וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לברון ג'יימס התאכזב ממנו": מה עומד מאחורי עזיבת לוק וולטון?

בארצות הברית משוכנעים שהיחסים הרעועים עם לברון הובילו לסיום דרכו של מאמן הלייקרס: "הוא כשל היכן שדיוויד בלאט כשל". טיירון לו ומונטי וויליאמס, שנחשבים למועמדים "מטעם" קינג ג'יימס, מתחרים על המשרה

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: סיכום סטטיסטי של העונה הרגילה

פלייאוף ה-NBA בפתח, אבל לוס אנג'לס לייקרס מתעקשת לגנוב את הכותרות. אמש (שישי) נמשך השבוע הסוער של הקבוצה אחרי שלוק וולטון סיים את דרכו "בהחלטה הדדית", על פי ההודעה הרשמית של הקבוצה. זה כאמור היה המשך ישיר לכאוס ששורר בקבוצה של לברון ג'יימס בימים האחרונים, שהחל עם נטישת הפתע של הנשיא מג'יק ג'ונסון, נמשך עם העזיבה של לוק וולטון, ויסתיים - אם בכלל - אחרי שימונה מאמן חדש, כל זה בקיץ קריטי עבור הלייקרס, שבו הם מקווים לצרף לפחות כוכב אחד משוק השחקנים החופשיים.

בניגוד להודעת הפרידה של הלייקרס ממג'יק ג'ונסון, עליה היתה חתומה הבעלים ג'יני באס, ההודעה על פרידה מלוק וולטון כללה אך ורק ציטוטים של הג'נרל מנג'ר רוב פלינקה - דבר שפורש על ידי התקשורת האמריקאית כמסר של הבעת אמון בפלינקה, שאף הוא הוזכר בימים האחרונים כמועמד לעזוב. במקביל, הוסר מפלינקה עוד איום ממשי: דייויד גריפין, שניהל את לברון ג'יימס בהצלחה בקדנציה השנייה בקליבלנד והוזכר כמועמד מוביל לקבל את המושכות מג'יני באס, מונה לג'נרל מנג'ר ניו אורלינס.

כעת עומדת בפני פלינקה דילמה לא פשוטה בבחירת המאמן, אולם בכל מקרה נראה שהלייקרס מחפשים אוטוריטה שתהיה מקובלת גם על דעתו של לברון ג'יימס. אמש הוזכרו שני שמות של מועמדים מובילים להחליף את וולטון: טיירון לו, שפיתח יחסים קרובים עם לברון כמאמנו בקליבלנד ואף זכה עמו באליפות ב-2016, ומונטי וויליאמס, שנחשב מוערך מאוד על ידי לברון זכר לימים בהם שיתפו פעולה בנבחרת ארצות הברית (וויליאמס היה אז עוזר מאמן). גם ג'ייסון קיד, שעוד לא הוזכר בתקשורת האמריקאית כמועמד מאז עזיבת וולטון, עוד עשוי לקבל את המשרה. גם הוא, כמו טיירון לו ומונטי וויליאמס, נחשב לאיש אמונו של לברון, ולאחרונה אף התברר שבעצת ג'יימס, הלייקרס אף פנו אליו במהלך העונה החולפת.

עוד בנושא

ב"החלטה משותפת": לוק וולטון סיים את דרכו בלוס אנג'לס לייקרס
מעגל קסמים: הלייקרס שאחרי מג'יק ג'ונסון, מג'יק שאחרי הלייקרס
"מג'יק מעולם לא היה מחויב לתפקיד": הדרמה מאחורי הקלעים

רוב פלינקה לוס אנג'לס לייקרס מג'יק ג'ונסון. AP
פלינקה/AP

נראה שההחלטה ("המשותפת") להיפרד מוולטון נובעת בין היתר מהיחסים בינו לבין לברון. וולטון, שסיים שלוש עונות כמאמן הלייקרס, זכה להערכה מהשחקנים הצעירים בקבוצה, אולם לא הרוויח את אמונו של לברון במהלך העונה האחרונה. לוולטון היו גם נסיבות מקלות: לברון סבל מהפציעה הכי קשה בקריירה ונעדר מ-17 משחקים, גם שחקני מפתח אחרים סבלו מעונה מרובת פציעות יחסית, אולם בארצות הברית משוכנעים ששרר בינו לבין לברון משבר אמון.

"האופן שבו הלייקרס שיחקו בהתקפה אחרי שלברון חזר מהפציעה איכזב אותו וגרם לו לאבד אמון בלוק וולטון", דווח הלילה ב"אתלטיק". "הוא חשב שההתקפה לא עוברת דרכו מספיק, ובתגובה הפגין חוסר חשק בולט. הוא היה פגוע, הרגיש שוולטון לא נותן לו קרדיט כמו שנתנו לו בקליבלנד ובמיאמי, וזה בא לידי ביטוי על המגרש. בהגנה הוא זז הכי פחות ממה שזז ב-15 השנים שלו בליגה. הוא לא ניסה להסתיר את חוסר העניין שלו בהגנה".

בנוסף, דיווח העיתונאי ג'ו וארדון ב"אתלטיק" ש"וולטון נכשל היכן שדיוויד בלאט כשל - הוא לא איתגר את לברון, לא העמיד אותו במקום כשהיה צריך, וזה משהו שג'יימס מחפש במאמן. נכון, הוא לא ערער על הסמכות שלו כמו עם דיוויד בלאט. בזמנו, עם בלאט, לברון אפילו לקח ממנו חלק מהסמכויות. לוולטון הוא לא עשה את זה - אחרי הכל הוא כיבד אותו גם בתור קולגה, משום שהם נבחרו יחד באותו דראפט. מצד שני, וולטון ולברון מעולם לא הצליחו להתחבר, וולטון מעולם לא הצליח לתקשר עם לברון כמו טיירון לו, למשל".

לברון ג'יימס עם מאמן לוס אנג'לס לייקרס לוק וולטון. GettyImages
שוב אחראי על עזיבה של מאמן? לברון עם לוק וולטון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully