וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקול בראש: סימני השאלה בהפועל באר שבע אחרי האכזבה של אלונה ברקת בבחירות

15.4.2019 / 14:00

הכישלון של אלונה ברקת בבחירות לכנסת לא מרפה מהפועל באר שבע ומעלה תהיות: האם תישאר או תיסוג, האם היא מרגישה נבגדת, האם ייתכן שהאוהדים לא הצביעו לה דווקא בשביל להשאיר אותה, ומה זה אומר על העתיד הפיננסי של הקבוצה? על הדרמה הגדולה וסימני השאלה

צילום וידאו: שי מכלוף, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: ברקת מודיעה על מעבר לפוליטיקה

הרמות כוסית לחג הפכו בשנים האחרונות לדבר שבשגרה במועדוני כדורגל. גם בראש השנה וגם בחג הפסח מתכנסים השחקנים, הספונסרים ובעלי הקבוצות. גם התקשורת מוזמנת. מחר (שלישי) אחר הצהריים תקיים הפועל באר שבע את טקס הרמת הכוסית לרגל חג הפסח. בתוכנייה שנשלחה לעיתונאים נמסר כי ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' יישא דברים וכן משה ממרוד מנכ"ל ובעלים של תדיראן, נותנת החסות הראשית של הקבוצה. אבל עם כל הכבוד לשניים, האנשים במועדון ובעיקר אוהדי הפועל באר שבע יחכו לשמוע את נשיאת הקבוצה ובעלי הפועל באר שבע אלונה ברקת. שישה ימים עברו מאז הבחירות ולמעט ציוץ קצר של ברקת בטוויטר בערב הבחירות בו היא הביעה אמונה בתוצאות הסופית והודתה למי שתמך בה, קולה לא נשמע. הרבה יותר משמעניין את מצביעי מפלגת הימין החדש לשמוע את ברקת, דבריה חשובים לאוהדי הפועל באר שבע.

עוד בנושא

21:00, ספורט 5: הפועל באר שבע מתארחת אצל מכבי תל אביב
הפועל באר שבע: "אלונה אמרה שתמשיך כבעלים ולזה כולם נצמדים"
ג'ון אוגו: "באר שבע לא מציעה מספיק, יכול לשחק בספרד ובגרמניה"

איילת שקד ואלונה ברקת, באשקלון וקרית גת, 18 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
כגודל הציפיות, גודל האכזבה. ברקת/ראובן קסטרו

ספק אם ברקת תפזר לגמרי את הערפל מחר. היא עדיין תמתין לתוצאות הסופיות שיפורסמו מחרתיים, אבל כבר כמה ימים זה ברור: המפלגה שהקימו נפתלי בנט ואיילת שקד ושאליה צורפה ברקת כנכס אלקטורלי שאמור היה להניב אלפי קולות בפריפריה, לא עברה את אחוז החסימה. גם ספירת המעטפות הכפולות ובתוכן הצבעות של עשרות אלפי חיילים, לא הועילה. אם לא יקרה משהו בלתי צפוי בעליל מחרתיים, הימין החדש וברקת בחוץ. "זה הלם גדול ללא ספק", אמר אתמול אדם המקורב לאלונה ברקת. "הרי מה היו השיחות בחודשיים שלפני הבחירות? על מה דנתם בתקשורת הספורט? האם אלונה ברקת תמשיך לשמש כבעלים של הפועל באר שבע כשהיא חברת כנסת. מה חברת כנסת? השאלות היו האם היא תוכל להיות בעלי הקבוצה בזמן שהיא שרת הספורט או שרה חברתית כלשהי. הכל כוון לשם. מי בכלל העלה על דעתו שהשאלות אחרי הבחירות יהיו כיצד תשפיע האכזבה שלה מזה שהיא לא נכנסה לכנסת על המשך דרכה במועדון?".

7,500 קולות, זו המנה עליה בנו במטה מפלגת הימין החדש בבאר שבע. בפועל הם קיבלו מתושבי העיר קצת פחות מ-4,500 הקולות. גם אם הפער היה רק מחצית ולא 3,000 קולות, הימין החדש היה נכנס. "אלונה עבדה מאוד קשה על באר שבע", מספר פעיל של המפלגה. "היא לא עשתה קישור בין הפועל באר שבע לעיר באר שבע ולא פנתה אל אוהדי הפועל באר שבע כדי שיצביעו לה, אבל הנוכחות שלה בעיר בחודשיים שלפני הבחירות הורגשה היטב. אני מדבר על חוגי בית, על הופעות פומביות בכמה מוקדים. היא לא עשתה קשר לוגי בין מה שהיא תרמה במשך למעלה מעשור לקבוצה לבין הציפייה שלה לקבל את הקולות של אוהדי הקבוצה, אבל לכולם היה ברור שלשם היא מכוונת".

כמעט שבוע עבר מאז הבחירות ובבאר שבע מדברים בלא מעט מקומות על המושג "הכרת תודה". צמד מלים שמתארות את הרצון שאמור להיות לאדם להחזיר למי שעושה בשבילך דברים טובים, וברקת בהחלט עשתה לא מעט כאלה לאוהדי הפועל באר שבע. היא הפכה את המועדון, בהרבה מובנים שינתה את כל התפיסה כלפי העיר, וכמובן - התארים. שלוש האליפויות היו בעיני רבים סיבה מספיק טובה לתמוך בה בקלפי. הבעיה היא שרבים ראו את זה אחרת.

אוהדי הפועל באר שבע. קובי אליהו
אולי הם לא הצביעו לה דווקא כדי שתישאר? אוהדי באר שבע/קובי אליהו
"אנחנו לא חוששים שאלונה תעזוב עכשיו בגלל שהיא מאוכזבת מחוסר התמיכה. אנחנו לא תופסים את אלונה כאדם כזה. ההשוואה שעושים לארקדי גאידמק היא לא רלוונטית מבחינתנו כי ארקדי בא לכדורגל כדי להגיע לפוליטיקה. אלונה הייתה למעלה מעשור בעלת הפועל באר שבע מתוך אהבה נטו"

יוסי מדינה הוא אוהד הקבוצה וצייצן מוכר בטוויטר. "לא הלכתי להצביע", הוא אומר בגלוי. "אני מעריך את אלונה ומודה לה על מה שתרמה להפועל באר שבע, אבל אני לא חושב שהייתי צריך ללכת לבחור בימין החדש רק כדי להודות על כך שהיא בעלי הפועל באר שבע".

- מסתבר שאתה לא היחיד. מספיק שהיו באים 1,500 אוהדים שלכם לתת לה את קולם והיא היתה בפנים.
-
"אבל זה בדיוק העניין. הרבה אוהדים תפסו את זה בדיוק ההפך. הרבה מאוד אוהדים לא נתנו לה את הקול שלהם מתוך חשש שהיא תעזוב לפוליטיקה. אתם היום בתקשורת מתעסקים בשאלת עתידה נוכח הכישלון בבחירות והאם היא תעזוב בגלל שהיא מאוכזבת. אנחנו חשבנו בדיוק ההפך. אנחנו חשבנו ועדיין חושבים שאם היא הייתה נכנסת לפוליטיקה, הסיכוי שלה לעזוב את הפועל באר שבע היה יותר גדול. אנחנו לא חוששים שאלונה תעזוב עכשיו בגלל שהיא מאוכזבת מחוסר התמיכה או כועסת שהאוהדים לא החזירו לה בקלפי. אנחנו לא תופסים את אלונה כאדם כזה. ההשוואה שעושים כל הזמן לארקדי גאידמק היא לא רלוונטית מבחינתנו כי ארקדי בא לכדורגל כדי להגיע לפוליטיקה. אלונה הייתה למעלה מעשור בעלת הפועל באר שבע מתוך אהבה נטו למה שהיא עשתה ולא עניין אותה שום דבר מסביב.

"בא נפתלי בנט ולקח אותה למפלגה שלו אולי כי הוא חשב שהיא תביא לו יותר מצביעים בבאר שבע או בעיר הולדתה אשקלון, אבל את אוהדי הפועל באר שבע שגרים בעיר הזו יותר עניין לתמוך בליכוד כדי שהיא תהיה המפלגה הגדולה. מעבר לזה, הם לא רצו לתת את קולם למי שרצה באיזשהו מובן לפגוע בקבוצה שלהם. ברגע שבא אדם ולוקח לך את מי שעומד בראש המועדון שלך, הוא פוגע לך בקבוצה ולזה לא הסכימו אוהדי הפועל באר שבע. כולם ללא יוצא מהכלל מאוד אוהבים ומעריכים את אלונה וגם מאמינים שהיא תמשיך בפרויקט הנפלא הזה שלה. האוהדים מאמינים שהיא תדע להפריד בין האהבה שלנו אליה כבעלי המועדון שלנו לבין העניין הפוליטי".

הבעלים של הפועל באר שבע, אלונה ברקת חוגגת אליפות. ברני ארדוב
כבר הייתה עם רגל בחוץ, עכשיו היא מסוגלת לחזור בכל הכוח? ברקת/ברני ארדוב
בבאר שבע מבהירים: "התכנית לקצץ בתקציב בצורה משמעותית ולא לחיות על 65 מיליון שקל תקציב היא תכנית שנסגרה עוד לפני הבחירות. מה שהיה העונה עם מדיניות הפזרנות המוגזמת, לא יהיה ואין לזה קשר להצלחה בבחירות או לכישלון בבחירות"

ברקת והימין החדש לא קיבלו בבאר שבע את כמות הקולות להם הם ייחלו, אבל אם הבחירות היו נערכות רק בבאר שבע, הם היו עוברים את אחוז החסימה ונכנסים לכנסת עם 6 מנדטים. הם הגיעו בבאר שבע רק למקום החמישי מבין כל המפלגות ואין ספק שהפיצול עם מפלגות הימין פגע בהם, אבל מה שפגע בהם יותר מהכל זה הקמפיין של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני משוכנע שהרבה אוהדים של הפועל באר שבע היו מצביעים לאלונה, אם הבחירות האלה לא היו הולכות למקום של ביבי נגד בני גנץ", אומר גורם במועדון. "ברגע שאנשי באר שבע הבינו משטיפת המוח שנעשתה כי אם הם לא יילכו להצביע לביבי, המדינה תלך לשמאל וכל הקמפיין הזה - אז הם שמו בצד את האהבה שלהם לאלונה והלכו להצביע לביבי מתוך אמונה שבכל מקרה הימין החדש ייכנס לכנסת וביבי ידאג בהמשך שהם גם יהיו בממשלה. עובדה שביחס לערים אחרות כולל אשקלון שם עדיין גרה המשפחה של אלונה, בבאר שבע היא עברה את אחוז החסימה והייתה נכנסת לכנסת עם 6 מנדטים לו הבחירות היו נערכות רק בבאר שבע. גם בעומר הסמוכה אלינו שהוא ישוב של כחול לבן ושל בני גנץ, הימין החדש ואלונה קיבלו אחוז קולות שהיה מכניס אותם לכנסת, כך שעדיין אנשים באזור כאן רצו להחזיר לה".

את תהליך העברת זכויות הניהול למנכ"ל המועדון אסי רחמים התחילה ברקת מיד כאשר הודיעה במסיבת העיתונאים המפורסמת בטרנר שהיא הולכת לפוליטיקה. על פי החוק מותר לחבר כנסת וגם לשר להחזיק במניות של תאגיד ובתנאי שהוא מעביר את זכויות הניהול בנאמנות עיוורת לצד שלישי. רחמים היה אמור להיות במקרה שברקת הייתה נכנסת לבית המחוקקים האיש שמנהל וקובע הכל. השאלה כעת אם ברקת תחזור לעניינים במלוא המרץ או שתעדיף להמשיך במתכונת המתוכננת כשרחמים הוא המנהל בפועל והיא לוקחת צעד אחד לפחות לאחור לאור אכזבתה מהבחירות. "זו שאלה שאין לאף אחד תשובה עליה במועדון", אומרים גורמים בהפועל באר שבע. "כמו שהתקשורת שואלת את השאלות וכמו שהאוהדים לא יודעים את התשובות, גם בתוך המועדון שלנו אין לאף אחד עדיין את היכולת לנבא כיצד ישפיעו הבחירות על אלונה.

"מה שבטוח - התכניות שהיו ערב הבחירות לא ישתנו. אלה תכניות שנרקמו כבר בתחילת העונה, הרבה לפני שאלונה החליטה שהיא הולכת לפוליטיקה. התכנית לקצץ בתקציב בצורה משמעותית ולא לחיות על 65 מיליון שקל תקציב היא תכנית שנסגרה עוד לפני הבחירות. מה שהיה העונה עם מדיניות הפזרנות המוגזמת, לא יהיה ואין לזה קשר להצלחה בבחירות או לכישלון בבחירות. הדברים יהפכו כאן להיות הרבה יותר שפויים וכולם מקווים ורוצים להאמין שזה יהיה תחת הבעלות והניהול של אלונה. תהליך ההתייעלות אמור להפוך את כולם ליותר מחודדים ויותר מפוקסים. צריך לצמצם את הטעויות שעלו הרבה כסף לאלונה ואת זה יודעים כולם עוד לפני שאלונה הלכה לבחירות. הרוח העכשווית במועדון היא שלא צפויים מהלכים דרמטיים, אבל כאמור צריך לשמוע את זה מאלונה בקולה וכולם מחכים לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully