וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל: "הפוקוס על דאבור, זה מוריד לחץ מערן זהבי"

20.3.2019 / 6:59

למה השחקנים כל כך מאוחדים סביב הרצוג, למה המאמן מתעקש ללכת על הרוש, בסביבת זהבי מנסים לכבות את האש, והשחקנים בלחץ מהאצטדיון החצי ריק ומתגעגעים לטרנר. וגם: ההרכב למשחק הראשון סגור

צילום וידאו: שלומי גבאי, עריכת וידאו: מתן חדד

בפלייר: ערן זהבי לקראת המשחק

עיקרי הדברים

- על רקע הזימונים שזכו לביקורות, שחקני הנבחרת מאוחדים סביב הרצוג.
- למרות הלבטים הכבדים, הרצוג הולך עם הרוש.
- בסביבת זהבי מנסים לכבות את האש בעקבות דבריו ומעריכים שהפוקוס על דאבור, דווקא מתאים לו.
- 8,000 כרטיסים בלבד נמכרו. געגועים לטרנר.
- סולומון וסבע אמורים להיכנס כמחליפים. ההרכב כבר די סגור.

1. שחקנים בנבחרת: "כשיש מאמן שהולך נגד הזרם, אתה רוצה לתת בשבילו יותר"

מחוץ לנבחרת ישראל, זוכה אנדי הרצוג כבר כמה ימים לביקורות כיוון שהזמין שחקנים שאינם משחקים באופן קבוע. יתרה מכך, מאמן הנבחרת הלאומית מתכוון להכליל את אותם חסרי כושר משחק, ברמה כזו או אחרת, בהרכב הפותח שלו מחר (חמישי) מול סלובניה. ההתנהלות הזו של הרצוג, בניגוד למה שמגיע מחוץ לנבחרת, זוכה להרבה הערכה מצד השחקנים עצמם. לא רק אלה כמו ביבראס נאתכו ובירם כיאל שלא משחקים קבוע בקבוצות שלהם, אלא אפילו אצל השחקנים שהוזמנו ולא אמורים להיות מחר בהרכב ואולי אפילו לא בין המחליפים. תפיסת העולם של הרצוג מגיעה מימיו כשחקן וממה שראה מהצד מהמאמנים שאימנו אותו. "מאמן צריך להיות הגב של השחקנים שלו", אמר יותר מפעם אחת בשיחות סגורות מאז שהגיע לישראל. "זו לא חוכמה להיות בשביל השחקן שלך גב כשהכל טוב. מאמן נמדד ברגעים הקשים של השחקנים".

מעולם לא היה לנבחרת מאמן שידעו אצלו שיטה, סגנון ומערך כל כך הרבה זמן לפני משחק. היו גם מאמנים מעטים שהשחקנים בנבחרת ידעו מראש מי יפתח אצלם. "אנדי הרצוג לא מבין מדוע הוא צריך לשחק משחקים עם השחקנים שלו", אמר אתמול בכיר בהתאחדות לכדורגל. "יש לו שיטה, יש לו מערך ויש לו שחקנים שהוא חושב שהם הכי מתאימים לזה. הוא הסביר בדיוק מדוע לא זומנו אלירן עטר ועומר אצילי. יכול להיות שזה לא מתאים לאנשים מסוימים, אבל את השחקנים של הנבחרת זה קונה ויוצר אצלם תחושות של סימפטיה ואמפתיה כלפיו". באותו עניין אמר אמש אחד משחקני הנבחרת: "דווקא הביקורות כלפי הזימונים של אנדי, יצרו אצלנו תחושת אחדות סביבו. הרי הביקורות מושמעות גם בגלל מי שזומן ולא רק בגלל מי שלא זומן, אז כשיש לך מאמן שמאמין בך והולך נגד הזרם, אתה רוצה לתת בשבילו הרבה יותר".

עוד באותו נושא

ערן זהבי חוזר לחיפה: "כולם בכדורגל הישראלי קיבלו סטירה"

לכתבה המלאה
אנדראס הרצוג מאמן נבחרת ישראל עם עוזרו אלון חזן. רויטרס
"מאמן נמדד ברגעים הקשים של השחקנים". הרצוג/רויטרס

2. הרצוג החליט שרק אם הרוש מפשל באימונים, הוא מוציא אותו מהשער

ליוסי מזרחי יש סיפור שהוא נוהג לספר לא אחת. על אותו לילה שהיה בחדרו במלון בספרד כשוער נבחרת ישראל ושמע דפיקה בדלת. הוא קם לפתוח וראה את עמנואל שפר עומד בפתח. "רק אתה יכול לגמור אותי מחר", אמר המאמן למזרחי שהיה מתוכנן לעמוד בשער הנבחרת. על פי המסתמן, אנדי הרצוג הולך מחר עם אריאל הרוש. מי שצריך עוד דוגמה לכך שהאוסטרי הולך עם השחקנים שהיו איתו בליגת האומות ונותן להם גב, הרוש זו כנראה הדוגמה הכי טובה. שוער הוא המוראל של הנבחרת. שוער הוא חצי קבוצה. הרצוג הולך עם שוער שהפך בחודש האחרון לשוער ספסל בהפועל באר שבע, כי הוא חושב שהוא צריך לתת לו גב אמיתי ברגעי המשבר.

"מראש הסיכום היה שרק אם הרוש ייראה רע בשער, הוא יוצא", הסביר אמש גורם בנבחרת ישראל. "לאנדי היה ברור שאם אריאל בא לאימונים ונותן יכולת טובה, הוא לא מוציא אותו מהשער אפילו שהוא לא משחק בבאר שבע". יתרה מכך, הרצוג פנה לגורמים בהפועל באר שבע וביקש לדעת מדוע הרוש לא משחק. ההסבר של ברק בכר היה שזה לא בגלל הרוש, אלא בגלל אוהד לויטה. "ברגע שאנדי הבין שהסיבה היא לא יכולת גרועה של אריאל באימונים ובמשחקים, אלא יכולת טובה של לויטה שבגללה אי אפשר להוציא אותו מהשער, הוא החליט שהוא מזמין אותו ונותן לו עדיפות על השוערים האחרים".

הרוש נראה טוב באימונים. אופיר מרציאנו הגיע בכושר טוב מסקוטלנד, אבל הרוש בא לנבחרת גם כדי להראות לכולם מה הוא שווה. "אריאל מתאמן כמו מטורף", אמר אמש אחד משחקני הנבחרת על השוער. "רואים עליו שהוא רוצה להוכיח. שדווקא זה שהוא הפך לשוער שני בבאר שבע, הגביר אצלו את המוטיבציה וחידד אצלו את התחושה שהוא צריך לבוא לנבחרת ולהילחם על המקום שלו בחזרה גם בבאר שבע. זה שאנדי נתן לו גב, זה עשה לו מאוד טוב".

3. בסביבת זהבי מעריכים: "הפוקוס על דאבור, יוריד ממנו לחץ"

ערן זהבי בא להתכנסות הזו במצב רוח תקשורתי חיובי. ביום ראשון אחר הצהריים הוא החליט לתת ראיונות לכל כלי התקשורת שפנו וביקשו ממנו. זהבי סגר את הפרטים הטכניים באמצעות סוכנו רונן קצב שעסק בתיאומים מול העיתונאים אבל אז כשהגיע להתכנסות של הנבחרת במלון הרודס בהרצליה, הגיע אליו ראש מערך ההסברה והתקשורת של הנבחרת וההתאחדות לכדורגל שלומי ברזל שאמר לו כי הוא מוסיף מסיבת עיתונאים ביום שלישי ומבקש ממנו להתייצב מול התקשורת. זהבי אמר שאין בעיה, אבל סיפר כי כבר נתן הסכמה עקרונית לתקשורת לראיונות שהיו אמורים להתפרסם הבוקר. ברזל הבהיר כי אין בהתכנסות הזו ראיונות אישיים, אלא רק מסיבות עיתונאים וסינקים קצרים של שחקנים ובאותו רגע נגנזו הראיונות.

אתמול במסיבת העיתונאים זהבי סיפק את הסחורה ודיבר פתוח על הכל. וכרגיל דברים שזהבי אומר יוצרים סערה. בסביבתו ניסו אמש להסביר שהוא לא העביר ביקורת על מאמני הנבחרת כשאמר שאם לא היו משנים את הדרך בנבחרת גם עוד 400 שנה לא היינו מגיעים לשום מקום. "הכוונה של ערן לא היתה להעביר ביקורת על אלישע לוי או אלי גוטמן", טענו בסביבתו. "כוונתו היתה לומר שהיום יש אווירה אחרת וניהול יותר מקצועי וזה בזכות דפוסי ניהול חדשים ונוהלים חדשים שנכנסו. אין יותר דבר כזה שמגיעים לשדה תעופה וכל אחד הולך לאכול מה שבא לו בדיוטי פרי. זו דוגמה אחת. הכל נהיה הרבה יותר מקצועני עם לוחות הזמנים. אלה דברים שערן אהב במכבי תל אביב של ג'ורדי קרויף ואלה דברים שהוא אוהב לראות עכשיו בנבחרת ישראל. לא היתה לו שום כוונה לפגוע במאמנים שאימנו אותו, אלא רצה להגיד שהיום הכל הרבה יותר מקצועני סביב הנבחרת".

זהבי הוא הכוכב של הנבחרת, אבל דווקא מתאים לו, אומרים בסביבתו, שהזרקורים הולכים למונאס דאבור. "זה מוריד לחץ מערן. זה שהפוקוס הולך גם למונאס זה מצוין. סוף סוף לא יאשימו את ערן אם לא יצליחו. זה נהדר שיש לנבחרת עוד שחקנים בולטים ובראשם מונאס שנמכר עכשיו בסכום כסף כל כך גדול וכובש ים של שערים".

דור פרץ, ערן זהבי, מונס דאבור שחקני נבחרת ישראל חוגגים. קובי אליהו
שיתוף פעולה מועיל לכולם. דאבור וזהבי/קובי אליהו

4. מכירת הכרטיסים לא מתרוממת. שחקנים חוששים מחצי איצטדיון ריק

כמו בתקופת השירותרום, בנבחרת ישראל ובהתאחדות לכדורגל ספרו אתמול כל כרטיס שמישהו קנה. בערב עדכן שלומי ברזל ש-8,000 כרטיסים נמכרו ובאותה נשימה העריך שיהיו מחר בחיפה 15,000 צופים. הנתון הזה מאוד מאכזב את שחקני הנבחרת שגורסים כי היה צריך לקיים את המשחק בבאר שבע. "זה היה משחק קלאסי לאיצטדיון טרנר", אמר אמש אחד השחקנים. "סלובניה היא לא יריבה שמושכת קהל ומשחק ראשון בקמפיין הוא תמיד משחק מנומנם. היה צריך לחשוב על באר שבע כי איצטדיון חצי ריק בחיפה, לא יהיה נעים בכלל".

אוהדי נבחרת ישראל בכדורגל. יוסי ציפקיס
מחכים לכם. אוהדי הנבחרת/יוסי ציפקיס

5. הרצוג לא מסתיר גם את המחליפים

ההרכב של אנדי הרצוג עם אריאל הרוש בשער כבר די נעול במערך של שלושה בלמים שאמורים להיות שרן ייני, לואיי טהא ועמרי בן הרוש. אלי דסה וטאלב טוואטחה ישחקו בכנפיים. דור פרץ ביברס נאתכו ובירם כיאל ישחקו בקישור ובהתקפה ערן זהבי ומונאס דאבור. מנור סולומון ודיא סבע אמורים להיות החילופים הראשונים בהתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully