וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזהבי עד בניון: הסיבה שחוגג ממנה מנהל מקצועי לבית"ר ירושלים

8.4.2019 / 14:30

כדי להבין את המינוי הצפוי של יוסי בניון למנהל מקצועי, צריך להרחיק דווקא למחוזות אחרים, של אלי טביב וערן זהבי בהפועל תל אביב. רגע לפני המשחק שיכול לסבך את בית"ר, אופיר סער מעביר את החוט המקשר ומסביר מדוע שכר הלימוד ששילם חוגג עשוי להשתלם

צילום: קובי אליהו

אחד הסיפורים המובילים באשר למעורבותו המקצועית של אלי טביב בתקופה בה היה הבעלים של הפועל תל אביב קשור לערן זהבי. טביב סיפר לימים כי במשחק חוץ בנתניה תורגל זהבי כמגן ימני. אחרי המשחק הוא פנה לאלי גוטמן ויוסי אבוקסיס ואמר להם: "אין לו מה לעשות כמגן, הוא חייב לשחק 50:50 בקישור". מי שענה לטביב היה אבוקסים שאמר לו: "הוא לא מספיק פיזי לתפקיד", והבעלים ענה: "תעבדו איתו שיוכל להיות פיזי".

לאחר אותו משחק זהבי אכן חזר לפרוח בקישור. טביב הגדיר זאת כרגע ששינה את הקריירה שלו. לגוטמן ואבוקסיס יש גרסה אחרת לשיחה שהתנהלה בין הצדדים, אך בכל מקרה, באותה תקופה בהפועל תל אביב טביב קיבע את מעמדו כאחד שמעורב בסגל, בהרכב וגם בשינויי תפקוד של שחקנים. שם הוא החל לקחת חלק בצד המקצועי, מעורבות שהגיע לשיאה בתקופתה בה היה בעלי בית"ר ירושלים. הוא אף הוגדר על ידי התקשורת כ"מנהל המקצועי" של המועדון.

עוד בנושא

הערב: הפועל תל אביב - בית"ר ירושלים (21:00, ספורט 5)
לחץ בבית"ר. איינבינדר: "אנחנו לא מוכנים, אי אפשר לנצח ככה"
אשדוד גברה 1:2 על רעננה, הפער מבית"ר: רק 3 נקודות

עוז ראלי שחקן בני יהודה מול ערן זהבי שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
טביב לוקח קרדיט על השינוי בקריירה שלו. ערן זהבי במדי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

בעונה שעברה, כשטביב צירף את אלי אוחנה כמחזיק זכויות הניהול, האחרון לא לקח בחשבון דבר אחד: טביב שאוחנה עבר איתו בכפר סבא הוא לא טביב של אחרי הפועל תל אביב. בכפר סבא הוא לא התערב לאוחנה בשחקנים ובהרכבים. אוחנה ביקש תקציב ושחקנים והבעלים אמור היה לספק תקציב. הוא שאל שאלות והתעניין, אבל לא היה מעורב וכפה החלטות, זה בכלל לא היה חלק ממנו אז.

ולמה אנחנו מספרים לכם את זה? מהסיבה הפשוטה שגם לטביב, עם כל המחמאות להן הוא זוכה בנוגע לצד המקצועי, לקח לא מעט שנים עד שהחל להיות מעורב. בשנים הראשונות הוא היה על תקן צופה, לאחר מכן שאל שאלות והתעניין, לאט לאט החל להשפיע עד שהגיע למצב בו בית"ר ירושלים הפכה למופע של איש אחד.

עוד באותו נושא

הכיוון בבית"ר ירושלים: חוגג זז הצידה. אוחנה יו"ר, בניון מנהל מקצועי

לכתבה המלאה
אלי טביב בעלים בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
לקח לו כמה שנים להתחיל להיות מעורב. אלי טביב/יוסי ציפקיס

כשמשה חוגג קיבל החלטה למנות את יוסי בניון למנהל מקצועי, הוא עשה זאת מתוך הבנה שנכון להיום, ברמה בה הוא משקיע בעסקיו, אין לו את הזמן להתעמק כל היום בכדורגל ולקבל החלטות מושכלות בנוגע לשחקנים. הוא עבר שנה מטורפת - סוכנים שיגעו אותו, מאמנים לחצו עליו, כל בן אדם שני ניסה לדחוף לו שחקנים. כל זה, עם התיק של השנה הראשונה כבעלים של בית"ר, שנה שמשנה את החיים של בן אדם.

אז חוגג החליט לעצור. הוא הבין שמי שיקבל את ההחלטות יהיה בן אדם שיתעסק 24 שעות בשחקנים ובקבוצה. מישהו שיהיה צמוד עליה, יעבוד מול הסוכנים ומול הסקאוטים ויידע גם לסנן בעלי אינטרס בדרך. וכן - כשחוגג מסתכל אחורה על העונה הזאת עם אולנארה, איבה, וודוץ ואנאן, הוא מרגיש שעבדו עליו. הוא ציפה ממי שמציע לו שחקן שיעשה בדיקה יסודית, שיהיו לו את כל הפרטים בנוגע לשחקן הן מבחינה מקצועית והן מבחינת האישיות ובהסתכלות רחבה קדימה, על מנת שהכסף שלו לא יישפך לחינם.

יוסי בניון שחקן בית"ר ירושלים. אדריאן הרבשטיין
כבר מכשיר את הקרקע לשלב הבא. יוסי בניון/אדריאן הרבשטיין

בניון? הוא ואוחנה כבר משוחחים ומכשירים את הקרקע לשלב הבא. הסמכויות והאחריות יהיו עליהם, אך הדברים עדיין לא סגורים באופן סופי מול חוגג. בכל זאת, בית"ר במצב מקצועי קשה מאוד כרגע. כדי שהמהלך ייצא לפועל הקבוצה צריכה להישאר בליגת העל. בסיטואציה אליה בית"ר נקלעה, הפסד או תיקו הערב ישאירו אותה בסכנת ירידה לפחות עוד מספר שבועות ויעכבו את ההכנות לעונה הבאה, שלא לדבר על משחק הפרישה של בניון.

כבר שבועות שבית"ר מתכננת את העונה הבאה מבלי לקחת בחשבון שהיא עשויה לרדת, היא אפילו זלזלה באפשרות הזאת. עכשיו הכול מתפוצץ לה בפנים ואולי עוד השבוע היא תהיה חייבת זעזוע נוסף. לפחות דבר אחד משה חוגג ייקח מהעונה הזאת - ברמת שכר הלימוד הוא שילם מחיר יקר של יותר מ-50 מיליון שקל ועבר כמעט את כל הסיטואציות האפשריות. זה יעזור לו בקבלת ההחלטות בשנים הבאות.

מליגה א' לגמר הגביע: הסיפור המדהים של יובל אשכנזי | הפודיום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully