וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נראה לאחרונה ב-1980: סיפורו הייחודי של בלם אוסטריה מרטין הינטרגר

24.3.2019 / 12:00

הוא החמיץ אימונים כי לא התחבר לווטסאפ, שונא רשתות חברתיות, סולד מהכסף, מתגעגע לשנות ה-80' למרות שכלל לא חווה אותן, וחולם לעבוד כמאמן ילדים. בעצם, הוא כבר עובד כמאמן ילדים, במקביל לקריירה מצוינת על הדשא. הערב מתארח בחיפה שחקן ממש לא שגרתי

צילום: שלומי גבאי. עריכת וידאו: ניב מעוז

בווידאו: מסיבת העיתונאים של ישראל לקראת אוסטריה

ביום חמישי נכנעה אוסטריה לפולין, 1:0 באיצטדיון ארנסט האפל בווינה, וכך נקטע הרצף הנפלא של מרטין הינטרגר. הבלם נמצא בכושר מזהיר מאז הצטרף לאיינטרכט פרנקפורט בשעות האחרונות של חלון ההעברות בינואר, נכנס באופן מיידי להרכב, ולא החמיץ אפילו דקה ב-11 משחקים מאז.

הנשרים ספגו במשחקים הללו שבעה שערים בלבד, ולא הפסידו כלל. הם פיתחו תנופה אדירה בקרב על הכרטיס ההיסטורי לליגת האלופות, ורק נקודה מפרידה בינם לבין בורוסיה מנשנגלדבאך במקום הרביעי בבונדסליגה. במחזור האחרון, הינטרגר אפילו הבקיע את שער הניצחון מול נירנברג. הם כיסחו את שחטאר דונייצק ואת אינטר בדרך לרבע גמר הליגה האירופית, ושמרו על רשת נקייה בשני המפגשים מול הקבוצה של לוצ'יאנו ספאלטי. "מעולם לא הייתי בכושר טוב יותר", טען הינטרגר כאשר הגיע לסגל הנבחרת.

והוא דווקא עשה עבודה מעולה מול רוברט לבנדובסקי וארקדיוש מיליק, אבל את קשישטוף פיונטק שנכנס כמחליף לא הצליחו האוסטרים לעצור. מי יכול? חיית הרחבה של מילאן היה כהרגלו במקום הנכון כדי לדחוף פנימה ריבאונד ולקחת את הנקודות. כעת חייבת אוסטריה לתקן את הנזק בחיפה מול אנדי הרצוג, והינטרגר מוכן לאתגר החדש. "טאלב טואטחה סיפר לי שישראל במצב פטנסטי", הוא ציין בראיון לתקשורת האוסטרית. האמנם? הקביעה הזו מעט שנויה במחלוקת, אבל ברור מדוע הסתמך הבלם על מידע ראשוני מחברו לקבוצה. זו הדרך המועדפת שלו ללמוד על העולם.

מרטין הינטרגר שחקן איינטרכט פרנקפורט. AP
הינטרגר חוגג אחרי הניצחון של פרנקפורט בסן סירו/AP

החמיץ אימונים כי לא התחבר לווטסאפ

אל דאגה - לקראת המשחק הוא כבר קיבל את כל הטיפים הדרושים על שחקני ההתקפה של ישראל. הינטרגר אוהב לנתח תקצירי וידאו של החלוצים שהוא עומד לפגוש, ולבחון נתונים סטטיסטיים על מנת לחזות טוב יותר את תנועותיהם. שימוש בטכנולוגיה ממש לא זר לו. עם זאת, הוא סולד באופן קיצוני מחידושים טכנולוגיים אחרים, ובמיוחד מהרשתות החברתיות. השנאה הזו כה עזה שהוא ויתר במשך שנים על סמארטפון. במקום הטלפונים החדישים, בחר האוסטרי להשתמש בנוקיה ישן ומתקפל, בו יש רק שלוש אפשרויות - לשוחח בטלפון, לשלוח ולקבל הודעות SMS, ולשחק סנייק.

ההתעקשות הזו גרמה לבעיות לא מבוטלות בתקופתו באוגסבורג, כי במועדון נוהגים להעביר את כל העדכונים לשחקנים באמצעות ווטסאפ. הינטרגר ביקש מעמיתיו לקבוצה להעביר לו את המידע הרלוונטי, וזה לא תמיד עבד. אז הוא החמיץ אימונים, איחר להדרכות, וגם אם ההסברים התקבלו בהבנה הוחלט שאי אפשר להמשיך כך. אז הינטרגר קנה סמארטפון בלית ברירה, והתקין ווטסאפ, אבל משתמש בו אך ורק לצרכי עבודה. בימי מנוחה, הטלפון החכם הולך למגירה, והינטרגר חוזר לנוקיה. פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם עדיין מחוץ לחוק מבחינתו. הוא לא רוצה לקרוא מה האוהדים כותבים עליו, גם אם אלה שבחים מפליגים. הוא לא מעוניין לשקוע באשליות ולאבד את הקשר עם המציאות. הוא בוטח רק בחברי הילדות הקרובים.

מרטין הינטרגר שחקן נבחרת אוסטריה מול כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל. GettyImages
הינטרגר במדי אוסטריה מול רונאלדו/GettyImages

"פעם היו משחקים כדורגל כדי ליהנות"

באופן כללי, העולם המודרני מרגיז את הינטרגר. "לשחקנים אין פרטיות עכשיו, והדבר החשוב ביותר בכדורגל הוא הכסף. לי לא אכפת מהכסף. הייתי מעדיף לשחק בשנות ה-80' ולנהל חיים שמחים יותר ואותנטיים יותר. פעם היו משחקים כדורגל כדי ליהנות, זה היה העיקר. הם הרשו לעצמם להתנהג בטבעיות בכל מצב. בימינו מצפים ממך להיות צבוע. אני רוצה להגיד תמיד את מה שאני חושב", קובע הכוכב בן ה-26. ואת הכלל הזה הוא אכן מיישם. הוא לא ישתנה בשביל אף אחד, לא יתאים את עצמו לאף אחד. הינטרגר מופנם ולא אוהב להתראיין, אבל אם כבר הוא פותח את הפה, הוא מדבר דוגרי.

לפעמים זה גורם לצרות. את רד בול זלצבורג, אליה הצטרף כנער בן 13, הוא עזב ב-2016 בטריקת דלת וצוטט בתקשורת אומר כי מדובר במועדון מסחרי ללא נשמה. זה היה הרגע היחיד בחייו בו הצטער כי אין לו חשבון בטוויטר, כי דבריו סולפו לכאורה. "הייתי יכול להבהיר את הכול במשפט אחד בציוץ קטן. חשבתי על זה, אבל ויתרתי", הוא סיפר בדיעבד, אך לא התמקד יותר מדי. אוגסבורג הבווארית הרגישה לו כמעט כמו מועדון אוסטרי, וזה בדיוק המועדון בסדר גודל שעונה על ציפיותיו. כי הרי בתחילת דרכו הוא נחשב לאחד הכישרונות הבולטים באוסטריה, ואולי מעבר לכך, ושמו קושר למועדוני צמרת. זה לא משך אותו. הוא גדל בכפר של 700 תושבים, ושקט נפשי חשוב מבחינתו הרבה יותר.

אדי הוטר מאמן איינטכרט פרנקפורט עם מרטין הינטרגר. AP
אדי הוטר עם הינטרגר/AP

בהרכב פרנקפורט אחרי אימון אחד

לבסוף, גם ההרפתקה באוגסבורג הסתיימה בטונים צורמים, כי הינטרגר לא מהסס למתוח ביקורת. הפעם, היעד היה המאמן מנואל באום, אשר היחסים איתו התדרדרו לתהום בעוד הקבוצה שקעה בתחתית. אחרי ההפסד במנשנגלדבאך ב-26 בינואר, הזעם על הסגנון ההגנתי פרץ החוצה, והאוסטרי ירה: "במשך כל 2018 רק הלכנו אחורה, אני לא רואה שום שיפור. זו הייתה שנה מבוזבזת". כאשר נשאל ספציפית על באום, הגיב הינטרגר: "אין לי משהו חיובי לומר עליו, ואני לא רוצה לדבר בגנותו, אז פשוט אשתוק". המועדון השעה אותו באופן מיידי, ובתוך חמישה ימים אורגנה ההשאלה לפרנקפורט עד תום העונה.

למה דווקא פרנקפורט? בימים הסוערים בשלהי ינואר ניהל הינטרגר משא ומתן עם אודינזה, אבל משיחת הטלפון של אדי הוטר אי אפשר היה להתעלם. מאמנה האוסטרי של איינטרכט עבד עם הבלם בזלצברוג במשך שנה בהרמוניה מוחלטת, הכיר היטב את איכויותיו, והיה משוכנע כי צירופו יחזק את העורף בחודשים המכריעים של העונה. "הבאנו שחקן עם אופי נדיר", הוא הצהיר כאשר הציג את הרכש במסיבת העיתונאים, ולא היסס לזרוק אותו למים הכי עמוקים שיש במשחק מול החוד הקטלני של בורוסיה דורטמונד אחרי אימון אחד בלבד. וזה עבד - הינטרגר הצטיין ב-1:1. הוטר העיד: "אם לוקחים בחשבון את העובדה כי טרם הספיק להתאקלם כאן, זו פתיחה סנסציונית".

מרטין הינטרגר שחקן נבחרת אוסטריה מול קשישטוף פיונטק שחקן נבחרת פולין. רויטרס
נאלץ לעזוב את עבודתו השנייה, הינטרגר מול פיונטק ביום חמישי/רויטרס

נהנה לעבוד עם ילדים בני 11

מאז, הרומן הזה רק פורח, והינטרגר חולם ברצינות על העפלה לצ'מפיונס-ליג, אשר נמנעה ממנו במדי זלצבורג הלוזרית שתמיד מפסידה במוקדמות. רק אכזבה אחת הייתה לו מהמעבר - הוא נאלץ לעזוב את עבודתו השנייה. כן, הייתה לו משרה אמיתית כמאמן ילדים עד גיל 11 במועדון הקטנטן האונשטטן באיזור אוגסבורג. היש עוד שחקן פעיל שעוסק ברצינות בחינוך על בסיס יומיומי? צריך לחפש בנרות. מבחינת הינטרגר, מדובר בשליחות של ממש. אביו פרנץ היה במשך עשורים מאמן נוער בעיירת מגוריו בדרום אוסטריה, וכך רואה מרטין עצמו את עתידו אחרי שיתלה את הנעליים. הוא רוצה לאמן, אבל רק את הדור הצעיר, הרחק מאור הזרקורים, כי שם עדיין נשמרו האותנטיות ושמחת החיים.

האתגר היה כה חשוב עבור הבלם שהוא ניסה לשלב את העבודה בהאונשטטן גם אחרי המעבר לפרנקפורט. אחרי חודש של נסיעות, הוחלט שזה פשוט בלתי אפשרי מבחינת לוחות הזמנים, אבל הינטרגר הבטיח: "אם אשאר באיינטרכט גם בעונה הבאה, אמצא קבוצת ילדים חדשה בסביבה, ואתחיל לעבוד בה". המעבר הזה לא יהיה פשוט כי התשלום עלול להיות גבוה עבור קבוצתו החדשה. "אוגסבורג שילמה לזלצבורג שבעה מיליון יורו תמורת מרטין, והוא חתום עד 2021. אני מניח שלא ימכרו אותו בפחות", אמר הוטר, אבל הביע אופטימיות זהירה. הינטרגר, מצידו, הכריז כי החזרה לאוגסבורג בלתי אפשרית כל עוד באום נותר בתפקידו. הקיץ עשוי להיות מעניין.

מרטין הינטרגר שחקן נבחרת אוסטריה עם פלוריאן קליין. GettyImages
הינטרגר/GettyImages

שואף לתקן את חוויית יורו 2016

האם המחיר יאמיר אם הינטרגר יצליח גם במדי הנבחרת? לא בהכרח, אבל הינטרגר בכל מקרה לא מעסיק את עצמו בסוגיה. הגאווה הלאומית קודמת לכל, ולא היה לו היסוס בתשובה לשאלה לגבי האכזבה הגדולה בחייו. כולם ציפו כי ינקוב בפיאסקו של זלצבורג מול דודלאנז' מלוקסמבורג במוקדמות ליגת האלופות, אבל הבלם היה נחרץ: "הכישלון ביורו 2016 היה קורע לב. כל המדינה עמדה מאחורינו, והגענו בתנופה אדירה, אבל לא הצלחנו לעשות כלום בשלושת המשחקים בשלב הבתים והודחנו. עוד לא התגברתי על זה לגמרי".

אז עכשיו הוא חולם על חוויה מתקנת. אוסטריה כבר ממש לא הלהיט של אירופה כמו ב-2015. היא לא עלתה למונדיאל האחרון, והמומנטום נעצר לחלוטין, אבל ההגרלה נוחה יחסית, והיא יכולה להרגיש פייבוריטית להצטרף לפולנים באליפות אירופה. אחרי ההפסד הביתי המאכזב במחזור הפתיחה, הביקור בחיפה קריטי, והינטרגר חייב לעצור את מונס דאבור, איתו הספיק לשתף פעולה במשך תקופה קצרצרה במדי השוורים האדומים ב-2016. הם מכירים זה את זה. אולי הם אפילו מסתמסים מדי פעם. בהודעות SMS רגילות, כמובן. את הינטרגר אי אפשר למצוא בפייסבוק.

לעומת זאת, את מיכאל יוכין כן אפשר למצוא בפייסבוק, ממש כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully