וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאק 7, ווילבקין 6 וכמה פארגו? ציוני העונה של מכבי תל אביב

4.4.2019 / 12:30

בלאק התעורר מאוחר, ווילבקין לא התפוצץ, דיברתולומאו בקושי שיחק והמספרים של אובריאנט לא הצביעו על התמונה המלאה. גליון הציונים של הצהובים לפני סיום העונה ביורוליג

ONE

המצטיינים

טאריק בלאק - 7

מעט אכזב עד המחזור ה-18 ביורוליג, אבל מאז שינה כיוון. ב-14 המשחקים בהם שותף ב-18 המשחקים הראשונים בזירה האירופית, בלאק העמיד ממוצעים של 8.5 נקודות ו-4.9 ריבאונדים - לא רע, אבל רחוק מהמספרים המצופים מסנטר מוביל. אלא שבלאק, שסבל מפציעות והסתבכויות בבעיות עבירות, נכנס לעניינים ובחודשיים האחרונים היה האיש של הצהובים. הוא הפך למטרה אמיתית בתוך הצבע והיה חלק גדול מהריצה שהביאה את מכבי למחזור האחרון כשיש לה סיכוי לעלות לפלייאוף. הממוצעים צמחו ל-10.5 נקודות ו-5.4 ריבאונדים למשחק והחזרה האפשרית שלו ל-NBA מלמדת גם על ההצלחה היחסית שלו במדי הקבוצה.

ג'ון דיברתולומאו - 6.5

הקפטן של הצהובים, הוא אולי השחקן האהוב על הקהל היום, וכזה שכמעט בכל עלייה שלו למגרש החל מהשליש השני של העונה נתן תפוקה משמעותית, אבל הממוצע שלו עומד על פחות מ-10 דקות למשחק. בכמה מהמשחקים דיברתולומאו היה זה שנתן את התוסף לניצחונות החשובים, אבל זה לא שינה את המעמד שלו אצל יאניס ספרופולוס.

טאריק בלאק, מכבי תל אביב. דני מרון
מעל כולם. בלאק ודיברתולומאו/דני מרון

ציון עובר

אלכס טיוס - 6

אחת הסיבות לכך שפתיחת העונה המגומגמת של טאריק בלאק נשכחה, נעוצה בעובדה שאלכס טיוס משך אז את העגלה, בעיקר בחודשים הראשונים תחת ספרופולוס. המתאזרח שמסיים את חוזהו במכבי הגיע לשיא בדיוק בסיום הסיבוב הראשון ובפתיחת הסיבוב השני, כשנבחר ל-MVP של היורוליג בחודש ינואר בזכות תקופה מצוינת שכללה 12 נקודות, 5.2 ריבאונדים ו-2 חסימות למשחק. עם זאת, לטיוס היו גם תקופות לא טובות העונה והוא התקשה בעיקר בתחום ההתקפי.

אנג'לו קלויארו - 6

כשהפורוורד בן ה-29 נחת בתחילת העונה ביד אליהו, רבים פקפקו באפשרות שלו לתפוס מקום משמעותי ברוטציה. אלא שמהר מאוד התברר כי קלויארו הוא השחקן הבכיר של מכבי בעמדה מספר 3, כשבמהלך העונה הוא מקבל יותר מ-24 דקות למשחק ומחזיר עם 7.4 נקודות ו-4.8 ריבאונדים למשחק. הפורוורד רשם כמה משחקים טובים ולשיאו הגיע נגד צסק"א מוסקבה, פנרבחצ'ה ופנאתינייקוס ביד אליהו, כשבמשחק האחרון הוא אף נבחר למצטיין המחזור ביורוליג. עם זאת, חוסר היציבות ההתקפית שלו הסביר למה הגיע ליורוליג רק בשלב מאוחר יחסית בקריירה.

סקוטי ווילבקין - 6

הציון של ווילבקין אולי קצת עושה עמו חסד. הגארד האמריקאי הגיע למכבי תל אביב בתחילת העונה כדי להפוך לכוכב הבלתי מעורער שלה ולהוביל אותה לשלבים גבוהים, אבל המספרים שלו לא תואמים את הציפיות. הבעיה העיקרית של ווילבקין היא העובדה שברוב המשחקים הוא גילה יכולת בינונית ובקושי ראו ממנו הצגות תכלית. מספר המשחקים בהם כיכב, דומה למספר משחקי הנפל. עם זאת, מגיעה לו הנחה אחרי שרוב העונה הוא נאלץ לתפקד ללא גארד מוביל לצדו.

יובל זוסמן - 6

סביר להניח שעל יכולת דומה ומספרים דומים, שחקן זר היה מקבל ציון נמוך בהרבה, אבל יובל זוסמן מקבל הנחה על היותו ישראלי צעיר במכבי תל אביב - משבצת ששנים רבות לא מולאה בהצלחה - ועל הפיכתו לאחד משחקני ההגנה הטובים בקבוצה. זוסמן הגיע לעונה הזאת אחרי הצלחה מסחררת באליפות אירופה לעתודה והתקשה למצוא את מקומו, כשהוא משמש רק על תקן שחקן הגנה מוביל. ההתפוצצות נגד צסק"א מוסקבה, עם 15 נקודות ו-6 ריבאונדים, רק הראו חלק מהפוטנציאל, שהבליח למעט מדי משחקים. בעונה הבאה הוא כבר לא יקבל הנחות בגלל הגיל והמשחק ההתקפי שלו יצטרך להשתפר.

עוד באותו נושא

סקוטי ווילבקין: "ספרופולוס הזריק חיים בקבוצה, הוא שינה הכל"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב, סקוטי ווילבקין. דני מרון
מקבל הנחה אחרי עונה בה סחב לבד את הקו האחורי. ווילבקין/דני מרון

מספיק בקושי

מייקל רול - 5.5

פתח את העונה כגארד המוביל לצד ווילבקין ובסיבוב הראשון של היורוליג, היה אחד השחקנים הטובים בקבוצה. עם הגעתו של יאניס ספרופולוס הוא הורד לספסל ודקות המשחק שלו התייצבו על כ-20 למשחק. התפוקה ההתקפית החלה לרדת, למרות חזרה לכושר טוב בשבועות האחרונים. הבעיה עם רול, שנחשב לשחקן הגנה בעייתי, היא התקופות שבהן הפגין יכולת פחות טובה. כשאחד הכוחות ההתקפיים הבולטים של הקבוצה משחק ככה, קשה מאוד לשמור על יציבות.

דיאנדרה קיין - 5.5

השחקן שכנראה הכי קשה לבליעה מבחינת אוהדי מכבי תל אביב. מצד אחד, קיין הפך העונה לשחקן משמעותי יותר אפילו מהעונה שעברה, מצד שני, ההרגשה הייתה שלצד משחקים מדהימים שלו (אולימפיאקוס בחוץ, באסקוניה בבית) הגיעו יותר מדי כאלו בהם הציג יכולת בינונית.

ג'וני אובריאנט - 5

מבחינת מספרים מדובר באחד השחקנים היותר טובים של מכבי תל אביב העונה, אך צריך לזכור כי מדובר בסופו של דבר בשחקן עם רמת ציפיות יחסית גבוהה, ובשחקן ההתקפה השני בחשיבותו במכבי. רק ווילבקין לקח יותר זריקות במהלך העונה, כשהפער מהשחקן במקום השלישי הוא די גדול. בהתחשב בעובדה הזאת ובכך שהוא נחשב לאחד השומרים החלשים ביותר בקבוצה ורק בעל המדד הרביעי בטיבו, מתקבלת תחושה שהמספרים לא באמת נותנים תמונה מלאה. כדי להפוך את אובריאנט לשחקן ברמה גבוהה מאוד, צריך עוד הרבה עבודה.

ג'ייק כהן - 5

כמו דיברתולומיאו, מדובר בעוד שחקן שלא זכה ליותר מדי קרדיט ממאמני מכבי, אבל בניגוד לקפטן, התרומה של כהן בדקות שלו על המגרש הייתה פחות משמעותית. אמנם המספרים די דומים, אבל מלבד המשחק נגד מילאנו, ממנו טאריק בלאק נעדר, קשה להצביע על משחק בו לכהן היה חלק משמעותי בניצחון של הקבוצה. בתפקיד היחסית שולי שלו ברוטציה, הוא עשה עבודה סבירה.

ג'וני אובריאנט שחקן מכבי תל אביב מול ארון ווייט שחקן ז'לגיריס קובנה. דני מרון
לא עמד בציפיות. אובריאנט/דני מרון

המאכזבים

ג'רמי פארגו - 4.5

קשה להתעלם מהעובדה שפארגו נעדר שני שליש מהעונה בשל פציעה שגם פגעה בקבוצה - אבל אם מתייחסים רק למשחקים בהם היה על הפרקט מקבלים תמונה די עגומה. מתוך 10 משחקים, בארבעה רשם הגארד מדד שלילי והוא עומד על 57 אחוזים לא אופייניים מקו העונשין ואחוזים חלשים גם מהשדה. בעונה שעברה ההגעה של פארגו הייתה זו שנתנה למכבי את האליפות בסופו של דבר. העונה החזרה שלו לא הצליחה להרים את הקבוצה למחוזות שהיא חלמה עליהם.

קנדריק ריי - 4.5

שותף ב-17 משחקי יורוליג במדים הצהובים, לפני שהתייאש ועזב ללה מאן הצרפתית. תחת נבן ספאחיה הוא לא היה קיים, ועם הגעתו של ספרופולוס הוא הפך להיות משמעותי יותר, כולל הצגה נהדרת נגד חימקי מוסקבה עם 17 נקודות ומדד 19. אם נוריד את המשחק הזה מהמשוואה המספרים של ריי הם 4 נקודות ומדד 2. על אף החוזה שיש לו לעונה הבאה, קשה להאמין שנראה את ריי חוזר ליד אליהו.

שחקן מכבי תל אביב, ג'רמי פארגו. דני מרון
חזר מאוחר ולא הצליח להיכנס לעניינים. פארגו/דני מרון

לא קיבלו ציון

דני אבדיה

אמנם כישרון ה-NBA של הצהובים שיחק שבעה משחקים העונה, וגם רשם מדד גבוה מפארגו, אבל דקות המשחק שלו, פחות מ-3.3 למשחק, לא מאפשרות לבחון אותו באמת.

רמון סשנס

הגיע לשני משחקים בסוף כהונתו של ספאחיה, הציג יכולת בינונית ובחר לא להישאר עם ספרופולוס.

נמרוד לוי

התייאש אחרי שבחצי עונה קיבל 11 דקות בחמישה משחקים. ניסה את מזלו בשוק האירופי, לא הצליח וחזר לאשדוד.

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
עשה עבודה טובה. ספרופולוס/דני מרון

המאמנים

נבן ספאחיה - 3

רק שני מאמני יורוליג מדורגים מתחת לספאחיה באחוזי ההצלחה העונה. הקרואטי שפתח עונה שנייה בקדנציה השנייה שלו בצהובים פוטר אחרי שבעה משחקים בהם השיג ניצחון אחד. הקבוצה שיחקה תחתיו כדורסל לא טוב וריח הפיטורים היה באוויר פחות או יותר מהמחזור הרביעי. לזכותו של ספאחיה ייאמר כי הוא שיחק ללא גארד מחליף לג'רמי פארגו במשך רוב המחזורים וכי סבל מלוח משחקים קשה. איבוד השליטה והעצבים על הקווים לא הוסיפו, והשידוך הזה היה אמור להיגמר הרבה יותר מוקדם.

יאניס ספרופולוס - 7

הביקורות על הנחתתו של ספרופולוס, מאמן שלא נחשב מהשורה הראשונה באירופה, הגיעו גם לתקשורת הישראלית והמאמנים שיושבים בציון ולא חסו על המאמן הזר. אלא שהיווני מסיים את העונה בעמדה טובה בהרבה מספאחיה אשתקד - הוא הוביל את קבוצתו למאבק עיקש על העלייה ליורוליג עד המחזור האחרון, כנגד כל הסיכויים. גם הוא לא נקי מטעויות, אבל העובדה שהוא לא היה זה שבנה את הקבוצה עומדת לזכותו. המידע על הקשיחות והכעס לפעמים על שחקנים צץ פה ושם עם צעקות על הספסל, אך ההערכה שמפגינים כלפיו שחקניו היא רבה ומשמעותית. ספרופולוס יעמוד למבחן גדול עם תחילת העונה הבאה, גם אם לא יבנה את הקבוצה לבדו, וגם אם יעמוד מול לוח משחקים קשה כמו ספאחיה. במכבי הוכיחו כבר בעבר שאין יותר מדי זמן של חסד, אך התחושה היא שייתכן מאוד שהיווני יוכל להצליח במבחן הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully