וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכה באגרופים תחת השפעת אלכוהול, ואנס: פרטי התלונה על קריסטאפס פורזינגיס

בארצות הברית חשפו פרטים מעדותה של המתלוננת, שנחשבת אמינה על ידי המשטרה. מנגד, הלטבי טוען שיחסי המין היו בהסכמה, בטוח שהמתלוננת מנסה לסחוט אותו ומגדיר אותה "לא יציבה"

עריכה: מתן חדד

בווידאו: ההצגות הגדולות של העונה ב-NBA

הלם ברחבי ה-NBA בעקבות הפרסומים על חקירת האונס האלים, כביכול, בו מואשם קריסטאפס פורזינגיס. הלילה (בין שבת לראשון) דווח בארצות הברית שמשטרת ניו יורק חוקרת תלונה של צעירה בשנות ה-20 לחייה על תקיפה מינית של כוכב דאלאס מאבריקס, שהתרחשה ב-7 בפברואר אשתקד, בעודו שחקן הניקס. על פי החשד, פורזינגיס הזמין את הצעירה לפנטהאוז היוקרה שלו במתחם "סקיי" במיד-ווסט מנהטן - מתחם בו אף היא התגוררה - ושם תקף אותה.

חלקים מהתלונה של האישה הודלפו ל"ניו יורק דיילי ניוז", ומהתיאורים שלה מצטיירת תמונה של אונס אלים. בעדותה במשטרה התלוננה הצעירה שפורזינגיס היכה אותה באגרופים מספר פעמים, הוביל אותה לחדר השינה, ואנס אותה בכוח. לטענתה, היא לא התלוננה על פורזינגיס בסמוך למקרה בין היתר משום שלא רצתה לפגוע לו בקריירה, וכן משום שהסנטר הלטבי ונציגיו הבטיחו לה בעל פה שיעבירו לה דמי שתיקה בגובה 68 אלף דולר. עם הסכום תכננה המתלוננת, צעירה בשנות ה-20 לחייה ממוצא ניגרי, לממן את הלימודים האקדמיים של אחיה, אולם הזמן עבר ובסופו של דבר פורזינגיס לא עמד בהבטחה בעצת עורכי דינו. לכן, לטענתה, החליטה להתלונן.

עוד בנושא

קריסטאפס פורזינגיס מואשם באונס צעירה, משטרת ניו יורק חוקרת
50 נק' וטריפל דאבל להארדן, קבלת פנים "חגיגית" לבאטלר במינסוטה
לוס אנג'לס לייקרס הודיעה: לברון ג'יימס לא יחזור לשחק העונה

שחקן ניו יורק ניקס קריסטאפס פורזינגיס. AP
מה קרה בלילה שאחרי הפציעה? פורזינגיס בפברואר 2018/AP

מה שמפתיע לא פחות הוא העיתוי שבו בוצע האונס כביכול: שעות אחרי משחק של הניקס מול מילווקי, בו פורזינגיס ספג פציעה משנת קריירה כשקרע את גיד אכילס. על פי "ניו יורק דיילי פוסט", פורזינגיס היה נסער ומתוסכל באותו לילה, ואחרי שקיבל את האבחנה הראשונית שהוכיחה שמדובר בקרע, הוא הצטרף לבילוי לילי בבר עם שני אחיו והפיזיותרפיסט שלו. על פי דיווחים, באותו בילוי פורזינגיס שתה "לפחות ארבעה צ'ייסרים של טקילה" ונראה במצב רוח ירוד. המתלוננת ציינה בעדותה שנענתה להזמנה של פורזינגיס להצטרף אליו לדירה בשעה שתיים לפנות בוקר בקירוב, ואז התרחשה התקיפה כביכול.

על פי מקור במשטרת ניו יורק, החוקרים מחשיבים את המתלוננת לאמינה, למרות שדיווחה על התקיפה רק אחרי שנה וחצי. היא הודתה בפני המשטרה שהיתה מוכנה לקבל את התשלום שהציע פורזינגיס מתוך "מצוקה כלכלית".

פורזינגיס, מצידו, לא מכחיש שקיים יחסי מין עם האישה, אולם מתעקש שהכל היה בהסכמה מוחלטת. לטענת עורך דינו, "כשכל העובדות יתפרסמו, לא יהיה שום ספק שהסקס היה בהסכמה". במסגרת קו ההגנה של פורזינגיס, סוללת עורכי הדין שלו מתכוונים לטעון שהמתלוננת היא "אדם לא יציב, ויחד עם זאת מאוד מתוחכם", על פי נציגו. "האישה הזו מנסה לסחוט את קריסטאפס. כבר חודשים ארוכים שהיא מנסה להוציא ממנו כספים בצורה אובססיבית", אמר עו"ד רונלד ריופל ל"ניו יורק דיילי ניוז", וחשף פרטים נוספים על המתלוננת - את עברה הצבאי בחיל הים האמריקני, וכן את עברה הפלילי שכולל שתי תלונות נגדה שהוגדרו במשטרה כ"זניחות" (שתיהן הסתיימו בלא כלום, אגב).

קריסטאפס פורזינגיס, דאלאס מאבריקס. AP
עורכי דינו מנסים להשחיר את המתלוננת. פורזינגיס/AP

בארצות הברית לא שללו את האפשרות שהמתלוננת כבר קיבלה סכום כסף מסוים מפורזינגיס בתמורה לשתיקתה, אולם ככל הנראה גובה התשלום לא סיפק אותה. עדיין לא ברור אם ההחלטה של הניקס להעביר את פורזינגיס בטרייד לדאלאס בחודש ינואר האחרון היתה קשורה לתלונה שעומדת נגדו, אולם דבר אחד ברור: המאבריקס ידעו על קיומה של החקירה בזמן המשא ומתן עם הניקס ובכל זאת החליטו לצרפו לקבוצה, מה שמלמד על כך שהם מאמינים שהחקירה לא תוביל לכתב אישום.

פורזינגיס בן ה-23 נבחר בבחירה הרביעית בדראפט 2015 על ידי הניקס, ומיד הותיר חותם על ה-NBA. למרות גובהו (2.21 מטר) הוא הפגין יכולות קליעה מרשימות מבחוץ, נבחר לחמישיית הרוקיז של העונה וב-2018 אף נבחר לאולסטאר. ההתקדמות שלו נקטעה בעקבות הפציעה ההיא מול מילווקי, ומאז הוא כאמור הספיק לעבור בטרייד לדאלאס, ולהצית את הדמיון של חובבי ה-NBA בעקבות שיתוף הפעולה הצפוי עם לוקה דונצ'י'ץ'. פורזינגיס אמור לחזור לפעילות מלאה לקראת פתיחת האימונים לעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully