וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במצבנו, כלום כבר לא מפתיע": קר מודאג, מה יהיו ההשלכות של המפלה?

אחרי הדרמה מול הקליפרס, הווריירס טוענים ש"ראו את זה מגיע", השחקנים בטוחים ש"ההשפלה תעיר אותנו" והפרשנים חורצים: זו כבר לא אותה קבוצה. המספרים והתגובות

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: סיכום סטטיסטי של העונה הרגילה

ביתרון 31 נקודות על הקליפרס, שבע וחצי דקות לסיום הרבע השלישי, גולדן סטייט "פשוט הפסיקה לשחק", על פי סטיב קר. התוצאה: מפלה היסטורית, הפסד 135:131, ו-1:1 בסדרה שהאלופה היתה אמורה לעבור בקלות. הלילה (בין שני לשלישי) לא יכול היה להיות גרוע יותר עבור האלופה: זה התחיל עם פציעה מדאיגה של דמרכוס קאזינס שלוש וחצי דקות מפתיחת המשחק, שככל הנראה תגרום לו להיעדר תקופה ממושכת ואולי לסיים את העונה; נמשך עם שני רבעים דומיננטיים, שהיו רק הכנה לקראת אובדן העשתונות בדקות הסיום; והסתיים עם אווירת נכאים בחדר ההלבשה.

אז עד כמה הקאמבק של הקליפרס חריג? למען האמת, המספרים מספרים את הסיפור היטב.

* עובדתית, מדובר בקאמבק הגדול בתולדות הפלייאוף. עד היום החזיקו בשיא הלייקרס, שחזרו ממינוס 29 מול סיאטל בחצי גמר המערב ב-1989.

* עוד "הישג" היסטורי לווריירס: זו הפעם הראשונה אי פעם בפלייאוף שקבוצה שנכנסת לרבע האחרון עם יתרון של 14 נקודות ומעלה מפסידה. עד היום היו 110 מקרים כאלה, וכולם הסתיימו בניצחונות של הקבוצה שהובילה.

* המאזן של קבוצות שהובילו ב-20 נקודות ומעלה במחצית במשחק פלייאוף עד היום: 1:156. אחרי המפלה של גולדן סטייט, המאזן הוא 2:156.

* הספרות 3 ו-1 לא עושות טוב במיוחד לווריירס, כנראה. ב-2016 הם הפכו לקבוצה הראשונה ששומטת יתרון 1:3 בסדרת הגמר, וב-2019 קבעו שיא שלילי עם הפסד אחרי שהובילו ב-31 הפרש.

* יתרון השיא של גולדן סטייט עמד, כאמור, על 31 נקודות. 7:31 דקות לסיום הרבע השלישי התוצאה היתה 63:94, וב-19.5 הדקות שנשארו הקליפרס קלעו לא פחות מ-72 (!) נקודות לעומת 37 בלבד של האלופה.

* בשעה שהווריירס עלו ליתרון 31 נקודות שבע וחצי דקות לתום הרבע השלישי, הסבירות של הקליפרס לנצח בסוכנויות ההימורים עמדה על 0.01%.

* פרט נוסף שרק מעצים את גודל הפאשלה של הווריירס: הם קלעו הלילה 40 זריקות מהעונשין, הכי הרבה במשחק פלייאוף מאז יוסטון ב-2015. היחס הלא רע מהשופטים היה אמור לכל הפחות להעניק להם ניצחון.

עוד בנושא

מדהים: גולדן סטייט איבדה יתרון 31, הקליפרס השוו ל-1:1 עם קאמבק עצום
מצא בית חדש מהר מאוד: לוק וולטון מונה למאמנה החדש של סקרמנטו
בן חורג: האם "מג'יק החדש" ימנע מפילדלפיה לממש את הפוטנציאל?

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
הפנים אומרות הכל. קרי/GettyImages
קווין דוראנט, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
קווין דוראנט, גולדן סטייט ווריירס/GettyImages

גם אם בסופו של דבר הניצחון הזה לא יסחוף את הקליפרס לניצחון בסדרה, אין ספק שהוא ייזכר כאחד הניצחונות הכי מעוררי השראה בפלייאוף. גם אם שמים את הנתונים ההיסטוריים בצד, מדובר בהפתעה עצומה. חזרה ממינוס 31 מול האלופה בשנתיים האחרונות, באולמה הביתי, מול אסופת כוכבים אולי חסרת תקדים, זהו תסריט שספק אם יחזור. והוא לא היה מתאפשר אילולי לו וויליאמס, השחקן השישי האולטימטיבי, שהיה הרוח החיה מאחורי הקאמבק. "סוויט לו" סיים עם 36 נקודות ו-11 אסיסטים, קבע שיא מועדון לנקודות משחקן ספסל, והפך גם לשחקן השני בלבד בתולדות הפלייאוף שמגיע לרף 30 הנקודות ו-10 האסיסטים מהספסל. "אני מהשחקנים האלה שיכולים להתחמם בכל רגע נתון, והלילה פשוט איבדתי את זה", הודה וויליאמס בסיום, ובארצות הברית התלהבו בעיקר מנתון אחד: למרות היותו סקורר עם קבלות, למרות שבשנתיים האחרונות הוא מציג שיפור ניכר, הוא עדיין מדורג רק במקום ה-162 (!) ברשימת המשתכרים ב-NBA.

דוק ריברס הודה ש"הוא פשוט שחקן נפלא, הוא כל כך קר רוח שזה פשוט מדהים", ויחד עם זאת ציין ש"שינוי המומנטום הגיע אחרי שעשינו כמה התאמות ברבע השלישי, התקפית והגנתית. אבל באופן כללי, הרוח שלנו ניצחה. האלמנט המקצועי היה זניח כאן".

ריברס סיפר שבמחצית ניסה להפיח רוח חיים בשחקניו, למרות ההפרש הגבוה. "ניסיתי להיות כן איתם. אמרתי להם 'לא יודע איך, אבל אנחנו הולכים לחזור למשחק'".

שחקני לוס אנג'לס קליפרס מונטרז הארל, פטריק בברלי חוגגים. GettyImages
נאום המוטיבציה של דוק ריברס עזר. הארל ובברלי חוגגים/GettyImages
שחקני גולדן סטייט ווריירס מאוכזבים. GettyImages
"השחקנים נראו המומים כמו האוהדים"/GettyImages

אחרי המשחק, בגולדן סטייט בעיקר ניסו להבין מה ההשלכות. סטיב קר הודה בשיחה אישית עם העיתונאי טים קווקאמי ש"זה אפילו לא מרגיש מוזר. בשלב הזה, שום דבר כבר לא מפתיע אותי בהתחשב במה שקורה בקבוצה שלנו ובמקום שאנחנו נמצאים בו". לטענת קווקאמי, "מתרחשים הרבה דברים בקבוצה, חלק נשאר בפנים וחלק יוצא החוצה. מטופש לחשוב אחרת. זה לא אומר שהווריירס בצרות בסדרה הזו או בכלל, אבל אין ספק שהם משקיעים הרבה אנרגיות כדי להתמודד עם הסוגיות האלה". קווקאמי הוסיף ש"המשחק הזה ממחיש שגולדן סטייט נמצאת במצב הכי פגיע שהיתה בעידן סטיב קר. זו לא הקבוצה שרקדה כל הדרך לאליפות ב-2015, זו גם לא הקבוצה שמחצה את כולם ב-2017 ושמרה על דומיננטיות בשנה שאחר כך. אולי היא עוד תזכה באליפות, אבל זו פשוט לא אותה קבוצה. אין להם מוטיבציה. הם מתבגרים. הם כבר לא נהנים כמו בעבר. הם כבר לא כל כך טובים הגנתית. והם כבר לא מגיבים אותו דבר למשברים".

סטיב קר טען ש"למעשה, הייתי מאוד מוטרד מהמשחק הזה. ובמובנים רבים, ראיתי את מה שקרה הלילה מגיע. זה היה אמור לקרות לנו מתישהו". יחד עם זאת, הוא משוכנע שזו יכולה להיות קריאת השכמה עבור הקבוצה בדיוק בזמן הנכון. "אני בטוח שנגיב היטב, כולנו", אמר. "נותנים לך סטירה, וזה מעיר אותך קצת. ובפלייאוף של ה-NBA אתה צריך להיות תחרותי במשך 48 דקות. אני יודע שנעשה את זה במשחק הבא".

גם השחקנים בטוחים שאפשר לנתב את תחושת ההשפלה מהמשחק הלילה למקומות חיוביים. "ניקח את זה למקום טוב. יש לנו מספיק ניסיון, וזו הפעם הראשונה שאנחנו בשוויון בסיבוב הראשון. אני יודע שנתאושש. יש לנו יותר מדי גאווה מכדי שזה לא יקרה".

סטף קרי הוסיף ש"אנחנו צריכים להישען על הניסיון שלנו מחמש השנים האחרונות", וטען ש"חדר ההלבשה כבר היה במצבים רעים יותר, בטח בפלייאוף".

סטיב באלמר, בעלי לוס אנג'לס קליפרס. AP
הקליפרס חשפו את החוליים של הווריירס. סטיב באלמר חוגג עם מונטרז הארל/AP
מאמן גולדן סטייט ווריירס סטיב קר. AP
"במצבנו, אני לא מופתע משום דבר שקורה". סטיב קר/AP

בצד של גולדן סטייט, כמובן שהיתה אכזבה גדולה. אחרי המהלך המכריע של המשחק, בו הרוקי לנדרי שאמט נשאר חופשי לחלוטין לשלשה שקבעה יתרון שתיים לקליפרס 16 שניות לסיום, נראו דריימונד גרין ואנדרה איגודאלה בוויכוח קולני בפסק הזמן. למען האמת, הווריירס לא היו שקטים במיוחד גם כשהובילו. במהלך הרבע האחרון של הרבע השלישי, אחרי פסק זמן, קר הכניס את דוראנט וקרי והשאיר את דריימונד גרין בחוץ, מה שגרר תגובה בוטה למדי מהאחרון, שעל פי אנתוני סלייטר מ"אתלטיק" "לא אהב את זה, ובהה בקר בכעס במשך קרוב ל-10 שניות".

לאחר המשחק דווח בארצות הברית שחדר ההלבשה של הווריירס "ריק ושקט" וש"השחקנים נראים המומים כמו האוהדים". דריימונד גרין וקווין דוראנט סירבו להתראיין, ורק סטיב קר ניסה לספק הסברים. "הפסדנו את המשחק הזה ברבע השלישי, כי פשוט הפסקנו לשחק. כשאני אומר שהפסקנו לשחק, אני באמת מתכוון לזה", אמר קר. "הפסדנו לשמור, הפסקנו לעשות תרגילים בהתקפה, לא הוצאנו לפועל שום דבר כמו שצריך. למען האמת, אני חושב שקיבלנו בדיוק את מה שהגיע לנו. הקליפרס היו נהדרים. הם הוציאו לפועל, הם היו רעבים, הם נשארו מחוברים, שיחקו יחד. ואנחנו לא".

קליי תומפסון הוסיף בקצרה ש"בשלב מסוים הפסקנו לעמוד על המשמר. לפתע לא היינו הקבוצה האגרסיבית יותר. לא הגיע לנו לנצח".

סיבה נוספת לדאגה בגולדן סטייט נוגעת לדמרכוס קאזינס, שהפציעה שלו, בנוסף להפסד הדרמטי, גרמו לתקשורת בסן פרנסיסקו להגדיר זאת כ"לילה שחור באורקל ארינה". הסנטר נפגע בשריר הארבע הראשי ברגל שמאל במהלך הרבע הראשון, ירד לטיפול בחדר ההלבשה כשהוא נראה כואב ומתוסכל, ויעבור ביממה הקרובה בדיקת MRI, כשקיים חשש מפציעה חמורה. על פי אדריאן ווג'נראוסקי מ-ESPN, "יש חשש כבד שמדובר בקרע, אם כי ממתינים לבדיקה כדי לדעת בוודאות. בתקווה היא שמדובר במתיחה בלבד". גם סטיב קר אישר אחרי המשחק שמדובר בפציעה משמעותית, ושקאזינס "ייעדר זמן מה" מהמגרשים.

מדובר ברגל שבה הסנטר הכישרוני נפצע וקרע את גיד אכילס בינואר 2018, מה שגרר היעדרות ממושכת וחזרה למגרשים רק כעבור כמעט שנה.

רק שלשום רשם קאזינס הופעת בכורה בפלייאוף אחרי המתנה ממושכת. הוא הופיע ב-565 משחקים בעונה הרגילה אולם עד שלשום מעולם לא שיחק בפלייאוף. הפציעה התרחשה שלוש וחצי דקות בלבד מפתיחת המשחק, במהלך ניסיון של קאזינס לצלול לכדור אבוד. בתקשורת האמריקאית הביעו חשש מחומרת הפציעה גם בשל הנסיבות של הפציעה, שקרתה מבלי שנוצר מגע עם שחקן אחר, עם תגובה מדאיגה של השחקן, וכאמור, באותה רגל שבה כבר נפצע בצורה רצינית בעבר.

קאזינס בן ה-28 אמור להיות הקלף החדש של גולדן סטייט במאבק על האליפות. הוא החל את הקדנציה במדי הווריירס בעצלתיים ונראה היה שהוא עדיין מתקשה להתאושש מהפציעה, אולם לאט לאט נכנס לעניינים ובישורת האחרונה של העונה כבר הפך לשחקן מפתח. ב-10 המשחקים האחרונים של הווריירס הוא העמיד ממוצעים של 17.4 נקודות, 9.3 ריבאונדים ו-3.4 אסיסטים למשחק.

עוד באותו נושא

עם רבע היסטורי והתאוששות של בן סימונס: פילדלפיה קבעה 1:1 מול ברוקלין

לכתבה המלאה
דמרכוס קאזינס, גולדן סטייט ווריירס פצוע. רויטרס
לילה שחור. קאזינס אחרי הפציעה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully