וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה מקבלת ההחלטות של ווילבקין, ביקורת על הקרדיט של ספרופולוס לקיין

21.3.2019 / 7:35

דכדוך במכבי תל אביב אחרי ההפסד לז'לגיריס קובנה שחיסל כמעט סופית את הסיכוי לעלות לפלייאוף. בקבוצה מסרבים להפיל את התיק על המאמן וגם: תמונת מצב לגבי הסגל לעונה הבאה והשיחה בין פדרמן לשאראס. דיאנדרה קיין קיבל אישור להמריא לארה"ב לשהות לצד אמו.

פלייר כנס תקשורת/צילום: יוסי ציפקיס. עריכת וידאו: מתן חדד

1. סוף הדרך - דיכאון

אווירת הנכאים ששררה אמש (רביעי) ביד אליהו עם סיום ההפסד של מכבי תל אביב 85:83 לז'לגיריס קובנה לא הותירה שום מקום לספק - עונת היורוליג של הצהובים הגיעה לסופה. אמנם מתמטית הקבוצה של יאניס ספרופולוס עוד יכולה לעלות בדרך נס, אך מבחינה ריאלית היא איבדה את סיכוייה, וייתכן שביום שישי גם הסיכוי המתמטי ייעלם.

היה זה אחד המשחקים המתסכלים של הצהובים במהלך העונה. אחרי פתיחה חלשה ברחה מכבי ברבע השני ובתחילת הרבע השלישי ליתרון 13, לפני שחדלה לשחק ונתנה לליטאים לעלות ליתרון. ברבע האחרון כבר יצרה יתרון 67:76, 4 וחצי דקות לסיום, אך שוב התפרקה, וסדרה של החלטות רעות נתנה לקבוצה של שרונאס יאסיקביצ'יוס את הניצחון.

"הרבה עובר לי בראש עכשיו. הרבה דברים", אמר ג'רמי פארגו בסיום, "היו לנו הזדמנויות לנצח את המשחק ופשוט לא עשינו את זה. זה עד כדי כך פשוט. אני לא חושב שהיינו לחוצים מדי, אני לא אוהב את התירוץ הזה, אנחנו משחקים המון משחקי כדורסל, אז אם פתאום אנחנו לחוצים אז משהו לא בסדר. אני לא יכול להסביר את מה שקרה, פשוט לא יכול להסביר".

"זה משחק של ריצות, היו לנו יותר מדי נפילות במשחק הזה. זה הגיע למשחק של התקפה אחת ולא הצלחנו לסיים את זה. זה כואב", הוסיף הקפטן ג'ון דיברתולומיאו שנראה שבור בסיום אחרי משחק אישי טוב עם 8 נקודות ב-9 דקות בלבד, שהסתיים בהחטאת לייאפ, "אני לא חושב שהיינו לחוצים, היו רגעים כשהמומנטום היה נגדנו שאולי היינו קצת לחוצים, אנחנו צריכים ללמוד לשחק עם זה. בכל משחק יהיה לך דקות טובות ודקות רעות, צריכים לדעת להגיב ולא לתת לדקות הרעות להפוך לרעות יותר. אני מאוכזב, זה משחק שהיינו צריכים לנצח, צריך ללמוד מזה, להשתפר ולהיות בפוקוס במשחקים הבאים ולשחק עד הסוף".

מלבד השחקנים שעל פי המראות בחדר ההלבשה הבינו את גודל האכזבה מההפסד, גם אנשי הקבוצה שהסתובבו במסדרונות יד אליהו נראו מדוכדכים, "זה אולי ההפסד הכי גדול שלנו העונה", אמר אחד מאנשי הקבוצה, "היחיד שמתחרה איתו זה ההפסד בגראן קנאריה. חוץ ממנו לא הפסדנו לאף קבוצה שאמורה להיות פחות טובה מאיתנו בבית. אנדולו אפס היא קבוצה מצוינת. ההפסד הזה הוא יותר מכדורסל, הוא הפסד של קבוצה שפשוט נפלה מנטאלית".

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
החלטות רעות במאני טיים. סקוטי ווילבקין/דני מרון

2. ווילבקין וקבלת ההחלטות

כשמסתכלים על דף הססטיסטיקה ניתן לחשוב כי לסקוטי ווילבקין היה משחק טוב מאוד מבחינה אישית - 18 נקודות ב-6 מ-10 מהשדה וכל זאת ב-21 וחצי דקות, אך לא מדובר ביום גדול של השחקן היקר ביותר של הצהובים. הוא הסתבך בבעיית עבירות כבר ברבע הראשון, ובדקות האחרונות קיבל שתי החלטות נוראיות במאני טיים - הראשונה שלשה קשה מדי שלא הייתה קרובה להכנס, והשנייה ניסיון מסירת האלי הופ לטאריק בלאק המופתע שלא הצליח לתפוס אותה על אף יום טוב מאוד נוסף עם 18 נקודות משלו.

"נתנו את המשחק, פשוט כך", אמר ווילבקין הכואב בחדר ההלבשה, "סביר להניח שהם היו יותר משוחררים, אני אפילו לא יודע אם יש להם סיכוי לעשות את הפלייאוף. הם נלחמו חזק, במשחק חוץ, היינו צריכים לנצח את המשחק הזה. איבדנו 22 כדורים ועדיין הובלנו ב-10 הפרש ברבע האחרון. זה בלתי ייאמן שלא ניצחנו את המשחק הזה, אבל דברים קורים".

הגארד התייחס לפתיחת העונה כאל הנקודה שעלתה למכבי בסופו של דבר באי העלייה הצפויה לפלייאוף: "ברור שהשליש הראשון של העונה שלנו, כשמסתכלים אחורה, הדברים היו נראים אחרת אם היינו משחקים כמו שאנחנו משחקים היום, סביר להניח שלא היינו בסיטואציה הזאת, אבל הדברים קרו, ואנחנו כן בסיטואציה הזאת. מי יודע מה יקרה מעכשיו? יש שלושה משחקים. רצינו ממש לנצח את זה, חוסר מזל ומאכזב. זה פשוט אכזבה".

בסביבת הקבוצה סרבו להפיל את התיק על ווילבקין, אך כן הועברה עליו ביקורת, "הוא הגיע לכאן בדיוק בשביל הרגעים האלה, בשביל המאני טיים, והוא גם ניצח כמה משחקים בדקות האלה, אבל כשהכסף על השולחן אתה מצפה ממנו לעשות את זה שוב", אמר אחד מהאנשים שמסתובבים קרוב לחדר ההלבשה של מכבי, "אי אפשר להאשים אותו בחוסר אכפתיות, רואים שהוא לוקח את זה בצורה לא קלה".

עוד באותו נושא

יאניס ספרופולוס: "צריך ללמוד לתפקד תחת לחץ, ההחלטות בסיום לא היו טובות"

לכתבה המלאה
מריוס גריגוניס שחקן ז'לגיריס קובנה מול דיאנדרה קיין שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
קיבל קרדיט מוגזם? דיאנדרה קיין מלווה את גריגוניס בדרך לסל/דני מרון

3. ספרופולוס והקרדיט לקיין

2 דקות ו-39 שניות לסיום, במצב של 76:79 לטובת הצהובים, שלף יאניס ספרופולוס חילוף כפול. הוא העלה את דיאנדרה קיין ואנג'לו קלויארו במקומם של ג'וני אובריאנט וסקוטי ווילבקין. חלק לא קטן בקהל הגיב בשריקות בוז שיועדו כלפי קיין, בתום משחק נוראי, וכלפי המאמן שבחר שוב להאמין בו. ז'לגיריס הגיבה ב-0:4 תוך 31 שניות. קיין ירד מהמגרש וסיים משחק חלש מאוד ללא נקודות בכמעט 16 דקות על הפרקט.

"כמו ששחקנים טועים, גם מאמנים טועים", אמר אחד מאנשי הקבוצה בסיום, "אף אחד לא יפיל את אי העלייה על יאניס. הוא לקח אותנו במצב של כמעט מוות קליני והחזיר אותנו לחיים. יש לפעמים למאמנים משחקים שהם טועים בהם, גם טעויות קריטיות".

בסיום המשחק בחר ספרופולוס להגן על קיין. "רציתי להשאיר את קיין על המגרש כדי לא לקבל סל. הוא אחד השומרים הכי טובים שלנו, ואחד השחקנים הכי טובים שלנו באחד על אחד. אני סומך עליו בהגנה", אמר המאמן היווני במסיבת העיתונאים, ולא במפתיע.

במהלך התקופה האחרונה ספרופולוס סיפר לאנשי מכבי כי ירצה לראות את קיין ממשיך גם בעונה הבאה, לנוכח שמועות כי קבוצות נוספות ביורוליג סימנו אותו, וכי מדובר ב"שחקן ההגנה הטוב ביותר שיש לנו". אלא שבתוך מכבי לא ממהרים לקבל החלטות בנושא זה, כשיש לגארד גם מתנגדים משמעותיים בקרב מקבלי ההחלטות.

אגב, דיאנדרה קיין קיבל אישור להמריא לארצות הברית כדי לשהות לצד אמו, שנמצאת במצב בריאותי קשה עקב מחלה.

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב עם סקוטי ווילבקין. דני מרון
ימשיכו יחד בעונה הבאה? ספרופולוס עם ווילבקין/דני מרון

4. העתיד

"מוקדם מאוד לקבל החלטות לעונה הבאה, אלה החלטות שנקבל בקיץ אחרי שתגמר הליגה", אמר ספרופולוס בסיום בתשובה לשאלה האם שני ההפסדים האחרונים ביורוליג ישנו משהו לגבי ההחלטות של הקבוצה לגבי מי ישאר לעונה הבאה ומי לא.

מכבי הודיעה לפני כחודשיים כי למרות שמועות כי בחוזהו של ספרופולוס קיים סעיף כי במקרה של איבוד אליפות הקבוצה יכולה לא להמשיך עמו, הוא מאמן הקבוצה גם בעונה הבאה. ואם להאמין למקורבים אליו, הוא ילחץ להביא לפחות שני שחקנים אירופאים בעמדות מפתח שיעזרו לו להשריש את סגנון המשחק שהוא מאמין בו. "יאניס רוצה שחקנים שטובים בשני צידי המגרש, ובמכבי השנה יש שחקני התקפה טובים, ושחקני הגנה לא רעים, אבל לא שחקנים שטובים בשני האספקטים", אמר אחד ממקורביו ביוון.

סקוטי ווילבקין, כמו גם ג'ון דיברתולומיאו, יובל זוסמן ודני אבדיה מחזיקים בחוזה לעונה הבאה. אמש פרסמנו שבמכבי יציעו חוזה ארוך טווח לאלכס טיוס, כשהם מבינים שהסיכוי לשמור על טאריק בלאק הוא לא גבוה לנוכח התעניינות מה-NBA. גם ג'ייק כהן נמצא ברשימת השחקנים שאמורים להכנס איתם למגעים להארכת חוזה, וכמו שנכתב למעלה, לגבי דיאנדרה קיין קיים רצון של הצוות המקצועי. בשלב הזה נראה כי ג'רמי פארגו, מייקל רול וג'וני אובריאנט לא ימשיכו.

שחקן נוסף שמעניין לראות כיצד מכבי תפעל לבסוף לגביו הוא אנג'לו קלויארו. לקבוצה יש אופציה על הפורוורד שהגיע מליגת האלופות של פיב"א בקיץ שעבר והפתיע לטובה. מכבי תצטרך להודיע לקלויארו עד שבועיים מתום העונה האם הוא ממשיך או לא. כמו במקרה של קיין, גם לגבי קלויארו יש חילוקי דעות, מאחר והתחושה היא כי ניתן להביא שחקן טוב יותר בעמדה הזאת.

שרונאס יאסיקביצ'יוס מאמן ז'לגיריס קובנה. דני מרון
ניצחון כפול על מכבי. שרונאס יאסיקביצ'יוס/דני מרון

5. שאראס

הסמליות הגדולה ביותר היא כי שרונאס יאסיקביצ'יוס, שחקן העבר הליטאי ששמו נקשר למכבי גם בתור שחקן בדמדומי הקריירה שלו וגם בתור מאמן בהתחלתה כמספר איבודי הכדור של הצהובים אמש, הוא זה שהנחית את המהלומה על הצהובים שגמרה את העונה. שאראס, בעל האופי הססגוני, לא התנצל בסיום בפני אף אחד, וחגג עם שחקניו את הניצחון הגדול לדבריו. לאחר מכן הרצה במשך דקות ארוכות לאנשי התקשורת הליטאית שהגיעו בהמוניהם ליד אליהו והלך אל האוהדים הירוקים שחיכו מחוץ לאולם.

בעלי מכבי תל אביב, דיוויד פדרמן, ניגש בסיום המשחק לחדר המאמנים כדי לשוחח עם שאראס "בכל זאת מדובר באגדה שלנו" הסבירו בקבוצה, והחליף את הפרצוף המחויך מהשיחה עמו לפרצוף רציני לנוכח ההפסד מיד בסיומו.

"למכבי יש מאמן גדול", הגיב שאראס לשאלה האם הוא רואה בעתיד אפשרות לסגירת מעגל וחזרה שלו לצהובים. הליטאי צפוי לעמוד בקיץ הקרוב במרכז הרצון של לא מעט קבוצות שיחפשו לעשות שדרוג בעמדת המאמן, כשנראה שהפעם ז'לגיריס קובנה לא תוכל להחזיק בו. חזרה למכבי? נראה שבשלב הזה, לא עומדת באמת על הפרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully