וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטראומה של ולאדן איביץ': חלום הצ'מפיונס שנגוז

30.3.2019 / 9:00

"השחקנים חגגו כל יום, כל סלוניקי הייתה על הרגליים" ואפילו איביץ' עמד על גג האוטובוס ונהנה, אבל פאוק נשארה בלי הכרטיס לליגת האלופות והזיכרון לא מרפה. הסיפור מאחורי הסירוב של מאמן מכבי תל אביב לשמוע על חגיגות אליפות מתוכננות לפני חצי גמר הגביע

עריכה: תומר לוי

בווידאו: האקסים מברכים את מכבי תל אביב על הזכייה באליפות

ולאדן איביץ' לא היה צריך את המשחק הערב (שבת, 21:00, ספורט 5) נגד מכבי חיפה, כדי ללמד מהי רצינות ומהי מקצוענות. מאמן מכבי תל אביב עשוי לזכות הערב באליפות הראשונה שלו מהקווים ולאורך כל השבועיים האחרונים, הוא סירב לשמוע על חגיגות מתוכננות ומיוחדות לקראת המחזור הדרמטי. את התרומה של המאמן הסרבי לאליפות של מכבי תל אביב רבים למדו להכיר לאורך כל השנה ולכן התעקשותו לבוא למשחק הקובע הערב ולפזול כבר לחצי הגמר מול בני יהודה ביום רביעי הייתה מובנת.

אלא שמאחורי קבלת ההחלטות של המאמן, מסתתר סיפור שמהווה סוג של טראומה עבור איביץ' ומלווה אותו כבר שנתיים. עיתונאים ביוון המכירים היטב את המאמן סיפרו בימים האחרונים על אותו שבוע קריטי לפני כמעט שנתיים שחיסל את סיכוייו של המאמן הצעיר של פאוק סלוניקי לקחת את הקבוצה שלו כבר בתחילת דרכו לליגת האלופות.

עוד בנושא:
שחר פיבן ודור פרץ צפויים לפתוח בהרכב מכבי תל אביב מול מכבי חיפה
ולאדן איביץ': "אורוש ניקוליץ' היה צריך לעבור ניתוח כבר לפני שלושה חודשים"
מכבי תל אביב מתעקשת שלא לקיים חגיגות אליפות רשמיות במוצ"ש, ומסבירה מדוע

מאמן פאוק סלוניקי לשעבר, ולדימיר איביץ'. AP
למד את הלקח שלו מחודש מאי 2017. ולאדן איביץ' כמאמן פאוק/AP

הליגה ביוון בנויה אחרת מהליגה הישראלית. שם משחקים 30 מחזורים בלבד וכבר בחודש אפריל נקבעת האלופה. לפני שנתיים זו הייתה אולימפיאקוס שסיימה ראשונה והלכה לנוח בחופים של פיראוס. מקומות 2 עד 5 הלכו לפלייאוף כשהמטרה העיקרית הייתה לסיים במקום הראשון את הפלייאוף ולזכות בכרטיס השני שניתן ביוון למוקדמות הצ'מפיונס ליג. "פאוק סלוניקי של איביץ' סיימה את הליגה הסדירה במקום השני והיתה בעמדה מצוינת למאבק על הכרטיס השני לצ'מפיונס אחרי האלופה אולימפיאקוס. את בית הפלייאוף היא התחילה למעשה ראשונה", תיארו אתמול ביוון והסבירו כי זו שסיימה שנייה את העונה הסדירה (פאוק) התחילה את הפלייאוף עם שתי נקודות, השלישית (פנאתינייקוס) עם נקודה ושתי האחרות בלי כלום.

אלא שלפני הכניסה לפלייאוף נערך גם גמר הגביע, אליו עלה איביץ' עם פאוק. בתום משחק דרמטי ניצחה פאוק 1:2 את א.א.ק אתונה. איביץ' זכה בגביע הראשון שלו כמאמן. "כל סלוניקי הייתה על הרגליים אחרי הגמר הזה", ממשיכים לתאר ביוון. "שחקני פאוק יצאו לסבב של חגיגות. כל יום חגגו. משחק הליגה הבא היה רק כעבור שמונה ימים וכולם חשבו שיהיה בסדר".

אלא שהשחקנים של איביץ' לא נחתו לקרקע אחרי אותו גמר גביע בו זכו. היה ברור שהמשחק הראשון בפלייאוף יהיה המכריע מכולם. פאוק שוב שיחקה מול א.א.ק שעלתה בעצמה לפלייאוף. על הנייר פאוק הייתה הפייבוריטית כי המשחק נערך באצטדיון טומבה הביתי, אבל ביוון מספרים עד היום שההפסד שלה בסופו של דבר נבע מהחגיגות שהיו כל השבוע אחרי הזכייה בגביע. א.א.ק כבשה בדקה ה-11, שמרה על ה-0:1 עד לשריקת הסיום ומחקה את כל היתרון שהיה לפאוק - גם יתרון הנקודות וגם יתרון הביתיות.

מצעד הגביע של פאוק (ב-3:45: איביץ' על גג האוטובוס)

את אותו חודש מאי 2017 סיימה בסופו של דבר פאוק בלי הכרטיס לצ'מפיונס ליג. היא גם נענשה בכל מקרה בהורדת 6 נקודות בגלל התפרעויות שהיו בגמר הגביע, אבל אותו משחק מול א.א.ק שהגיע אחרי חגיגות הזכייה, מהווה את הכוויה שאיתה מסתובב איביץ' כבר שנתיים ושאותה כנראה לא ישכח בכל קריירת האימון שלו.

"איביץ' יודע לשמוח. תאמינו", אומרים במכבי תל אביב. "אבל יש זמן ויש עת לכל דבר וצריך לעשות הכול בפרופורציות הנכונות. זה טוב שיש אדם בראש הצוות המקצועי שיודע לשמור את כולם קצר ומזכיר שאת הכסף סופרים במדרגות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully