וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא פקק: 10 סיבות לכך שעתיד מרקו בלבול במכבי חיפה הפך מ"אולי" ל"בטוח"

אל תסתנוורו מהתוצאות - מכבי חיפה תיבחן כהרגלה בתחילת העונה הבאה. אבל את האודישן המאמן עבר. מסמך העקרונות, המהפך בראיונות, האסרטיביות (סומא, שועה), הגמישות הטקטית (מאבוקה, רוקאביציה), וכמובן - התוצאות. 10 סיבות לכך שהסיכוי של המאמן להישאר עומד על "100%"

מנהלת ליגת העל

בווידאו: השקת מערכת ה-VAR בליגת העל

אוקיי, זהו. אפשר להפסיק עם ההשוואה הזו. עם המעקב המופרך הזה.

כן, גם מרקו בלבול וגם אולה גונה סולשיאר מונו באותו היום כדי להציל מועדון ענק שכבר כמה שנים לא מוצא את הדרך. 19 בדצמבר 2018. אליפות כבר כמה שנים אין, היה איזה גביע שלא אמר יותר מדי. ולא משנה מי בא, זה לא נדבק. לא משנה כמה כסף הוציאו על רכש, לא התהפך. ואז בא הבחור הזה, מרקו/אולה, שחקן עבר שאף אחד לא ציפה שיגיע ואחרי שהגיע, כפקק, אף אחד לא ציפה שימשיך. אין מצב שיפתח את העונה הבאה, חשבו כולם; אין סיכוי שמרקו/אולה יוביל את חיפה/יונייטד "על באמת".

ואז הגיעו הניצחונות. ואתה לא רוצה להתלהב יותר מדי - שני המועדונים האלה כבר גרמו לכל כך הרבה כוויות בתחזיות. "יונייטד חוזרת?", "מכבי חיפה החדשה", היו מפרגנים בעיתונים על שרשרת משחקים אי-שם, אבל כשעוד עונה היתה מתחילה וההתלהבות בשיא, הפיצוץ תמיד הגיע, ומהר.

ואז באו עוד ניצחונות, וזו כבר שרשרת שלא היתה שנים, וכמה אפשר לזלזל בבחור החדש? עם כל הכבוד, גדולים ממנו לא התקרבו לכך.

אז די. זהו. אחד ירד. כי אולה הפסיד לארסנל, ומרקו ניצח בקרית שמונה. ובקרב שחקני ההעבר שנקראו לדגל ושאף אחד לא נתן להם סיכוי לפתוח את העונה הבאה, נותר רק אחד בלתי מנוצח.

אז בואו נדבר על מרקו בלבול.

עוד בנושא

מרקו בלבול על כניסת ה-VAR: "אני תומך מאוד ואפילו מעריץ נלהב"
הרכש היקר בתולדותיה? "מכבי חיפה תממש את האופציה על פריי"
מכבי חיפה תמנה מנג'ר זר למחלקת הנוער, איל ברקוביץ' לא יגיע

עוד באותו נושא

לוח משחקי הפלייאוף המלא: מכבי תל אביב - מכבי חיפה במוצ"ש, 30 במרץ

לכתבה המלאה
בלבול סולשיאר. עיבוד תמונה
אפשר להפסיק להשוות. בלבול וסולשיאר/עיבוד תמונה

וברצינות, כי לא בנורבגים הוא נאבק; להוציא את 12 המשחקים ללא הפסד בליגה מאז הגיע שוב למכבי חיפה, מרקו בלבול היה צריך לנצח אדם אחד.

את מרקו בלבול של 2014/15.

אז מונה, כמו העונה, כי העסק נשרף. אחרי 42% ומערכת בטירוף תחת אלכסנדר סטנויביץ', בלבול הגיע, זחל, הרגיע ורשם 49% ומקום חמישי. הוא חשב שעשה עבודה טובה, בהתחשב במצב אליו הגיע, אבל את הג'וב האמיתי הוא לא קיבל. יעקב שחר מינה את רוני לוי בקיץ, ובלבול סיים את תפקידו הרשמי, כפקק.

ארבע שנים עברו והמצב של מכבי חיפה רע יותר, ושוב בלבול נקרא לדגל. הפעם, הוא הגיע עם תוכנית. בסביבתו מספרים על אקטיביות, בניגוד לפעם הקודמת. על חספוס, על רצון לשדר משהו אחר. אני לא פקק, אני מאמן כדורגל לגיטימי. זה הגיע כבר במו"מ, כשפורסם שהפעם בלבול מתעקש על חוזה לעונה וחצי, עד תום עונת 2019/20. למרבה ההפתעה - קיבל.

חוזים של מאמנים בכדורגל הישראלי הם בגדר המלצה בלבד, ולא תמצאו רבים שהיו משוכנעים שבלבול אכן יקבל את הצ'אנס לפתוח עונה במכבי חיפה, אבל נכון להיום גורמים במכבי חיפה מכמתים את סיכוייו של בלבול לפתוח את העונה הבאה ב-100%. גם הבוס שחר התראיין השבוע וסיפר שכך יהיה. ונכון, לקחי עבר - אסור להתלהב ממכבי חיפה של חודש מרץ. נבהיר: זה לא טקסט מספר 432,883 על "מכבי חיפה חדשה". זה טקסט על מרקו בלבול חדש. וזה לא טור שנכתב בגלל שלא הפסיד בליגה; זה טור שנכתב כי נראה שהצליח לנצח את עצמו. למכבי חיפה יש את המטרות שלה, אבל המטרה של בלבול היא אחת: להיות באותו מקום בחודש אוגוסט.

אז איך זה קרה?

מרקו בלבול מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
הצליח לנצח את עצמו. מרקו בלבול/אדריאן הרבשטיין

1. נכון, התוצאות. לבלבול 77.77% הצלחה בליגה. 12 משחקים, 8 ניצחונות, 0 הפסדים, 86.66% הצלחה בבית לעומת 20.83% לפני שהגיע. אסור להתעלם מהנתונים האלו. אבל יש עוד.

2. הפעם, בלבול ניגש לתפקיד באופן הרבה יותר אקטיבי. בזמן הקצר שהיה לו גיבש ביחד עם כמה מקורבים את "דוקטרינת בלבול" - מן מסמך עקרונות להוצאת הקבוצה מהבוץ. והיא היתה עמוק בבוץ, מקום 10, תשע נקודות הפרש מהמקום השני. אל הדוקטרינה נכנסו דברים שנבעו מהצרכים של הקבוצה במצבה, וממה שבלבול רוצה לשדר החוצה. חוסן מנטלי ("אל תאמינו בדברים כמו קללת סמי עופר"), 'שחקן חושב' ולא 'שחקן חייל', משחק יפה לעין, קבוצה בלי פרימדונות (כולם עושים הכול) - אלו חלק מהסעיפים. לא בכולם יש הצלחה מיידית, אך לפיהם הוא הולך.

3. זה לא רק קבוצתי. זה גם אישי. נראה שבלבול עבד על עצמו. לעומת הקדנציה הקודמת, מדובר בשדרוג. בלבול באופיו מעונב ואפור, ונראה שהיה חשוב לו להפוך לממוקד יותר, מוכן יותר, נינוח יותר, מדויק יותר. הוא לא דופק מסיבות עיתונאים של קלופ, אבל השינוי בתחום זה גדול מאוד.

4. זה עדיין בלבול. לא נותן לסיטואציה להניע אותו, מנמיך הייפים על אוטומט. גוטמן, למשל, הגיע עם המון רעש וטירוף, והשילוב עם הקפריזיות של המועדון גרמה לעסק להתפוצץ - כולם זוכרים את ההבדל בין הניצחון על חדרה להפסד בדרבי. בלבול, מהיותו בלבול, מעמעם את המצב. הוא חץ הרגעה לפר הרבעה. גם עם הקהל הוא טרם שבר דיסטנס: אחרי ניצחונות, כשכל השחקנים רצים לעבר היציע, בלבול יורד לחדר ההלבשה. השקט שהביא למועדון זה האספקט שגורף הכי הרבה מחמאות בכפר גלים.

עופרי ארד (מימין) עם רז מאיר, ירדן שועה שחקני מכבי חיפה. סוכנות ג'יני
רובם עברו תחת בלבול בצעירה. ארד עם מאיר/סוכנות ג'יני

5. היה חשוב לבלבול שהפעם זו תהיה הקבוצה שלו, עם הצוות שלו, בואה מורטה צורף כעוזרו. אברהם גרנט יצטרף באיזושהי קונסטלציה בקיץ? הרגשתו של בלבול תהפוך לביתית עוד יותר.

6. מדברים על 'מהפכת צעירים', אבל הם לא זרים לבלבול. הוא הדריך את רובם בנבחרת הצעירה, הוא נותן לשחקנים שהוא מכיר לשחק. לביא, מאיר, חבשי, ארד, פלקושצ'נקו, אבו פאני, עוואד וגלזר עברו תחת ידיו במדים הכחולים-לבנים. במידה מסוימת, הוא כלל לא החליף תפקיד.

7. בכל זאת, עברו כמה שנים מאז הפעם האחרונה. בלבול נפגע מהחלטת מכבי חיפה, וניסה להשתפר. בתקופתו בנבחרת יצא להשתלמויות. אחרי משחק מול אירלנד המשיך לסשן עם מנצ'סטר סיטי. אחרי משחק אחר המשיך לשבועיים בסביליה. הוא ניסה להפוך לגמיש יותר, מעז יותר (כוכבית: להוציא את הדרבי החיפאי).

8. טקטיקה. לפעמים גם הדברים המובנים מאליהם הם כנראה לא מובנים מאליהם (תראו כמה מאמנים במכבי חיפה לא עשו את זה). כולם צעקו שמאבוקה עדיף בחוליית הגנה של חמישה, אבל רק בלבול עשה את זה. וכשהביטחון של המגן הימני עלה, הוא השתפר גם בקו של ארבעה. בלבול מנסה לשדר גמישות, להתאים סגנון גם ליריבה והוא לא מפחד לקבל החלטות שנחשבות לקשות. עוואד, למשל, היה נקודת האור העונה - לא משנה כמה המאמן לא התאים לקבוצה, עוואד התאים לו. החלוץ כבש אצל כל אחד והוביל אצל כל אחד פרט לבלבול. גם ההחלטה להסיט את רוקאביציה מאגף שמאל התבררה כמוצלחת. בלבול עבד עם מאמנים מוצלחים וכל מי שעובד איתנו טוען שמדובר באדם שמבין עניין.

9. אסרטיביות. כל מי שעקב אחרי בלבול בקריירה מספר שהפעם זה שונה. שעל הספסל ובחדר ההלבשה ההתנהגות אחרת, בולטת יותר. וכך גם מחוץ למגרש. אחרי הניצחון הראשון, 0:5 מול מרמורק בגביע, מספרים על אסיפת קבוצה לא קלה. "בלשון עדינה", אומרים. כשבלבול צפה במשחק הוא השתגע מכמות החסרונות. מהרכות במשחק. מהגישה הנפסדת של יותר מדי שחקנים. הוא הבהיר: זה לא יהיה כך, או לא יהיה כלל. תוסיפו לכך שהעיף את סומא מאימון ואז מהקבוצה, שהקפטן אזולאי הבין שאין לו מה לחפש במועדון כרגע, שדוס סנטוס וקהת היקרים שונמכו מאוד (קהת במיוחד), ותראו: הפעם בלבול הגיע כדי לנסות ולהותיר חותם, לא להעביר זמן. גם לשועה לקח זמן להיכנס להרכב, ובלבול עמד תחת לחצים - מצד אחד, כולם רצו לראות את הפוטנציאל משחק; מצד שני, היו לשועה כמה בעיות קליטה, באימונים ומחוץ להם. בלבול מנסה ללכת בין הטיפות, לחנך אך בעיקר לכוון את החלוץ הצעיר.

10. פרופורציות. גם בפעם הקודמת בלבול שיפר את המצב. מ-42% ל-49%, ובמיוחד בטור ספיגת השערים. ועדיין, הוא לא המשיך במועדון. שחר רצה יותר, וסיפר אז ש"מקום חמישי זה לא מקובל". היום, לא רק שבלבול לא אותו בלבול - גם שחר לא אותו השחר, ובטח שמכבי חיפה לא אותה מכבי חיפה. אז בלבול הגיע אחרי שנתיים רעות. הפעם זה אחרי שבע. בדצמבר האחרון, 49% נראה כמו מדע בדיוני. אז, בסגל היו שכטר, עטר, בניון, ורד, ראיוס, צוצאליץ', קינן, דגני, משומר, בוקולי, גבאי ועוד לא הגענו לנקודת החצי. מיליונרים בינלאומיים עשו תוצאות רעות. הפעם בלבול הביא את מכבי חיפה למקום השני עם שחקנים של עשרות אלפי דולרים בשנה. עם צעירים בחוזים ראשונים. אין ספק שהקדנציה הנוכחית שלו מרשימה יותר מהקודמת, אבל בלבול לא הסתיר שחשב שהגיע לו להמשיך, גם אז. כנראה שאז לא היה מספיק רע לפני כדי שיבינו את ההבדל.

שחקן מכבי חיפה רועי קהת. יוסי ציפקיס
הפעם אין הנחות. רועי קהת ושלומי אזולאי/יוסי ציפקיס

ובגלל שלסעיף האחרון קראנו "פרופורציות", שוב נבהיר: זה לא אומר כלום לגבי העתיד של מכבי חיפה. היא תיבחן, כהרגלה, בספטמבר, בנובמבר, כשזה חשוב. אבל את המבחן שלו, מרקו בלבול כבר עבר. את התפקיד שלו, את החוזה שלו, הוא כבר הרוויח. אגב, גם סולשיאר.

orenjos walla co il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully