וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה באליפות אפריקה: בורונדי הדהימה עם העפלה ראשונה בתולדותיה

הנבחרת הממוקמת במקום ה-138 בלבד בדירוג פיפ"א הפתיעה עם 1:1 מול גאבון, שהעלה אותה לטורניר שיתקיים בקיץ הקרוב במצרים, ושלח אלפים לצהול ברחובות. צפו בחגיגות

היסטוריה במוקדמות אליפות אפריקה. בורונדי הצנועה, שמגיעה מהמקום ה-138 בדירוג פיפ"א, עלתה לראשונה בתולדותיה לאליפות אפריקה שתיערך בקיץ הקרוב במצרים. בורונדי פגשה היום (שבת) את נבחרתה של גאבון וכוכבה הבלתי מעורער פייר אמריק אובמיאנג שמשחק בשורות ארסנל, והצליחה להשלים את ההפתעה.

בורונדי הייתה זקוקה לתיקו בלבד כדי לעלות, לעומת הגאבונים שהיו חייבים לנצח. ידם של שחקני בורונדי הייתה לבסוף על העליונה כאשר סיימה הנבחרת הקטנה ב-1:1 היסטורי באצטדיונה הביתי בזכות שער של סדריק אמיסי והשלימה את ההישג הענק לאחר דרמה גדולה. בורונדי סיימה שנייה בבית ג' אחרי מאלי, שכבר הבטיחה לפני כן את ההעפלה לאליפות.

אין עוררין שמדובר בהפתעה גדולה מאוד ביבשת השחורה: גאבון נחשבת לנבחרת חזקה עם שחקנים שמגיעים מרחבי אירופה, ושווי שחקניה הוא כמעט פי 10 מאשר של בורונדי, שרוב שחקניה משחקים בליגות זניחות בקניה, רואנדה ומוזמביק, והיא מחזיקה בכוכב אחד, סיידו בראהינו.

השחקן בן ה-25, ששיחק בצעירותו בכל נבחרות אנגליה, חיכה להזמנה מן הנבחרת הבוגרת, וכשלא הגיעה החליט להצטרף לנבחרת האלמונית של בורונדי ולחזור בחזרה לשורשיו האפריקאיים. בראהינו גדל בווסט ברומיץ' ושיחק לראשונה בשורות המועדון מברמינגהאם בשנת 2013 אחרי שלל השאלות לקבוצות ברחבי אנגליה. הוא נחשב לכישרון יוצא דופן באותה תקופה, וקיבל את הקרדיט בהתקפת הבאגיז. אחרי שלא עמד בציפיות הקבוצה בשלוש עונותיו בשורותיה, נמכר החלוץ לסטוק סיטי מהצ'מפיונשיפ תמורת 12.5 מיליון ליש"ט, סכום לא קטן עבור שחקן בליגת המשנה של אנגליה.
נבחרות נוספות שהבטיחו את עלייתן עד כה: מצרים המארחת, מאלי, אוגנדה, טוניסיה, אנגולה, מאוריטניה, גינאה, ניגריה, אלג'יריה, מרוקו וסנגל.

עוד בנושא
ברצלונה "הציעה את קוטיניו למנצ'סטר יונייטד", הקרב על דה ליכט מסתבך
ריאל מדריד: דאגה מהיכולת של טיבו קורטואה, ההתעניינות על פול פוגבה "רצינית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully