וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הקלפים בידיים שלהם: העתיד המפחיד של מכבי תל אביב

31.3.2019 / 10:30

האליפות העונה היא רק ההתחלה. עם ארגון בריא ושני דורות נוספים של כישרונות, השליטה של מכבי תל אביב בליגה עשויה להימשך אפילו חמש שנים. אופיר סער מסביר מדוע בזמן שהיריבות מנסות למצוא את דרכן, שלטון היחיד של הצהובים צפוי להמשיך להתבסס

עריכה: תומר לוי

בווידאו: גיבורי העבר של מכבי תל אביב מברכים על האליפות

לא מזמן ישב אחד משחקני מכבי תל אביב באירוע וסיפר על תחושותיו מהעונה הנוכחית. "כולם מזלזלים ואומרים שהליגה חלשה", אמר, "אבל אני אומר לך שעוד לא ראו כמה אנחנו חזקים. הלוואי שהיו משחקי עונה ומשחקים על אליפות כדי שאנשים יראו את זה. עשינו את זה נגד באר שבע בבית, אבל לא היה יותר העונה וזאת לא בעיה שלנו. כולנו מרגישים שאנחנו רוצים להתפוצץ יותר".

התחושה הגדולה ביותר סביב מכבי תל אביב הנוכחית היא שעם כל הכבוד לאליפות ולמספרים המדהימים, הקבוצה הזאת לא הגיעה למיצוי מקצועי. היא גם לא אשמה בכך - הליגה נגמרה מהר והביאה את מכבי תל אביב למצב שלא חייב אותה לעוצמות, קצב ועמידה במאבקים קשים. אלה אותן עוצמות שמוציאות מקבוצה את המקסימום ומעלים בדרגה את רמת היכולת והאינטנסיביות שלה. סביר להניח שבתחילת העונה הבאה במוקדמות הצ'מפיונס היא תוכל להתחיל לחתור לכיוון הזה.

זה בדיוק העניין - מכבי תל אביב שווה יותר ואנחנו כנראה עומדים לראות אותה שולטת בשנים הבאות, גם אם לא בדיוק באותם המספרים. הפייר פליי הביא לחשיבה מחודשת אצל הצהובים, חשיבה שיצרה את התלכיד הנוכחי ודור נוסף של מושאלים שיודע שיש לו לאן לחזור ושהוא הדבר הבא במועדון. מכבי תל אביב הצליחה לרכז אצלה הרבה שחקני הכרעה כמו שכטר, אצילי, מיכה ועטר, כשמנגד נמצא אצלה גם הגל הבא של הכישרון, שחקנים כמו יונתן כהן והמושאלים מתן חוזז ואילון אלמוג. עם תשתית כזאת, היתרון על פני היריבות רק יגדל.

עוד בנושא:

מכבי תל אביב חגגה עם גולדהאר, איביץ' דמע: "מדהים, מגיע לשחקנים האלה"
המסלול המואר: הדרך של מכבי תל אביב לשלב הבתים של ליגת האלופות תתקצר?
פייר פליי, חלוץ מטרה ולא מעט סימני שאלה: התוכניות של מכבי תל אביב לעונה הבאה
מכבי תל אביב ניצחה את מכבי חיפה 0:1 וזכתה באליפות המדינה
לא רק בישראל: מכבי תל אביב בעקבות השיא האירופי של הפרש מהמקום השני
המצטיין, התגלית, המנהיג ועוד: גיליון הציונים של מכבי תל אביב

יונתן כהן שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
עם תשתית כזאת, היתרון על פני היריבות רק יגדל. יונתן כהן/קובי אליהו

תמיד יש משתנים שמשפיעים על איכות משחקה ויכולותיה של האלופה בעונה העוקבת. הצלחה באירופה יכולה להביא לעומס, ואם היריבות פוגעות ב 2-3 זרים שוברי-שוויון הפער יצטמצם, אך הוא עדיין יהיה שם. לא מדובר באליפות אחת, אלא בחמש השנים הבאות. הבסיס הישראלי הוא מה שמכריע כאן, ולמכבי תל אביב יש הכול ממנו. אלמוג וחוגג? כל זה עוד לפני שהזכרנו שחקנים כמו בלטקסה, אליאל פרץ, קארצב וגרצ'קין, שרק עומדים בתור בתקוה שיקראו להם. נכון לשנים הקרובות לאף קבוצה אין איך להתמודד עם הבסיס הישראלי של מכבי תל אביב וזה היתרון הכי גדול שלה. חשוב לזכור, מכבי תל אביב עדיין תשדרג עצמה בזרים איכותיים כמו בלם, חלוץ ואולי גם קשר.

לא צריך להסתכל רחוק מדי. גם בטווח הקצר, התלכיד שהתגבש השנה במכבי תל אביב מעורר השראה ויוביל את הקבוצה גם בעונה הבאה. זה התחיל מההגעה של שכטר ששינה את חדר ההלבשה והמשיך עם סדרות החינוך של איביץ'. הקו היה ברור והחיבור החברתי הלך והתקדם לאורך כל השנה, עד לרמה שבה שחקנים ממש מדברים על כך שהחברים לקבוצה חסרים להם ביום חופש מאימונים. התלכיד של הסגל הוא הדבר הכי משמעותי שמכבי תל אביב הביאה איתה, וההתחשלות הזאת תעזור לה גם בעונה הבאה ברגעים של משבר, ויהיו כאלה.

נטע לביא, שחקני מכבי חיפה חוגגים. שלומי גבאי
רחוקה מלהיות זו שתקרא תיגר. מכבי חיפה/שלומי גבאי

ומה לגבי היריבות? הן עדיין לא יודעות בכלל מה הן רוצות מעצמן לשנה הבאה. הפועל באר שבע הולכת לקיץ לא פשוט, במיוחד לאחר שאלונה ברקת תיכנס לכנסת. מכבי חיפה מראה ניצנים של שינוי, אך חסרה עמוד שדרה של שחקנים ישראלים מובילים ורחוקה מלהיות זאת שתקרא תיגר. בית"ר ירושלים תמשיך לעשות רעש אבל לא באמת תהיה שם, לפחות לא בעונה הבאה. הפועל תל אביב? הצחקתם את הניסנובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully