וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיך הקטן: לאוטרו מרטינס מוכן להיות החלוץ החדש של אינטר

18.3.2019 / 14:00

מאורו איקרדי המסוכסך עשוי לעזוב, והניצחון בדרבי הוכיח - הארגנטינאי החדש בשחור-כחול מוכן להיכנס לנעליו. היורש והחניך של דייגו מיליטו צריך ללכת בין הטיפות על מנת לא לפגוע בכבודו של הקפטן המודח, אבל לוקח את ההזדמנות הגדולה בשתי הידיים

עריכת וידאו: מתן חדד, אפטר: אביחי ברוך

כבר מזמן לא הגיעה אינטר לדרבי במומנטום כה שלילי בהשוואה ליריבה. מילאן הרגישה על הגל, טיפסה מעל הנראזורי בטבלה בזכות חמישה ניצחונות רצופים, וחלמה על עוד אחד לאוסף לראשונה מאז 2006. מנגד, החבורה של לוצ'אנו ספאלטי נקלעה למשבר עמוק, והכרטיס לליגת האלופות היה בסכנה ברורה. היא לא רק הודחה מהליגה האירופית בידי פרנקפורט - המצב חמור שבעתיים בצל הסכסוך בין הקפטן לשעבר מאורו איקרדי למאמן והנהלה על רקע שלילת הסרט מזרועו. אינטר בחרה להעניש את הסקורר הארגנטינאי בשל הביקורת הפומבית שהשמיעה האישה והסוכנת שלו וונדה, ומאז סירב החלוץ להתייצב למשחקים אם המועדון לא יתנצל.

בכך משלמת הקבוצה מחיר על מינויו של איקרדי לקפטן מלכתחילה - היה זה צעד שנוי מאוד במחלוקת כי אישיותו של הכוכב ידועה היטב, וערכיו לא בדיוק עולים בקנה אחד עם המופת של חבייר סאנטי. הפרשה מאיימת לפוצץ את הקבוצה מבפנים חברתית, ובתקשורת דווח על מחנאות קשה בחדר ההלבשה. ואולם, בהיעדרו של איקרדי נוצרה גם מצוקה מבחינת כדורגל נטו, ואת מקומו בחוד נדרש למלא לאוטרו מרטינס, אשר עבורו מדובר במשימה לא פשוטה בכל המובנים. הוא לא רק צריך להיכנס לנעליים הגדולות של אחד החלוצים הטובים בעולם, אלא גם ללכת בין הטיפות מפני שההזדמנות ניתנה לו על חשבון חברו הטוב ביותר במועדון. מרטינס חייב לקחת את ההזדמנות בשתי הידיים מחד, אך להיזהר לא לפגוע בכבודו של איקרדי מאידך, ואף לתמוך בו פומבית.

כי הרי איקרדי היה זה שקיבל אותו בזרועות פתוחות ביולי. אינטר רכשה את היהלום בן ה-21 מראסינג תמורת 23 מיליון יורו, המעבר המתוקשר לא היה טריוויאלי, השינוי בחייו היה עצום, והקפטן לקח מיד את הנער תחת חסותו. משפחת איקרדי דאגה לכל צרכיו של מרטינס - התאקלמות חברתית בקבוצה, חיפוש אחרי הדירה המתאימה, הקניות הראשונות. בין שני הארגנטינאים נוצר קשר הדוק מאוד, ואיקרדי רואה בו תומך מרכזי במאבקו הנוכחי. "כולנו לצידו של מאורו", מקפיד להצהיר מרטינס, גם אם מובן מאליו כי לא כל חברי הסגל מתים על הכוכב הסורר.

עוד בנושא

ספאלטי הילל את לאוטרו מרטינס אחרי הדרבי הדרמטי של מילאנו
מרטינס כבש את השלישי ב-2:3 הסוער של אינטר מול מילאן

אוהב כדורסל לא פחות מכדורגל

איבן פרישיץ', למשל, הוא סוג של אויב אליו כיוונה וונדה את הביקורת. יש הטוענים כי הקרואטי הציב אולטימטום לפיו יישאר במועדון רק אם איקרדי יימכר. הבלקנים הנוספים - השוער סמיר הנדאנוביץ' שקיבל את הסרט במקום איקרדי, מרצלו ברוזוביץ', שימה ורסאלקו, וגם מילאן שקריניאר - לוקחים באופן טבעי את הצד שלו. הגיוני להניח כי הקרע לא ניתן לאיחוי, ואיקרדי ימצא את עצמו בקבוצה חדשה בקיץ, גם אם סיכוייו לנחות בריאל מדריד פחתו במידה מסוימת בעקבות החזרה של זינדין זידאן. בתסריט כזה, יהפוך מרטינס ליורשו, וזה חייב לשמח אותו, אולם אסור לו בשום אופן להודות בשאיפות כאלה. המצב עדין וביזארי, ולכן חשוב לזכור כי איקרדי מעולם לא היה המודל של לאוטרו לחיקוי. דמות אגדית אחרת לגמרי של אינטר משמשת עבורו השראה, והיא נמצאת בקונצנזוס מוחלט - דייגו מיליטו.

בגיל 16, עזב מרטינס את בית הוריו כדי להצטרף לאקדמיה של ראסינג, וידע כבר אז שהוא רוצה לחקות את הנסיך. לשם כך הוא העדיף כדורגל על פני כדורסל - תחביב גדול לא פחות, בין היתר בזכות אליל נוסף, מאנו ג'ינובילי שנולד כמוהו בעיר באהיה בלנקה. עם גובה של 179 סנטימטרים, אולי לא היה לו עתיד ב-NBA, אבל משחק ראש משובח על הדשא דווקא יש. הוא נראה שברירי ממבט ראשון, אבל מדובר בחלוץ עם כוח פיזי לא מבוטל וכוח רצון אדיר. לא לחינם כינו אותו חבריו "אל טורו" - השור.

עוד באותו נושא

ליאונל מסי בורח לכל כוכבי אירופה: אוהדי בטיס הריעו, מדריד מצדיעה, השיאים שנשברו

לכתבה המלאה
דייגו מיליטו חלוץ אינטר. AP
המודל לחיקוי. דייגו מיליטו/AP

החליף את מיליטו בבכורה בראסינג

ההתקדמות היתה מטאורית, וכבר בחלוף קצת יותר משנה, בנובמבר 2015, הגשים הנער את חלומו הראשון כאשר שולב בדקות הסיום להופעת בכורה בליגה הארגנטינאית הבכירה. מטרת החילוף היתה פשוטה - לאפשר לקהל הביתי להריע למיליטו אשר כבש צמד במשחק הביתי האחרון של העונה. כולם ביציעים קמו על רגליהם כדי לעשות כבוד לאליל, ומעטים הקדישו מחשבה לשמו של מרטינס שנכנס לדשא במקומו. ואולם, עבור הבחור עצמו היה זה רגע מכונן. מעטים מאוד זוכים לציין כך את המשחק הראשון בבוגרים.

"היה זה כבוד עצום להיות בחדר הלבשה אחד עם דייגו, והוא לימד אותי המון", אמר בדיעבד מרטינס. כבוד גדול לא פחות היה לרשת הלכה למעשה את מיליטו בחוד אחרי פרישתו של החלוץ הוותיק ב-2016. בשלב זה, כולם כבר ידעו שמדובר בכוכב נוצץ עולה אשר עשוי להפוך בעתיד לשחקן מפתח בנבחרת. מרטינס הציג לא רק מאזן כיבושים נאה עבור שחקן בגילו, אלא גם הוכיח יכולת רב גונית נהדרת. הוא עובד למען הקבוצה, ניחן בראיית משחק מעולה עבור חלוץ מרכזי, ומסוגל למלא גם עמדות נוספות בחלק הקדמי. לא לחינם נבנתה הנבחרת עד גיל 20 סביבו, גם אם אקורד הסיום בה במונדיאל בדרום קוריאה במאי 2017 היה צורם למדי.

לאוטורו מרטינס ב-2017. AP
ארגנטינה הצעירה נבנתה סביבו. לאוטרו מרטינס ב-2017/AP

המורחק הראשון של VAR

מרטינס נכנס להיסטוריה באופן מפוקפק כאשר הפך לשחקן הראשון אי פעם שקיבל כרטיס אדום בזכות התערבות ה-VAR. השופט לא הבחין במרפק ששלח הארגנטינאי בפניו של הבלם האנגלי פיקאיו טומורי, אך אנשי הווידאו הודיעו לו על העבירה. הנבחרת הובסה 3:0, והודחה כבר בשלב הבתים, אך זו תהיה כנראה רק הערת שוליים ברזומה של מרטינס. מאז הוא מקפיד לעשות כותרות חיוביות בלבד, כמו למשל שלושער לרשת קרוזיירו בהופעת הבכורה בגביע ליברטדורס לפני שנה. לאוטרו הוא הארגנטינאי השני בלבד בתולדות המפעל שכבש שלישיה מול יריבה ברזילאית, ואת שלב הבתים הוא סיים עם חמישה שערים.

בשלב זה כבר עמדו מועדוני צמרת אירופים רבים בתור כדי להחתימו. אתלטיקו מדריד נראתה קרובה, כי מרטינס מתאים כמו כפפה ליד לסגנון הלוחמני של דייגו סימאונה, והיא אפילו היתה חצופה מספיק לערוך לחלוץ בדיקות רפואיות ללא ידיעתה של ראסינג. גם בורוסיה דורטמונד הביעה בו עניין רב, אבל ההכרעה מבחינת הצעיר היתה קלה יחסית. מיליטו, בתפקידו החדש כמנהל הספורטיבי של ראסינג, המליץ לו בחום על אינטר, וזה היה מספיק. "אני חולם ללכת בעקבותיו של דייגו", הצהיר מרטינס, ואוהדי הנראזורי היו בעננים. לא כל יום מגיע לקבוצה יורש לנסיך שהבקיע צמד בגמר ליגת האלופות מול באיירן מינכן ב-2010 והיה אחד הגיבורים החשובים ביותר בזכייה בטרבל ההיסטורי.

לאוטורו מרטינס עם מאורו איקרדי שחקני אינטר. GettyImages
מאז מחזור הפתיחה הוא לא שיחק כשחברו על הדשא. לאוטרו מרטינס עם מאורו איקרדי/GettyImages

אבא כבר לא מצייץ

עם הגעתו, לא התבייש מרטינס לדרוש ולקבל את החולצה מספר 10. הציפיות היו גבוהות גם לאור העובדה כי מרטינס כבר השתייך לנבחרת הבוגרת. חורחה סמפאולי, שהעריך אותו מאוד, אפילו כלל את הנער בסגל המורחב לקראת המונדיאל, אם כי לאוטרו לא יצא בסופו של דבר למסע לרוסיה. הצהרת הכוונות של אינטר היתה ברורה כאשר התעקשה להביאו למילאנו כבר בקיץ, על אף שראסינג ומיליטו קיוו כי יישאר בבואנוס איירס עד תום 2018 ויסייע לקבוצה בשלבי ההכרעה בגביע ליברטדורס. ספאלטי רצה אותו לצד איקרדי באופן מיידי. המאמן טען כי השניים יכולים לשחק ביחד, ואף העלה אותם בצוותא במחזור הפתיחה מול ססואולו. אלא שזה נגמר בהפסד 1:0, ומאז שיחק מרטינס רק כאשר הקפטן לא היה על הדשא.

המצב היה מתסכל במיוחד. השחקן החדש אולי לא ציפה להפוך לסופרסטאר כבר בעונתו הראשונה, אך קיווה לקבל דקות משחק רבות, בין היתר בליגת האלופות. במקום זאת, תרומתו בצ'מפיונס ליג הוגבלה לשלוש הופעות קצרצרות כמחליף, וגם בליגה האיטלקית הוא בעיקר צפה מהספסל. ובעוד החלוץ עצמו התנהג באופן מופתי בתקשורת, סבלנותו של אביו היתה קצרה יותר. אחרי ההדחה מליגת האלופות, התבטא מריו חוסה מרטינס בגנותו של ספאלטי בטוויטר. הציוץ נמחק במהרה, והחלוץ ביקש סליחה בשם האב, אבל המסר עבר, והשאלה בינואר בהחלט היתה על הפרק. בטיס אף הגישה בקשה רשמית מסודרת, ונענתה בשלילה. מי יודע, אולי באינטר צפו בעיות.

לאוטרו מרטינס שחקן אינטר חוגג. רויטרס
לפתע כל המעמסה עליו. לאוטרו מרטינס/רויטרס

מלך הדרבי במקום איקרדי

לו הכל היה מתנהל כסדרו, לא היה למרטינס סיכוי להדיח את החבר והקפטן, אפילו אחרי שער הניצחון הדרמטי שהבקיע בזמן פציעות לרשת נאפולי בדצמבר. אחרי הפיצוץ הגדול בין המועדון למשפחת איקרדי, התמונה השתנתה ב-180 מעלות. לפתע, הפך הארגנטינאי השני לחלוץ המרכזי הזמין היחיד בסגל. כל המעמסה הונחה על כתפיו, ללא התרעה מוקדמת. את ההזדמנות הזו אסור לו לפספס, והוא עושה את שלו. אחרי שהעסקה עם ראסינג נסגרה, הכריז מיליטו: "ללאוטרו צפוי עתיד גדול באינטר". הדרך בה השתלב בהרכב, בנסיבות מורכבות מאוד מבחינתו, הראתה כי לנבואה הזו יש סיכוי סביר להתממש. האופן בו כיכב אתמול בדרבי ביסס את ההנחה. איקרדי רגיל להיות מלך המפגשים מול מילאן, אבל אתמול זה היה מרטינס. בזכותו, עלתה אינטר שוב מעל היריבה למקום השלישי.

לא מדובר רק בפנדל המדויק לרשת של ג'אנלואיג'י דונארומה בניצחון 2:3. מרטינס בישל בנגיחה אופיינית את השער הראשון של מתיאס וסינו, ותרומתו למשחק הקבוצתי היתה עצומה. איקרדי הוא בעיקר חיית רחבה עם סיומת אדירה בנגיעה אחת, מחליפו דומה יותר בגישה למיליטו. מבחינת מספר הכיבושים, מרטינס לא צפוי לעולם להגיע לגבהים של קודמו, אך זה לא אומר שהוא יהיה פחות יעיל עבור המועדון. כאשר לוקחים בחשבון את כל התכונות, המכירה של איקרדי עשויה להיות לטובת כל המעורבים. הפיתרון כבר נמצא בסן סירו בדמותו של הנסיך הקטן.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully