וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יימס פלדין: "אני רוצה לבנות שושלת ולהשאיר אחריי משהו"

27.3.2019 / 13:00

כוכב הפועל ירושלים מסגיר את סודות הקליעה ("לפעמים אני זורק 300 שלשות ביום"), מספר על ההחלטה להישאר ("גיא הראל חשב שאני צוחק עליו") ומדבר גם על הסקנדלים ביוון ("ידעתי שיעשו משהו עם השופטים, אבל לא חשבתי שיהיה דבר כזה"). ראיון

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: מסיבת העיתונאים של עודד קטש לקראת המשחק

במוצאי השבת האחרונה, בזמן שחבריו ירדו למקלחות והתארגנו לקראת החזרה הביתה מהניצחון הדחוק על מכבי אשדוד/באר טוביה, חזר ג'יימס פלדין לפרקט בארנה. הוא התקשה להשלים עם תצוגת הנפל הנדירה שלו במשחק, 0 מ-6 לשלוש, ובמשך 25 דקות עמד וזרק לסל, כשהאולם כבר ריק מיושביו.

"בסופו של דבר, קליעה זה עניין תרגול וריכוז, ובעיקר להחליט שאתה נמצא כמה שיותר זמן על המגרש", מסביר פלדין בראיון לוואלה! ספורט את הסוד הגלוי שמאחורי הצלחתו. "אחרי כל אימון אני נשאר לזרוק. לפעמים אני לוקח עוד 50 שלשות, לפעמים 100. אם אני מרגיש ממש טוב, אני יכול להגיע גם ל-300 זריקות".

עוד בנושא

עודד קטש חתם לעונה נוספת: "חולמים שהוא יהיה הפרגוסון שלנו"
המלכוד של הפועל ירושלים: פיינל פור ליגת האלופות ייערך ביום השואה?
הפיינל פור הבא של היורוליג עשוי לעבור מאתונה

אינפו ג'יימס פלדין. עיבוד תמונה
אינפו ג'יימס פלדין/עיבוד תמונה
"ניגשתי לגיא הראל ואמרתי לו: בוא נדבר על העונה הבאה. גיא חשב שאני צוחק עליו, והשיב 'אוקיי, נדבר מחר'"

הערב (רביעי, 20:30) מגיע רגע האמת של הפועל ירושלים. במשחקה הביתי האחרון העונה בליגת האלופות, נגד איברוסטאר טנריפה, היא תנסה לייצר לעצמה מקדמה מספקת לקראת הגומלין ברבע הגמר - כשהמטרה ברורה: להביא את הפיינל פור לארנה. עיקר המעמסה ייפול מן הסתם על כתפיו של פלדין, ובעיקר על ידיותיו.

לא קשה להעריך מי האיש שמטריד כעת במיוחד את מאמן טנריפה, צ'וס וידורטה. השניים נפגשו פעמיים בעונה שעברה ביורוליג, ופלדין להט: הוא קלע 30 ו-26 נקודות, דייק ב-20 מ-21 מהעונשין, הגיע למדד 63 ב-60 דקות, נבחר ל-MVP של המחזור - והצעיד את הכוכב האדום בלגרד לשני ניצחונות על ולנסיה של המאמן הספרדי.

"היה לי קיץ קשה", מספר הגארד על הנסיבות שהביאו אותו ארצה. "לכוכב האדום הייתה אופציה עליי, והיא משכה את הזמן. ההנהלה רצתה למנות קודם את המאמן ורק אז להחליט לגביי. רק ב-1 באוגוסט הודיעו לי שאני משוחרר, ורוב הקבוצות ביורוליג כבר היו מלאות בשחקנים. למחרת קיבלתי טלפון מירושלים. לא רציתי לחכות עוד. האמריקאים באירופה תמיד מספרים דברים טובים על ישראל. צפיתי לאורך השנים במשחקים של הפועל ביורוקאפ, שיחקתי נגד מכבי תל אביב ביורוליג, ואהבתי את האפשרות הזאת".

בין אם יעמוד במשימת העלייה לפיינל פור ובין אם ייכשל, מבחינתו של הגארד, העונה הזו היא רק תחילת דרכו בירושלים; הוא חתם לפני כחודשיים על חוזה חדש עד 2021, ובהנחה שישלים את ימיו (בניגוד לברייסי רייט וקרטיס ג'רלס, שהיו בסיטואציה דומה ועזבו), הוא יהפוך לזר הראשון שמופיע במשך שלוש עונות רצופות במדי הקבוצה מאז טימי באוורס ב-2009.

"זו השנה התשיעית שלי מחוץ לארה"ב, והייתי בכל העולם. רציתי כבר להגיע למקום שבו אני נמצא בבית, להרגיש שאני חלק ממשהו, לבנות שושלת ולהשאיר אחריי משהו. אני אחד שאוהב תמיד לדעת מה קורה איתו ומה מצפה לו. דיברתי בדצמבר עם הסוכן שלי ושאלתי אותו מה האופציות שיש לי לעונה הבאה. המחשבה הטבעית הייתה לחזור ליורוליג, אבל לא היו לו תשובות ברורות, כי זה היה שלב מוקדם מדי של העונה. ואז עניתי לו: ומה אם אשאר כאן? אם ייתנו לי את מה שאני רוצה, זו תהיה הסיטואציה המושלמת עבורי".

- בירושלים סיפרו שאתה זה שפנית אליהם והצעת להאריך את החוזה.

"יומיים אחרי השיחה שלי עם הסוכן, היה לנו אירוע של הקבוצה לכבוד חג המולד. ניגשתי לגיא הראל ואמרתי לו: בוא נדבר על העונה הבאה. גיא חשב שאני צוחק עליו, והשיב 'אוקיי, נדבר מחר'. הסברתי לו שאני רציני, ושאלתי אם הוא רוצה להישאר במסיבה או לסגור חוזה. למחרת סיכמנו הכל בשיחה של חמש דקות".

- לקבוצות הקודמות שלך יש שניים מהקהלים החמים ביותר באירופה. איך התחברת דווקא לירושלים?

"שמע, היו לי כמה משחקים חלשים לאורך העונה, ודווקא אחריהם קיבלתי המון הודעות עידוד מאוהדים. אני יודע שהם שרים לכבודי, ורואה הכל, גם אם זה נראה שאני לא שם לב. יש בינינו חיבור מיוחד. הקהל אפילו התחיל לחגוג אחרי סלים גדולים בתנועות ידיים כמו שלנו".

ג'יימס פלדין שחקן הפועל ירושלים. קובי אליהו
מחפש בית. פלדין/קובי אליהו
על הקאמבק של האקסית פנאתינייקוס: "אני בכלל לא מופתע. יש לה את הרכז הכי טוב באירופה. ניק הוא אחד שיכול לנצח משחקים לבד, וחשבתי שהכל צריך להתחבר שם מתישהו"

כשפלדין נדרש לדרג את חמשת השחקנים הטובים ביותר שאיתם שיתף פעולה, הוא מרכיב ליינאפ מעניין ואיכותי: דימיטריס דיאמנטידיס וניק קלאתיס מפנאתינייקוס בעמדות הגארד, מטה וורלד פיס שהיה שותפו בקאנטו בעמדת הסמול פורוורד, ולצידם פרו אנטיץ' מהכוכב האדום ואמארה סטודמאייר מירושלים בעמדות הפנים.

- אתה מופתע ממסע הקאמבק של פאו ביורוליג?

"לא, בכלל לא. יש לה את הרכז הכי טוב באירופה. ניק הוא אחד שיכול לנצח משחקים לבד, וחשבתי שהכל צריך להתחבר שם מתישהו. אני מאמין שהקבוצה תעלה לפלייאוף, אבל חשוב שתמשיך לנצח כדי לא לסיים שביעית או שמינית. את פנרבחצ'ה וצסק"א מוסקבה יהיה קשה מאוד לעבור בסדרה".

- בטח שמעת על הסקנדלים עם אולימפיאקוס בדרבי.

"ברור. אני בקשר עם לא מעט חברים מפאו. גם כששיחקתי שם, כולם תמיד דיברו על השופטים, ותיארתי לעצמי שמתישהו יקרה משהו. אבל לא חשבתי על דבר כזה"...

- ריק פיטינו יכול להיות הז'ליקו אוברדוביץ' החדש של אתונה?

"אין סיכוי", צוחק פלדין. "הוא צריך להישאר שם הרבה שנים כדי לזכות למעמד דומה".

- מי הפייבוריטיות שלך לעלות לפיינל פור של היורוליג?

"פנרבחצ'ה, ריאל וצסק"א תמיד מגיעות איכשהו, והרביעית תלויה באוויר. אנאדולו אפס משחקת ממש טוב, ויכולה להשתחל פנימה, ואני לעולם לא שולל את הקבוצות היווניות. מי תזכה בגביע? אין לי מועמדת ברורה. העונה, בניגוד לשנים קודמות, אין קבוצה דומיננטית מעל כולן".

ג'יימס פלדין. Action Images, אתר רשמי
מתגעגע לחברים בירוק. פלדין במדי פאו/אתר רשמי, Action Images
ג'יימס פלדין שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
אבל מוכן להשתקע בירושלים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully