וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאניס ספרופולוס: "צריך ללמוד לתפקד תחת לחץ, ההחלטות בסיום לא היו טובות"

20.3.2019 / 23:23

מאמן מכבי תל אביב הסביר מה לא עבד בהפסד לז'לגיריס והודה: "אנחנו רחוקים מאוד מההצלבה". אז מה בכל זאת צריך לקרות כדי שיגיע לשם?

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
פישל ברגעי האמת. ווילבקין/דני מרון

זהו זה, העונה האירופית של מכבי תל אביב ככל הנראה הגיעה הערב (רביעי) לסיומה דווקא ביד אליהו, דווקא במשחק אותו היתה יכולה וצריכה לנצח. הצהובים הוליכו ביתרון דו-ספרתי על ז'לגיריס קובנה של שרונאס יאסיקביצ'יוס, אבל גם זה לא הספיק: סקוטי ווילבקין שגה פעמיים בתוך הדקה האחרונה, הליטאים ניצחו 83:85 וכעת הסיכויים של יאניס ספרופולוס ושחקניו להעפיל להצלבה קלושים.

הצהובים מדורגים כעת במקום ה-11 בטבלה עם מאזן 15:12, מרחק שני ניצחונות מאולימפיאקוס שבמקום השמיני. גם לפנאתינייקוס 14 ניצחונות, בעוד ז'לגיריס מחזיקה במאזן זהה למכבי תל אביב, אבל היא מקדימה אותם בשל יתרון בשובר-שוויון. בכלל, במאבק ההצלבה, לצהובים יש יתרון בשובר-שוויון רק על פני פנאתינייקוס.

כעת, העסק די פשוט (וכמובן, מאוד מסובך): מכבי תל אביב חייבת לנצח את שלושת המשחקים שנותרו לה (בחוץ מול חימקי מוסקבה, בבית מול גראן קנאריה ובחוץ מול פנרבחצ'ה), ולקוות ששלוש קבוצות מתוך אולימפיאקוס, פנאתינייקוס, מילאנו ובאסקוניה יפסידו את המשחקים שנותרו להן במקביל, ושז'לגיריס תפסיד לפחות שניים מהמשחקים שנותרו לה. הסיכוי שזה יקרה כמובן נמוך, שכן לקבוצה של דיוויד בלאט, למשל, יש לוח משחקים קל מאוד (גראן קנאריה, ז'לגיריס ודרושאפקה), בעוד פאו תנעל את העונה הסדירה מול בודצ'נוסט החלשה.

מה נשאר לקבוצות שנאבקות על ההצלבה?

6. מילאנו (12:14): ריאל מדריד, פנאתינייקוס, פנרבחצ'ה, אנאדולו אפס
7. באסקוניה (13:14): ריאל מדריד, אנאדולו אפס, צסק"א מוסקבה
8. אולימפיאקוס (13:14): גראן קנאריה, ז'לגיריס, דרושאפקה
9. פנאתינייקוס (13:14): מילאנו, ריאל מדריד, בודצ'ונטס
10. ז'לגיריס (15:12): דרושאפקה, אולימפיאקוס, ריאל מדריד
11. מכבי תל אביב (15:12): חימקי מוסקבה, גראן קנאריה, פנרבחצ'ה
12. באיירן מינכן (15:12): ברצלונה, דרושאפקה, גראן קנאריה

ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
בצרות צרורות. פארגו/דני מרון

"אני חושב שההחלטות שלנו בסיום לא היו מספיק טובות ונתנו להם לקלוע בקלות", סיכם יאניס ספרופולוס. "לא ביצענו עבירות בצורה חכמה. כשהשגנו את היתרון חמש דקות לסיום זה היה צריך להיות מספיק כדי לנצח, אבל לא הצלחנו להגן על הניצחון. לרוע המזל, זה לא הלך. ניסינו לשים הרכב הגנתי כי ניסינו לשמור על מערך הגנתי מסוים, אבל לצערי המשחק ההגנתי לא היה מספיק. קודם כל אנחנו צריכים לשחק בשלושת המשחקים שנותרו. אנחנו עכשיו רחוקים מאוד מהפלייאוף, אבל מבחינה מתמטית יש לנו סיכוי ולכן אנחנו צריכים להמשיך להילחם.

"אני חושב שפספסנו שני ליי אפים קלים לקראת הסיום וזה מה שמנע מאיתנו לשמור על היתרון. הובלנו שלוש פעמים בדו ספרתי, אבל אז נתנו להם לקלוע נקודות זולות וזה היה חשוב מאוד. אני חושב שגם היינו עצבניים ומתוחים יותר מדי ולכן היו לנו 22 איבודים".

במסיבת העיתונאים הוסיף המאמן המפסיד: "התחלנו עם הרבה עצבים ומתח, ובכלליות כל המשחק היינו תחת לחץ. אם אתה משחק משחק צמוד ואתה רוצה לנצח יריבה טובה, אתה לא יכול לקבל כל כך הרבה נקודות מאיבודים. היו לנו הרבה עליות וירידות, וזה הסיבה שלא הצלחנו לשמור על היתרון ולנצח. בעיית העבירות של סקוטי פגעה בנו, הוא היה הרבה דקות על הספסל עם בעיית עבירות. כמה החלטות בסיום היו צריכות להיות טובות יותר. הסיכויים שלנו קטנים, נמשיך להילחם, אנחנו מכבי. אנחנו מקווים לתת לאוהדים שלנו שמחה בעתיד".

על ההחלטות הרעות של סקוטי ווילבקין בסיום וההחלטה שלו ללכת עם דיאנדרה קיין שלא קלע הערב אמר המאמן: "כל אחד עושה טעויות, גם אני עושה טעויות, אני מקבל הרבה החלטות, אני בוטח בשחקנים שלי גם אחרי טעויות. אנחנו צריכים ללמוד לתפקד תחת לחץ. קל מאוד עכשיו לנתח את זה, רציתי להשאיר את קיין על המגרש כדי לא לקבל סל. הוא אחד השומרים הכי טובים שלנו, ואחד השחקנים הכי טובים שלנו באחד על אחד. אנחנו צריכים ללמוד איך לנצח משחקים בסיום, עשינו את זה במשחקים קודמים. היום לא קיבלנו החלטות טובות בגלל הלחץ, זה לא קל לשחק תחת הלחץ הזה. מוקדם מאוד לקבל החלטות לעונה הבאה, אלה החלטות שנקבל בקיץ אחרי שתגמר הליגה".

עוד באותו נושא

יורוליג: מכבי תל אביב הפסידה 85:83 לז'לגיריס קובנה

לכתבה המלאה
יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב עם סקוטי ווילבקין. דני מרון
כמה שזה כואב. ווילבקין וספרופולוס/דני מרון

מנגד, שאראס חזר לתמונת ההעפלה, אף שגם לקבוצה שלו סיכוי נמוך מאוד להגיע לשם. המאמן אמר בסיום: "אנחנו חייבים להיות שמחים מאוד. לא שיחקנו כדורסל טוב בכלל, השחקנים נלחמו ובסוף כל אחד יכול לנצח את המשחקים האלה, והצלחנו. לשחק ביד אליהו משחק לא כל כך טוב ולנצח, זה נהדר לקבוצה שלנו. הסיבה המרכזית שלא הצלחנו היא הפציעות, אני לא נוהג לתרץ תירוצים. שחקנים לא יכולים להיכנס לקצב עם הפציעות האלה, זאת הייתה הבעיה העיקרית שלנו. אני שמח שיש לנו עדיין סיכוי קטן, ושמח שבשלושת השבועות האחרונים אנחנו משחקים כדורסל טוב יותר. למכבי יש מאמן גדול".

שרונאס יאסיקביצ'יוס מאמן ז'לגיריס קובנה. דני מרון
מרוצה מאוד. שאראס/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully