וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיינל פור הבא של היורוליג עשוי לעבור מאתונה

26.3.2019 / 12:31

על אף הסיכום לקראת חזרתו של אירוע הגמר לאואקה ב-2020, ייתכן שהוא יידחה בשנה ויוזז לעיר אחרת. הסיבה: ממשלת יוון לא העבירה את הכספים המתחייבים. פריז וקובנה מועמדות לארח

פנאתינייקוס חולמת לחזור לפיינל פור האירופי, לראשונה מאז עידן ז'ליקו אוברדוביץ', וקיוותה לעשות זאת לקראת קיום האירוע באולמה הביתי, האואקה, בעונה הבאה. אלא שלוואלה! ספורט נודע כי ייתכן שהאירוח יידחה בשנה לפחות.

את המועמדות לקיום הפיינל פור באתונה הגישה ממשלת יוון, ושיחות מתקדמות בינה לבין הנהלת היורוליג נערכו כבר לפני כשלושה חודשים והובילו לסיכום עקרוני על כך. משבר פוליטי, שעלול להוביל להקדמת הבחירות לפרלמנט, גרם לממשלה להסס ולשקול מחדש את ההתחייבות. הדדליין להעברת הכספים חלף, וישנה אפשרות ממשית שהאירוע ב-2020 יועתק למקום אחר.

אואקה. אהרל'ה ויסברג, מערכת וואלה!
לא יארח את הפיינל פור? האואקה/מערכת וואלה!, אהרל'ה ויסברג

ביורוליג ממתינים עדיין להחלטת היוונים, וחשוב לציין כי מועמדותה של אתונה עדיין לא הוסרה, אבל שתי ערים חלופיות כבר סומנו כמועמדות המובילות להחליפה: פריז וקובנה.

בירת צרפת אירחה את הפיינל פור יותר מכל עיר אחרת, ב-1991, ב-1996, ב-2001 וב-2010 - אבל היא עומדת בניגוד למגמה שנרשמה בשנים האחרונות, ולפיה הפיינל פור מגיע לערים שבהן משחקות קבוצות יורוליג. הז'לגיריו ארנה החדיש בליטא הפך בשנתיים האחרונות לאולם שאליו מגיע מספר האוהדים הגבוה ביותר (כ-14 אלף בממוצע למשחק).

בין אם הפיינל פור ייערך באתונה ובין אם לא, היורוליג נוהגת להכריז באופן רשמי על העיר המארחת הבאה במסגרת אירועי הפיינל פור, שייערך בעוד פחות מחודשיים בוויטוריה. הפעם, לאור המצב שנוצר, ההודעה עשויה להידחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully