וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאונל מסי בורח לכל כוכבי אירופה: אוהדי בטיס הריעו, מדריד מצדיעה, השיאים שנשברו

כוכב ברצלונה התרגש אחרי ההצגה מול בטיס ("לא זוכר מתי אוהדים יריבים הריעו לי על שער"), בדרך לנעל הזהב, כדור הזהב והפיצ'יצ'י, רחוק מכל כוכבי אירופה, מאמן היריבה יודע: "אפילו פלה לא החזיק מעמד כל כך הרבה". הצרה: סוארס סובל מקרע בקרסול, ייעדר כשבועיים

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: זידאן חוזר לריאל מדריד

ליאונל מסי כבר סיפק לא מעט הצגות גדולות בקריירה וגרם פחות או יותר לעולם כולו - החל מחבריו לקבוצה, דרך הצוות המקצועי בברצלונה, האוהדים בקאמפ נואו, מיליוני המעריצים ברחבי העולם וכלי התקשורת - לקחת אותו כמובן מאליו. ובכן, אפילו בסטנדרטים העילאיים שלו, ההצגה מול ריאל בטיס אמש (ראשון) היתה מיוחדת במינה. זה לא רק השלושער - הרי יש לו כבר 34 שלושערים בלה ליגה (כמו כריסטיאנו רונאלדו, אגב). גם לא רק העובדה שהיה מעורב העונה ב-60 (!) שערים, עם 39 שערים ו-21 בישולים ב-37 הופעות. הפעם, העניין לא היה התוצאה הסופית, אלא הדרך.

לאחר טיל אדיר בבעיטה חופשית והשלמת צמד בזכות בישול מבריק של לואיס סוארס, הגיעה הדקה ה-85 ואיתה הביצוע הנדיר של הפרעוש. מסי קיבל את הכדור מאיבן ראקיטיץ' על סף הרחבה ובנגיעה אחת, בלי לעצור, הקפיץ ברכות מעל שוער בטיס פאו לופס הישר אל החיבורים. מעט מאוד שחקנים בעולם היו בכלל חושבים לנסות בעיטה כזאת; ספק אם מישהו מהם היה מצליח. בכך קבע כוכב ברצלונה את תוצאת המשחק - 1:4, אבל אוהדי בטיס לא הצטערו על התבוסה. להיפך, הם קמו על הרגליים והריעו על הביצוע היפהפה, על שזכו להיות חלק מעוד ערב קסום של כדורגל.

אצטדיון שלם נעמד על רגליו להריע למלך

השיאים העונתיים של מסי

ליאו מסי העונה בחמש הליגות הבכירות באירופה
הכי הרבה גולים - 39
הכי הרבה בישולים - 21
הכי הרבה גולים בבעיטות חופשיות - 4
הכי הרבה שערים בבעיטות מחוץ לרחבה - 7
בנוסף יש לו גם הכי הרבה דריבלים והכי הרבה מסירות מפתח

שיא נוסף של מסי מאתמול: הוא עבר את צ'אבי עם הכי הרבה ניצחונות במדי ברצלונה (477). הוא השתווה לאינייסטה במספר ההופעות במדי ברצלונה (674) וכעת רק צ'אבי לפניו (767).

כמה מסי רחוק משאר כוכבי הכדורגל של היבשת: למסי יש 60 שערים ובישולים העונה, הרבה לפני כריסטיאנו רונאלדו (36), רחים סטרלינג (35), קרים בנזמה (31), מוחמד סלאח (28), אדן הזאר (27) ואנטואן גריזמן (26). אין פלא שאפילו בעיתוני מדריד החמיאו: "עם עוד שלושה שיאים חדשים, כשהוא בדרך הבטוחה לפיצ'יצ'י, נעל הזהב וכדור הזהב - איפה הגבול של מסי?".

לא רק אתם: כולם בהלם

"אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה קהל יריב הריע לי על שער, אוהדי בטיס תמיד מתייחסים אלינו יפה ואני אסיר תודה", אמר מסי בסיום. כשנשאל האם אי פעם כבש שער כל כך ייחודי, השיב: "אני לא יודע. הייתי בר מזל שגם הבעיטה החופשית נכנסה, אבל מעל הכל הכי חשוב שהשגנו שלוש נקודות. ידענו שיש לנו הזדמנות להגדיל את הפער מאתלטיקו מדריד, ולא יכולנו להרשות לעצמנו להיכשל. הליגה עדיין לא גמורה, נותרו עוד הרבה משחקים והכל יכול להיות".

מול יכולת כזו באמת שאין הרבה מה לעשות. "אהבתי שהקהל שלנו הריע למסי", אמר המאמן המפסיד קיקה סטין. "זה נכון שהערב הוא גרם לנו סבל, אבל בדרך כלל הוא גורם לנו אושר. מעולם לא ראיתי שחקן כמוהו, הוא עושה את זה כבר 10 שנים. אני לא חושב שפלה החזיק מעמד כל כך הרבה זמן. השער השני של ברצלונה היה כמו פלייסטיישן".

גם ארנסטו ואלוורדה התמוגג: "אני לא חושב שיכולה להיות דוגמא טובה יותר למי זה מסי. אנחנו ברי מזל לחיות בעידן הזה וגם הקהל הבין זאת. ליאו היה יוצא מהכלל, השערים היו מדהימים וגם הקהל נהנה, בגלל שהוא נמצא כאן".

גיירמו אמור, האחראי על מחלקות הנוער במועדון, נהנה גם כן: "לאו מכוכב אחר, אוהדי בטיס מעריצים כדורגל טוב ובגלל זה הם הריעו ליצירת האמנות הזו. זה קרה לו גם במגרשים אחרים, כולם יודעים שהוא מספר 1".

ג'רארד פיקה הוסיף: "ליאו סיפק עוד משחק יוצא דופן. הוא שחקן ייחודי. אני לא יודע אם אי פעם יהיה עוד שחקן כמוהו, הוא מאוד מיוחד והוא חוזר על הדברים האלה כבר 14 שנה. זה מדהים. אלה שלוש נקודות מאוד חשובות, למרות שנותרו עוד הרבה משחקים. אנחנו מרגישים מצוין". על השמועות לגבי רכישה אפשרית של אנטואן גריזמן אמר בלם ברצלונה: "זו שאלה שתצטרכו להפנות אליו. גם אם הייתי יודע משהו, לא הייתי מספר לכם".

החדשות הרעות מבחינת ברצלונה: לואיס סוארס שנפצע לקראת הסיום סובל מקרע בקרסול ימין. מחר ייבדק כדי לקבוע את תקופת ההיעדרות, אולם בספרד כבר נטען שייאלץ לנוח כשבועיים. כלומר - החלוץ יחמיץ את המשחקים הקרובים של נבחרת אורוגוואי, אבל צפוי להיות כשיר למפגש עם מנצ'סטר יונייטד ברבע גמר ליגת האלופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully