וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2020 מעבר לאופק: מכבי תל אביב תציע לאלכס טיוס חוזה לשנתיים או שלוש שנים

הצהובים מעוניינים להחתים מחדש את הסנטר עוד לפני תום העונה, ואחד מראשי הקבוצה יטוס בשבועיים הקרובים לארה"ב בניסיון לסכם עם סוכנו. טיוס מעורר עניין ברוסיה ובטורקיה. הערב מול ז'לגיריס: כיצד ספגה מכבי ארבעה הפסדים ביממה, ומה חלקו של ספרופולוס במצבה?

באדיבות: One

בפלייר: הניצחון האחרון של מכבי תל אביב בליגה

1.

עונת היורוליג עדיין לא הסתיימה באופן רשמי או מעשי מבחינתה של מכבי תל אביב, שתארח הערב (רביעי, 21:05) את ז'לגיריס קובנה, אבל במועדון כבר מתחילים לתכנן את העונה הבאה. אחד היעדים המרכזיים שהצהובים הציבו לעצמם הוא להשאיר את אלכס טיוס כישראלי מוביל, ובכוונתם להציע לו חוזה לשנתיים או שלוש שנים נוספות.

שיחות ראשוניות בין הצדדים כבר התקיימו, ובמכבי לא מתכוונים להמתין לתום העונה. אחד מראשי הקבוצה צפוי לטוס במהלך השבועיים הקרובים לארה"ב ולהיפגש עם סוכנו האמריקאי, במטרה להחתימו בהקדם האפשרי.

טיוס (31), שמשתכר על פי ההערכות כ-900 אלף דולר, סוגר את עונתו הרביעית בשתי קדנציות ביד אליהו. אף שממוצעיו ירדו מעט - מ-8.3 ל-7.4 נקודות ומחמישה ל-4.1 ריבאונדים - הוא נבחר לשחקן החודש של היורוליג בינואר, והחל לעורר עניין בתקופה האחרונה בקבוצות מרוסיה ומטורקיה. למכבי תל אביב יש אינטרס לסגור עימו כעת, לפני שההתעניינות באירופה עוברת לפסים מעשיים.

בעונה הבאה צפוי החוק הרוסי להצטמצם לכדי חובת שיתוף של שחקן ישראלי אחד על המגרש, אבל הנהלת המועדון - בדומה למאמן יאניס ספרופולוס - יודעת כי טיוס הוא המקומי הבכיר ביותר בנמצא ותעשה מאמץ להשאירו.

עוד בנושא
הערב: מכבי תל אביב תארח את ז'לגיריס קובנה בתקווה להישאר בתמונת ההעפלה
הסיכויים של מכבי ת"א כמעט שאפסו: אולימפיאקוס הביסה את באיירן מינכן

אלכס טיוס מכבי תל אביב. דני מרון
הישראלי הבכיר. טיוס/דני מרון

2.

אירועי סוף השבוע האחרון הוציאו לא מעט אוויר מהמפרשים במאבק הכניסה לפלייאוף של מכבי תל אביב. ההפסד הביתי שלה לאנאדולו אפס פגע במאמצים הללו באופן המשמעותי ביותר, והוא היה רק ההתחלה; אחריו הגיעו שלוש תוצאות שהזיקו מאוד לאלופה הישראלית: הניצחונות הביתיים של אולימפיה מילאנו ובאסקוניה על אולימפיאקוס ובודוצ'נוסט, ומעל לכל - שלשת הניצחון המפתיעה של ניק קלאתיס ופנאתינייקוס במוסקבה מול צסק"א.

למכבי יש עוד סיכוי תיאורטי להיכנס לשמינייה המובילה, אבל לא בטוח שאפילו ארבעה ניצחונות בארבעת המשחקים הנותרים יספיקו לה. אם ביד אליהו בנו על כך שאחת מהשתיים - מילאנו או באסקוניה - תקרוס תחת הקושי שזימנו לה מחזורי הסיום, הרי שפאו טרפה את הקלפים; קריסה של האיטלקים או הבאסקים תלווה מטבע הדברים בהפסד שלהם ליוונים הערב ו/או מחרתיים, וכעת קלאתיס וחבריו חזרו למירוץ ואף עקפו את הצהובים בטבלה. במשפט אחד: אם אחרי הניצחון במינכן חשב ספרופולוס שיש לו רק עוד יריבה אחת לעקוף בדרך לשלב הבא, כעת כבר עומדות שתיים לפניו בתור.

אינפוגרפיקה מכבי תל אביב. מערכת וואלה! NEWS
אינפוגרפיקה מכבי תל אביב/מערכת וואלה! NEWS

3.

על אף אובדן המומנטום, וההפסדים לאחרונה במשחקים הגורליים נגד באסקוניה, מילאנו ואפס, עצם העובדה שמכבי תל אביב נמצאת עדיין בתמונת העלייה היא תעודת כבוד לספרופולוס. המאמן היווני מצא קבוצה שבורה והגיע אליה כשהיא מגרדת את תחתית הטבלה עם מאזן 6:1, כשאפילו הפתרון החיוור לג'רמי פארגו הפצוע, רמון סשנס, מבקש לעזוב.

במועדון דיברו אז שלא לציטוט על רצון לסיים את העונה בכבוד, בניגוד לגארבג' טיים הממושך שנגזר עליהם ב-2017, וכל מה שייחלו לו היה להישאר איכשהו עם סיכוי תיאורטי בסיבוב השני, כדי לא להיתקל שוב בקרחות מטרידות ביציעי ההיכל. התקווה המחודשת שהפיח ספרופולוס, הודות למומנטום שנפער עם הניצחון במוסקבה בינואר, היא גם האויבת הגדולה שלו: אם הצהובים שוב יודחו, תהיה נימה של אכזבה במבט על הפיניש של העונה הזו.

כשמביטים על 23 המאמנים הקבועים שעמדו העונה על הקווים ביורוליג (למעט אלו שאימנו במשחק אחד או שניים), מגלים עד כמה מוצלח היה הקמפיין של היווני במכבי תל אביב. ספרופולוס רשם עד כה כמעט 58 אחוזי הצלחה - 11 ניצחונות ב-19 מחזורים - שמדרגים אותו במקום השביעי במפעל; מלבד מאמני ארבע הגדולות, מדורגים מעליו עוד שני מאמנים שפתחו את העונה בבית ושינו את קבוצותיהם, ולימיר פראסוביץ' (באסקוניה) וריק פיטינו (פנאתינייקוס). הוא ניצב בין היתר לפני דיוויד בלאט מאולימפיאקוס ויריבו הערב שרונאס יאסיקביצ'יוס מז'לגיריס.

עוד באותו נושא

הסיכויים של מכבי ת"א כמעט שאפסו: אולימפיאקוס הביסה את באיירן מינכן

לכתבה המלאה
יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב מודה לקהל. קובי אליהו
לפחות הפיח תקווה, והמאזן שלו בהחלט מרשים. ספרופולוס/קובי אליהו

Open mike מתוך Fastbreak, התוכנית השבועית באפליקציית מכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully