וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממרתפי ליגה א': יובל אשכנזי הוא סיפור הסינדרלה המושלם

4.4.2019 / 7:35

"הוא נלחם כדי להיות שחקן לגיטימי בליגה השלישית", מספר בעלי כפר שלם על קשר בני יהודה, שסיפור הקריירה הלא שגרתי שלו קיבל אמש תפנית מדהימה. אופיר סער על גיבור הניצחון הסנסציוני, וגם: אברמוב מסביר איך שינה את המועדון, אבוקסיס מסביר איך התיש את מכבי תל אביב

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בווידאו: החגיגות של בני יהודה

עיקרי הדברים

- יובל אשכנזי הפך לסיפור סינדרלה: "הוא נלחם להיות שחקן לגיטימי בליגה א'"
- אברמוב חוגג וטוען שבני יהודה השתנתה לטובה
- אבוקסיס מסביר איך התיש את מכבי תל אביב
- השחקנים חגגו: "מרגישים שיצאנו גדולים"

seperator

1. הסיפור של יובל אשכנזי מוכיח: "כל מה שצריך זה אדם אחד שיאמין בך"

יוסי אבוקסיס ראוי לכל השבחים על הטקטיקה שניצחה את מכבי תל אביב אמש (רביעי) בחצי גמר הגביע, אבל בגביע מחפשים סיפור סינדרלה, ובמקרה הזה יש לה שם: יובל אשכנזי. הקשר בן ה-27, שרק בעונה שעברה הגיע לליגת העל מכפר שלם, אחרי חמש שנים שנלחם על מקומו בליגה א', הוא דוגמא ללוחם חסר פשרות. הוא גדל בהפועל רמת גן, אך לא השתלב שם. כל שנה חזר להיבחן, לא הרשים וירד לליגה א'.

לפני שקפץ לליגת העל הוא היה בכפר שלם אצל הבעלים-שחקן איתן אהרון. אהרון נסע אתמול לטדי לתמוך בבני יהודה וכנראה שהיה אחד המאושרים ביציע, במיוחד בשביל הקשר שכבש שער ניצחון נפלא בדקה ה-77. "הוא עבר הכל בליגה א'. אני בכלל ראיתי אותו בקרית מלאכי, הוא התנדנד שם בין הרכב לספסל, הבאנו אותו לכפר שלם והוא נקלט כאן טוב", מספר אהרון. "אחרי שנה הוא עבר להפועל אזור לשלוש שנים כי הם כיוונו גבוה לעליית ליגה. אחר כך החזרנו אותו לכפר שלם כשבנינו קבוצה חזקה כדי לעלות. בסוף העונה המלצתי ליוסי אבוקסיס לראות אותו, הוא בחן אותו, באותה תקופה לא היו מספיק שחקנים בסגל של בני יהודה ויוסי החליט לצרף אותו".

אהרון מוסיף: "הוא המקרה הקלאסי של שחקן של עבודה קשה. גם בליגה א' הוא לא בלט, הוא היה צריך להילחם שנים כדי להוכיח שהוא שחקן לגיטימי לליגה א', אבל בניגוד להרבה שחקנים בליגה הזאת הוא היה מקצוען, בא שעה לפני האימון והולך שעה אחרי. זה יוצא דופן, ובגלל זה כל כך מגיע לו".

אהרון ציין גם את דולב חזיזה, עוד שחקן שצמח בליגות הנמוכות. "אלה שחקנים שיוסי אבוקסיס יודע לעצב ולהוציא מהם את המקסימום. חזיזה הגיע לבני יהודה מנס ציונה ולפני שנתיים אמרו שהוא לא שחקן כדורגל והוא ירד להפועל רמת גן. קל לוותר על שחקנים, אבל מי שמזהה פוטנציאל, מאמין בשחקן ומחזק אותו, מקבל שחקן שחקן. בליגות הנמוכות מסתובבים לא מעט כאלה".

אשכנזי עצמו אמר בסיום: "זו הרגשה מטורפת. דמיינתי את זה הרבה מאוד זמן. זה מוקדש לחבר שלי שחולה במחלה קשה, אני מקווה בשבילו שיילחם עד הסוף וייצא מזה. דמיינתי שאגיע לזה גם כשהייתי למטה. מספיק שאחד יאמין בך בחיים האלה, ואתה תצליח".

עוד בנושא

בני יהודה ניצחה 0:1 את מכבי תל אביב ועלתה לגמר הגביע
שופט ה-VAR טען כי לא הגיע פנדל, איביץ': "הפסד שיהווה לקח"
שחקני מכבי תל אביב מודים: "באנו יהירים ושחצנים למשחק"
אבוקסיס דמע: "הכול היה מרגש, הדקה של הגול הייתה מיוחדת"

עוד באותו נושא

יוסי אבוקסיס דמע בסיום: "הכול היה מרגש, הדקה של הגול הייתה מיוחדת"

לכתבה המלאה
יובל אשכנזי שחקן בני יהודה. קובי אליהו
סיפור מיוחד במינו. יובל אשכנזי חוגג אמש/קובי אליהו

2. השחקנים חוגגים: "אין אושר כזה, יצאנו גדולים"

יוסי אבוקסיס יאסוף את שחקניו באימון הקרוב וישנן את המנטרות שנועדו להוריד אותם בחזרה לקרקע. כבר אתמול בחדר ההלבשה הוא התחיל עם זה, אבל השחקנים קצת התקשו להקשיב לו, זה היה חזק מהם. הם חגגו את הניצחון אתמול כאילו כבר זכו בגביע. בכל זאת, לנצח את מכבי תל אביב הבלתי המנוצחת, להדיח אותה בשלב כל כך מתקדם בגביע שנתיים לאחר שניצחה אותה באותו איצטדיון, זה לא ענין של מה בכך.

את ההישג האדיר הרגישו גם בחגיגות עם הקהל ביציע וגם בחדר ההלבשה. "אם איציק עזוז שר 'תנו לאיציק להניף את הגביע', אתה יכול להבין איזה שמחה יש אצל כולם", אמרו בקבוצה. "חייבים להביא את הגביע לשכונה. חיכינו למשחק הזה ומרגישים שיצאנו גדולים, אין אושר כזה".

גם אתמול עזוז היה השקט שבחבורה. הוא וקרלוס קוויאר נשארו על תקן המבוגרים האחראים, אבל לעומתם מאוויס צ'יבוטה דפק על הארונות, הוריד נעליים, הוריד חולצה, אחרי זה לבש חזרה והוריד שוב. ככה נראית שמחה אמיתית.

שחקן בני יהודה דולב חזיזה חוגג עם חבריו לקבוצה. קובי אליהו
אבוקסיס ניסה להרגיע אותם ללא הצלחה. שחקני בני יהודה חוגגים/קובי אליהו

3. אברמוב מסביר איך ישאיר את אבוקסיס ומצהיר: בני יהודה השתנתה

בעלי בני יהודה ברק אברמוב אמר בסיום: "זה כיף גדול. להגיע לגמר גביע עונה שנייה מתוך שלוש שנים שאני כאן זה מרגש מאוד. להנחיל למכבי תל אביב הפסד ראשון העונה, זה עוד יותר מרגש. הייתה לנו אמונה גדולה, כל מי שדיבר איתי שמע שאנחנו באים לנצח את המשחק, לא באנו לשחק טוב, באנו לנצח את המשחק חד משמעית".

אברמוב הוסיף: "בני יהודה משדרת שהיא מועדון שונה ממה שהיה כאן לפני כן. יש הנהלה חזקה וצוות מקצועי חזק לדרך ארוכה ביחד, השחקנים מתעלים ומחוייבים, וזה מה שחשוב. אני לא משחק, השחקנים והצוות המקצועי אחראים לדברים, אני נותן שקט למועדון".

איך אתה משאיר את יוסי אבוקסיס?

"אני משלם לו הרבה כסף, פשוט מאוד. אבל האמת שזה מגיע לו. הקשר בינינו הוא מעבר לכדורגל, כיף לנו לעבוד ביחד, הוא בא לפה בכיף ובאהבה, ברגע שטוב לך ואתה מצליח אני לא יודע אם צריך ללכת למקום אחר. נכון שמועדון גדול זה יותר מושך, אבל הוא מגשים את החלומות גם איתנו, השנה אנחנו מצליחים אפילו יותר מבעונה הקודמת".

בנוגע לעתיד השחקנים, שחלקם מסיימים חוזה, אמר הבעלים: "איציק עזוז ימשיך בבני יהודה. לגבי השאר מי שצריך חתום ומי שנרצה נחתים אותו על חוזה חדש. אם יהיו הצעות שאי אפשר לסרב להן לא נשאיר אף אחד בכוח, גם כלכלית וגם מקצועית. החוזק שלנו זה לאו דווקא השחקנים, החוזק זה המועדון, ההנהלה והצוות המקצועי, וזה יישאר. זה לא משנה מי השחקן שיגיע או יילך, נבנה קבוצה טובה והמועדון יישאר חזק. התקציב יישאר 21-22 מיליון שקל, אם יהיה מישהו שירצה לשים יותר אני אאפשר לו וגם אעזור לו".

אברמוב נשאל על מענקי הגביע שלא מופיעים בחוזי השחקנים ואמר: "גם בעונה הראשונה כשזכינו בגביע לא היו סעיפי מענקים ובסופו של דבר כולם קיבלו. גם השנה, אם ייקחו גביע כולם יקבלו. העיתונאים? העיתונאים יקבלו שוברים לג'פניקה".

יוסי אבוקסיס מאמן בני יהודה עם הבעלים ברק אברמוב. קובי אליהו
שיתוף הפעולה יימשך? אברמוב עם אבוקסיס/קובי אליהו

4. אבוקסיס מסביר: כך התשנו את מכבי תל אביב

כצפוי, יוסי אבוקסיס ניסה בעיקר להרגיע. "יש עוד חודש וחצי עד הגמר, ויש לנו עוד משחקים בליגה ובמאבקים על כרטיס לאירופה", אמר בסיום. "ועדיין, זאת שמחה גדולה עם כל השחקנים האלה, הרבה צעירים שעשו התקדמות גדולה השנה ואנחנו במצב הכי טוב שיכולנו להיות בו".

אבוקסיס ניתח את המשחק עצמו וטען ש"גם בליגה נגד מכבי תל אביב היינו מצויינים וקיבלנו גולים שטותיים. אפילו הגענו להרבה יותר מצבים מאשר היום. המשחק ההוא נתן לנו את האמונה שאפשר לעשות את זה, גם באימונים דיברנו על זה. נכון שמכבי תל אביב קבוצה יוצאת מהכלל, אבל גם לה יש חסרונות. הצלחנו להתיש אותם בסגירות שלנו והם איבדו כדורים. באנו עם הכוח של המשחק בליגה למשחק הזה, וחוץ מההחלקה של בלטקסה בסוף הם לא הגיעו כמעט למצבים, אולי הנגיחה של יונתן כהן. כל משחק ההגנה שלנו היה טוב ועמדנו נכון".

על ההפסד הראשון שהנחיל למכבי תל אביב: "אמרתי לשחקנים לפני המשחק שהגיע הזמן שמישהו ינצח את מכבי תל אביב. זה המאני טיים, אלה המשחקים לעשות את זה. מכבי הכי טובה בארץ והכי עשירה, אבל אנחנו מוכיחים שגם בתקציבים נמוכים עם צעירים מליגות נמוכות אפשר לעשות דברים יפים. עשינו את זה עם צעירים שלא החזיקו מהם ולא חשבו עליהם. הם עשו התקדמות אדירה".

על המחצית הראשונה: "כשמשחקים מול מכבי תל אביב לא מגיעים להרבה מצבים. כשאתה מגיע לשניים-שלושה מצבים בדקות קריטיות בחצי הראשון כמו מאוויס ויאקוב ולא מבקיע, אתה חשוף ויכול גם לשלם על זה. ההבדל הוא שהיום היינו מאוד מרוכזים במשחק ההגנה, קרלוס עשה סגירות אדירות, היתה שמירה כפולה על שחקנים ובאמת סגרנו מצויין".

על המשך העונה: "אני חושב על המשחק הבא. אני לא רוצה שכל שבוע בליגה נחשוב על זה שיש לנו את הגביע. כבר מתרכזים באימון הבא ובמשחק נגד באר שבע. אנחנו קרובים למקום שני-שלישי ולא חושביפ על הגמר כרגע. יש הרבה משחקי ליגה עד אז וצריך גם להגיע בכושר טוב בליגה עד הגמר".

על הסיכויים בגמר נגד מכבי נתניה: "נתניה קבוצה מצויינת. הם ואנחנו קבוצות שעושות בשנתיים האחרונות דברים יפים. זה גם יפה מאוד ששתי הקבוצות האלה הגיעו לגמר. עדיין, לא נתעסק בזה, נתרכז בליגה במשחקים שיש לנו. יש לנו אפשרות לעשות מקום גבוה לבני יהודה וזה משהו שלא מתאפשר כל שנה, צריך להילחם על זה עד הסוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully