי, כשראן זכתה בתואר בפעם השלישית בתולדותיה והראשונה מאז 1971. הקבוצה מחבל ברטאן הפסידה לגנגאן בגמרים ב-2009 וב-2014, אבל הפעם עשתה את העבודה בגדול. פריס סן ז'רמן איבדה את התואר בו זכתה בארבע השנים האחרונות והיא תסיים את עונת 2018/19 עם תואר אחד בלבד: אליפות צרפת.

21 דקות מפתיחת המשחק, הרבבות בסטאד דה פראנס היו בטוחים שפריס הולכת לעשות את זה בקלות. דני אלבס הטיס כדור יפהפה לרשת בדקה ה-13 וניימאר ניצל בישול של אנחל די מריה כדי להעלות ל-0:2 בדקה ה-21. אבל הקאמבק של ראן ארב מעבר לפינה; פרסנל קימפמבה דחק שער עצמי בדקה ה-40 ומקסר נגח פנימה אחרי קרן כדי לקבוע 2:2 בדקה ה-66.

המשחק גלש להארכה והניסיונות של פריס להכריע לא הניבו שער ניצחון. בצד השני, חאתם בן ארפה שכל כך רצה לנצח את האקסית, שלח כדור אדיר שפספס את המסגרת של אלפונס אראולה בסנטימטרים. בדקה ה-119 קיליאן אמבפה הורחק באדום ישיר בעקבות עבירה והחלטה מעוררת מחלוקת של השופט רודי בוקה.

שתי הקבוצות כבשו את חמשת הפנדלים הראשונים שלהן ומכאן הן עברו למתכונת של פנדל לכל קבוצה עד שיש הכרעה. ראן עלתה ל-5:6 והבועט הבא של פריס היה כריסטופר אנקונקו שנכנס כמחליף בדקה ה-120. הקשר בן ה-21 בעט לשמיים ונתן את האות לחגיגות אדירות של ראן.

שחקן פריס סן ז'רמן, קיליאן אמבפה, סופג כרטיס אדום גמר הגביע הצרפתי 2019. AP
אמבפה המום אחרי ההרחקה/AP

בורדו - ליון 3:2

כשהיריבה המושבעת סנט אטיין נושפת בעורפה בקרב על המקום השלישי שמוביל לליגת האלופות, וכשבשבועיים הבאים מצפים לה מפגשים עם ליל ומארסיי, ליון ידעה שאסור לה למעוד. במחצית הראשונה זה לא נראה טוב מבחינתה, כששער של ממפיס דפאי (14) נמחק על ידי ג'ימי בריאן, שכבש בדקה ה-34 ובישל לניקולא דה פרוויל בחלוף ארבע דקות. אבל הקבוצה של פאולו סוזה לא ידעה לשמור על היתרון ורשמה הפסד שלישי ברציפות. מקסוול קורנה נהנה מבישול של נביל פקיר בדקה ה-67, והקפטן הכין גם למוסא דמבלה שהשלים מהפך בדקה ה-85, אחרי הרחקתו של ווקאשין יוקאנוביץ' מבורדו (73).

פאולו סוזה מאמן בורדו. רויטרס
עוד הפסד. פאולו סוזה/רויטרס

מץ השלימה את חזרתה לליג 1 אחרי עונה אחת, כשניצחה 1:2 בחוץ את רד סטאר בקרב הקצוות והורידה את נועלת הטבלה בחזרה אל הליגה השלישית. אופה אנגט כבש את השער המכריע בדקה ה-89 והעניק למוליכה ניצחון מספר 22 העונה ופער של 11 נקודות מטרואה המדורגת שלישית, כשנותרו רק תשע נקודות בקופה. זו עלייה שלישית של מץ בעשור הנוכחי וחמישית בשנות ה-2000, כשהפעם היא עושה את זה עם המאמן הוותיק פרדריק אנטונטי ועם חביבו דיאלו שכבש 23 שערים, כולל פנדל אמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully