וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרטיס לכיוון אחד: תמונת הסיכויים בקרב הצמוד על הפלייאוף במזרח

27.3.2019 / 15:30

ברוקלין ראויה בזכות הדרך, למיאמי מגיע בגלל וויד, המג'יק חייבים לתגמל את ווצ'ביץ'. מאבק הפלייאוף הצמוד במזרח מלא בקבוצות לא סקסיות עם כוכבים אפרוריים, אבל מסתתרים בו כמה סיפורים. רביץ עושה סדר לקראת הישורת האחרונה

עריכה: מתן חדד

בווידאו: ההצגות הגדולות של העונה ב-NBA

בזמן ש-25 קבוצות מעבירות את השבועיים הקרובים בעיקר בתקווה שאף אחד לא ייפצע (מסכן יוסוף נורקיץ', מסכנה פורטלנד), עבור חמש קבוצות השבועיים האחרונים של העונה הרגילה הם המלחמה הגדולה של העונה. אלו חמש הקבוצות שמדורגות במקומות 6-10 במזרח ונאבקות על שלושת המקומות האחרונים בפלייאוף. תוצאות הלילה, בעיקר הניצחון של אורלנדו במיאמי, הופכות את המאבק לצפוף מאוד וכזה שכנראה יימשך עד הרגע האחרון.

זהו מאבק שמתקשה ליצור עניין תקשורתי מאחר שמדובר אולי בחמש הקבוצות הכי פחות מדוברות לאורך העונה, רוב הכוכבים שלהן הם מהזן האפרורי והסיכוי שלהן להטריד את אחת מהגדולות במזרח לא גבוה. אבל כל החמש נלחמות וניכר שמאוד רוצות את המקום בפלייאוף, ומגיע להן הקרדיט על כך בעונה בה הרבה מאוד קבוצות פנו לטנקינג בשלב מוקדם (זהו תוצר לוואי של שינוי שיטת הלוטרי, שמגדיל את הסיכוי להגיע לבחירה גבוהה גם ממקום נמוך יחסית בהגרלה). לאחר שמוקדם יותר העונה כתבתי על מאבק הפלייאוף במערב, שבסופו של דבר הסתיים מוקדם מאוד, הגיע הזמן לתת את הכבוד למזרחיות, עם פורמט מעט רגשי יותר.

עוד בנושא

בעקבות התוצאות הלילה: 2.5 משחקים מפרידים בין מקומות 6 ו-10 במזרח
מרוץ ה-MVP ברתיחה: הארדן חושש מתקדים כריס פול, ליאניס "לא אכפת"
אנשי הדממה: האם יוטה מסוגלת להפתיע את אריות המערב בפלייאוף?

קני אטקינסון מאמן ברוקלין נטס. GettyImages
מגיע לו. קני אטקינסון/GettyImages

6. ברוקלין נטס

מאזן: 37:38

מה נשאר להם: פילדלפיה (ח), בוסטון (ב), מילווקי (ב), טורונטו (ב), מילווקי (ח), אינדיאנה (ח), מיאמי (ב). בשלב אחר של העונה זה היה נחשב ללו"ז רצחני, כעת זה תלוי ברמת העניין של הגדולות במזרח. משחק אחרון בבית נגד מיאמי, לאחר שלושה ימי מנוחה, יכול להתברר כמכריע.

מדוע חשוב להם כל כך להעפיל: הטרייד שהעביר את כל הבחירות ההן לבוסטון השאיר את ברוקלין לא רלוונטית לאורך שנים. למרות שמדובר בקבוצה מניו יורק, אף שחקן משמעותי לא דמיין להתקרב אליה בשנים האחרונות. את הסגל שלה היא ליקטה מטריידים, רובם כאלה בהם ספגה משכורות כבדות של קבוצות אחרות, ושחקנים שלא היה להם ביקוש במקומות אחרים כמו ג'ו האריס וספנסר דינווידי. היא זקוקה לכל שביב של הצלחה כדי לשכנע שהתהליך החיובי שלה יכול להיגמר בקבוצה ראויה, כזו ששחקנים חופשיים יתחילו לחשוב עליה כאופציה.

למה להיות בעדם: כי זה מגיע לג'נרל מנג'ר שון מרקס ולמאמן קני אטקינסון. השניים מוציאים מים מסלעים באופן עקבי בשנתיים האחרונות, הם ביצעו פרוייקט שיקום מרשים ביותר בקבוצה עם נתוני הפתיחה הרעים ביותר ב-NBA. אטקינסון הוא ממתווי הדרך של מהפכת השלשות והקצב בליגה, הקבוצה שלו משחקת חכם ונכון והגיע הזמן שהוא יקבל הערכה על העבודה שלו.

שחקני דטרויט פיסטונס בלייק גריפין, אנדרה דראמונד חוגגים. AP
סוחבים על הכתפיים קו אחורי רעוע. בלייק גריפין ואנדרה דראמונד/AP

7. דטרויט פיסטונס

מאזן: 37:37

מה נשאר להם: אורלנדו (ב), פורטלנד (ב), אינדיאנה (ח), אינדיאנה (ב), אוקלהומה סיטי (ח), שארלוט (ב), ממפיס (ב), הניקס (ח). משחקי הבית מול אורלנדו ושארלוט יוכלו להיות הזדמנות עבור הפיסטונס להבטיח את מקומם.

מדוע חשוב להם כל כך להעפיל: דטרויט היא הקבוצה המייאשת ביותר של העשור האחרון. בכל אחת מעשר העונות האחרונות היא סיימה בין המקומות 8-12, איזור הדמדומים של בינוניות נצחית, בלי להיות מספיק חלשה כדי להשיג בחירות דראפט גבוהות ובלי לפתח סגל שמשתפר באופן הדרגתי. גם בעונה הנוכחית דטרויט היא סמל הבינוניות, אבל אם היא תסיים במקום 6-7 זה יהיה צעד אחד קטן קדימה. גם זה משהו.

למה להיות בעדם: בגלל בלייק גריפין ואנדרה דראמונד, שסוחבים על גבם קו אחורי רעוע מאוד. בלייק הפך לסמל לשחקנים מזדקנים שמקבלים חוזים מוגזמים למרות שהם מועדים לפציעות, אבל נותן כל מה שיש לו בדרך לעונה נהדרת של 24.7 נקודות, 2.5 שלשות, 7.6 ריבאונדים ו-5.5 אסיסטים למשחק שעוברת מתחת לרדאר. עם מקום שישי יהיה לו קייס למקום באחת מחמישיות העונה. דראמונד משתפר כל הזמן, וב-27 משחקים האחרונים רושם 18.8 נקודות ב-57.1 אחוזים מהשדה, 69.6 אחוזים מהעונשין, 16.2 ריבאונדים, 1.8 חטיפות ו-1.5 חסימות, נתונים שבאים יחד עם שיפור בהגנה. ניתן לדמיין קבוצה איכותית שנבנית סביב השניים האלה, אבל זה יצטרך לקרות מהר.

ניקולה ווצ'ביץ', אורלנדו מג'יק. רויטרס
שולח מסר לכל הליגה. ניקולה ווצ'ביץ'/רויטרס

8. אורלנדו מג'יק

מאזן: 38:37

מה נשאר להם: דטרויט (ח), אינדיאנה (ח), טורונטו (ח), הניקס (ב), אטלנטה (ב), בוסטון (ח), שארלוט (ח). ריבוי משחקי החוץ יקשה על אורלנדו לשמור על המקום השמיני, אבל היא מגיעה לישורת האחרונה בכושר מצוין אחרי שישה ניצחונות רצופים.

מדוע חשוב להם כל כך להעפיל: אורלנדו לא הייתה בפלייאוף מאז שדוויט הווארד עזב ב-2012 ועשתה בערך כל טעות אפשרית כדי להימנע מכך. היא בחרה גרוע בדראפט, ויתרה על השחקנים הטובים ביותר שלה ובנתה סגל לא מאוזן ועמוס בשחקני פנים. אפילו מקום תשיעי ייחשב להתקדמות, אבל כניסה לפלייאוף תפיח תקווה הרבה יותר גדולה בדור הנוכחי.

למה להיות בעדם: כי לניקולה ווצ'ביץ' מגיע פרס על העונה יוצאת הדופן שלו. רגע לפני שהוא הופך לשחקן חופשי שלליגה אין מושג איך לעכל, הוא יוכל מאוד להיעזר בהזדמנות להראות מה הוא מסוגל על הבמה הגדולה. לסנטר המונטנגרי יש עד כה שלוש דקות פלייאוף בקריירה, בעונת הרוקי בפילדלפיה, והגיע הזמן שהוא יחזור לשם כשחקן מוביל.

דווין וייד, ג'סטיס ווינסלו, מיאמי היט חוגגים. רויטרס
רק הופעה אחרונה בפלייאוף תהווה סיום ראוי לקריירה. דווין וויד/רויטרס

9. מיאמי היט

מאזן: 38:36

מה נשאר להם: דאלאס (ב), הניקס (ח), בוסטון (ח), בוסטון (ב), מינסוטה (ח), טורונטו (ח), פילדלפיה (ב), ברוקלין (ח). בסך הכל לוח נוח שכולל שלושה משחקים מול קבוצות שסיימו את העונה והיריבות הכי קשות יגיעו בשבוע האחרון, בו הן כבר יהיו בהכנות לפלייאוף.

מדוע חשוב להם כל כך להעפיל: פט ריילי בנה סגל רחב ונטול היררכיה ברורה שלאורך חלקים ארוכים של העונה נראה לא קוהרנטי. אבל בשבועות האחרונים משהו מתחבר בממלכת אריק ספולסטרה, עם חמישייה של צעירים אנרגטיים וספסל של וותיקים איכותיים שיצרו שתי יחידות מוצלחות. מיאמי ניצחה 10 מ-15 האחרונים שלה, כולל כמה ניצחונות מרשימים מאוד, ולעומת האחרות ברשימה הזאת היא יכולה לשכנע את עצמה שאם תעפיל לפלייאוף היא לא תעשה חיים קלים לאף יריבה.

למה להיות בעדם: בשתי מילים: דווין וויד. הגארד הנפלא נמצא בסיבוב הפרישה שלו ולאחרונה נמצא גם בכושר נהדר, הוא הגיע לשיא עם סל ניצחון בלתי אפשרי על גולדן סטייט. כמה נכון יהיה אם הקריירה שלו תסתיים עם עוד סדרה אחת, עוד הצגה-שתיים מהסוג שרק הוא מסוגל לספק. מגיע לו, מגיע לנו ומגיע לקהל של מיאמי להיפרד ממנו באופן הזה.

קמבה ווקר, שארלוט הורנטס חוגג. AP
פחות מדי סיבות להישאר. קמבה ווקר/AP

10. שארלוט הורנטס

מאזן: 39:35

מה נשאר להם: הלייקרס (ח), גולדן סטייט (ח), יוטה (ח), ניו אורלינס (ח), טורונטו (ב), דטרויט (ח), קליבלנד (ח), אורלנדו (ב). סל ניצחון מחצי מגרש של ג'רמי לאמב על טורונטו השאיר את ההורנטס בחיים, אבל מסע חוץ למערב יקשה עליהם לרדוף עד הסוף.

מדוע חשוב להם כל כך להעפיל: קמבה ווקר יהפוך בקיץ לאחד השחקנים החופשיים המבוקשים ביותר בשוק בו הביקוש יהיה גדול מההיצע. אם היו שלבים בהם היה נדמה שהוא מחויב לשארלוט ומעוניין להישאר, הקבוצה נותנת לו פחות ופחות סיבות לעשות את זה. השינויים לא עוזרים, הצעירים לא מספיק מבטיחים והתחושה שהוא צריך לעשות הכל לבד חזקה מתמיד. כניסה לפלייאוף עשויה להיות הסיכוי האחרון לשכנע אותו.

למה להיות בעדם: אין סיבה מוצלחת במיוחד, אבל לי אישית יש סימפטיה למועדון הזה, שמצליח להישאר צנוע למרות שמייקל ג'ורדן הוא הבעלים שלו. שארלוט עושה בשנים האחרונות הרבה דברים שנראים נכונים, אבל שום דבר לא עובד. זה נכון גם למאמן ג'יימס בורגו שיש לו רעיונות טובים ואין לו מספיק כלים לבצע אותם. הוא ראוי להזדמנות לבנות קבוצה, וכניסה לפלייאוף תסייע לסבלנות איתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully