וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד השופטים: "גרינפלד צדק כשלא שרק פנדל לזכות מכבי תל אביב"

4.4.2019 / 16:00

בוועדה המקצועית גיבו את החלטת השופט להתעלם מנגיעת היד של סורו: "תנועת היד נמצאת במצב טבעי". אדלר: "במונדיאל היה מקרה דומה ולא שרקו"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

קצת אחרי חצות וכשהאוטובוס של מכבי תל אביב כבר עזב את אצטדיון טדי, אוראל גרינפלד שניהל את המשחק בין הצהובים לבני יהודה בחצי גמר גביע המדינה (0:1 לבני יהודה), ירד מרכב ההסעות של איגוד השופטים ודיבר בפתיחות על רגע המחלוקת הבולט; כדור שפגע בידו של איסמעילה סורו בתוך הרחבה, אבל לא זכה לשריקה וגם לא לאיתות משופט ה-VAR, זיו אדלר.

"מי שאמון על ההחלטה באותו רגע במגרש זה אני או עוזר השופט הקרוב אלי. שנינו פירשנו את נגיעת היד כמקרה בו לא הגיע למכבי תל אביב פנדל", אמר גרינפלד, "מכאן האירוע המשיך. הייתה מחאה של דור פרץ שבגינה ניתן לו כרטיס צהוב. אמרתי לדור: 'תירגע, אנחנו בודקים. יש וידאו. תהיה רגוע. אנחנו בודקים'. הוא נרגע. בזמן שאמרתי לו את זה היה חילוף של בני יהודה. עוד לפני שהסתיים החילוף, קיבלתי מהווידאו הודעה: 'בדקנו. החלטה מצוינת. ממשיכים הלאה'. לא היה מקום לעכב את חידוש המשחק מאותו רגע שקיבלתי את ההודעה הזו".

עוד בנושא:

איביץ' עונה לביקורות, שחקני מכבי ת"א מודים: "באנו שחצנים"
שרן ייני "עצבני" ויודע: "ההדחה תשאיר טעם חמצמץ מהעונה הזאת"
ממרתפי ליגה א': סיפור הסינדרלה של בני יהודה

אוראל גרינפלד שופט. ברני ארדוב
"מכל אנשי השיפוט בארץ ששלחו לי הודעות, אין אחד שחושב שהיה כאן פנדל". גרינפלד/ברני ארדוב

עכשיו אחרי המשחק וכשראית את האירוע בעצמך. לא היה מקום לפנדל?

"לא. יש נגיחה ברורה מהראש ליד".

היא לא כזו ברורה מכמה מצלמות.

"ממה שאני ראיתי הנגיחה לעבר היד היא מאוד ברורה. מכל אנשי השיפוט בארץ ששלחו לי הודעות בתום המשחק, אין אחד שחושב שהיה כאן פנדל. כולם מהללים את ההחלטה חבל על הזמן. שמואל שטייף האחראי על מערכת VAR מגבה לגמרי את ההחלטה הזו שלי ושל זיו אדלר, שהיה האחראי על הווידאו".

שרן ייני טען אחרי המשחק שהוא ראה את אחת הזוויות ושהוא מבין את ההחלטה שלכם.

"שרן ייני ספורטאי למופת ומהווה דוגמא להתנהגות".

זיו אדלר שהיה כאמור האחראי בניידת, הסתובב בסיום המשחק והראה לכל מי שרצה קטע מהמונדיאל בו רואים בבירור נגיחה בכדור שהולכת אל היד של השחקן ופנדל לא נשרק. "זה מקרה מאוד קל", אמר אדלר. "יש פה גם כדור נגיחה שהולך מהראש של שחקן בני יהודה אל ידו ולכן אין מקום לפנדל ויש גם יד צמודה. במונדיאל היה מקרה של יד פתוחה ולא שרקו לפנדל כיוון שהכדור ננגח מראשו של השחקן".

עוד באותו נושא

בני יהודה ניצחה 0:1 את מכבי תל אביב ועלתה לגמר גביע המדינה

לכתבה המלאה

צפו בהסבר של איגוד השופטים

VAR - חצאי גמר גביע המדינה/וידאו: באדיבות ההתאחדות לכדורגל

בהמשך היום הוועדה המקצועית של איגוד השופטים הוציאה תגובה לשני משחקי חצי גמר גביע המדינה בהם נעשה שימוש בטכנולוגיית ה-VAR. לגבי המשחק אמש נכתב כי "בתוספת הזמן של המשחק צדק השופט כאשר לא שרק לבעיטת עונשין לזכות מכבי תל אביב בגין נגיעת יד. השופט אבחן כי תנועת היד של המגן נמצאת במצב טבעי, בהתחשב בתנועת הנגיחה שביצע, ולכן לא התקיים קריטריון המצדיק שריקה לבעיטת עונשין. שופט ה-VAR צפה בהילוכים החוזרים ואבחן גם הוא כי מדובר במצב טבעי של היד ביחס לתנועת המשחק של המגן לנגיחה בכדור. לפיכך, הגיע שופט הווידאו לכלל מסקנה מוצדקת כי אין מדובר באירוע הדורש התערבות. יש לציין, כי כאשר ישנן זוויות שונות ביחס לאירוע ואשר מעלות ספק כזה או אחר, הרי שלשופט ה-VAR אסור להתערב בהחלטת השופט. פרוטוקול ה-VAR מחייב התערבות רק במידה ומזוהה טעות ודאית וברורה של השופט (clear and obvious error).

לגבי המשחק השני בין הפועל חדרה למכבי נתניה נכתב כי "בדקה ה-84, לאחר בדיקה בהילוכים החוזרים, אבחן שופט הווידאו (VAR) עבירת הכשלה של מגן חדרתי על תוקף מקבוצת מכבי נתניה בתחום רחבת העונשין אשר נעלמה מעיני השופט. שופט הווידאו המליץ לשופט לבחון את האירוע על גבי מסך ה-VAR. בהתאם להמלצה, שופט המשחק בחן את האירוע בהילוכים חוזרים ובזוויות שונות והחליט בצדק כי מדובר בעבירה המחייבת בעיטת עונשין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully