וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד השופטים מגבה ומסביר: ההרחקה של מאבוקה היתה מוצדקת

הוועדה המקצועית של האיגוד טוענת: מאבוקה ביצע עבירה "חמורה" ש"סיכנה את היריב", היד של חדרה "לא הצדיקה שינוי בהחלטה המקורית"

צילום וידאו: שלומי גבאי, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: התגובות ל-0:2 של מכבי תל אביב על הפועל חדרה

מחזור הפתיחה של הפלייאוף העליון בליגת העל עמד בסימן כניסת ה-VAR, כמו גם בסימן הפסיקות מעוררות המחלוקת של השופטים: זה החל עם נגיעת יד של שחקן הפועל חדרה שלא זיכתה את מכבי תל אביב בפנדל, אחרי התייעצות של השופט שלומי בן אברהם עם שופטי הווידאו. לאחר מכן זה נמשך גם החלטה מפוקפקת של השופט דוד פוקסמן להרחיק את ארנסט מאבוקה ממכבי חיפה באדום ישיר ולהעניק פנדל לבני יהודה, אחרי עבירה על דולב חזיזה.

הבוקר (שלישי) פרסמה הוועדה המקצועית של איגוד השופטים, בהתאם להחלטת היו"ר החדשה רונית תירוש, ניתוח מלא של האירועים, כולל נימוקים שמסבירים מדוע כל ההחלטות היו מוצדקות, כביכול.

עוד בנושא

באיגוד השופטים מסבירים: ההרחקות באמצעות ה-VAR היו מוצדקות
מכבי חיפה מאוכזבת מהיכולת ומהשופט: "מאיפה הוא המציא את האדום?"

השופט שלומי בן אברהם עם שחקן הפועל חדרה יעקב אבבה. שלומי גבאי
גם הוא זכה לגיבוי. שלומי בן אברהם בשבת/שלומי גבאי

מכבי תל אביב - הפועל חדרה

1. "בדקה ה-22, לאחר בדיקה בהילוכים החוזרים, איבחן שופט הווידאו קריטריונים לעבירת יד, אשר להבנתו נעלמו מעיני השופט במגרש ולכן המליץ לשופט לבצע בחינה נוספת של האירוע במסך ה-VAR. בהתאם להמלצה, שופט המשחק ניגש למסך ה-VAR במגרש ובחן את האירוע בהילוכים החוזרים ובזוויות שונות. מסקנתו היתה להיצמד להחלטתו המקורית, כלומר אין עונשין.

הוועדה המקצועית מגבה את השופט בהחלטתו כי לא מדובר באירוע המצדיק שינוי החלטה לעונשין. למותר לציין, כי שופט המשחק הינו המחליט הסופי והבלעדי.

2. "בדקה ה-43, לאחר בדיקה בהילוכים החוזרים, איבחן שופט הווידאו עבירת אלימות, תוך פגיעה גסה ומכוונת באמצעות פקקים חשופים בבטנו של שחקן יריב, אשר נעלמה מעיני השופט במגרש ולכן המליץ לשופט לבצע בחינה נוספת של האירוע במסך ה-VAR, לצורך הרחקת השחקן הפוגע. בהתאם להמלצה, שופט המשחק ניגש למסך ה-VAR במגרש ובחן את האירוע בהילוכים החוזרים ובזוויות שונות. מסקנתו היתה כי מדובר באירוע ודאי וברור של עבירת אלימות המחייב הרחקה וכך פעל.

הוועדה המקצועית מגבה את השופט בהחלטתו להרחיק את השחקן הפוגע בהתאם להמלצת שופט הווידאו".  

דוד פוקסמן שופט המשחק מרחיק את ארנסט מאבוקה שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
עבירה "חמורה" שהצדיקה אדום. פוקסמן מרחיק את מאבוקה/אדריאן הרבשטיין

מכבי חיפה - בני יהודה

"בדקה ה-39, לאחר בדיקה בהילוכים החוזרים, איבחן שופט הווידאו קריטריונים לכדור עונשין, תוך עבירת משחק חמורה, אשר דינה כרטיס אדום ובבסיסה הקריטריון המרכזי של סיכון שלום היריב. העבירה נעלמה מעיני השופט במגרש ולכן הומלץ לו לבצע בחינה נוספת של האירוע במסך ה-VAR, לצורך פסיקה על עונשין והרחקת השחקן הפוגע. בהתאם להמלצה, שופט המשחק ניגש למסך ה-VAR במגרש ובחן את האירוע בהילוכים החוזרים ובזוויות שונות. מסקנתו היתה כי מדובר באירוע ודאי וברור של עבירת משחק חמורה, אשר התרחש בתוך רחבת העונשין וכך פעל.

"הוועדה המקצועית מגבה את השופט בהחלטתו לפסוק לעונשין ולהרחיק את השחקן הפוגע בכרטיס אדום, זאת בהתאם להמלצת שופט הווידאו. מדובר ביישום ההנחיות הברורות של הוועדה המקצועית בעת עבירה עם פקקים חשופים ובנקודת מגע גבוהה, תוך סיכון שלום היריב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully